Weekendje weg in Europa

30-04-2017 13:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen graag meer zien van Europa, door weekendjes weg te plannen. We willen het budget graag goedkoop houden, dus hebben jullie tips voor websites waar we goedkoop hotels kunnen boeken i.c.m. vliegtickets naar bv. Boedapest, Praag, Stockholm etc.? Geen airbnb of bed&breakfast.
Alle reacties Link kopieren
Expedia
Alle reacties Link kopieren
Cheaptickets,Ryanair
Vakantiepiraten, hebben vaak goeie deals.
Alle reacties Link kopieren
ik ben een keer een stedenweekendje gaan doen.

eerst naar Keulen in Duitsland 1 overnachting gedaan daarna naar Brussel daar ook 1 overnachting gedaan.

was superleuk!

met eigen auto er heen gereden en allebij de overnachtingen geboekt bij booking.com

voordeel van die site is dat je per kamer per nacht betaald i.p.v. per persoon.

waren toen per nacht maar 55 euro kwijt met ontbijt erbij, en omdat het zo goedkoop was konden we verder gewoon lekker in de stad eten enzo.
Alle reacties Link kopieren
oja en op groupon staan ook vaak goede aanbiedingen! (wel ff de kleine lettertjes lezen)
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen najaar met Transavia voor 54 retour gevlogen van Rdam naar Budapest. Daar via Airbnb gezeten (waarom wil je dat niet?). Wij hadden een perfect en schoon appartement midden in het centrum van 70 vierkante meter met balkon voor 40,- per nacht voor 2 personen (dus 20 pp).

Ik ga echt niet meer op een goedkope krappe hotelkamer zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 01 mei 2017 @ 22:08:

Afgelopen najaar met Transavia voor 54 retour gevlogen van Rdam naar Budapest. Daar via Airbnb gezeten (waarom wil je dat niet?). Wij hadden een perfect en schoon appartement midden in het centrum van 70 vierkante meter met balkon voor 40,- per nacht voor 2 personen (dus 20 pp).

Ik ga echt niet meer op een goedkope krappe hotelkamer zitten.Misschien om deze redenen? Airbnb, leuk of heel erg fout?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Patsy-Stone. Mijn vriend wordt niet zo enthousiast van Airbnb. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik hoor verschillende verhalen daarover en als mijn vriend het echt niet wil, dan houdt het helaas op.



Bedankt voor jullie reacties. Booking.com heb ik ook al vaker op geboekt, inderdaad fijn dat je voor een kamer betaalt i.p.v. per persoon.
Alle reacties Link kopieren
travelbird.nl en Expedia (meer keuze en vlieg mogelijkheden)
Alle reacties Link kopieren
In de Kampioen (van ANWB) staan altijd veel aanbiedingen van verschillende organisaties. Bijvoorbeeld van voordeeluitjes.nl (zitten soms goedkope tussen, wel vaak in NL en dat je zelf met de auto moet) en Pharos reizen (duurder). En speciale aanbiedingen voor ANWB-leden.



Ik vind vaak met van die pakketreisjes (hotel en vlucht in 1) dat het hotel niet mijn eerste keus zou zijn, bijvoorbeeld buiten het centrum ofzo. Of dan lijkt het heel goedkoop (laatst bijvoorbeeld hotel in centrum van Edinburgh) maar is het véél duurder in het weekend dat ik wil gaan. Dat ze adverteren met een nepprijs of met eentje die alleen in februari geldt ofzo.



Ik boek zelf altijd liever een los vliegticket en een los hotel. Vliegtickets begin ik met zoeken via skyscanner.com en dan boek ik meestal wel direct bij de vliegmaatschappij zelf.



En vergeet niet de trein als optie. Als je op tijd boekt kun je goedkoop naar Parijs, Keulen, Berlijn, Lille etc. Ook veel relaxter dan vliegen / vliegvelden. Je hoeft niet zo te letten op het maximum gewicht en maten van je bagage, vloeistoffen in je bagage, je kunt makkelijker even de benen strekken in de trein, je hebt meer uitzicht, en je komt meestal meteen in een centrum aan. (Als je vliegt, heb je vaak extra kosten aan vervoer naar en van luchthavens, en dat kost ook allemaal extra tijd, plus alle tijd voor paspoortcontrole, security, eventueel wachten op bagage.)

Op www.seat61.com vind je veel tips over treinen in de hele wereld: waar je het beste tickets kunt boeken, hoe de trein er van binnen uit ziet, waar nog nachttreinen rijden, de mooiste routes etc.



Ik let ook op seizoen en vakanties, ik probeer buiten de schoolvakanties te gaan en ook niet in een paasweekend bijvoorbeeld, wanneer heel Europa vrij heeft. Dat kan veel geld schelen voor accommodaties.



Het is ook voordelig als je flexibel bent, zowel in reistijd als in bestemming. Soms is bijvoorbeeld opeens vliegen naar Sicilië spotgoedkoop, andere keren geldt dat weer voor Porto. Je kunt je abonneren op nieuwsflitsen van Tix.nl, Cheaptickets.nl, Transavia, Vueling, en letten op de KLM werelddealweken en zo.



Verder zou je huizenruil nog kunnen overwegen, via zo'n officiële site, of heeft je vriend daar ook bezwaar tegen? Dan heb je wel gratis slaapplaats.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de uitgebreide reactie patsty-stone! Toevallig vorig jaar een reisje via Pharos reizen geboekt.

Oh ik ben lui op het gebied van het boeken van een los vliegticket en een los hotel ;'), maar misschien moet ik dat toch proberen als ik goedkoop uit wil zijn.

Goeie tip van de trein! Daar heb ik ook vaker over zitten te denken, zal eens het aan mijn vriend voorleggen. Wij proberen inderdaad ook buiten de schoolvakanties en de speciale gelegenheid-weekenden te gaan. Het scheelt dat wij geen kinderen hebben en wij zelf kunnen bepalen wanneer we willen gaan.

Huizenruil, daar wordt mijn vriend ook niet zo enthousiast van haha.
Alle reacties Link kopieren
Op de ryanair site kan je zoeken op budget (voor de vliegtickets). Kies de goedkoopste en kijk waar je heen kan. Uiteraard moet je wel een beetje flexibele zijn qua reisdagen.
Alle reacties Link kopieren
Bij van die spotgoedkope vlucht-aanbieders zoals Ryanair en Easyjet moet je wel opletten op welk vliegveld je aankomt. Bijvoorbeeld London Luton is een pleuris-end van Londen (ik weet niet waar ze op vliegen hoor). En dan ben je alsnog 3 kwartier of een uur, en veel geld verder voordat je echt in Londen zit. En bijvoorbeeld Parijs en Rome hebben ook meerdere luchthavens, lang niet allemaal gunstig.

Daarmee kan je ook geconfronteerd worden als je het als pakketreis boekt.



Zelf vind ik het juist onwijs leuk om een hotel uit te zoeken. Alles vergelijken, foto's kijken, reviews lezen. Je kunt in booking allerlei filters aan zetten, bijvoorbeeld gratis wifi, score minstens een 8/10, welke wijk, prijs, zwembad of niet, etc. Ik vind het net een soort snoepwinkel, vooral als er goeie deals tussen zitten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en een open deur, maar je kunt natuurlijk ook geld besparen door goedkopere bestemmingen te kiezen. Het eten en drinken in Portugal en Berlijn is een stuk goedkoper dan in Stockholm en Londen bijvoorbeeld. Zuidelijk en oostelijk Europa zijn flink goedkoper.

In Londen zijn dan wel weer veel musea gratis.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven