Wonen aan/bij het strand.

27-04-2017 03:39 83 berichten
Lieve dames,



Mijn droom om aan of zeer dichtbij het strand te wonen komt steeds dichterbij. Kan iemand licht schijnen op de nadelen van aan het strand wonen?
Alle reacties Link kopieren
Je Nederlands gaat hard achteruit. Je Duits daarentegen gaat er met sprongen op vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Bij goed weer is je woning onbereikbaar per auto.

Zorg ook dat je een eigen parkeerplaats hebt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:oldschoolchic schreef op 27 april 2017 @ 07:52:

[...]



Is een parkeervergunning voor die hele zone een optie? Of haal je dat geld er niet uit?Nee dat is voor ons niet voordelig. Wel als je echt in het centrum woont. Wij wonen daar iets buiten.
Alle reacties Link kopieren
De parkeerproblemen in het toeristenseizoen. Thats it. Geen last van meeuwen of zand.
Ik woon al 4 jaar op minder dan 1 km van het strand (in Zuid-Europa).



Het enige nadeel: toeristen.



Maar ik hou ervan!
Alle reacties Link kopieren
Nadeel: meeuwen, die zijn hondsbrutaal. Vorig jaar was ik tijdens het fietsen een ijsje aan het eten en probeerde een meeuw op mijn hoofd te landen in de hoop dat ik mijn ijsje zou laten vallen. Voordeel: bijna geen muggen en wespen in de zomer, ik denk vanwege de wind of de zilte lucht ofzo, geen idee eigenlijk.
Creativity is intelligence having fun
Voordeel : geen
WIND! Ik werk ergens waar het bijna altijd waait (polder) en ik zou er helemaal gek van worden als ik daar zou wonen. Het waait gewoon echt bijna altijd.



Maar dat denk ik maar, ik woon namelijk juist in een bosrijke omgeving dus ik heb geen ervaring.
Een vriendin van me woont aan de toeristische route bij het strand. Bij haar staan er 's nachts jongeren in de tuin te plassen, in de zomer. En haar tienerdochter krijgt dagelijks te horen: "Daar moet een piemel in."

Verder vindt ze het heerlijk wonen.

Zorg alleen dat je niet naast de strandtent met dreunende muziek gaat wonen.
quote:Beter.Laat schreef op 29 april 2017 @ 17:27:

Voordeel : geen [img]http://www.landidee.nl/wp-content/uploa ... er-630.jpg[/img]Echt niet? Ooooh
quote:Zalmsnipper schreef op 29 april 2017 @ 14:28:

De parkeerproblemen in het toeristenseizoen. Thats it. Geen last van meeuwen of zand.In welke omgeving vindt je de luxe van geen zand binnen?
Ik woon op steenworp afstand van de Rode Zee die veel zouter is dan de Noordzee maar er zijn hier dus wel muggen. Denk waarschijnlijk door alle waterirrigaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trevina schreef op 29 april 2017 @ 17:38:

Een vriendin van me woont aan de toeristische route bij het strand. Bij haar staan er 's nachts jongeren in de tuin te plassen, in de zomer. En haar tienerdochter krijgt dagelijks te horen: "Daar moet een piemel in."

Verder vindt ze het heerlijk wonen.

Zorg alleen dat je niet naast de strandtent met dreunende muziek gaat wonen.Hm.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 30 april 2017 @ 09:30:

[...]





Hm.Rare types heb je overal. In de stad zitten ze toch ook massaal? Van die lelijke gozers die voor de badkamers spiegels hun tepels gezellig masseren terwijl ze denken dat ze gods gift zijn, vervolgens naar de stad gaan en zitten: He psst,psst meisje. Psst,psst. He meisje. H$%rrrrr (omdat die meisjes geen strond in hun ogen hebben en dus wel zien dat die gozers zo lelijk zijn als de nacht). Dan valt daar past een lul in nog reuze mee, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 30 april 2017 @ 08:47:

[...]





In welke omgeving vindt je de luxe van geen zand binnen?Ergens aan de noordzeekust (700m lopen). Ik denk niet dat ik meer zand binnen krijg dan de gemiddelde woning in Heerlen.
quote:Zalmsnipper schreef op 30 april 2017 @ 10:06:

[...]





Ergens aan de noordzeekust (700m lopen). Ik denk niet dat ik meer zand binnen krijg dan de gemiddelde woning in Heerlen.Verhelderend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zalmsnipper schreef op 30 april 2017 @ 10:06:

[...]





Ergens aan de noordzeekust (700m lopen). Ik denk niet dat ik meer zand binnen krijg dan de gemiddelde woning in Heerlen.Hier idem. Ook op ongeveer 700m lopen van het strand.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Op een mooie dag de zon in de zee zien zakken....ik ben verhuisd van een mooie kustplaats naar de Veluwe. Ook mooi! Maar ik mis het om de zon in de zee te zien zakken en de lucht die daarbij zo prachtig kleurt.

En elke avond na een drukke dag, even lekker uitwaaien.

En ja, je auto en fiets roesten sneller, je ramen zijn altijd vies en er zijn veel toeristen in de zomer. Maar niets weegt op tegen de heerlijke zilte geur en de momenten waarop je het strand weer even 'voor jezelf' hebt!

Veel woonplezier!
Valentina_ schreef:
19-05-2017 21:00
Op een mooie dag de zon in de zee zien zakken....ik ben verhuisd van een mooie kustplaats naar de Veluwe. Ook mooi! Maar ik mis het om de zon in de zee te zien zakken en de lucht die daarbij zo prachtig kleurt.

En elke avond na een drukke dag, even lekker uitwaaien.

En ja, je auto en fiets roesten sneller, je ramen zijn altijd vies en er zijn veel toeristen in de zomer. Maar niets weegt op tegen de heerlijke zilte geur en de momenten waarop je het strand weer even 'voor jezelf' hebt!

Veel woonplezier!
'
Ik kijk er zo naar uit. :love:
Het geluid van de meeuwen als je in bed ligt :heart:
Eindeloze wandelingen door de duinen.
Storm!
Verkoelende wind.


Overàl zand.
Altijd vuile ramen.
Alles roest weg.
Ligt er aan waar: files naar je huis op mooie dagen
Ik kan leven met alle nadelen.
Sophiever schreef:
01-06-2017 22:44
Ik kan leven met alle nadelen.
Het is echt heerlijk hoor. Het voelt altijd weer als vakantie.
:love:
Oh, de zeelucht!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-04-2018 17:56
Reden: spam
97.73% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven