Wat is dat met vrouwen en roze?

04-05-2017 09:08 213 berichten
Ik ben een vrouw en ik vind roze werkelijk de lelijkste kleur die er is (op de voet gevolgd door zalmkleurig en oranje). Ik had altijd het idee dat ik hier lang niet de enige in was, maar af en toe...



Bij mijn sportschool wordt boksen voor vrouwen aangeboden. Hoe het heet? Pink boxing. Nu heb ik mijn eigen zwarte handschoenen, gelukkig, maar als je zelf (nog) geen handschoenen wilt aanschaffen mag je handschoenen van de sportschool gebruiken, die, jawel, roze zijn.

Gisteren zag ik in het plaatselijke suffertje een advertentie voor een of andere hardloopwedstrijd voor vrouwen. Jaja, Utrecht kleurt roze! Hoe het heet? Pink running (of zoiets). Nou zag ik later dat dat te maken heeft met Pink Ribbon, dus snap ik de link met roze. Maar Pink Ribbon is eigenlijk weer net zoiets: het gaat om een ziekte die vooral vrouwen treft, we maken het roze!



Wat is dat toch met vrouwen en roze? Dat veel kleine meisjes gek zijn op roze en prinsesjes en zo, nou ja oké. Maar daar groei je op een gegeven moment toch overheen? Toch is het vrijwel onmogelijk om bijvoorbeeld sportkleding en -schoenen te kopen waar geen roze (of zalm of zo) in zit. Het lijkt wel alsof zélfs als je iets 'stoers' doet je toch nog je meisjesachtigheid moet benadrukken. En zo gauw iets 'roze' of 'pink' in de naam heeft kun je er vanuit gaan dat het voor vrouwen is.



Wat ik met dit topic wil? Geen idee. Het is natuurlijk gewoon Eerste Wereld-problematiek. Maar soms raak ik er een beetje van gefrustreerd. Vind ik eindelijk een goed neutraal trainingsjack, is de rits weer roze. Grrr.
Wat een onzin. Ik heb helemaal geen moeite met het vinden van niet-roze sportkleding.

En ik erger me niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Ik vind roze ook niks.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 04 mei 2017 @ 09:10:

Wat een onzin. Ik heb helemaal geen moeite met het vinden van niet-roze sportkleding.

En ik erger me niet zo snel.Dit!
Ik trek het niet aan maar lekker boeien wat een ander voor kleurtjes aandoet. Get a life.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen roze sportkleding. Knalrood, oranje, zwart, blauw, fantastische hsrdloopschoenen met zwart en groen.



Misschien je roze bril af doen?
quote:SallySpectra schreef op 04 mei 2017 @ 09:10:

Wat een onzin. Ik heb helemaal geen moeite met het vinden van niet-roze sportkleding.

En ik erger me niet zo snel.

Dit.



Ik ben ook niet van het roze. Als kind al niet. Al hebben vriend en ik nu wel een lichtroze muur in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelfs zwarte balletkleding, inclusief schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Oke...en wat zit je nou ècht dwars?
Roze is gewoon een mooie kleur
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 04 mei 2017 @ 09:14:

Roze is gewoon een mooie kleur + 1
Beter kijken. Jij lijkt zo gefixeerd op roze dat je het overal ziet. Joh, zelfs mijn dochter van 10 draagt nooit roze en ik heb nul moeite om niet-roze kleding te vinden hoor. Neem een framboosje, zou ik zo zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je zo'n enorme hekel hebt aan roze, zie je denk ik vooral overal roze.



Als je geen roze wil, koop je geen roze. Zo simpel is het. Mij maak je echt niet wijs dat er niets te krijgen is wat geen roze heeft.



Goed kijken, niet miepen en mensen lekker laten dragen wat ze zelf willen.
Ik heb ook geen moeite met andere kleuren vinden voor dames. Maar ik roze! Ik heb echt heel veel in roze en ook koraalrood vind ik prachtig dochter hier vind roze trouwens niet de mooiste kleur. Die vind rood mooier.

Heeft volgens mij gewoon met de oude gewoonte roze = meisje en blauw = jongen te maken. Vandaar vaak pink of roze bij dingen voor dames denk ik. Ik stoor me er niet aan.
50 tinten roze
Je moet wel echt een vrouw zijn om hierover te zaniken zeg.
Ik heb ook niets met roze. De enige periode dat ik het ineens een mooie kleur vond was tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Zelfs voordat we wisten dat we een meisje kregen had ik ineens een enorme liefde voor roze en schafte ik alleen maar roze kleding aan voor mezelf. (en die kleur staat me niet eens!)



Wel weet ik nog dat ik op de kleuterschool zat. De juf ging de kring af met de vraag wat iedereens lievelingskleur was. De jongetjes antwoordden allemaal "rood" of "geel" en de meisjes zeiden stuk voor stuk "roze". Totdat ze bij mij kwam! "Donkerblauw" antwoordde ik vol overtuiging. Juf was stomverbaasd en zei dat dat niet kon (echt), maar ik hield voet bij stuk. Bij het ophalen heeft ze nog mijn moeder aangesproken en uitte ze haar zorgen. Ging alles wel goed met kleuter MejuffrouwMuis? Waarom had ze "donkerblauw" gezegd? Meisjes houden van roze!



Maar goed, mijn moeder vond het wel grappig. Tot op de dag van vandaag is donkerblauw nog steeds mijn favoriete kleur en vind ik roze alleen leuk in de kamer van mijn dochter. (die dus wel heel erg van roze houdt)



Overigens vind ik roze een infantiele kleur. Vooral dat Disney-prinsessen-roze vind ik spuuglelijk. Hardroze vind ik ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met roze sportkleding? :p
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 04 mei 2017 @ 09:19:

Ik heb ook niets met roze. De enige periode dat ik het ineens een mooie kleur vond was tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Zelfs voordat we wisten dat we een meisje kregen had ik ineens een enorme liefde voor roze en schafte ik alleen maar roze kleding aan voor mezelf. (en die kleur staat me niet eens!)



Wel weet ik nog dat ik op de kleuterschool zat. De juf ging de kring af met de vraag wat iedereens lievelingskleur was. De jongetjes antwoordden allemaal "rood" of "geel" en de meisjes zeiden stuk voor stuk "roze". Totdat ze bij mij kwam! "Donkerblauw" antwoordde ik vol overtuiging. Juf was stomverbaasd en zei dat dat niet kon (echt), maar ik hield voet bij stuk. Bij het ophalen heeft ze nog mijn moeder aangesproken en uitte ze haar zorgen. Ging alles wel goed met kleuter MejuffrouwMuis? Waarom had ze "donkerblauw" gezegd? Meisjes houden van roze!



Maar goed, mijn moeder vond het wel grappig. Tot op de dag van vandaag is donkerblauw nog steeds mijn favoriete kleur en vind ik roze alleen leuk in de kamer van mijn dochter. (die dus wel heel erg van roze houdt)



Overigens vind ik roze een infantiele kleur. Vooral dat Disney-prinsessen-roze vind ik spuuglelijk. Hardroze vind ik ook niets.Haha, mijn dochter heeft ook al sinds ze heel klein is donkerblauw als lievelingskleur. Haar juf vindt dat wel stoer. Wat dan ook wel weer apart is. Het is gewoon een kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je gelijk hebt. Vrouwen zijn geen meisjes meer die met roze geassocieerd willen worden. Alsof we nog niet volwassen zijn en altijd dat schattige lieve meisje blijven.
Niet zo serieus dames (misschien had ik wat smiley's in de OP moeten zetten)



Natuurlijk zijn er ook andere kleuren te krijgen (al moet ik zeggen dat ik die fluorkleurtjes die je overal ziet ook niet je van het vind, maar goed, da's dan weer mode). Maar roze overheerst wél. Bovendien heb ik het niet alleen over kleding. Ik vind het gewoon stom dat zo gauw iets speciaal voor vrouwen is het de bijnaam 'Pink' moet hebben.





quote:-Isa- schreef op 04 mei 2017 @ 09:14:

Roze is gewoon een mooie kleur Blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 04 mei 2017 @ 09:21:

[...]





Haha, mijn dochter heeft ook al sinds ze heel klein is donkerblauw als lievelingskleur. Haar juf vindt dat wel stoer.Hier, waar slaat dat nou op. Blauw = jongens = stoer.
quote:Mevrouw75 schreef op 04 mei 2017 @ 09:13:

Ik heb zelfs zwarte balletkleding, inclusief schoenen.Mijn kleuterdochter ook! Goed, ze heeft roze balletschoentjes, maar ze moest en zou een zwart pakje. Het staat haar enig, maar de opmerkingen van andere ouders (moeders) zijn vrij apart. Zo zijn er een paar die het nooit goed zouden vinden als hun dochter in een zwart pakje danst, anderen vinden het geen kleur voor kleuters en de algehele vraag is waarom ik geen roze pakje voor haar heb gekocht. Het antwoord is even simpel als eenvoudig: dochter wilde zwart en voelt zichzelf ontzettend mooi in haar zwarte tutu.
quote:humanista schreef op 04 mei 2017 @ 09:21:

Ik vind dat je gelijk hebt. Vrouwen zijn geen meisjes meer die met roze geassocieerd willen worden. Alsof we nog niet volwassen zijn en altijd dat schattige lieve meisje blijven.My point exactly, dank je!
Ja, klopt wat je zegt. Ik vind die reactie dan ook net zo maf als die van die juf hierboven. Je hebt gewoon een lievelingskleur. Ik vind het zelf ook niet per se stoer, ik vind gewoon niets. Het staat haar leuk, gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven