Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt?

17-03-2017 15:46 3598 berichten
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik denk bij elk nieuw product 'werkt het echt?' en misschien is het een handig idee om producten te plaatsen die echt werken



Mijn bijdrage:



- wimper verlengend serum van Revitalash. Ik heb de nieuwe formulering want de oude mocht geen bimatoprost meer bevatten. Na 2 maanden zijn mijn wimpers zo'n 50% langer, wel zijn ze niet toegenomen in dikte.



- IPL voor diffuse roodheid bij rosacea en wat adertjes + pigment vlekjes. 4 Behandelingen en roodheid af genomen met zo'n 85-90%, vlekjes helemaal weg.



Jullie nog toevoegingen en tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bestaardigopzich schreef op 30 april 2017 @ 00:36:

[...]



Tnx! Nog niet gekocht maar dan ga ik voor de echte; daar is dit topic nou juist zo fijn voor. Heb al zoveel dingen gekocht (ook vaak de goedkope nepperds) die het toch nét niet waren bij gebruik.

Goedkoop is soms gewoon duurkoop en je hebt me dus ws een miskoop bespaard

Als ik hem heb zal ik ook nog even laten weten of ik er blij mee ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groupie schreef op 30 april 2017 @ 09:57:

[...]





Sommige verpakkingen hebben een klein zeepje erbij, ik raad je van harte aan om die verpakking te kiezen want dat zeepje is super om de BB weer schoon te krijgenHee die versie heb ik nog niet gezien. Koop zelf altijd een grote fles Kruidvat Professional Make-up Kwastenreiniger van 2,99 bij het Kruidvat en die werkt goed. Doe er al mijn kwasten en BB mee en doe er zo een jaar mee
Alle reacties Link kopieren
Aanstippen met Molkosan van A Vogel droogt en puistje ook binnen een dag uit en verdund op een natte wattepad is het goed voor een vette huid.
Alle reacties Link kopieren
Ik poetste gisteren mijn tanden met zwarte tandpasta. (Testtube)

Tanden voelden wel goed schoon maar er zat haast geen smaak aan.



Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jitsie schreef op 29 april 2017 @ 15:59:

[...]







Hier is in ieder geval al de ingrediëntenlijst van het wimperserum van het Kruidvat:



Aqua

Pentylene Glycol,

Pentaerythrityl tetra-isostearate,

bimatoprost,

hydrolyzed sodium hyaluronate,

panthenol,

allantoin,

acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer,

disodium phosphate,

triethanolamine,

methylparaben,

AlcoholEhmm.. Ik wil je niet bang maken, maar triethanolamine is irriterend voor de huid en mogelijk carcinogeen (kankerverwekkend).
Iemand nog dé tip voor een top coat? Mijn nagellak bladdert chronisch af binnen een dag met elk merk, hoe veel laagjes ik ook gebruik. Ik heb normale lakjes geen gel.
Hoe meer lagen lak je smeert, hoe breekbaarder het wordt. Het kan ook zijn dat je je nagels niet goed genoeg ontvet. Neem eerst je nagels af met nagellakremover en dan pas lakken, dat helpt vast.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2017 @ 14:29:

Hoe meer lagen lak je smeert, hoe breekbaarder het wordt. Het kan ook zijn dat je je nagels niet goed genoeg ontvet. Neem eerst je nagels af met nagellakremover en dan pas lakken, dat helpt vast. Helpt helaas ook niet (had ik er bij moeten zetten). Ik ontvet idd eerst met ethanol of gewoon remover, en dan pas lakje, 2 laagjes (met 1 is het nog erger). Ik heb nu Essie op maar heb echt allerlei merken.
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 14:06:

[...]



Ehmm.. Ik wil je niet bang maken, maar triethanolamine is irriterend voor de huid en mogelijk carcinogeen (kankerverwekkend).Serieus ? Blij dat ik het nog niet gekocht heb dan .
quote:strikjemetstippels schreef op 30 april 2017 @ 14:30:

[...]



Helpt helaas ook niet (had ik er bij moeten zetten). Ik ontvet idd eerst met ethanol of gewoon remover, en dan pas lakje, 2 laagjes (met 1 is het nog erger). Ik heb nu Essie op maar heb echt allerlei merken.Heb je wel eens OPI geprobeerd ? Die blijft bij mij zo fantastisch zitten.
quote:Pretzel66 schreef op 30 april 2017 @ 14:31:

[...]



Serieus ? Blij dat ik het nog niet gekocht heb dan .Ja. Als ik dat hier op het lab gebruik (ook in hele lage concentraties) raak ik de fles niet aan zonder handschoenen. Er is niet voldoende bewijs voor de klasse van carcinogeniteit, maar er is wel degelijk bewijs dat het kankerverwekkend is. Zeker bij langdurige blootstelling, ook bij lage concentraties.
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 14:36:

[...]



Ja. Als ik dat hier op het lab gebruik (ook in hele lage concentraties) raak ik de fles niet aan zonder handschoenen. Er is niet voldoende bewijs voor de klasse van carcinogeniteit, maar er is wel degelijk bewijs dat het kankerverwekkend is. Zeker bij langdurige blootstelling, ook bij lage concentraties.Okey beter het zekere voor het onzekere die gaat van mijn lijstje ben benieuwd of het ook in revitalash zit ga eens kijken.
quote:Pretzel66 schreef op 30 april 2017 @ 14:39:

[...]



Okey beter het zekere voor het onzekere die gaat van mijn lijstje ben benieuwd of het ook in revitalash zit ga eens kijken.

Ik heb nog eens de SDS (safety datasheet) ervan geraadpleegd en die vermeld ook dat het 'serious eye damage' veroorzaakt. Ik zou die dus niet gebruiken. Zeker niet vlakbij je ogen.



http://www.sigmaaldrich.c ... l/t1377?lang=en&region=SE



Edit: in ratten was het ook mutageen.
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 14:44:

[...]



Ik heb nog eens de SDS (safety datasheet) ervan geraadpleegd en die vermeld ook dat het 'serious eye damage' veroorzaakt. Ik zou die dus niet gebruiken. Zeker niet vlakbij je ogen.



http://www.sigmaaldrich.c ... l/t1377?lang=en&region=SE



Edit: in ratten was het ook mutageen.
quote:Pretzel66 schreef op 30 april 2017 @ 15:01:

[...]



Eng he. In ul/ug. Dus echt hele kleine hoeveelheden. Snap niet dat ze dat in cosmetica gebruiken.
quote:Pretzel66 schreef op 30 april 2017 @ 14:32:

[...]



Heb je wel eens OPI geprobeerd ? Die blijft bij mij zo fantastisch zitten.Die heb ik ook staan
quote:strikjemetstippels schreef op 30 april 2017 @ 14:24:

Iemand nog dé tip voor een top coat? Mijn nagellak bladdert chronisch af binnen een dag met elk merk, hoe veel laagjes ik ook gebruik. Ik heb normale lakjes geen gel.Ik gebruik de blanke lak van de Kruidvat, de nailwhitener. Blijft heel goed zitten
quote:Butterfly4ever_ schreef op 30 april 2017 @ 15:31:

[...]





Ik gebruik de blanke lak van de Kruidvat, de nailwhitener. Blijft heel goed zittenHmm die ga ik zo halen denk ik!
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 14:06:

[...]



Ehmm.. Ik wil je niet bang maken, maar triethanolamine is irriterend voor de huid en mogelijk carcinogeen (kankerverwekkend).



Oei! En dat mag zomaar verkocht worden?



Ik gebruik geen wimperserumpjes dus voor mij is er niks aan de hand verder. Maar toch...
Ik ben klaar met zonnen dus ik ga eens aan de slag met die paardenshampoo. *fingers crossed*!
quote:strikjemetstippels schreef op 30 april 2017 @ 14:30:

[...]



Helpt helaas ook niet (had ik er bij moeten zetten). Ik ontvet idd eerst met ethanol of gewoon remover, en dan pas lakje, 2 laagjes (met 1 is het nog erger). Ik heb nu Essie op maar heb echt allerlei merken.Van catrice (bij kruidvat) heb je een base en een topcoat better than gel ofzo heet het (niet die van essence) die werkt als een tierelier met elke soort lak, ik doe er met gemak 2 weken mee als ik die erbij gebruik, en budgetvriendelijk!
quote:blond09 schreef op 30 april 2017 @ 16:52:

[...]





Van catrice (bij kruidvat) heb je een base en een topcoat better than gel ofzo heet het (niet die van essence) die werkt als een tierelier met elke soort lak, ik doe er met gemak 2 weken mee als ik die erbij gebruik, en budgetvriendelijk!Doe je die dan over je lak of er onder?
Alle reacties Link kopieren
Dat stofje, triethanolamine, zit ook in Revitalash en kan ook in mascara, shampoo, haarverf, etc. zitten.



http://www.cosmeticsinfo.org/ingredient/triethanolamine
quote:Emma95 schreef op 30 april 2017 @ 17:00:

Dat stofje, triethanolamine, zit ook in Revitalash en kan ook in mascara, shampoo, haarverf, etc. zitten.



http://www.cosmeticsinfo.org/ingredient/triethanolamine

Het zit niet in mijn shampoo. Ik zou in ieder geval geen producten kopen met dat erin. Die site staat ook een foutje in. TEA is triethylamine niet triethanolamine. Triethanolamine is anders dan triethylamine en heeft verschillende eigenschappen. Beide zijn geen fijne stoffen.



Triethylamine (TEA)





Triethanolamine

Alle reacties Link kopieren
Toch wel raar dat er zoveel rotzooi in huidprodukten wordt gestopt. Jetske Ultee heeft ook een waslijst stofjes die je moet vermijden. Is een hele studie om dat als leek uit te zoeken.

Over een paar jaar horen we vast dat de huidkanker komt door alle rotzooi die we op ons gezicht smeren.

Ik smeer gelukkig al zo min mogelijk.



Heb vandaag een nieuw flesje Nivea zonneolie gebruikt. Is waterproof, maar dat had ik niet gezien en was ook niet echt nodig.

Wat een vies spul is dat ook zeg. Het lijkt wel vloeibaar plastic en het is niet van je handen af te wasssen.

Kan toch ook nooit goed zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven