Weekendje Antwerpen, Gent of Brugge?

30-04-2017 11:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met Hemelvaart wil ik er graag twee dagen tussenuit.. alleen. Alleen ik ben er nog niet zo goed uit welke stad dit dan moet worden. Het liefst deze drie vanwege bereikbaarheid. Welke stad is leuk en kan je je in je eentje ook prima vermaken?
Alles kan als jij het laat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
In Antwerpen kun je je zeker een weekend makkelijk vermaken. Waar hou je van? Shoppen, cultuur, fietsen, wandelen?
Gent! Mooi!



Google eens op Gent en bekijk de stad op de computer, dan kan je besluiten of je het leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Alle drie zijn prima steden voor een weekend.

Hoe lang is je weekendje? Brugge was ik na één dag wel klaar mee, dat zou ik combineren met Gent bijvoorbeeld. Of met de Belgische kust.

En of je je er in je eentje kunt vermaken, hangt meer af van jezelf dan van de stad.
Brugge is vooral klein; je bent er zo doorheen. Ik zou er 2 dagen heengaan maar ben de ochtend van de 2e dag al vertrokken. Gent is erg leuk, en groter maar toch overzichtelijk. In Antwerpen liggen dingen vrij ver uit elkaar, da's flink sjokken.
Alle reacties Link kopieren
Antwerpen is leuk, maar lijkt voor een groot deel op elke Nederlandse stad.

Brugge is leuk, maar vind ik teveel een tourist trap.

Dus ik zeg: Gent! Erg gezellig, prima te doen in je eentje, leuke restaurant, mooie binnenstad en erg gemoedelijk!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
http://www.watzijzegt.com/2017/01/doen-in-antwerpen/



http://www.watzijzegt.com/2016/09/wat-te-doen-in-gent/



http://www.watzijzegt.com/2012/12/city-guide-5x-brugge/



Heb je hier iets aan om een beeld te krijgen?
Gent!
Alle reacties Link kopieren
Als ik moet kiezen, zou ik Brugge kiezen. Veel sfeervoller als Gent en Antwerpen. Of inderdaad Brugge en Gent combineren. De steden hebben een vlotte treinverbinding.
In Gent niet vergeten een nachtje door te halen in Club Decadance ;)



(als je d'rvan houdt)
Brugge/Gent
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Antwerpen best wel tegenvallen. En je liep je inderdaad helemaal suf! Brugge vond ik heerlijk! Zekers als je een beetje afdwaalt van alle touristische toestanden.
Alle reacties Link kopieren
Van die drie vind ik Gent het leukst. Leuke gekke winkeltjes, mooie oude grachten en panden, leuk museum, mooi middeleeuws kasteel dat je kunt bezoeken, goede biercafé's en restaurants. Studentensfeertje.

Brugge is ook mooi maar wel klein, na een dag ben je wel klaar.

Gent en Brugge zijn goed te combineren. Maar een half uurtje met trein of auto van elkaar.

Antwerpen is aardig maar mij heeft het nooit gegrepen.



Ik zou Gent en Brugge combineren en slapen in één van de twee, afhankelijk van welke nog betaalbare accommodatie beschikbaar heeft voor een populair weekend op zo'n korte termijn.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Antwerpen is groot en heeft qua moderne kunst en shoppen denk ik meer in de aanbieding. Ik vond het qua sfeer niet zo bijzonder. Echt een grote stad met veel gehaaste mensen (en, in elk geval een paar jaar geleden, veel bedelaars viel me toen op).



Brugge vond ik geweldig en ik zou er makkelijk twee dagen kunnen doorbrengen, maar ik vind het dan ook geen probleem om twee keer door hetzelfde mooie wijkje te wandelen. Ik kan juist beter genieten nadat ik de eerste indrukken gehad heb en me kan oriënteren.



Gent ken ik niet maar hoor ik positieve dingen over.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Brugge is mooi maar ook een beetje degelijk.

Gent is stoerder, minder braaf.

Antwerpen is leuk maar je moet goed weten waar te zijn.



Ik zou Gent kiezen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, mocht je het echt willen dan zou je zelfs alledrie kunnen 'doen'. Als je met de trein gaat, is de overstap meestal in Antwerpen. Je kunt dan natuurlijk best even een uurtje of twee de stad in. En het mooie station van Antwerpen eens goed bekijken. En dan weer door. Net als hier, geldt een ticket voor de intercity gewoon de hele dag.

Alleen als je voor een deel de Thalys gebruikt, zit je meestal wel vast aan een bepaalde tijd en trein, maar dat geldt dus niet voor het stukje richting Gent / Brugge.



En dan bijvoorbeeld door naar Brugge, daar een middag en avond en nacht, 's ochtends naar Gent en daar een dagje en dan weer terug naar huis. Om maar wat te noemen.



Als je met de auto gaat, is het wel teveel gedoe om centraal Antwerpen in te gaan, zelfs al zet je hem op een P+R en ga je met de tram... dan zou ik gaan voor alleen Gent (en eventueel Brugge). Alhoewel, als je met Hemelvaartweekend bedoelt dat je 4 dagen gaat, dan kan het natuurlijk weer prima. Maar ik zou dus wel snel een slaapplek zoeken, waar je ook heen gaat...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Gent! Super leuk! Antwerpen vond ik ook mooi.

Brugge had ik in een dag gezien.
Oeh ik lees even mee Ik zit namelijk ook met het plan om in mn eentje richting de zuiderburen te gaan
Gent is heel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwebbeltje91 schreef op 03 mei 2017 @ 14:02:

Oeh ik lees even mee Ik zit namelijk ook met het plan om in mn eentje richting de zuiderburen te gaan Zo is er toch nog iemand die het leest. :-) TO heeft zich nooit meer vertoond...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Lijkt me ontzettend leuk om zoiets in je eentje te doen. Weet je....stiekem vind ik je een vrouw met ballen dat je dit doet. En ik raak geïnspireerd om dit idee hier thuis ook te opperen. Mama gaat een nachtje, en dus twee dagen weg. In haar eentje!



Wauw, wat een idee! Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat let je, Troeteltje? Al is het maar 1 nachtje, je hebt het gevoel dat het hele weekend van jou is. Ik ben zelf alleen naar Londen geweest. Manlief vond t prima en ik heb het heerlijk gehad: alleen maar de dingen doen en zie die ik zelf wil.
Lijkt me heerlijk luiwammes. Dat gevoel van vrijheid en durf/lef. Zou goed zijn voor me.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft natuurlijk niet meteen naar een ander land met het vliegtuig. Je kunt ook eens een dagje Amsterdam in je eentje proberen, lekker alleen door een museum slenteren. Alleen op pad is heerlijk en echt niet zo eng hoor.
Op donderdag zijn vrees ik wel de winkels dicht. Of dat ook zo is aan de kust weet ik niet (daar is ook 75% open op zondagen). Het OV gaat ook op zondagsregeling en ambtenaren hebben vrijdag ook nog vrij. Is ook iets om rekening mee te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven