Huishoudgeld

29-04-2017 11:20 186 berichten
Even advies vragen aan de Viva dames/heren.

Over 3 weken gaan mijn man en ik 2 weken met vakantie. Zoon en dochter (volwassen), blijven thuis.

Zoon zit de helft van de tijd bij zn vriendin, dochter is meest thuis, en alleen in het weekend weleens weg.

Hoe ga ik dat doen met huishoudgeld? Samen koken is geen optie, dochter is een gezondheidsfreak terwijl zoon t liefst 2 weken lang junkfood eet.

Ik dacht er dus aan om beide een bedrag te geven. Dochter wat meer, want die is ook meer thuis.

Dat is dan voor avondeten. Maar dan heb je nog de rest van de wekelijkse boodschappen. Ik kan wel voor 2 weken schoonmaakmiddelen, wc papier, aardappels en zo in huis halen, maar geen dingen als melk, kaas, frisdrank, vleeswaren en zo.

Maak ik daar een apart potje huishoudgeld voor?

En wat geef ik ze?
quote:ontbijtkoekje schreef op 29 april 2017 @ 17:14:

Dat TO haar kinderen zo financieel wil steunen, dat moet ze helemaal zelf weten. Ik snap alleen de kinderen niet echt. Je komt toch op een bepaalde leeftijd dat je niet meer (financieel) afhankelijk wilt zijn van je ouders?Er zijn aardig wat volwassenen die een creditkaart van hun ouders hebben,die komen meestal uit het Gooi.
Ontbijtkoekje, ze vinden studeren leuk. Als je het alleen voor het geld doet ben je dom bezig.

Je moet iets gaan doen waar je passie ligt. Als dat achter de kassa zou zijn is dat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 29 april 2017 @ 17:04:

[...]





Dat willen schoonouders echt niet. Die hebben het nog veel ruimer dan wij.



Oh ook goed. Ik las later pas wat je had besloten, goed idee.

En je lijkt mij een liefdevolle moeder.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:MiniMe3 schreef op 29 april 2017 @ 13:52:

[...]





Dan was hij voor z'n 25e dus niet erg zelfstandig. Logisch.



Ik snap daar zelf echt niets van. Ik was met 18 de deur uit en kon niet wachten om alles lekker zelf te doen. Behalve de was dan, want ik had toen geen wasmachine

Hoezo ben je dan niet erg zelfstandig? Alleen omdat je nog thuis woont en niet op een kamertje van 10 m2?

Toen hij het huis uitging met 25 jaar werkte hij,kocht een huis.Zelf koken kan hij prima en deed hij thuis al. Ik denk dat hij zelfstandiger was dan menig andere met 25 jaar . Zelfstandig wonen op een kamer zegt nog niets hoe zelfstandig je later bent.Sommigen wonen met 30 jaar nog steeds op een kamertje van 10 m2.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 29 april 2017 @ 18:06:

Ontbijtkoekje, ze vinden studeren leuk. Als je het alleen voor het geld doet ben je dom bezig.

Je moet iets gaan doen waar je passie ligt. Als dat achter de kassa zou zijn is dat ook prima.



Helemaal mee eens.



Toch denk ik dat het niet verkeerd is om ze wat zelfstandiger te maken

Want eerlijk he, het is natuurlijk best raar dat je op vakantie gaat en je dan druk gaat maken over hoe 2 volwassen kinderen dat moeten gaan redden....
Alle reacties Link kopieren
Och TO je hoeft je zelf helemaal niet te verdedigen!

Jullie klinken als lieve ouders.

En jullie kinderen zijn heus wel zelfstandig,kijk maar alleen naar de opleiding waarvan ze beiden bijna afgerond zijn.

Als ik het geld had,had ik het ook zo gedaan.

Gelukkig heb je al de keuze gemaakt,al zou ik dochter benadrukken dat op ook echt op is!
quote:pearle schreef op 30 april 2017 @ 08:10:

[...]





Helemaal mee eens.



Toch denk ik dat het niet verkeerd is om ze wat zelfstandiger te maken

Want eerlijk he, het is natuurlijk best raar dat je op vakantie gaat en je dan druk gaat maken over hoe 2 volwassen kinderen dat moeten gaan redden....Ja, je hebt gelijk.... Dochter irriteert zich daar ook regelmatig aan. Dan zegt ze, als ik de deur uit ben maak je je daar toch ook niet meer druk om? Nou, laat me dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 30 april 2017 @ 09:55:

[...]





Ja, je hebt gelijk.... Dochter irriteert zich daar ook regelmatig aan. Dan zegt ze, als ik de deur uit ben maak je je daar toch ook niet meer druk om? Nou, laat me dan.toen mijn kinderen gingen studeren en op kamers gingen, stond er , als ze na een wekeend thuis bivakeren weer terug gingen, ook een tasje met boodschappen klaar voor ze: stuk kaas, beleg, pot pindakaas, wat appels, bananen,bakje van iets wat ik teveel had gekookt in weekend, pak koek
Hier geen extra geldpot voor zoon van 19. Voorraad is voldoende aanwezig. Vlees in diepvries en wat hij extra nodig heeft aan groente, fruit etc koopt hij bij supermarkt en bewaard het bonnetje. Omdat ze hier hard werken voor geld, zijn ze net als wij scherp op de prijs voor boodschappen. Luxe artikelen of fastfood betaald hij zelf. En voor hem is het dan geen vakantie maar gewone werkweek. Maar hij eet ook Wel op werk of bij oma. En een keer eten halen willen we ook wel betalen. Hij wil dan juist leren om ook te koken voor zichzelf.
quote:pearle schreef op 30 april 2017 @ 10:10:

[...]





toen mijn kinderen gingen studeren en op kamers gingen, stond er , als ze na een wekeend thuis bivakeren weer terug gingen, ook een tasje met boodschappen klaar voor ze: stuk kaas, beleg, pot pindakaas, wat appels, bananen,bakje van iets wat ik teveel had gekookt in weekend, pak koek Leuk toch! De gemiddelde student zal daar geen nee tegen zeggen
Ik zou een bedrag per dag bepalen.

Ze hebben immers elke dag avondeten en brood nodig.



Zou zelf denken aan iets van een 7 à 10 euro per dag per kop.

Zoon eventueel wat minder omdat ie de helft van de tijd bij zijn schoonouders mee-eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven