Geld & Recht alle pijlers

Artikel over extreem besparen..

30-04-2017 11:10 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam toevallig dit artikel tegen :



https://www.fabmama.nl/ou ... eg-en-drinkt-alleen-water



Over mama's die extreem besparen..



Heb 't met open mond zitten lezen, vooral dat ene stukje over die mama die restjes sap terug in t pak doet vond ik vreselijk smerig
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 30 april 2017 @ 12:49:

[...]



Ik ben het eens met Kuzu. Ik vind mensen die zichzelf 'mama' noemen tegenover andere volwassenen behoorlijk infantiel. Je bent moeder, en je kind noemt je mama. En ook als ik iets over jonge ouders zou zeggen zijn 'vader' en 'moeder' prima omschrijvingen. Dat is namelijk precies wat ze zijn, ongeacht hun leeftijd. 'Papa' en 'mama' zijn aanspreektitels die hun eigen kinderen kunnen gebruiken.



+1



En ik geloof niets van dat artikel
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
"Ze propte vooraf haar zakken vol met drie pakjes drinken en een zakje winegums van de Aldi."



Tsss, en dat noemt zich een consuminderaar... Als je hebt ontbeten hoef je toch 's ochtends helemaal niks mee te nemen voor een film van 2 uur???
quote:Fossa schreef op 30 april 2017 @ 12:28:

Het enige wat ze doen met dit artikel is consuminderaars belachelijk maken en in een kwaad daglicht zetten.





Aan die mogelijkheid nog niet eens gedacht! Nou ja, ik zie mijzelf op zich wel als consuminderaar maar voelde me gelukkig niet aangesproken/in een kwaad daglicht gezet. Maar mijn insteek is geloof ik wel net een beetje anders mbt consuminderen/minimalisme. Niet tot doel zo min mogelijk geld ergens aan kwijt te zijn in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 30 april 2017 @ 13:15:

[...]





+1



En ik geloof niets van dat artikel



Ik begin ook ernstig te twijfelen....

Als de mouwen van een jas tot je ellebogen komen, krijg je hem überhaupt nog wel aan dan? Dan moet het toch bij de schouders veel te strak zitten?
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fossa schreef op 30 april 2017 @ 12:26:

Ik geloof geen zak van dat hele artikel. Neem nou die "Karin". Ze drinken thuis alleen maar water, maar naar de bioscoop gaan er pakjes drinken mee? En haar zoon loopt in een veel te kleine jas, maar ze gaan wel naar de bioscoop? Geen beleg op brood, maar wel winegums mee naar de bioscoop? Het is allemaal volslagen onlogisch. En als ze allemaal zo schaamteloos zouden zijn, waarom dan wel allemaal anoniem in dat artikel?



Kortom: kul.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Fossa schreef op 30 april 2017 @ 12:28:

Het enige wat ze doen met dit artikel is consuminderaars belachelijk maken en in een kwaad daglicht zetten.



Dat dacht ik ook. Heel slecht artikel dus.

Er is nl helemaal niks mis met consuminderen. Ik ben eigenlijk hartstikke voor de meeste bespaardingen die mijn oma deed, en meer oudere mensen denk ik. In mijn optiek zou de wereld er een stuk beter van uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch ook nauwelijks supermarkten in Nederland die met kortingsbonnen werken?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 14:52:

Er zijn toch ook nauwelijks supermarkten in Nederland die met kortingsbonnen werken?Nope. De ekoplaza weet ik het van, maar daar kom je zeker niet als je extreem bezuinigt.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 12:50:

Een lege doos voor kerstmis geven.

Je kind een veel te kleine jas laten dragen.

Je kinderen droog brood laten eten.

Anderen voor je laten betalen omdat ze denken dat je het slecht hebt en hen in die waan laten.



Bizar en asociaal.

Dit zouden mijn vrienden niet zijn.Handig voor die mevrouw, ze zal op deze manier weinig vrienden hebben, scheelt ook weer in de kosten bij de begrafenis
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 12:35:

Ik geloof ook geen zak van dat artikel, maar ik vind het onderwerp dan wel weer interessant. Want als ik eerlijk ben lees ik hier op het forum in bespaartopics ook vaak dingen die ik net zo bizar vind.Wat vind je bizar dan, heb je voorbeelden uit bespaartopics?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 30 april 2017 @ 15:09:

[...]



Wat vind je bizar dan, heb je voorbeelden uit bespaartopics?Ik lees ze niet vaak, moet ik eerlijk toegeven, maar als ik weleens van die topics als "ik heb nog 20 euro en moet nog 2 weken" lees vind ik meestal de suggesties die voor voeding gedaan worden net zo bizar als droog brood eten of sap terug in het pak schenken. En vroeger was er ook een consuminderen-eten topic en daar vond ik ook veel van de suggesties behoorlijk apart.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mijn mond viel vooral open door die vrouw die zegt het goed te hebben, maar andere voor hen laten betalen omdat ze de indruk wekken krap bij kas te zitten. Dit kan zo het gierige topic in!



Edit: dit topic heeft de hele dag open gestaan toen er nog geen reacties waren. Indien mosterd, sorry, vergeten te verversen... Ik ga snel verder lezen :-)
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 15:15:

[...]





Ik lees ze niet vaak, moet ik eerlijk toegeven, maar als ik weleens van die topics als "ik heb nog 20 euro en moet nog 2 weken" lees vind ik meestal de suggesties die voor voeding gedaan worden net zo bizar als droog brood eten of sap terug in het pak schenken. En vroeger was er ook een consuminderen-eten topic en daar vond ik ook veel van de suggesties behoorlijk apart.Ik ben wel benieuwd welke tips je bizar vindt. Ik verbaas me dan altijd over de tips voor pannenkoekenmix ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 30 april 2017 @ 15:21:

[...]





Ik ben wel benieuwd welke tips je bizar vindt. Ik verbaas me dan altijd over de tips voor pannenkoekenmix ofzo.



Ik weet zo gauw geen concrete voorbeelden maar het valt me daarin op dat er dan inderdaad tips komen als pannenkoekenmix en dan 5 dagen pannenkoeken eten, of wat ik een keer las met een doos frikadellen en dan de frikadellen in stukjes snijden en door rijst met een ui roeren, of allerlei andere bizarre recepten van dingen die totaal niet bij elkaar passen en net zo duur zijn als gewoon een normale maaltijd maken.



Ik bedoel, ik vind droog brood eten om te besparen ook bizar, want voor hetzelfde geld of zelfs minder dan wat je dan aan dat droge brood uitgeeft kun je bijvoorbeeld ook een pakje roggebrood en een bakje smeerkaas kopen oid. En dat valt me vaker op, dat als mensen willen besparen dat ze dan niet naar volwaardige maaltijden maar dan goedkoop gaan kijken, maar ineens heel raar armenvoer gaan maken alsof ze in de hongerwinter leven.
Am Yisrael Chai!
Ik lees al vrij lang mee met het bekendste bespaartopic hier op het forum, maar dat soort tips heb ik nog nooit gelezen. Ik lees ook behoorlijk wat blogs over besparen en consuminderen. Daar komen dat soort tips ook niet in voor.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 15:32:

[...]





Ik weet zo gauw geen concrete voorbeelden maar het valt me daarin op dat er dan inderdaad tips komen als pannenkoekenmix en dan 5 dagen pannenkoeken eten, of wat ik een keer las met een doos frikadellen en dan de frikadellen in stukjes snijden en door rijst met een ui roeren, of allerlei andere bizarre recepten van dingen die totaal niet bij elkaar passen en net zo duur zijn als gewoon een normale maaltijd maken.



Ik bedoel, ik vind droog brood eten om te besparen ook bizar, want voor hetzelfde geld of zelfs minder dan wat je dan aan dat droge brood uitgeeft kun je bijvoorbeeld ook een pakje roggebrood en een bakje smeerkaas kopen oid. En dat valt me vaker op, dat als mensen willen besparen dat ze dan niet naar volwaardige maaltijden maar dan goedkoop gaan kijken, maar ineens heel raar armenvoer gaan maken alsof ze in de hongerwinter leven.Ik heb hier zelfs wel eens de 'tip' gelezen om paardenbloemen te gaan oogsten in de berm en daar heerlijke voedzame sla van te maken. Lekker hoor, sla met gratis dressing van honden- en kattenpis
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 15:32:

[...]





Ik weet zo gauw geen concrete voorbeelden maar het valt me daarin op dat er dan inderdaad tips komen als pannenkoekenmix en dan 5 dagen pannenkoeken eten, of wat ik een keer las met een doos frikadellen en dan de frikadellen in stukjes snijden en door rijst met een ui roeren, of allerlei andere bizarre recepten van dingen die totaal niet bij elkaar passen en net zo duur zijn als gewoon een normale maaltijd maken.



Ik bedoel, ik vind droog brood eten om te besparen ook bizar, want voor hetzelfde geld of zelfs minder dan wat je dan aan dat droge brood uitgeeft kun je bijvoorbeeld ook een pakje roggebrood en een bakje smeerkaas kopen oid. En dat valt me vaker op, dat als mensen willen besparen dat ze dan niet naar volwaardige maaltijden maar dan goedkoop gaan kijken, maar ineens heel raar armenvoer gaan maken alsof ze in de hongerwinter leven.Oh ja, die tips. Ik snap dat ook nooit. Dat lees je ook in artikelen over mensen die zichzelf heel zielig vinden omdat ze weinig geld hebben: "we leefden 3 weken op patat met frikandellen." Vast heel fout van mij, maar dan vind ik je spontaan veel minder zielig.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt slim besparen en dom besparen.



Maar ook al ben je nog zo intelligent, soms wordt besparen zo'n obsessie dat er hoe dan ook bespaard moet worden ook al heeft er niemand in dat gezin een leven meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 30 april 2017 @ 14:54:

[...]





Nope. De ekoplaza weet ik het van, maar daar kom je zeker niet als je extreem bezuinigt.Nou inderdaad, dat is me een partij duur daar.
Ik heb het idee dat ze gewoon wat bespaarblogs uit het buitenland is langsgeweest....
quote:Fossa schreef op 30 april 2017 @ 12:28:

Het enige wat ze doen met dit artikel is consuminderaars belachelijk maken en in een kwaad daglicht zetten.De mensen in het artikel willen zo weinig mogelijk geld uitgeven. Consuminderen is minder consumeren, dus minder gebruiken. Pakjes drinken en zakjes winegums hebben helemaal niets met consuminderen te maken, integendeel zelfs. Consuminderen kost soms juist meer geld.
Trouwens, waar heeft ze de oppas van die kinderen van betaald toen ze naar de bios was?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 april 2017 @ 16:13:

[...]





Ik heb hier zelfs wel eens de 'tip' gelezen om paardenbloemen te gaan oogsten in de berm en daar heerlijke voedzame sla van te maken. Lekker hoor, sla met gratis dressing van honden- en kattenpis







Dat had ik inderdaad ook gelezen!
Am Yisrael Chai!
quote:Captain_Obvious schreef op 30 april 2017 @ 19:19:

Trouwens, waar heeft ze de oppas van die kinderen van betaald toen ze naar de bios was? Genoeg oma's en opa's (en ooms en tantes) die gratis willen oppassen .
Jullie overigens nooit die Amerikaanse reeksen gezien over hyper-bespaarders?



Die gingen vaak nog veel "harder" dan wat de vrouwen in 't artikel doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven