Abortus, verwekker betrekken?

30-04-2017 16:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest gedaan omdat ik 3 weken geleden een morning-afterpil heb moeten nemen na een gescheurd condoom. Helaas ben ik nu toch zwanger. Ik zit zelf niet in een fantastische situatie wat betreft geld, woning en werk. Heb daarom duidelijk besloten om het vroegtijdig te laten afbreken. Dit is gewoon het beste...

De verwekker is een gewone vriend van mij die zijn leven al helemaal niet op orde heeft. Ik twijfel dus sterk of ik hem hierin ga betrekken. Mijn keuze staat vast dus wat zou ik aan zijn mening hebben? Het enige waar ik op zou kunnen hopen is zijn steun, maar zoals ik al aangaf is zijn leven een puinhoop. Hierdoor ben ik bang dat het mij alleen maar meer ellende op gaat leveren. Zijn er dames die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en mij advies kunnen geven?
Ik zou het niet zeggen. Dat levert alleen maar gedoe op. Hij is er ook eigenlijk geen partij in want het is jouw beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Wil je zijn steun? Of ben je beter af om dit zonder hem te gaan doen?

Is er iemand anders bij wie je terecht kunt?

Sterkte! Wat een rotsituatie!
Alle reacties Link kopieren
Als je zijn steun wil hebben er in betrekken, anders de deur dicht houden.



Ik zou eerlijk gezegt voor de eerste gaan, gezien het zwaarder is dan je je nu mogelijk indenkt.
Geen ervaring hierin maar doe waar jij je het prettigste bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Neem een vriendin, zus moeder in vertrouwen voor steun en om mee te gaan naar de kliniek.
En wat als hij geen steun biedt maar juist gaat zeuren en trekken omdat hij het wil houden? Ik denk dat je je steun beter elders kunt halen.
Niet zeggen. Wat niet weet wat niet deert en de kans op (nog meer) ellende is levensgroot. Dan kun je je beter laten steunen door een vriendin of zo, in elk geval iemand die er niet zo dicht bij betrokken is.
Hangt er helemaal vanaf of je iets van hem wilt... Heb je van iemand steun/ ergens uitlaatklep? Ik zou hem er alleen in betrekken als je iets aan hem denkt te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees krijg ik niet de indruk dat je verwacht echt iets aan hem te hebben en dan zou ik het ook niet vertellen. Als jouw beslissing vast staat dan denk ik, wat niet weet wat niet deert. Heb je geen vriendinnen, zus, moeder of tante bij wie je terecht kan voor steun?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 30 april 2017 @ 16:29:

Je hebt aan voorbehoedsmiddelen gedaan, én nog achteraf een morning after pil.

Je wilt duidelijk geen kind met hem, en dat was een prima keuze waar jullie je beiden in konden vinden.



Wat is er dan nu ineens anders? Je hebt eigenlijk samen vooraf de keuze al gemaakt: Geen kinderen.

Dat het voorbehoedsmiddel mislukt is, verandert daar niets aan.Eehh.. dat is de vraag toch niet?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:gelderka schreef op 30 april 2017 @ 16:29:

Je hebt aan voorbehoedsmiddelen gedaan, én nog achteraf een morning after pil.

Je wilt duidelijk geen kind met hem, en dat was een prima keuze waar jullie je beiden in konden vinden.



Wat is er dan nu ineens anders? Je hebt eigenlijk samen vooraf de keuze al gemaakt: Geen kinderen.

Dat het voorbehoedsmiddel mislukt is, verandert daar niets aan.Waar heb je het over?
Moeilijk .

Wat vervelend dat je ondanks morning dat er nog voor zo'n keuze staat.

Als je bevriend wil blijven kan het moeilijk zijn voor je om er niks over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Iets in mij zegt dat ik het hem moet vertellen, omdat het van ons samen is. Ben alleen bang dat hij niet achter mijn keuze staat en het mij moeilijk gaat maken. Ik ga morgen de HA bellen voor een afspraak. Ik geef het even de tijd denk ik voordat ik besluit of ik dit hem vertel.

Heb gelukkig een goede relatie met mijn 10 jaar oudere zus, helaas is zij tot donderdag op vakantie en wil haar hiermee nu niet belasten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 30 april 2017 @ 16:25:

En wat als hij geen steun biedt maar juist gaat zeuren en trekken omdat hij het wil houden? Ik denk dat je je steun beter elders kunt halen.Dit. Neem iemand anders mee voor steun. Sterkte!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus_lou schreef op 30 april 2017 @ 16:39:

Bedankt voor jullie reacties. Iets in mij zegt dat ik het hem moet vertellen, omdat het van ons samen is. Ben alleen bang dat hij niet achter mijn keuze staat en het mij moeilijk gaat maken. Ik ga morgen de HA bellen voor een afspraak. Ik geef het even de tijd denk ik voordat ik besluit of ik dit hem vertel.

Heb gelukkig een goede relatie met mijn 10 jaar oudere zus, helaas is zij tot donderdag op vakantie en wil haar hiermee nu niet belasten.Je krijgt sowieso na actie nog een vijf daagse bedenktijd hè dus in die tijd kun je nog beslissen hem het wel te vertellen.
Dus jullie deden het met condoom.

Toen die scheurde een morning after pil.

En nu zwanger en laat je het afbreken.



Ik zou de verwekker niet informeren. Jullie hebben er alles aan gedaan om dit leven niet te laten ontstaan en nu ga jij zorgen dat het niet doorzet. Jullie beider standpunten waren overduidelijk. Geen kind. En je houdt je nu aan die afspraak zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus_lou schreef op 30 april 2017 @ 16:39:

Bedankt voor jullie reacties. Iets in mij zegt dat ik het hem moet vertellen, omdat het van ons samen is.Ben alleen bang dat hij niet achter mijn keuze staat en het mij moeilijk gaat maken. Ik ga morgen de HA bellen voor een afspraak. Ik geef het even de tijd denk ik voordat ik besluit of ik dit hem vertel.

Heb gelukkig een goede relatie met mijn 10 jaar oudere zus, helaas is zij tot donderdag op vakantie en wil haar hiermee nu niet belasten.Alleen al hierom zou ik het niet vertellen. Wat is de meerwaarde? Jij hebt je keuze gemaakt, hij kan het je alleen maar moeilijker maken. Neem een goede vriendin mee om je te steunen. Sterkte.
Lijkt me voor hem ook beter het niet te weten, jij hebt je keuze toch gemaakt. Wat als hij het heel erg vindt? Dan heeft hij een naar gevoel om dat jij het hem hebt verteld.
quote:Lotus_lou schreef op 30 april 2017 @ 16:39:

Bedankt voor jullie reacties. Iets in mij zegt dat ik het hem moet vertellen, omdat het van ons samen is. Ben alleen bang dat hij niet achter mijn keuze staat en het mij moeilijk gaat maken. Ik ga morgen de HA bellen voor een afspraak. Ik geef het even de tijd denk ik voordat ik besluit of ik dit hem vertel.

Heb gelukkig een goede relatie met mijn 10 jaar oudere zus, helaas is zij tot donderdag op vakantie en wil haar hiermee nu niet belasten.Als jij denkt echt last te krijgen van schuldgevoel als je hem niet inlicht zou ik het wel doen. Balen dat je zus nu weg is. Als zus die een zusje heeft zou ik willen dat ze me belt als iets dergelijks haar overkomt. Ook als ik op vakantie ben. Goed dat je de huisarts gaat bellen morgen. Je hebt nog even de tijd om te beslissen of je de verwekker inlicht. Het lijkt me ook niet prettig voor me als hij erg aan je gaat trekken en voor houden is. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 april 2017 @ 16:26:

Niet zeggen. Wat niet weet wat niet deert en de kans op (nog meer) ellende is levensgroot. Dan kun je je beter laten steunen door een vriendin of zo, in elk geval iemand die er niet zo dicht bij betrokken is.



Geen ervaring. Dit is een zinnig advies. Wat zou het je opleveren door hem erbij te betrekken?

Hoop ellende? Niet doen dus.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus_lou schreef op 30 april 2017 @ 16:39:

Bedankt voor jullie reacties. Iets in mij zegt dat ik het hem moet vertellen, omdat het van ons samen is. Ben alleen bang dat hij niet achter mijn keuze staat en het mij moeilijk gaat maken. Ik ga morgen de HA bellen voor een afspraak. Ik geef het even de tijd denk ik voordat ik besluit of ik dit hem vertel.

Heb gelukkig een goede relatie met mijn 10 jaar oudere zus, helaas is zij tot donderdag op vakantie en wil haar hiermee nu niet belasten.Het is al bijna donderdag
(Verkeerde topic)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan (en er hier ook een topic over geopend ). Alleen was de verwekker mijn ex vriend met wie ik nog wel een goede band had. Ik heb het hem wel verteld en heb uiteindeljk veel steun van hem gehad.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Als je geen serieuze relatie hebt met die man en jij duidelijk hebt beslist wat je wil, zou ik het achterwege laten.

Kan inderdaad meer moeilijkheden geven dan je nu of later* wil.



*Ik zou geen zin hebben om dit nog jaren van hem te mogen horen.

Dat jij hem zijn "mogelijk kind" hebt afgenomen en zulke verwijten.



Ik zou de vriendschap wel laten uitdoven.

Je gaat immers blijven denken aan dit elke keer als je hem ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven