Ervaring met hypnotherapie?

15-02-2009 16:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ervaring met hypnotherapie en hoe kijken jullie daar eventueel op terug? Was het succesvol? En als je wilt vertellen, waar ben je voor behandeld en hoe ging dat?
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb het in Spanje 1keer gehad dat was zeg maar de gemakkelijke versie aangezien het in Spaans ging en ik heel ziek was, het enige wat ik nog weet is dat ik daarna erg veel heb geslapen.. Maar om het "echte" werk te gaan doen had ik daarna eigenlijk geen behoefte meer aan.. Wat ze bij mij gedaan hebben was dat ik mij moest in beelden dat ik en pyramide aan het beklimmen was, toen ik eindelijk, helemaal boven aan was moest ik de deur open doen, dan had je een trap die liep ik af naar beneden daar was een deur die deur doe je open je ziet een grote kamer (etc etc etc etc etc) in elke kamer behoor je dan zeg maar een stukje van je leven te zien.



Ik heb een maand daar in het ziekenhuis gelegen aangezien ik niet kon lopen, en ze hoopten dat hiermee de pijn weg zou gaan, vandaar dat we dit toen hebben gedaan.



Ik stond er echt voor open, heb verschrikkelijk geslapen, voelde me daarna een beetje raar maar de tweede afspraak heb ik zelf afgezegd.. Geen idee waarom eigenlijk, het voelde misschien toch niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hypnotherapie gehad.



Ging erheen omdat er een speciale aanpak zou zijn voor mensen met Prikkelbare Darm Syndroom. Ook zat ik op dat moment in een depressie (inmiddels heb ik diagnose BPS / manisch depressief, maar op dat moment was het nog onbekend voor mij)



Waren wel fijne behandelingen en heb ook iets minder last van mijn darmen tegenwoordig.



Verder kan ik niet zo goed zeggen of ik er baat bij heb gehad, mijn leven stond vlak daarna dusdanig op zijn kop dat t effect van de hypno te verwaarlozen is.



Waarom denk jij erover, TO? Wat zijn je klachten en wat wil je ermee bereiken?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ja

Heb veel te veel geld uitgegeven aan hypnotherapie, dat ik als 'misschien wel de laatste oplossing' zag van mijn psychische problemen. Had alles al geprobeerd en zag geen uitweg meer.

Dit was echter een ontzettende kwakzalver. Kwam zelf met allemaal diagnoses aanzetten terwijl dat absoluut niet mag als je daar niet voor opgeleid ben (ik ben nogal thuis in de regels wat dat betreft, en werd er toen al heel erg boos om, en nu nog steeds, al die mensen die te pas en te onpas met grote woorden gooien...). T was zo belachelijk, ik ben er 3x heen geweest, zo wanhopig was ik.. elke keer beloofde hij me dat het de volgende keer anders zou gaan, dat ie dan echt iets groots zou gaan doen. Uiteindelijk ben ik boos, met lege handen en lege portemonnee weggegaan. Heb wel hypnose gehad, maar ik viel in slaap en hij heeft netjes de tijd af zitten wachten..



Deze man was wel aangesloten bij de nederlandse vereniging voor hypnotherapeuten ofzoiets, dus dat zegt vrij weinig. Ik zou alleen naar iemand heen gaan als je goeie verhalen van anderen over die persoon hebt gehoord! Want er zitten dus ECHT kwakzalvers bij! Ik kan me voorstellen dat als je bij n goede hypnotherapeut bent, t n heel ander verhaal is.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat had ik helemaal niet, dat er diagnoses gesteld werden.



Ik kreeg wel bijvoorbeeld uitleg over relaties: hoe je een ouder-kind relatie kunt zien etc. Dat was wel leerzaam.

Deze mevrouw had ook meer dingen geleerd dan alleen hypnotherapie.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
oei, klinkt als een foute therapeut, misschien ff een mailtje naar de vereniging sturen (weet niet of dat kan?)

Ben er nu pas bij begonne, eerst bij een man waarvover ik mijn twijfels had, nu bij een andere, waar ik me goed bij voel, heb nog geen ervaring met de daadwerkelijke hypnotherapie. Wil je het zelf gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er over inderdaad. Eerst nog wat info inwinnen, vandaar



Heb nogal heftige tijd achter de rug met enorm hoog stressniveau (merk je pas achteraf, er middenin is het puur 'overleven') en een ingrijpende emotionele, dus stressvolle gebeurtenis.

Nu is alles in rustiger vaarwater, maar er hoeft maar iets te gebeuren (alleen er over schrijven zoals nu is al genoeg) of het gevoel komt helemaal terug. Het beperkt me in het dagelijks leven. Heb moeite met bepaalde dingen, wat rationeel onzin is, maar er zit een soort innerlijke handrem op.

Los daarvan speelt nog een ouder probleem, wat ik nu eens wil aanpakken.

Mijn doel is een nieuwe start maken. Qua leven gaat dat al goed, nu nog qua gevoel. Wil het achter me kunnen laten.

Na wat rondgespeurd te hebben lijk ik een prettige therapeute gevonden te hebben, aangesloten bij alle relevante verenigingen overigens, die met verschillende methoden waaronder hypnotherapie werkt. Vandaar
Alle reacties Link kopieren
Heb ook hypnotherapie gevolgd en was niet de therapievorm voor mij alhoewel ik wel altijd met een positief gevoel weer naar huis ging dus dat was dan wel een pluspunt. Ik was denk ik te onrustig, had altijd de afspraak na mijn werk zodat ik me geestelijk nooit helemaal kon ontspannen omdat er nog teveel werk dingen in m'n hoofd zaten. Ik heb nu een therapievorm gevonden die wel bij me past omdat ik zelf weet waar ik tegenaan loop maar wil weten hoe ermee om te gaan.



Ik zou zeggen probeer het gewoon, het kan voor jou wel goed uitpakken en als dat niet zo blijkt te zijn dan kan je verder kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven