Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
De fout moet inderdaad niet bij de hond gezocht worden maar bij de baas. Er moet veel strenger worden opgetreden tegen eigenaren van honden die kinderen bijten en andere honden doodbijten. Die mensen moet een permanent verbod krijgen op het houden van honden plus uiteraard een fikse boete.
Alle reacties Link kopieren
En asiels zullen inderdaad ook voorzichtig moeten zijn met het herplaatsen van honden. De hond waar het hier oorspronkelijk omging (die dat meisje heeft doodgebeten) had natuurlijk ook nooit herplaatst moeten worden. Er was al bekend dat hij niet tegen kleine kinderen kan. Een asiel zou dan zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en de hond niet herplaatsen. Het is lief dat ze alle honden een kans willen geven maar het is niet verantwoordelijk om honden te herplaatsen die een gevaar op kunnen leveren.
quote:Pieps2016 schreef op 23 april 2017 @ 23:13:

Mieke hoe kan het dan dat 4 pitbulls je achterna jagen door je eigen achtertuin? Heb je dan geen schutting?



Ze jagen op ons door te grommen, te blaffen, staren en dan heen en weer te rennen langs hun omheining met het doel bij ons te komen. De omheining bestaat uit slap gaas van geringe hoogte. Dus als ze echt willen kunnen ze er overheen springen. Er zit nog een tuin tussen maar in principe zitten we dicht op elkaar. De buurjongen is weggepest door hem en we krijgen een nieuwe buurman. Hij is goed op de hoogte van de situatie en ik hoop dat hij samen met de pestbuurman een schutting gaat zetten. De tuin is meer dan 20 meter diep en dat gaat mij dan een hoop geld kosten terwijl hij moet voorkomen dat hij overlast veroorzaakt. Hij fokt met de honden dus moet hij zorgdragen voor goede huisvesting en niet omwonenden. Maar goed, er zijn meerdere instanties bij betrokken en als het allemaal niet helpt dan moet ik wel.

Zit ik nog steeds met dat ze af en toe ontsnappen aan de voorkant. Ik ben al een tijdje op zoek naar wat anders.
quote:deb32 schreef op 23 april 2017 @ 22:49:

https://ikzoekbaas.dieren ... /114900/wissel-leeuwarden



Deze Hond bijvoorbeeld. Dit wordt gewoon aangeboden door het asiel. Dit kan echt niet. Zo een hond is niet geschikt. Voor niets eigenlijk. Wat moet je ermee. En hij is nog lelijk ook, maar dat even terzijde.



Maargoed dit komt dus, met wat pech, gewoon weer terug op straat... Vind ik best bizar.



En ja ze brengen het allemaal leuk hoor in die advertentie. Ach hij heeft wat nare dingen meegemaakt en andere honden vind ie "nog" niet zo leuk. Jaagt wat op katten, maargoed verder zit er diep van binnen een geweldige schoothond ofzo



Dit gaat fout, dat weet je nu al.



Asielen moeten eigenlijk schrijven dat alhoewel vervelende zaken in het verleden zijn gebeurd het niet van invloed mag zijn op de keuze van je hond en al helemaal niet op de training en heropvoeding.

Nu wordt appel gedaan op de emoties van mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 23 april 2017 @ 22:49:

https://ikzoekbaas.dieren ... /114900/wissel-leeuwarden



Deze Hond bijvoorbeeld. Dit wordt gewoon aangeboden door het asiel. Dit kan echt niet. Zo een hond is niet geschikt. Voor niets eigenlijk. Wat moet je ermee. En hij is nog lelijk ook, maar dat even terzijde.



Maargoed dit komt dus, met wat pech, gewoon weer terug op straat... Vind ik best bizar.



En ja ze brengen het allemaal leuk hoor in die advertentie. Ach hij heeft wat nare dingen meegemaakt en andere honden vind ie "nog" niet zo leuk. Jaagt wat op katten, maargoed verder zit er diep van binnen een geweldige schoothond ofzo



Dit gaat fout, dat weet je nu al.

Nee hoor, niet bij de juiste mensen. Ik hoop dat het asiel selectief is en dat de hond heel goed terecht komt zodat zijn tot nog toe verknalde leven toch nog goed komt. Ik vind het zo jammer dat de mensen waar hij geweest is er zo gemakkelijk mee weg komen. Een spuitje hebben ze wel verdiend.



En jij vind deze hond lelijk, je moest ze eens de kost geven die zo'n hond mooi vindt.



quote:deb32 schreef op 23 april 2017 @ 23:01:

https://ikzoekbaas.dieren ... hond/104147/hofvanede-ede



Hier nog zo een leukerd!En weer zo'n hond. Het asiel zit er vol mee. Maar dat is niet de schuld van die honden zelf. Het is dat rotvolk dat deze honden onbedachtzaam heeft aangeschaft. Daarom zijn er ook omwille van de honden zelf restricties nodig bij aanschaf.
http://www.ad.nl/zwolle/m ... nviel-in-zwolle~a2e411c8/



Ik vind het echt te weinig
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn hond zoiets zou doen.
http://www.bndestem.nl/ro ... lkorf-straat-op~a3b21313/



Het houdt niet op, niet van zelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat een absurd gedoe met die hoog risico honden. Hier lopen er vijf waarvan er drie! bazen niet weten wat ze aan de lijn hebben. Eentje heeft er al een hond gegrepen maar baasje laat de hond nog steeds alleen aan een tuigje uit terwijl hij grote moeite heeft om zijn hond te houden, prutser. Ik draai om als ik ze zie. Mijn honden hoeven niet de pineut te zijn.

Van mij mag er heel hard gestraft gaan worden, muilkorf om en ALTIJD aan de riem. En als je hoog risico hond betrapt wordt zonder riem en/of korf, een hele hoge boete, de tweede keer betrappen is hond in beslag nemen.

Van mij mag het verboden worden om met deze honden te fokken, ze hebben niks te zoeken in onze maatschappij. Ze zijn gevaarlijk voor mens en dier.
En nog een hond zwaargewond 20 april

http://www.bndestem.nl/ro ... en-overal-beten~aa93cccb/



Het is bijna dagelijkse kost lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn 'maar" honden die voornamelijk gedupeerd zijn. En dat is helaas niet genoeg in de egoistische mensenmaatschappij om er iets te gen te doen. Vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Die bijtincidenten zullen altijd blijven zolang mensen blijven geloven in fabels in plaats van feiten... Je leest het altijd onder elk nieuwsbericht; slechte opvoeding van de hond en vals gemaakt want zo worden ze niet geboren en nu is het een hond die gebeten is, straks een kind.

Een stafford ziet nu eenmaal héél erg snel een reden om te vechten (en hondagressie heeft totaal niks te maken met mensagressie) maar zolang men dit niet gelooft zullen de vele bijtincidenten van staffordachtigen ook niet stoppen.
Ik draai sowieso om als ik een stafford / pitbull achtige hond zie als ik net mijn hond loop. Ik weet hoe sterk mijn hond is, neem aan dat dat soort beesten ook behoorlijk sterk zijn, en dat de kans groot is dat hun baasje ze niet aan kan.
Alle reacties Link kopieren
In de libelle van deze week staat het relaas van iemand wiens hond door een pitbull is doodgebeten. Heel veel verdriet. Het vervolg kun je hier lezen. http://www.libelle.nl/dedagnadat/hond-d ... en-vervolg



Zoals je ziet wordt er niet heel erg ingegrepen. Die hond hadden ze af moeten nemen en het verbod op een nieuwe hond had opgelegd moeten worden. "de eigenaar bleef gewoon in de auto zitten" toen zijn hond aanviel.

Zo gaat het altijd. Eigenaren van de aanvallers grijpen zelden in. Alsof het ze niet interesseert.

Maar dan hou je toch niet echt van honden?
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 april 2017 @ 14:08:

In de libelle van deze week staat het relaas van iemand wiens hond door een pitbull is doodgebeten. Heel veel verdriet. Het vervolg kun je hier lezen. http://www.libelle.nl/dedagnadat/hond-d ... en-vervolg



Zoals je ziet wordt er niet heel erg ingegrepen. Die hond hadden ze af moeten nemen en het verbod op een nieuwe hond had opgelegd moeten worden. "de eigenaar bleef gewoon in de auto zitten" toen zijn hond aanviel.

Zo gaat het altijd. Eigenaren van de aanvallers grijpen zelden in. Alsof het ze niet interesseert.

Maar dan hou je toch niet echt van honden?Het lijkt mij dat als je een hond neemt die van nature agressief gedrag kan vertonen zodat hij nooit los kan zonder een andere hond of een mens aan te vallen, je het beest geen fatsoenlijke opvoeding geeft en het niet onder controle hebt maar die jou wel status geeft omdat 'ie er aan de lijn zo indrukwekkend uitziet dat je dan meer van uiterlijk vertoon dan van honden houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet altijd wel lachen om die mensen die hun hond krampachtig dicht tegen hun aanhouden als wij langslopen met onze 2 Staffords. De honden van dat soort baasjes worden helemaal opgefokt door het zenuwachtige gedrag van zijn eigen baas en gaan wild springen en doen en die 2 van ons? Die lopen langs en kijken echt van 'okeeeuh.. Lekker interessant..'
quote:nagellakje schreef op 30 april 2017 @ 14:28:

Ik moet altijd wel lachen om die mensen die hun hond krampachtig dicht tegen hun aanhouden als wij langslopen met onze 2 Staffords. De honden van dat soort baasjes worden helemaal opgefokt door het zenuwachtige gedrag van zijn eigen baas en gaan wild springen en doen en die 2 van ons? Die lopen langs en kijken echt van 'okeeeuh.. Lekker interessant..'



Geestig. Mijn hond verandert in een keffer vanwege het fixeren of staren, vind ze bedreigend.



Ik denk dat de mevrouw van het blinde hondje spijt heeft dat ze bij het passeren niet meer afstand heeft gehouden.
quote:nagellakje schreef op 30 april 2017 @ 14:28:

Ik moet altijd wel lachen om die mensen die hun hond krampachtig dicht tegen hun aanhouden als wij langslopen met onze 2 Staffords. De honden van dat soort baasjes worden helemaal opgefokt door het zenuwachtige gedrag van zijn eigen baas en gaan wild springen en doen en die 2 van ons? Die lopen langs en kijken echt van 'okeeeuh.. Lekker interessant..'

Omdat jij geen idee hebt met wat voor potentiële wapens jij rond loopt.

Heb je de linkjes hier door gelezen? Heb je gezien hoeveel schade jouw schattige lieve brave hondje kan aanrichten? Veel meer dan de gemiddelde hond aanricht.

Heb je ook gelezen wat zoiets doet met de eigenaren van het slachtoffer? Mensen die zien dat hun geliefde hond wordt verscheurd door een stafford, en er is niets wat je dan nog kunt doen om het te stoppen.



En natuurlijk doen jullie honden niets, uiteraard niet, dat dachten de baasjes van die andere staffords en pitbulls helaas ook. Waarschijnlijk, ik hoop van harte dat mensen niet doelbewust de straat op gaan wetende dat hun hond zo gevaarlijk is.



Maar ik denk zomaar dat jij iemand bent die er op kickt dat andere mensen omlopen als ze jullie honden zien. Helaas nogal typisch voor veel mensen met zo'n hond.
Alle reacties Link kopieren
quote:nagellakje schreef op 30 april 2017 @ 14:28:

Ik moet altijd wel lachen om die mensen die hun hond krampachtig dicht tegen hun aanhouden als wij langslopen met onze 2 Staffords. De honden van dat soort baasjes worden helemaal opgefokt door het zenuwachtige gedrag van zijn eigen baas en gaan wild springen en doen en die 2 van ons? Die lopen langs en kijken echt van 'okeeeuh.. Lekker interessant..'Omdat die twee van jou misschien zo reageren, wil niet zeggen dat dat voor andere honden geldt. Toen mijn vriendin 3 weken geleden met haar Jack Russel (aan de lijn) liep te wandelen (ook zo eentje van "lekker interessant") werd deze ineens vanuit het niets, aangevallen door een herder, die ook keurig aan het lijntje liep. Gevolg; 24 hechtingen, een doodsbange Jack én een vriendin die nu haar Jack krampachtig bij zich houdt als ze een grote hond ziet aankomen. En daar kan jij wel lacherig om doen, maar dat vind ik persoonlijk nogal een misselijke reactie.
quote:nagellakje schreef op 30 april 2017 @ 14:28:

Ik moet altijd wel lachen om die mensen die hun hond krampachtig dicht tegen hun aanhouden als wij langslopen met onze 2 Staffords. De honden van dat soort baasjes worden helemaal opgefokt door het zenuwachtige gedrag van zijn eigen baas en gaan wild springen en doen en die 2 van ons? Die lopen langs en kijken echt van 'okeeeuh.. Lekker interessant..'Ja, super lollig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Iphi schreef op 28 april 2017 @ 19:49:

[...]



Het lijkt mij dat als je een hond neemt die van nature agressief gedrag kan vertonen zodat hij nooit los kan zonder een andere hond of een mens aan te vallen, je het beest geen fatsoenlijke opvoeding geeft en het niet onder controle hebt maar die jou wel status geeft omdat 'ie er aan de lijn zo indrukwekkend uitziet dat je dan meer van uiterlijk vertoon dan van honden houdt.Oh, dat weet ik wel zeker! Daarom zijn zulke honden zelf ook vaak pechvogels. Er wordt niet van ze gehouden en ze krijgen ook niet de behandeling waar ze behoefte aan hebben.quote:nagellakje schreef op 30 april 2017 @ 14:28:

Ik moet altijd wel lachen om die mensen die hun hond krampachtig dicht tegen hun aanhouden als wij langslopen met onze 2 Staffords. De honden van dat soort baasjes worden helemaal opgefokt door het zenuwachtige gedrag van zijn eigen baas en gaan wild springen en doen en die 2 van ons? Die lopen langs en kijken echt van 'okeeeuh.. Lekker interessant..'

Ja, erg grappig. Totdat je de achtergrond kent en begrijpt waarom mensen zo doen. Heb je dat verhaal gelezen van die link die ik hier neerzette? Vond je dat ook grappig?



Ik wil je niet veroordelen op het feit dat je staffords hebt, maar jouw gebrek aan begrip en empathie pleit niet voor je. Sterker, het is typerend voor een stafford hondenbaas.
quote:nagellakje schreef op 30 april 2017 @ 14:28:

Ik moet altijd wel lachen om die mensen die hun hond krampachtig dicht tegen hun aanhouden als wij langslopen met onze 2 Staffords. De honden van dat soort baasjes worden helemaal opgefokt door het zenuwachtige gedrag van zijn eigen baas en gaan wild springen en doen en die 2 van ons? Die lopen langs en kijken echt van 'okeeeuh.. Lekker interessant..'Fijn dat je even precies komt laten zien hoe de gemiddelde Stafford eigenaar is. Bedankt voor het bevestigen van alle vooroordelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik houd mn hond ook altijd dicht bij me bij het passeren van andere honden....ter bescherming van andere honden juist omdat ik een stafford heb. Ze kan echt wel relaxed langs andere honden lopen maar ze kan ook in de allerlaatste seconde bedenken dat de andere hond haar een blik gaf wat reden is om te snauwen en ik wil niet moeten ingrijpen maar gewoon ten alle tijde elk mogelijk risico vermijden.
quote:strawberry- schreef op 01 mei 2017 @ 20:12:

Ik houd mn hond ook altijd dicht bij me bij het passeren van andere honden....ter bescherming van andere honden juist omdat ik een stafford heb. Ze kan echt wel relaxed langs andere honden lopen maar ze kan ook in de allerlaatste seconde bedenken dat de andere hond haar een blik gaf wat reden is om te snauwen en ik wil niet moeten ingrijpen maar gewoon ten alle tijde elk mogelijk risico vermijden.Waarom draagt die hond geen muilkorf dan??
Alle reacties Link kopieren
Waarom wel? Mijn hond komt niet in aanraking met andere honden, zij of een andere hond krijgt ook niet de kans om even te snuffelen waardoor het fout zou kunnen gaan. Ik zeg ook niet dat mijn hond iets zal doen (ze is al oud en nooit iets voorgevallen) maar alleen dat ik daar wel rekening mee hoor te houden als stafford eigenaar. In drukke gebieden of als je hond uitvalt aan de lijn en een andere hond kan uitdagen om dichterbij te komen en gevecht te starten vind ik een muilkorf wel van toepassing. Die van mij negeert andere honden maar dat betekent niet dat ik er maar van uit kan gaan dat ze dit voor altijd zal blijven doen en als ik dan eens een hond van dichtbij moet passeren dan houd ik de lijn voor de zekerheid gewoon altijd strak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven