Binnen een jaar 2e kindje

29-04-2017 21:22 50 berichten
Hoi hoi!



Ik zou het gezellig vinden om te kletsen met dames die net bevallen zijn en ook weer binnen een jaar willen beginnen voor een tweede.



Ik ben in februari mama geworden van een super lieve, rustige knul en we zouden graag einde jaar weer willen beginnen voor een tweede!



Kon er niet echt een topic over vinden dus ik ben er zelf maar een begonnen!
Oh, ik dacht dat je zocht naar vrouwen die binnen drie maanden na de bevalling alweer zwanger waren. Ik dacht al Heb je hier wat aan?



Succes!
Leuk zeg! Toen mijn oudste 3 maanden oud was ben ik zwanger geworden van de middelste en toen de middelste net 1 was ben ik zwanger geworden van de jongste. Ik ben erg blij dat mijn kinderen zo weinig in leeftijdsverschillen maar heb wel erg veel moeite gehad met de zwangerschappen.
@Erizon haha, ik snap waarom je dat dacht, inderdaad niet heel handig getypt haha. Kan ik dat nog aanpassen of weet je dat niet?



@Pieps, bijzonder zeg! Was de 2e gepland? En hoe waren je zwangerschappen zwaar als ik vragen mag?
Ik zou dat ook wel willen, man wacht liever langer. Onze zoon is heel lief, echter niet 'rustig' te noemen.
Alle reacties Link kopieren
In oktober bevallen van ons eerste kindje en ga het liefste nu al voor 2e maar vanwege keisersnede wachten we tot eind augustus.
quote:83angel schreef op 29 april 2017 @ 21:31:

In oktober bevallen van ons eerste kindje en ga het liefste nu al voor 2e maar vanwege keisersnede wachten we tot eind augustus.Waarom zou je vanwege keizersnede wachten? Mijn gynaecoloog zei dat 6 maanden niet zwanger worden verstandig was, daar zit je al aan, maar eerder zwanger worden waarschijnlijk ook gewoon goed zou gaan.
Ik beviel in februari van mijn tweede en was in december van dat jaar zwanger van de derde. Ik vind het erg leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd, maar voor mijn lijf was het denk ik beter geweest als er wat langer tussen zat. Die zwangerschap is me echt het zwaarst gevallen. Is allemaal weer goed gekomen hoor, dat wel. Misschien nuttig om mee te nemen in de beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gyn zei dat minstens een jaar wachten na ks het beste is. Maar dat 9 maanden of een half jaar ook wel genoeg is maar dat je dan waarschijnlijk wel vermoeider zou zijn tijdens de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Mij is steeds verteld 1 jaar staat ook in de papieren die ik van het ziekenhuis kreeg.

Of ik vermoeider ben door keizersnede kom ik denk ik niet achter. Vorige zwangerschap werkloos thuis gezeten en nu werken en ren kleine zal ook een aanpassing zijn.
quote:1992Mel schreef op 29 april 2017 @ 21:29:

@Erizon haha, ik snap waarom je dat dacht, inderdaad niet heel handig getypt haha. Kan ik dat nog aanpassen of weet je dat niet?



@Pieps, bijzonder zeg! Was de 2e gepland? En hoe waren je zwangerschappen zwaar als ik vragen mag?Nee geen enkel kind van mij is gepland haha. Maar tijdens zwangerschappen geef ik erg veel over en kan eigenlijk niets hebben. Dat is niet zo erg als je voor het eerst zwanger bent maar als je al een kind hebt die je moet verschonen en die snotneuzen heeft etc en je zelf steeds moet overgeven is dat erg lastig. Ook kreeg ik in elke zwangerschap steeds meer last van bekkeninstabiliteit wat in mijn derde zwangerschap erop neerkwam dat ik 100 meter lopen niet meer kon en dat is erg lastig met meerdere jonge kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 29 april 2017 @ 21:37:

[...]



Waarom zou je vanwege keizersnede wachten? Mijn gynaecoloog zei dat 6 maanden niet zwanger worden verstandig was, daar zit je al aan, maar eerder zwanger worden waarschijnlijk ook gewoon goed zou gaan.Wat dacht je van een litteken door de gehele buikwand heen, en wat eerst goed moet herstellen voordat je het weer op maximale spanning zet? Zomaar een idee ;)
Voor je lichaam is het sowieso beter om eerst te herstellen. Maakt niet uit hoe je bent bevallen. Je hormonen en allerlei andere stoffen/processen in je lijf hebben de tijd nodig om weer aan te vullen, normaal te functioneren, terug te veren, etc. Anders is het risico op bijvoorbeeld vroeggeboorte ook groter.



Negen maanden op, negen maanden af. Minstens, maar ik zou eerder denken: Wacht eerst eens tot je kind 1 is en kijk dan verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 29 april 2017 @ 21:46:

[...]



Nee geen enkel kind van mij is gepland haha. Maar tijdens zwangerschappen geef ik erg veel over en kan eigenlijk niets hebben. Dat is niet zo erg als je voor het eerst zwanger bent maar als je al een kind hebt die je moet verschonen en die snotneuzen heeft etc en je zelf steeds moet overgeven is dat erg lastig. Ook kreeg ik in elke zwangerschap steeds meer last van bekkeninstabiliteit wat in mijn derde zwangerschap erop neerkwam dat ik 100 meter lopen niet meer kon en dat is erg lastig met meerdere jonge kinderen.



Ik zit me serieus af te vragen of jij mij bent

Op het niet geplande na verliepen mijn zwangerschappen precies zo en heb ik tussen mijn 3 koters precies net zoveel tijd



Hoe oud zijn ze nu? Mijn jongste 11 weken
quote:Visea schreef op 29 april 2017 @ 22:06:

[...]





Wat dacht je van een litteken door de gehele buikwand heen, en wat eerst goed moet herstellen voordat je het weer op maximale spanning zet? Zomaar een idee ;)Nou als gyneacoloog zegt dat na 6 maanden kan, ga ik daar van uit. Degene waar ik op reageerde is 6 maanden geleden bevallen. Dus snap je reactie niet.
Ik vraag me dan toch af, als je weet dat het ongezond is voor je eigen lijf en voor je kind, waarom dan toch die haast? Of zijn jullie allemaal 40+?
quote:valerievaldera schreef op 30 april 2017 @ 11:25:

Ik vraag me dan toch af, als je weet dat het ongezond is voor je eigen lijf en voor je kind, waarom dan toch die haast? Of zijn jullie allemaal 40+?Na 9 maanden lijkt me prima kunnen. Mijn moeder was steeds na jaar weer zwanger en ik vind het kleine leeftijdsverschil met mijn broers prettig. Ieder zijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Er zit 14 maanden verschil tussen onze kinderen. Toen zoon 5 maanden was, was ik zwanger van dochter.



Wel gepland, maar ik zou het niet weer hebben gekozen als ik het over kon doen. Het eerste jaar heb ik zoveel spijt gehad, ik ben overspannen geraakt en vond het verschrikkelijk zwaar.



Maar nú, 2,5 jaar later zijn ze geweldig samen
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens lichamelijk makkelijke zwangerschappen, bevallingen en snel herstel
Ik begrijp niet dat je dat verhoogde risico wil lopen op een vroeggeboorte, of een kind met een laag geboortegewicht. En voor je eigen lijf is het ook niet gezond. Bekkeninstabiliteit komt bijvoorbeeld veel meer voor en zo nog een zooitje aandoeningen.



Daarbij komt dat je onmogelijk kunt inschatten hoe pittig de dreumes- en peuterfase gaat worden, als je met een paar maanden oude baby op schoot zit. Leer je kind eerst eens een beetje kennen. Een lieve rustige baby van 3 maanden, die het grootste deel van de dag slaapt, zegt nog niks over de (nabije) toekomst.
quote:valerievaldera schreef op 30 april 2017 @ 12:45:

Ik begrijp niet dat je dat verhoogde risico wil lopen op een vroeggeboorte, of een kind met een laag geboortegewicht. En voor je eigen lijf is het ook niet gezond. Bekkeninstabiliteit komt bijvoorbeeld veel meer voor en zo nog een zooitje aandoeningen.



Daarbij komt dat je onmogelijk kunt inschatten hoe pittig de dreumes- en peuterfase gaat worden, als je met een paar maanden oude baby op schoot zit. Leer je kind eerst eens een beetje kennen. Een lieve rustige baby van 3 maanden, die het grootste deel van de dag slaapt, zegt nog niks over de (nabije) toekomst.Het gaat niet over 2 kinderen binnen jaar krijgen, het gaat over binnen jaar weer zwanger worden. Na 9 maanden ontzwangeren kan het naar mijn mening prima. Als jij dat niet wil, is het jouw keuze maar niet van de mensen in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede kindje was ruim 4 kilo dus absoluut geen laag geboortegewicht

Ik wist het trouwens niet dat je daar een verhoogde kans op had.



Het tweede deel van je post ben ik het volkomen mee eens. Ik heb me nogal verkeken op mijn lieve slapende baby haha
Het hoeft natuurlijk niet, maar het risico op een kind dat essentiële stoffen heeft gemist in de baarmoeder, omdat de voorraden nog leeg waren van de vorige zwangerschap is groter.



Dit kan trouwens ook zo zijn wanneer je kind groter is. Het is niet zo dat hoe zwaarder een kind is bij de geboorte des te gezonder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu 13 maanden en ik ben net weer zwanger. We zijn vier maanden geleden weer begonnen met proberen. Enerzijds lijkt het me heel leuk als ze dicht bij elkaar zitten, anderzijds denk ik ook: wat haal ik me op de hals?



Voor ons was de reden om zo snel weer te beginnen dat het ruim een jaar (en twee miskramen) geduurd heeft voordat ik blijvend zwanger was. We wilden daarom ook niet te lang wachten. Ik hoop dat alles goed gaat en ik heb er zin in (ondanks misselijkheid)
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt het zo knap dat sommige moeders binnen hele korte tijd weer zwanger willen worden. De tijd na de geboorte vindt ik zo zwaar al is het een rustig kindje, je lichaam moet ook herstellen. En die nachten????, maar ik als ik een pasgeboren baby zie dan wordt ik weer helemaal verliefd. Dubbel gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven