Vreemde test uitslag

30-04-2017 09:26 43 berichten
Hi Meiden,



Ik hoop dat er meer meiden zijn die hier ervaring mee hebben.

Mijn cyclus is altijd 28 dagen, op een heel enkele keer na 31 dagen maar dat is zeldzaam.

Vanaf dag 28 test ik s ochtends met 2 voor 5 van kruidvat.

Op dag 28 niks. Dag 29 een lichte streep, maar pas na 10 minuten.

Dag 30 cb test negatief.

Dag 32 kv test, duidelijke streep maar ook weer pas na 10 min.

Vandaag dag 33, heel lichte streep na 8 minuten.

De streep is niet donkerder geworden.

Ik ben nu wel even klaar met testen en doe er pas weer een als ik een week over tijd ben.

Zelf gaan we nu uit van een vroege miskraam.

Dit omdat de streep nooit zichtbaar was binnen 5 minuten, en hij vandaag plots lichter was dan gister. Dit lijkt me geen heel goed teken.



Zijn er meer meiden die dit ervaren hebben?
Joh, die kv testen houden zich echt niet aan een bepaalde tijd hoor. Zeker niet als je een duidelijke streep hebt geplast. Je bent gewoon zwanger. Stop met testen en wacht rustig af tot de eerste echo zolang je geen bloed verliest.
Alle reacties Link kopieren
Indroogstreepje?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet als een doorgaande zwangerschap. Ik heb 2 keer een biochemische zwangerschap gehad. Je hebt dan wel iets van HCG in je lichaam, echter de deling van het embryo gaat niet goed en het lichaam stoot het af...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Doe eens een foto van de testen.

Ik durf te wedden dat ze een stuk zichtbaarder zijn dan je ons doet geloven.
Hier zag ik pas echt na 10 minuten goed het verschil tussen de laatste en voorgaande testjes. Ook na 5 minuten een streep is gewoon zwanger. Maar testjes horen wel donkerder te worden. Maar je hcg verdubbeld elke 48 uur dacht ik, dus er kan wel een week over heen gaan voordat ze echt mooi zijn opgelopen. Heb je misschien foto's van je testjes? Want hoe licht het streepje is maakt ook een wereld van verschil of het er goed uit ziet of niet. En volgens mij is cb sowieso minder gevoelig dus die zou ook later positief moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik testte hij mijn zwangerschap pas een week overtijd, dus bij dag 35 pas positief... Had ook licht bloedverlies gehad, maar nu toch echt 33 weken zwanger...



Test over een paar dagen weer als je dan nog niet ongesteld bent.. Wel met kruidvat 2v5, al die clearblue testen zijn zonde van je geld:)

Mocht het echt uitblijven en testen negatief aanhouden kun je altijd naar de huisarts gaan voor een bloedtest..
Beetje stomme vraag hoor maar hoe plaats ik een foto?



Wat wordt bedoelt met een biochemische zwangerschap?



Ik geloof wel dat er iets van binnen gebeurt, alleen vind ik het heel vreemd dat ik vandaag plots een lichtere streep heb dan de dagen ervoor, en ook nooit binnen de 5 minuten.

Naar mijn idee moet de streep juist steeds duidelijker worden en sneller komen, toch?!
Doe je dat elke maand op dag 28?
Via tinypic kun je een linkje plakken. Foto uploaden en dan zie je links een lijstje met links. Kies dan voor een URL. Gewoon plakken hier in je bericht, verder niks ermee doen. Kijken wij effe mee!
Ik dacht altijd dat je het resultaat binnen een bepaald aantal minuten moest aflezen?

Maar goed, dat zal wel in de gebruiksaanwijzing staan
Alle reacties Link kopieren
Frustrerend he? Ik kan me niet voorstellen dat je elke keer een streepje hebt ( hoewel licht) en dat er niks aan de hand is. Een indroogstreepje wordt/is grijs van kleur. Als de jouwe roze blijven, zeg ik voorzichtig dat je toch zwanger zou kunnen zijn. Sterkte met afwachten!
Alle reacties Link kopieren
quote:River86 schreef op 30 april 2017 @ 09:38:

Beetje stomme vraag hoor maar hoe plaats ik een foto?



Wat wordt bedoelt met een biochemische zwangerschap?



Ik geloof wel dat er iets van binnen gebeurt, alleen vind ik het heel vreemd dat ik vandaag plots een lichtere streep heb dan de dagen ervoor, en ook nooit binnen de 5 minuten.

Naar mijn idee moet de streep juist steeds duidelijker worden en sneller komen, toch?!Hoeft niet hoor. Mijn streeoje van inmiddels 8 maanden was de eerste week ook erg licht.
Alle reacties Link kopieren
In de bijsluiter staat heel duidelijk dat je de test binnen x minuten moet aflezen omdat hij daarna ongeldig is.



Als jij toch daarna nog kijkt dan kan je er indroogstreep hebben.



Dan heb je dus geen vreemde testuitslag.

Dan heb je gewoon een negatieve zwangerschapstest in handen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang moet je bij de kv 2v5 wachten op de uitslag? Is dat 5 minuten? Want dan is het wel raar dat je streep pas later zichtbaar is natuurlijk en is de uitslag waarschijnlijk ongeldig/ toch negatief. Hopelijk maak je het hcg 'gewoon' niet zo snel aan en ben je toch zwanger.
Het klopt dat je hem binnen 5 minuten moet aflezen daarom vind ik de uitslag ook vreemd.



In een ver verleden heb ik wel eens vaker die 2 voor 5 testen gedaan en toen ik niet zwanger was bleef deze test altijd wit, heb nog nooit een indroogstreepje gehad al schijnt het wel te kunnen.

De streepjes die ik nu heb zijn dezelfde kleur als de teststreep alleen dan lichter.

Ik twijfel dan ook niet of het om indroogstreepjes gaat, maar eerder om of het om goede zwangerschap gaat of een vervroegde miskraam daar het streepje vandaag lichter was. Het lijkt of mijn hcg af neemt ipv toe neemt.

Er zit niks anders op dan nog even afwachten..

Als ik aanstaande woensdag niet ga menstrueren ben ik een week over tijd en ga ik weer testen.
quote:River86 schreef op 30 april 2017 @ 10:15:

Het klopt dat je hem binnen 5 minuten moet aflezen daarom vind ik de uitslag ook vreemd.



In een ver verleden heb ik wel eens vaker die 2 voor 5 testen gedaan en toen ik niet zwanger was bleef deze test altijd wit, heb nog nooit een indroogstreepje gehad al schijnt het wel te kunnen.

De streepjes die ik nu heb zijn dezelfde kleur als de teststreep alleen dan lichter.

Ik twijfel dan ook niet of het om indroogstreepjes gaat, maar eerder om of het om goede zwangerschap gaat of een vervroegde miskraam daar het streepje vandaag lichter was. Het lijkt of mijn hcg af neemt ipv toe neemt.

Er zit niks anders op dan nog even afwachten..

Als ik aanstaande woensdag niet ga menstrueren ben ik een week over tijd en ga ik weer testen.

En als je het wel wordt test dan volgende maand pas als je echt overtijd bent. Met dit getest maak je jezelf gek.



Lang geleden toen testen nog duur waren testte niemand zo vroeg en toen werden er ook mensen zwanger hoor. Het mooie was dan dat je dan ook echt een test had waar geen twijfel meer over bestond. En de keren dat het niet goed ging had je gewoon een late menstruatie ipv een vroege miskraam.



Succes!
Wat betreft voor nod testen en de betrouwbaarheid daarvan heb ik wel van geleerd inderdaad.

Maar ik zit nu echt al een paar dagen na nod.

Ik wacht het af. Wie weet komt die late menstruatie snel op gang;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook een keer ongeveer zo gehad. Dat de streep veel later kwam dan binnen de aangegeven tijd, en sommige testen deden niks. In het ziekenhuis werd nog een zwangerschapsring gezien, maar het werd toch na een week een (heel vroege) miskraam.
Binnen de aangegeven tijd geen streep = negatief. Als je niet ongesteld wordt zou ik gewoon nog twee weken wachten en dan nog eens testen.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht toch eens een langere cyclus (je lichaam is nu eenmaal geen atoomklok) of een vroege miskraam (geen vervroegde miskraam, dat bestaat niet). Kan allebei. Afwachten of je ongesteld wordt. Zo niet, dan zou ik over een week of 2 nog eens testen. Dan moet die test duidelijker zijn, of je bent zeker niet zwanger.
quote:MinkeDeWit schreef op 30 april 2017 @ 11:29:

Binnen de aangegeven tijd geen streep = negatief. Als je niet ongesteld wordt zou ik gewoon nog twee weken wachten en dan nog eens testen.Joh, ik heb met de kv 2 voor 5 nog nooit binnen de tijd een streep gehad. En toch echt 4 x zwanger geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bij een biochemische zwangerschap is er wel een innestelling van een bevruchte eicel, waardoor er HCG wordt aangemaakt. Echter, het zet niet door of het HCG verdubbeld niet elke 48/72 uur. Je hebt dan een hele vroege miskraam. Omdat de streep lichter wordt, zou dit een verklaring kunnen zijn. Er vanuit gaande dat je geconcentreerde urine gebruikt...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
De meningen zijn duidelijk verschillend.

Ik doe later deze week nog een test en zal de uitslag in deze topic plaatsen.
En? Alweer getest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven