Vliegjes in kamerplanten

30-04-2017 14:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen!

De laatste tijd heb ik last van vliegjes in mijn kamerplanten, ik weet niet zeker waar ze vandaan komen maar mijn gok is via de basilicumplantjes uit de supermarkt, aangezien dat de enige 'verandering' in mijn kamer is geweest.

Na wat zoeken op Google denk ik dat het rouwvliegjes zijn, maar dat weet ik niet zeker. Er wordt nl. op sommige websites ook gezegd dat je daarbij vaak veel dode vliegjes terugvindt en dat is bij mij niet het geval. Het zijn iig geen fruitvliegjes.

Ik heb beide planten verpot maar dat heeft het probleem nog niet opgelost (werd veel minder maar kwam uiteindelijk weer terug), ook staan ze nu afgezonderd van de andere planten in een andere kamer, de vliegjes probeer ik uit te roeien door de plant af en toe buiten in de wind te zetten en met een stofzuiger de vliegjes op te zuigen. Ik las ook ergens dat je volwassen vliegjes kon lokken/doden met een glas wijn, maar daar hadden deze in elk geval geen zin in ;)

Heeft er iemand tips/ervaringen met zulke vliegjes?
Alle reacties Link kopieren
Pokon en Ecostyle hebben insectenspray voor kamerplanten, beide op biologische basis. Misschien kun je dat proberen om van de vliegjes af te komen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifers in de aarde steken. Vliegjes kunnen niet tegen de geur van zwavel en gaan ze weg.

Of wat ik ook wel eens gehoord heb is een vleesetende plant ernaast zetten, werkt ook tegen fruitvliegjes.
Alle reacties Link kopieren




Ik had ook veel last van vliegjes in huis, sinds een maand deze vleesetende plant in huis en geen vliegje meer gezien.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Voor varenrouwmugjes kun je aaltjes kopen. Die doe je dan met water in alle planten en dat maakt de eitjes (die in de grond van de planten worden gelegd) kapot, of eet ze op ofzo.

Heb ik ook gehad en gedaan en nu ben ik ervan af. Een plant heb ik weggegooid, dat was denk ik de bron.



https://www.ecostylewebsh ... tegen-larven-varenrouwmug
Ik stop een paar kruidnagels in de grond van de betreffende plant en heb er dan geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
Zitten ze bij de pot? Dan krijgen ze teveel water.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren


Thrips.



Je moet de diertje goed bekijken en ernaar googlen, dan kan je meteen zien wat de remedie is.



En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Rouwvliegjes zijn het vaak. Ik heb het ook bij sommige planten en aarde.



Je kan "aaltjes ' oftewel nematoden kopen bij de plantenboer: Werkt als een trein.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel! Ik denk dat ik op zoek ga naar de aaltjes, en zo'n vleesetende plant is misschien ook wel wat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven