Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.



Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
quote:Ttass30 schreef op 30 april 2017 @ 15:16:

Waarom zou iemand met gezond verstand iemand voor aapje uitmaken? Waar hebben we het over?Over koosnaampjes voor een kind. Mijn moeder noemde mij ook consequent aapje.
Alle reacties Link kopieren
LOEP ME MAAR aub.
quote:orkenflow schreef op 30 april 2017 @ 15:34:

Sorry mensen, ik word er nu echt fysiek onpasselijk van. Ik ben weg. Ik hoop ergens dat dit gewoon een vies uithoekje van het internet is, en dat dit niet de gedachtenkronkels zijn waar de gemiddelde mens van kleur dagelijks tegenaan loopt.Idem. Walgelijk gewoon. Hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 30 april 2017 @ 15:16:

Waarom zou iemand met gezond verstand iemand voor aapje uitmaken? Waar hebben we het over?Wie doet nou zoiets?
LOEP ME MAAR aub.
Ik heb gisteren voor het eerst op de FB van SS gekeken en aan de hand daarvan kwam ik via allerlei links terecht op meerdere pagina's van diverse sites. Ik ben mij werkelijk de pleuris geschrokken van de uitlatingen van veel mensen richting SS maar ook Anouk en Humberto tan etc. Echt walgelijk!! Snap niet hoe iemand op dit soort termen en uitlatingen komt. Ik ben geen SS fan, integendeel zelfs. Maar wat op haar FB staat kan echt niet.



Ik maak mij druk om de samenleving zoals het nu is. Iedereen schijnt te clashen. En we geven elkaar allemaal de schuld. Een multiculturele samenleving gaat niet werken. Er zijn te grote verschillen en er zijn er maar weinig die willen toegeven, we zijn allemaal bang om iets van onze cultuur te moeten inleveren.



Ik zat gisteren in de bus en wat voor me uit te staren. Er werd Afrikaans gesproken, Marokkaans, Turks en Antilliaans. Geen enkel woord Nederlands, niet een. En dat tijdens een rit van nog geen 10 minuten. En het irriteerde mij dat ik niemand Nederlands hoorde spreken en vroeg mijzelf af : Is dit dat superioriteitsgevoel van mij als blanke dat ik het niet normaal vind dat er 4 talen worden gesproken in de bus, een rit van nog geen 10 min. En als het zo is, shoot me, ik irriteer mij er heel erg aan. Had gelijk het nummer in mijn kop van Kenny B en wil dit dan ook heel hard meeblerren. Praat Nederlands!

Op zo een moment sta ik ook niet open om met iemand een praatje te beginnen, gedag te zeggen als je opstaat en langs diegene loopt die naast je zit. Iets wat ik wel doe als ik een kort gesprek heb met iemand naast mij.



Terwijl ik dit zat te overdenken en voor mij uit zat te staren stond er opeens een donker meisje voor me en zegt tegen mij: kan je het zien scheele. K.....witte. Ik bijna 50 jaar, het meisje, ik schat jaar of 20, 22. Flabbergasted!!



Voor mij was dit een eyeopener: het komt nooit meer goed. Ik oordeel, zij oordeelt. Dit is wat het is.

Ik zat dit topic te overdenken, 4 talen in mij op te nemen en onbewust voor mij uit te staren wat haar weer irriteerde. Ik had wat terug kunnen zeggen en het hoog op kunnen laten lopen maar het heeft geen zin. De haat naar elkaar toe wordt alleen maar groter. Geen respect en geen begrip meer, geen gesprek meer met iemand die naast je zit (merk dit ook in het ziekenhuis en andere openbare gebouwen) en ik denk ook dat het niet meer goed komt hier.
quote:missie_m schreef op 30 april 2017 @ 16:01:

[...]





Wie doet nou zoiets? Nou op dit topic niemand maar goed
Het is een lang verhaal geworden en iedereen denkt er maar het zijne van. Ik vind het best.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 30 april 2017 @ 16:09:

Het is een lang verhaal geworden en iedereen denkt er maar het zijne van. Ik vind het best.Ik snap je gevoel helemaal Diana.
quote:moonpoppy schreef op 30 april 2017 @ 16:15:

[...]

Ik snap je gevoel helemaal Diana.



Weet je, het is gewoon KUT. De haat die je kan voelen , het buitengesloten voelen , jezelf als individue te verliezen in een samenleving als deze. Gewoon het letterlijk niet meer WILLEN luisteren en niet meer WILLEN praten met elkaar.



Het is KUT!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 30 april 2017 @ 16:08:

Ik heb gisteren voor het eerst op de FB van SS gekeken en aan de hand daarvan kwam ik via allerlei links terecht op meerdere pagina's van diverse sites. Ik ben mij werkelijk de pleuris geschrokken van de uitlatingen van veel mensen richting SS maar ook Anouk en Humberto tan etc. Echt walgelijk!! Snap niet hoe iemand op dit soort termen en uitlatingen komt. Ik ben geen SS fan, integendeel zelfs. Maar wat op haar FB staat kan echt niet.



Ik maak mij druk om de samenleving zoals het nu is. Iedereen schijnt te clashen. En we geven elkaar allemaal de schuld. Een multiculturele samenleving gaat niet werken. Er zijn te grote verschillen en er zijn er maar weinig die willen toegeven, we zijn allemaal bang om iets van onze cultuur te moeten inleveren.



Ik zat gisteren in de bus en wat voor me uit te staren. Er werd Afrikaans gesproken, Marokaans, Turks en Antilliaans. Geen enkel woord Nederlands, niet een. En dat tijdens een rit van nog geen 10 minuten. En het irriteerde mij dat ik niemand Nederlands hoorde spreken en vroeg mijzelf af : Is dit dat superioriteitsgevoel van mij als blanke dat ik het niet normaal vind dat er 4 talen worden gesproken in de bus, een rit van nog geen 10 min. En als het zo is, shoot me, ik irriteer mij er heel erg aan. Had gelijk het nummer in mijn kop van Kenny B en wil dit dan ook heel hard meeblerren. Praat Nederlands!

Op zo een moment sta ik ook niet open om met iemand een praatje te beginnen, gedag te zeggen als je opstaat en langs diegene loopt die naast je zit. Iets wat ik wel doe als ik een kort gesprek heb met iemand naast mij.



Terwijl ik dit zat te overdenken en voor mij uit zat te staren stond er opeens een donker meisje voor me en zegt tegen mij: kan je het zien scheele. K.....witte. Ik bijna 50 jaar, het meisje, ik schat jaar of 20, 22. Flabbergasted!!



Voor mij was dit een eyeopener: het komt nooit meer goed. Ik oordeel, zij oordeelt. Dit is wat het is.

Ik zat dit topic te overdenken, 4 talen in mij op te nemen en onbewust voor mij uit te staren wat haar weer irriteerde. Ik had wat terug kunnen zeggen en het hoog op kunnen laten lopen maar het heeft geen zin. De haat naar elkaar toe wordt alleen maar groter. Geen respect en geen begrip meer, geen gesprek meer met iemand die naast je zit (merk dit ook in het ziekenhuis en andere openbare gebouwen) en ik denk ook dat het niet meer goed komt hier.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-04-2017 22:59
Reden: racistische opmerking verwijderd
% gewijzigd
Waar slaat dit op. Jij hebt mij niet begrepen!!! Lees nog eens wat ik schrijf. We zijn allebei niet goed bezig. Zij niet, ik niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-04-2017 23:06
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Nou ja je weet natuurlijk niet of die persoon een uitkering heeft hè..

En buiten dat brengen niet alleen 'blanken' de uitkeringen op natuurlijk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-04-2017 23:07
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
quote:dianavankrimpen schreef op 30 april 2017 @ 16:27:

[...]





Waar slaat dit op. Jij hebt mij niet begrepen!!! Lees nog eens wat ik schrijf. We zijn allebei niet goed bezig. Zij niet, ik niet.Jullie zijn beiden boos op de op haat lijkende afstand die jullie bij en naar elkaar voelen. Vond het mooi en invoelbaar wat je schreef.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mensen nog altijd als individu te zien en niet te oordelen(ik merk dat ik dat soms moeilijk vind door de spanningen die er zijn,maar ik ben me ervan bewust),maar ik merk dat het tussen de verschillende groepen gewoon niet werkt.

En daarbij word er vind ik ook aan het feit voorbij gegaan dat het allemaal wel erg snel veranderd,en dat dat inderdaad voor mensen kan betekenen dat ze zich niet meer thuis voelen in hun land,omdat de samenstelling van de bevolking zo hard veranderd dat het voelt alsof je tegen je zin ge-emigreerd bent.

En dan doe je je best om het allemaal goed te doen,maar het is nooit goed genoeg.

Dan ben je er een keer klaar mee,terwijl je jezelf nooi als racist hebt gezien,maar de toon word zo onprettig dat je afhaakt.

Ik vind het ook jammer,maar ik denk tegenwoordig ook" bekijk het maar".

Vogens velen hier heb je als "witte"niks te klagen,ik zie dat heel erg anders,maar dat mag niet,want "wit".

Ik zie het ook niet goedkomen hoor,maar toch ben ik gewoon mezelf als ik andere mensen tegenkom die een andere culturele achtergrond en of kleur hebben,omdat we er uiteindelijk allemaal niets aan kunnen doen dat we hierin verzijld zijn geraakt.Maar gezelliger word het er niet op.



Ik had eigenlijk ook besloten niet in dit topic te reageren omdat het vaak zo hatelijk word heen en weer,maar ik herkende me in jouw post zo erg,dat ik je de hand even wilde schudden.



En daar laat ik het verder ook bij,geen behoefte als persoon afgefakkeld te worden bij gebrek aan halleluja-gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn reactie was op Diana.



Ik voel trouwens vooral verdriet,meer dan haat,en angst,waar het heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 12:04:

Missie-M,



Ik heb je er echt al best vaak op gewezen maar je blijft het steeds maar doen: het is echt heel beledigend en vervelend dat je in elke discussie over racisme, Sylvana, Zwarte Piet, etc over moslims, terroristen, Frankrijk, Europa en allerlei dat soort shit begint. Dat is ook een vorm van racisme, want Sylvana is geen moslim, heeft niks met moslims te maken, de problemen die zij aankaart hebben niks met moslims te maken, Zwarte Piet heeft niks met moslims te maken, en ga zo maar door.



Ik neem daar echt enorme aanstoot aan en heb volgens mij echt al tientallen malen verzocht om daar mee op te houden.



Dat geldt overigens ook voor YellowDiamond, bossanova en nog wat anderen.?????????????????????????????????????????????

Zit jij nou mensen in hokjes te plaatsen?

Zeg jij nou werkelijk dat het racisme is als iemand zou denken dat Sylvana moslim is? Er zijn heel veel goede moslims net zoals er ook heel veel goede blanken zijn. Maar de blanken worden hier allemaal over een kam geschoren vanwege een slavernijverleden waar we niets aan konden doen en niets aan kunnen veranderen omdat we destijds niet eens bestonden.



Heb ik ergens geschreven dat Piet moslim is? Heb jij me tientalen malen verzocht op te houden? Heb jij niet gelezen dat ik hier helemaal niet meer wil reageren? En daarom hier ook niet lees. Maar af en toe toch iets lees en daar even op inhaak (wat ik beter niet kan doen)



Ik had het over ingesleten denkpatronen. Denkpatronen die helemaal niet oké zijn maar waarvan men stellig denkt dat ze oké zijn.



Je schrijft: de problemen die zij aankaart hebben niks met moslims te maken



Pardon?......je bedoeld dat als jij en je maatjes het hier hebben over white privilege, over de foute blanke mensen, dat jij zo'n lelijk scheldwoord aan moet horen (wat met je huidskleur te maken heeft, terwijl jij misschien witter bent dan ik of witter dan menige blanke ná een zonnebad) dan is dat allemaal iets anders als ik ook andere toestanden aanhaal? Discriminatie is in ALLE groepen fout en niet alleen bij "Fashionvictims" en "Sylvana's".



.......Dan probeer ik je te vertellen dat ook die blanke-groep (waar hier zo op word afgegeven) vieze scheldwoorden krijgen te horen en niet alleen FashionVictims. Dan noem ik het zwembad in Den Haag als hééél duidelijk voorbeeld. Maar dan telt dat volgens jullie niet. "Daar hebben we het nu even niet over". Alsof dat niet erg is als die blanke vrouwen jarenlang voor ongeveer hetzelfde worden uitgescholden. Die problemen kaart Sylvana dan niet aan???? Is het dat wat je zegt?



Als je werkelijk zo tégen discriminatie of racisme bent, dan telt het niet welke huidskleur of geloof je hebt, dan is iedere scheldpartij, verachting, valse beschuldiging en vernedering even erg.



LOEP ME MAAR aub.
In mijn omgeving woont iemand die voor heeft moeten komen voor bedreigingen aan Simons. Wat mij het meeste bevreemd heeft, is dat op een lokale facebookpagina iedereen niet alleen hem een hart onder de riem wilde steken, maar ook deze gelegenheid aangreep om Simons maar nog weer eens voor van alles uit te maken. Nul besef, nul filter, nul fatsoen, maar wel een openbare oproep om gezamenlijk zijn boete te betalen. Er werd gedaan alsof deze man een slachtoffer van klassenjustitie was, in plaats van iemand die veroordeeld is voor daadwerkelijke haatzaaiende uitingen.

Ooit heb ik veel gepost in een topic over Simons (andere nick). Ook toen al heeft niemand me kunnen uitleggen waarom Simons zoveel wrevel oproept, waarom zoveel mensen juist alleen door haar zo geërgerd raken. Normaliter zijn de meningen over BN'ers tamelijk verdeeld, immers en ik zie niet in wat Simons gedaan heeft dat ook maar een fractie van de reacties op haar zou kunnen legitimeren.

Maar nu denk ik dat de oplossing al die tijd zo voor de hand lag dat ik het niet zag. Het is omdat ze donker is. En dat is het. Het is om te janken zo dom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een stoplicht in een kuil gezien!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 30 april 2017 @ 16:55:

Ik heb een keer een stoplicht in een kuil gezien!Ja, maar dat kan niet want ik heb net een link gepost naar een artikel over een verkeersbord naast een vluchtheuvel!
quote:missie_m schreef op 30 april 2017 @ 16:50:

[...]

Heb jij niet gelezen dat ik hier helemaal niet meer wil reageren? En daarom hier ook niet lees. Maar af en toe toch iets lees en daar even op inhaak (wat ik beter niet kan doen)

Zijn we het toch ergens over eens.
Met al dat gezeur over stoplichten zien jullie intussen mooi het lampje in de koelkast over het hoofd. Is dat wel uit, als je het deurtje dichtdoet? En WIE hoor je daarover?
quote:vrouwjagersma schreef op 30 april 2017 @ 16:51:

In mijn omgeving woont iemand die voor heeft moeten komen voor bedreigingen aan Simons. Wat mij het meeste bevreemd heeft, is dat op een lokale facebookpagina iedereen niet alleen hem een hart onder de riem wilde steken, maar ook deze gelegenheid aangreep om Simons maar nog weer eens voor van alles uit te maken. Nul besef, nul filter, nul fatsoen, maar wel een openbare oproep om gezamenlijk zijn boete te betalen. Er werd gedaan alsof deze man een slachtoffer van klassenjustitie was, in plaats van iemand die veroordeeld is voor daadwerkelijke haatzaaiende uitingen.

Ooit heb ik veel gepost in een topic over Simons (andere nick). Ook toen al heeft niemand me kunnen uitleggen waarom Simons zoveel wrevel oproept, waarom zoveel mensen juist alleen door haar zo geërgerd raken. Normaliter zijn de meningen over BN'ers tamelijk verdeeld, immers en ik zie niet in wat Simons gedaan heeft dat ook maar een fractie van de reacties op haar zou kunnen legitimeren.

Maar nu denk ik dat de oplossing al die tijd zo voor de hand lag dat ik het niet zag. Het is omdat ze donker is. En dat is het. Het is om te janken zo dom.

Tja kennelijk voelden ook maar weinig mensen van 'kleur' iets voor de boodschap van mevrouw Simons aangezien ze niet 1 zetel gehaald heeft.!

Kennelijk is de manier waaróp ze haar boodschap brengt de reden dat zowel blank,als donker en alles daar tussenin weinig behoefte voelt om op haar te stemmen.!
Maar tussen niet op haar stemmen en goedpraten dat mensen haar bedreigen of zelf ook in bijzonder onkiese bewoordingen over haar spreken zit ook een wereld van verschil. Ik stem maar op een partij, dat betekent niet dat al die andere brave mensen van andere partijen door mij veracht worden, dus ik snap die vergelijking niet.

En nogmaals, het is uitzonderlijk opmerkelijk dat zij telkens de schuld toegewezen krijgt van de opmerkingen aan haar adres.
quote:vrouwjagersma schreef op 30 april 2017 @ 17:21:

Maar tussen niet op haar stemmen en goedpraten dat mensen haar bedreigen of zelf ook in bijzonder onkiese bewoordingen over haar spreken zit ook een wereld van verschil. Ik stem maar op een partij, dat betekent niet dat al die andere brave mensen van andere partijen door mij veracht worden, dus ik snap die vergelijking niet.

En nogmaals, het is uitzonderlijk opmerkelijk dat zij telkens de schuld toegewezen krijgt van de opmerkingen aan haar adres.Tja mensen die bedreigingen aan haar adres goedpraten sporen niet en mensen die bedreigingen aan het adres van wie dan ook goedpraten sporen evenmin of ze nou Sylvana,Anouscha/AnnaSteijn,Geert Wilders of Ayaan Hirsi Ali heten.!
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwjagersma schreef op 30 april 2017 @ 16:51:

In mijn omgeving woont iemand die voor heeft moeten komen voor bedreigingen aan Simons. Wat mij het meeste bevreemd heeft, is dat op een lokale facebookpagina iedereen niet alleen hem een hart onder de riem wilde steken, maar ook deze gelegenheid aangreep om Simons maar nog weer eens voor van alles uit te maken. Nul besef, nul filter, nul fatsoen, maar wel een openbare oproep om gezamenlijk zijn boete te betalen. Er werd gedaan alsof deze man een slachtoffer van klassenjustitie was, in plaats van iemand die veroordeeld is voor daadwerkelijke haatzaaiende uitingen.

Ooit heb ik veel gepost in een topic over Simons (andere nick). Ook toen al heeft niemand me kunnen uitleggen waarom Simons zoveel wrevel oproept, waarom zoveel mensen juist alleen door haar zo geërgerd raken. Normaliter zijn de meningen over BN'ers tamelijk verdeeld, immers en ik zie niet in wat Simons gedaan heeft dat ook maar een fractie van de reacties op haar zou kunnen legitimeren.

Maar nu denk ik dat de oplossing al die tijd zo voor de hand lag dat ik het niet zag. Het is omdat ze donker is. En dat is het. Het is om te janken zo dom.





Precies. Ze is donker, en niet op haar mondje gevallen. Ze zegt dingen die niet goed vallen omdat mensen ze niet willen horen.



Zélfs iemand als Beyoncé, iets knuffelbaarder en minder militant en veel meer sympathiek bevonden dan Sylvana, kreeg allemaal racistische shit over zich heen nadat ze zich op haar eigen creatieve en intelligente manier uitsprak door middel van Formation. Toen vonden een hoop mensen haar opeens niet meer zo lief en leuk. Terwijl ze de boodschap toch echt redelijk aaibaar verpakte. Dat maakt voor sommigen dus geen bal uit. Ze had m.a.w. gewoon d'r mond moeten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven