Beginnen Ivf traject.

21-03-2017 10:59 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Ik ga als het goed is deze week beginnen met het ivf traject.

Dit wil zeggen hormooninjecties liggen in de koelkast en wachten op de menstruatie.

Nu ben ik eigenlijk gewoon op zoek naar mensen die dit ook meemaken, aan gaan beginnen of mee gemaakt hebben.

Om er over te kunnen kletsen/ vragen enz.



hopende op reacties...



Groetjes,

Milootje
Keep on smiling
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat je zo gaat denken hoor, ik heb ook zoveel verhalen gelezen waar het de eerste icsi poging al raak was. Maar dat is jammer genoeg niet altijd zo. Het beste wat je kunt doen is hoop houden en ik weet zeker dat het op een dag goed gaat komen!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Is de enige mogelijkheid ook om hoop te houden. Heel veel succes de komende tijd!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Spannend Jolien dat je vrijdag meer hoort over het vervolg. Hoop voor jullie dat het mogelijk is om relatief mild te starten met iui.



Wat balen wished dat het niet gelukt is deze poging! Hoe heb je de wachtweken ervaren? Het valt me wel zwaar. Ik voel van alles maar dat kan natuurlijk ook heel goed door alle hormonen komen. Ik ben geneigd eerder te gaan testen maar als het positief is zegt dat nog nooit zo veel, kan nog alle kanten op gaan. Dus ik probeer me in te houden..
Alle reacties Link kopieren
Christel, ik heb de eerste wachtweek prima ervaren maar de tweede week werd lastiger, je wilt gewoon weten of het gelukt is of niet. Ik heb ook eerder getest, 2 dagen voor de officiële testdag maar de test was spierwit en toen wist ik al dat het niet gelukt was omdat je dan toch wel een licht streepje verwacht, ik adviseer je gewoon te wachten tot de testdag maar ik weet héel goed dat het makkelijk gezegd is.

Ik hoop voor jou dat het wel raak is, het is zo verdrietig als het niet gelukt is.. Alle moeite en inspanning voor niks, dat is heel erg rottig, ik hoop zo dat het jou bespaard blijft.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wished thanks, ik ga inderdaad proberen nog even niet te testen.. dat is lastig maar stel dat het positief is en ik word toch ongesteld lijkt het me alleen maar erger. Gewoon afwachten dus maar..

Wanneer heb je de terugplaatsing van de cryo? Gebeurt dat in je gewone cyclus?



Succes morgen met het gesprek Jolien!! Hoop voor je op positief nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Nee de cryo terugplaatsing begint ook met hormonen, in tabletvorm dat wel. Gelukkig hoef ik niet weer meteen allerlei hormonen te spuiten. Dmv echo's word gekeken wanneer baarmoederslijmvlies dik genoeg is om de cryo terug te plaatsen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Spannend wished, zou mooi zijn als je op korte termijn weer starten kan met de nieuwe poging. Het is toch wel intensief, medicijnen, echo's en ondertussen gaat het gewone leven ook door. Maar je bent er in ieder geval dan mee bezig. Er is weer een kans.



Hoe is je gesprek gegaan gisteren Jolien? Beetje duidelijkheid gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vrijdag te horen gekregen dat ivf icsi voor ons de enige mogelijkheid is op een zwangerschap.. Wel wat ik al verwacht had en kon in de kliniek ook aardig rustig blijven en vragen stellen, maar eenmaal in de auto terug naar huis kwamen wel een paar tranen. Nu wachten tot ik ongesteld wordt en dan moet ik beginnen met de pil (nooit gedacht die weer te gaan slikken). 12 mei begin ik met injecties en 2e week juni de punctie. Dus dat is allemaal wel spannend.



Wished, de arts zei tegen ons dat als er een cryo teruggeplaatst gaat worden, dit gewoon in mn eigen cyclus kan. Weet je ook waarom jij wel hormonen moet slikken?
Alle reacties Link kopieren
Christel, is vandaag niet jouw testdag? Ik hoop op positief nieuws!
Jolien wat vervelend voor je, dit was niet het nieuws waar je op gehoopt had. Maar tegelijkertijd weet je wel waar je nu aan toe bent en kun je starten. Juni lijkt ver weg maar is het zo.



Ik heb vanmorgen een test gedaan en hij is positief..

Durf nog niet te blij te zijn het is nog zo pril. Maar het is wel een goed begin. Ik denk dat ik meer erop durf te vertrouwen na een eerste goede echo. Een paar maanden geleden bleek toen bij mij vorige zwangerschap dat het niet goed. Dus dat is wel een mijlpaal.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Christel! Super! Ik hoop dat alles deze keer goed gaat en dat je straks na de eerste echo wat gerustgesteld bent. Wanneer heb je de echo?
Jolien bedankt!! Ik hoop het ook.. Blijft nog erg spannend zo. Ik heb 12 mei mijn echo, nog ruim 3 weken afwachten dus

Hoe gaat ie bij jou? Al een beetje gewend aan het idee van IVF?
Alle reacties Link kopieren
ah wat een fijn nieuws Christel, gefeliciteerd.



Spannend Jolien, hopen dat icsi voor jullie gaat werken.



Ik krijg hormonen omdat het dan beter te plannen is geloof ik , ook voor het ziekenhuis, en vind dat opzich wel prettig dat je dan niet ineens een eigen eisprong krijgt of iets dergelijks, wie weet zijn ze dan te laat.

Ik geloof dat wel steeds meer ziekenhuizen dit in natuurlijke cyclus willen doen of de patiënt zelf laten kiezen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Spannend wished dat het weer gaat starten. Ik heb ook eerst de pil een tijd geslikt. De verpleegkundige gaf ook aan dat de enige reden daarvoor was zodat het traject beter gepland kon worden. Prima opzich, weet je een beetje waar je aan toe bent
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen ongesteld geworden, dus kan vanavond met de pil beginnen.

Dinsdag hebben we een infomiddag met nog een paar andere stellen erbij, dan wordt het hele traject nog eens uitgelegd.

Ik heb me er wel gedeeltelijk bij neergelegd dat we nu inf gaan doen, maar als ik dan denk aan dat spuiten en die punctie dan krijg ik het soms toch wel een beetje benauwd.. :(



Wished, ik denk dat zo'n eigen eisprong ook niet echt erg is, want die kan (bij ons iig) toch niet bevrucht worden. Maar zoiets zal bij elke kliniek wel weer anders gaan idd
Hoe voelt het Jolien om nu echt begonnen te zijn? De injecties moet je je niet te druk om maken. In de zin van het is een noodzakelijke kwaad maar echt wel te doen.



Hier een echo gehad om overstimulatie uit te sluiten. Daarbij ook het vruchtzakje gezien wat helaas nog helemaal leeg was. Ben er wel van van slag geweest maar hou me er nu maar aan vast dat je met deze termijn ook best vaak nog niks kan zien. Verlengde wachtweken dus zeg maar..
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzekerheid christel. Ik hoop dat het allemaal goed komt, sterkte met wachten
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Christel, snap dat je even van slag was maar het is echt zo dat je op dit moment nog zo weinig kan zien, alles is nog zo klein. Dan duren die 3 weken tot de eerste echte echo nog zo lang, probeer beetje je rust te vinden
Alle reacties Link kopieren
Nu ik weer aan de pil ben denk ik steeds: wat nou als ik ineens wel spontaan zwanger ben geworden, is zo'n pil dan niet schadelijk? Ik weet niet waarom ik dat denk, want ben ongesteld geworden. Maar dat kwam 2 dagen eerder dan gewoonlijk en nauwelijks klachten, bloeden is ook al gestopt. Stom he.. het is wrs niks
Alle reacties Link kopieren
Christel, hoe gaat het nu? Voel je je al helemaal zwanger?



Wished, hoe gaat het met jou? Heb je al een beetje een idee wanneer je weer met alles mag beginnen?
Jolien als? je twijfelt kun je altijd een test doen natuurlijk. Maar de pil op zich kan ook beïnvloeden hoe je menstruatie gaat. Weet je al wanneer je moet starten met prikken?



Hier nog in afwachting, gaat de ene dag makkelijker dan de andere. Maar ik heb redelijk wat afleiding dus dat scheelt. Ben wel misselijk maar aangezien mijn dochter ook buikgriep heeft kan het ook iets anders zijn..;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar.. misschien komt het door de pil. Ben ook misselijk en duizelig, maar dat zal gewoon griep zijn. Denk niet dat een test nodig is, het was iets waar ik me een beetje druk over maakte in het begin.

Moet 12 mei beginnen met prikken, als jij de echo hebt We hebben dinsdag de infomiddag gehad, dus zijn helemaal op de hoogte. Volgende week donderdag krijg ik de hele planning mee naar huis. Ik heb er best zin in eigenlijk!
Kan me voorstellen dat het fijn is om als het dan toch moet er ook mee te kunnen starten. Dus dat je er dan ook zin in hebt.

Nog bijwerkingen van de pil?



Ik ben wat minder actief op het forum de laatste dagen, log soms nog of in en reageer af en toe nog. Merk dat ik er het beste mee om kan gaan als ik er niet teveel mee bezig ben.

Maar er is ook nog een ander leuk topic, over zwanger worden met IVF en icsi. Actief en betrokken topic. Misschien leuk voor je om daar ook mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de meeste topics zo groot en onoverzichtelijk. Vond het juist wel leuk zo met een klein clubje. Maar ik snap dat je niet continu wil meeschrijven.

Heel veel succes met je zwangerschap! xxxx
Klopt ook dat er best veel mensen mee schrijven. Geeft veel informatie en steun. Maar als je vanaf de start bij een topic betrokken bent 'ken' je iedereen wel beter.

Ik zal nog best wel eens online zijn en wat posten. Het is alleen meer dat ik deze weken erg intensief en emotioneel vind en ik kan er beter mee omgaan als ik juist ook afleiding zoek en er minder mee bezig ben.. Voor zover dat kan..

Mijn miskraam heeft er gewoon flink ingehakt en ik durf nu nog niet te vertrouwen op een positieve echo. Het blijft erg afwachten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven