Wonen in Apeldoorn?

08-02-2009 12:05 23 berichten
Misschien moet mijn lief voor zijn werk verhuizen naar de omgeving van Amersfoort. Wij willen zelf heel graag in Apeldoorn wonen.

We willen vandaag gaan rondkijken in Apeldoorn, maar welke wijken zijn leuk om te wonen? En welke wijken moet je mijden?
Alle reacties Link kopieren
Als je naar Apeldoorn wil verhuizen en je vriend gaat in Amersfoort werken, staat hij elke dag in de file...

En waarom eigenlijk Apeldoorn? Een specifieke reden?
Nee echt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Apeldoorn in zijn geheel mijden.
We vinden Apeldoorn iets gezelligs uitstralen. En vanwege de groene woonomgeving. Maar ja, dat is natuurlijk een beeld. Ik weet niet wat de realiteit van Apeldoorn is.

Zamirah, waarom zou ji Apeldoorn mijden?
Alle reacties Link kopieren
Wat mankeert er aan Apeldoorn? Ik heb er familie wonen en vindt het er ook leuk hoor. Welke wijken leuk zijn weet ik niet. Ik ken de Dreven en de Maten... En lekker op de Veluwe...
Alle reacties Link kopieren
Wonen in Apeldoorn is leuk! Ik wil er in ieder geval niet meer weg. Man is vanuit de randstad hier naar toe getrokken en ook hij heeft het hier prima naar zijn zin.

Wij wonen in het Woudhuis. Een vrij nieuwe wijk met gevarieerd gebouwde huizen. Jong en oud, met en zonder kinderen door elkaar wonend. Wij wonen hier met heel veel plezier!,

Osseveld, Zevenhuizen, het centrum, leuke wijken. De Maten is een wat oudere nieuwbouwwijk en erg op elkaar gebouwd. Het stikt er van de hofjes en je (lees ik) ben er regelmatig verdwaald.

Ik zou echt nooit in Zuid willen wonen, ietwat een laag-sociale buurt, met veel drugs en andere problemen.
Alle reacties Link kopieren
willen jullie graag in een nieuwbouwwijk wonen? of juist een wat ouder huisje?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Apeldoorn goed. Ben er geboren en heb er lang gewoond.



Zevenhuizen zou ik weer niet willen zitten (lagere sociale wijk). De maten is heel wisselend, de ene buurt prachtig en mooi, de andere wijk dicht op elkaar. Zuid zou ik ook niet willen zitten, al heb je een stukje (vlakbij het malkanderzwembad) wat dan wel weer ok is.



Als je in Apeldoorn wilt wonen in het goed om het heel goed te verkennen. Het is een echte mengeling van oude wijken, nieuwe wijken en ook van mooie delen in minder mooie delen van wijken.



Qua woonwerkverkeer is Apeldoorn - Amersfoort te doen al zit je bij de afslag naar de A28 (vanaf de A1) wel met de nodige files. 2x per uur gaat er een trein naar Amersfoort. Die verbinding is op zich wel goed.



Er zijn ook betrekkelijk veel kleine vrijstaande woningen te koop voor een nette prijs. Maar dan heb je dus een klein huis, niet al te groot kavel, maar wel vrijstaand. Er zijn ook veel dorpjes die onder 'gemeente Apeldoorn" vallen. Sommigen zijn heel leuk en idyllisch maar vaak zit je dan wel weer (veel) verder van allerlei voorzieningen.



Apeldoorn is qua inwonersaantal de 11e van heel Nederland (mede door alle dorpen erom heen) maar het is wel een echt groot dorp en niet een stad. Dat merk je toch wel vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn is niet gezellig, sfeerloos, kent geen echte stadskern, zowel om te winkelen als uit te gaan, en het is behoorlijk crimineel.



Ik heb in Zevenhuizen gewoond ( rotwijk) en ben blij dat ik er weg ben.
Alle reacties Link kopieren
De omgeving is trouwens wel erg mooi vind ik. Beekbergen, Hoog Soeren, Hoenderloo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 08 februari 2009 @ 14:46:

Apeldoorn is niet gezellig, sfeerloos, kent geen echte stadskern, zowel om te winkelen als uit te gaan, en het is behoorlijk crimineel.



Ik heb in Zevenhuizen gewoond ( rotwijk) en ben blij dat ik er weg ben.



Dat het sfeerloos zou zijn ben ik absoluut niet met je eens. Het uitgaan in het centrum is de laatste jaren aanzienlijk gezelliger. Winkelen blijft voor mij leuk hier.

Wat het criminele betreft ben ik het nu helemaal met je eens. Men heeft vannacht onze auto opengebroken met een koevoet. Veel, heel veel schade....en de buit? Noppes, nada

Qua criminaliteit staat Apeldoorn op de 42ste plek en de teller gaat tot 439......... Dus ja........
Alle reacties Link kopieren
Grappig, volgens een of ander onderzoek is Apeldoorn juist 1 van de 5 leuke winkelsteden omdat er blijkbaar zoveel leuke aparte winkeltjes zijn. Had dat niet verwacht. Je kan er prima winkelen, maar vind het ook niet heel bijzonder ofzo.



Zevenhuizen is ook wel echt een K** buurt.



Het is geen stad en kent dus ook niet een echte stadskern. Qua uitgaan is het wel beter geworden, maar nog steeds niet echt geweldig inderdaad.
Woon zelf in Deventer (geboren en getogen in NH) en vond dat altijd een matige stad. Begin het nu zelf steeds meer te waarderen, mooi oud centrum en zo.

Qua winkels heb je in Apeldoorn wel wat meer dan in Deventer en er is een overzichtelijke lange winkelstraat.

Het uitgaansplein is wel redelijk.



Deventer is wel wat verder van Apeldoorn maar is dat niets voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen Amersfoort? Dan is je vriend snel op zijn werk en persoonlijk vind ik het er stukken leuker dan Apeldoorn.
Huren of kopen? Ik woon halverwege Amersfoort-Apeldoorn en er komt hier een huurwoning vrij
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf in Apeldoorn, zevenhuizen en ons bevalt het erg goed! Wij vonden juist de maten weer wat minder. Zevenhuizen vinden wij heerlijk rustig, weinig last van jongelui enzo.. Tot nu toe geen klachten!
Alle reacties Link kopieren
quote:wzk schreef op 08 februari 2009 @ 14:58:

Grappig, volgens een of ander onderzoek is Apeldoorn juist 1 van de 5 leuke winkelsteden omdat er blijkbaar zoveel leuke aparte winkeltjes zijn. Had dat niet verwacht. Je kan er prima winkelen, maar vind het ook niet heel bijzonder ofzo.









nou, ik vraag me af wat voor onderzoek dat is, want alle bijzondere winkels zijn weg uit Apeldoorn, we hebben nu praktisch alleen nog maar ketens..



ik heb zelf heel lang in zevenhuizen gewoond, het 'voorste' gedeelte van zevenhuizen is niet sociaal laag, er staan ook leuke vrijstaande huizen.



zelf vind ik de Sprengenbuurt, het Loo, en de Parken de leukste wijken. Kerschoten is ook nog wel aardig. In Zuid, de Maten, Woudhuis of de nieuwe wijken zou ik zelf nooit willen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Apeldoorn is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai! *gaap*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor huizen in de maten gekeken. Het wisselt heel erg in sfeer. Persoonlijk vind ik de noordwestkant van apeldoorn mooier. De huizen zijn er wel wat duurder, hangt dus een beetje van je budget af.



Nadeel van De Maten vond ik dat er aan veel huizen die voor ons betaalbaar waren nog teveel moest worden opgeknapt of de omgeving was wat minder.



Apeldoorn is w.b. openbaar vervoer wel erg prettig. Dus die file is nog wel te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de Jachtlaan is mooi. Heb je daar ook een budget voor?
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
En om even op de topic terug te komen,ik vind Apeldoorn wel harstikke leuk.Deed graag mijn boodschappen in hart van Zuid.Winkelen prima in de hoofdstraat.Een fijne dierenarts in de Maten.Af en toe een leuke voorstelling in Orpheus.Op zondag een leuke vlooienmarkt in de Americahal.Kortom,niks mee mee!!!!En wat de criminaliteit betreft,in Amersfoort ben ik vanaf mijn werk reeds 2x beroofd,gewoon tegen de grond geslagen door tasjesrovers.Het ziekenhuis in met schouder uit de kom,alles maar dan ook alles kwijt!!!!!!.Er is overal wat hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier zoveel negatief over Zevenhuizen. Ik woon er zelf en ik heb het goed naar mijn zin hoor! Ik vind het een fijne wijk om te wonen. Park in de buurt, sportschool, stad op fietsafstand en dicht bij de snelweg. Wij zijn zelf ook in de maten wezen kijken, maar dat was zo erg op elkaar gebouwd. En daar had je juist sommige hofjes waar ik nooooiitt wil wonen. Toen wij een huis gingen kopen in apeldoorn hebben we heel veel adressen van funda opgeschreven wat we wel wat vonden. TomTom ingeplugd en rijden maar. Van de 25 huizen bleven er qua wijk nog maar 4 over. En uiteindelijk ook ons huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven