Newcastle - ideetjes, tips ?

06-02-2009 08:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga lekker volgend weekend vrijdags met mijn man naar Newcastle en dan zondagavonds terug..... ik heb er helemaal zin in....... maar heeft iemand ideetjes om te doen want de hele dag shoppen en high tea drinken............ haha............ ik denk niet dat mijn man daar heel blij van wordt...........

Zijn er ook dagtochtjes te doen doen met de trein of zo ? Kent iemand dit gebied om Newcastle ? Wat is leuk om te doen ? Ik heb wel al wat zitten neuzen op internet maar kom her en der nogal wat dingen tegen die nog dicht zijn en zo
Ah, Newcastle niet zo'n typische toeristen bestemming. Het is nogal een working class hero stad, waar ze een accent spreken wat ik moeilijker vind dat Schots. Mensen uit Newcastle worden ook wel Geordie's genoemd. Link :)



De stranden in Northumberland (want daar ligt het) zijn in ieder geval práchtig, echt waar. Een aanrader voor elk seizoen. Ik zit even te denken hoe het strand ook al weer heette dat ik zelf heel mooi vond. Zal het hier nog wel posten later....in een pitoresk klein dorpje met een kasteel ruine..:)



De stad zelf heeft een heel actief nachtleven, maar je wordt wel aangekeken alsof je mal bent wanneer je je jas aan doet met uitgaan. Newcastle staat er om bekend dat iedereen op vrijdagavond zomder jas utgaat. Vraag me niet waarom.



Ik heb een paar collega's die er vandaan komen, ik zal eens voor je vragen...
Alle reacties Link kopieren
Ik lig hier in een deuk. Dat is me namelijk ook opgevallen als ik uitging in Engeland. Met min 5 stonden ze nog steeds buiten in spagettihemdjes. En echt elke keer dat ik er was,zowel in het noorden als het zuiden van Engeland.
quote:Zwieber schreef op 06 februari 2009 @ 09:04:

Ik lig hier in een deuk. Dat is me namelijk ook opgevallen als ik uitging in Engeland. Met min 5 stonden ze nog steeds buiten in spagettihemdjes. En echt elke keer dat ik er was,zowel in het noorden als het zuiden van Engeland.Zwieber, het is een groot mysterie voor me. Ik heb het al velen gevraagd waaróm dan toch. Meestal is het antwoord "Dat doen we hier zo". Nou ja, jij liever dan ik.
Toen ik in Edinburgh was ook. Mijn vriendin en ik liepen met 'n dikke fleece aan 's avonds en die locale huppelkutjes liepen allemaal in blote topjes en minirokjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je vriend toch echt overhalen om in ieder geval eventjes te gaan shoppen...

Ze hebben namelijk het grootste overdekte winkelcentrum van Europa, is toch wel leuk om even te zien. (metro centre)

En een bezoekje aan het kasteel van newcastle hoort er ook wel echt bij.
Zelfs in Aberdeen doet met 'het'.....in de winter.....niet raar dus als je weer eens in de Metro leest dat er een tcomazuipende tiener bijna is dood gevroren afgelopen weekend....:(



Verder is de UK erg leuk hoor (Voordat ik anti-reclame loop te maken)
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten wel een immens goede weerstand hebben hoor, ik zou gelijk weken ziek zijn als ik dat zou doen.
quote:Zwieber schreef op 06 februari 2009 @ 09:18:

Ze moeten wel een immens goede weerstand hebben hoor, ik zou gelijk weken ziek zijn als ik dat zou doen.





Misschien dat de alcohol als anti-vries werkt? Of de speklaagjes insulerend? Of dat ze genetisch zijn aangepast?



Ik heb nog even gekeken TO en het strand dat ik prachtig vond was bij Warkworth, ten noorden van Newcastle.

Berwick upon Tweed is ook een mooi standje aan de zee, maar wellicht een beetje ver van Newcastle. Hoe dan ook, de hele kustlijn daar is schitterend vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn schotlandrondreis ging ik met de boot van IJmuiden naar Newcastle. Die boot heeft ook echt wel humor hoor! Ik weet niet of jij gaat varen?

We hadden een 'spetterend' avondprogramma: bingo met de kapitein! Echt super. Die engelsen op de boot zijn megafanatiek, hebben ieder 10 bingo kaarten en zijn echt niet af te leiden. Mijn vriendin en ik hadden samen 1 bingokaart en: bingo! We mochten een liedje zingen met de kapitein!
Alle reacties Link kopieren
je kunt met de metro naar northshields (strand met ruïne enzo). ik stapte altijd (toen ik in newcastle woonde) een of twee haltes noordelijker uit en liep dan door dat plaatsje en langs het strand naar northshields. altijd (wel weertype ook) leuk. lekker engels!
Alle reacties Link kopieren
kheb het toch maar even opgezocht:

ik stapte dan in whitley bay of cullercoats (afhankelijk hoeveel zin ik had) uit en liep dan naar tynemouth of north shields.



http://www.nexus.org.uk/w...ame=IMG%20- ... %20(Large)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je in Newcastle ook het voetbalstadion bezoeken. Verder is metro center echt een aanrader (zeker met de lage koers van de pond!).



Veel plezier!

Chip
Alle reacties Link kopieren
Koekblik,

Hoe was je reis naar Newcastle, ben je al geweest?



Ik zie dat er een paar posters redelijk op de hoogte zijn van Newcastle? Wie weet kunnen jullie mij helpen?



In april wil ik met de boot naar Newcastle varen om vervolgens de trein naar Glasgow te pakken. Maar via de treinplanner op internet zie ik dat je meerdere treinstations in Newcastle heb. Het lijkt mij niet dat je newcastle airport moet hebben, maar dan blijven er nog 2 over:

newcastle en newcastle metro.....



Kan iemand mij zeggen welke van de twee ik moet kiezen? Ik kom er niet uit!
Alle reacties Link kopieren
newcastle.

newcastle metro is het station bij the metrocenter.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar is dat dichtbij de boot IJmuiden-Newcastle, of met ik nog een end sjouwen? Weet jij dat toevallig klimmertje of weet je waar ik die informatie kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
oh sorry, die had ik even niet begrepen



dit vond ik met google (terminal dfds newcastle)



By Bus:

Newcastle Central Station is approximately 20 minute by Bus from the port. There are two Bus departures for each DFDS Seaways sailings. The first one leaves two and a half hours before the ship's departure and the second one leaves one hour and fifteen minutes before departure. The bus costs £4 per person (for a single journey) and the fare is paid to the driver.
Alle reacties Link kopieren
http://www.dfdsseaways.co...tinationsAndRoutes/United+Kingdom/Newcastle/PortInformation/
Alle reacties Link kopieren
Klimmertje,

Dank je wel!! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 10 februari 2009 @ 21:18:

Koekblik,

Hoe was je reis naar Newcastle, ben je al geweest?





Nee, ik ga dit weekend en wil eigenlijk iedereen bedanken voor de tips. Het strand ga ik alleen niet bezoeken, denk ik, want * ik woon al vlakbij het strand en * het weer werkt ook niet helemaal mee... tenminste de voorspellingen zijn niet zo positief.... hahaha...

kan beter mijn skibroek meenemen, lijkt me wel handig....

hebben ze daar ook apres-ski misschien ?



Nou ja, tis ook echt lekker om er even alleen met mijn vent weg te zijn, dus we zullen ons wel vermaken

Koekblik, ik zie dat je al geweest bent. ik wil toch niet dit onthouden; Er gaat odnerzoek gedaan worden naar de afwezigheid van de jas bij het uitgaan van Geordie vrouwen!

Link
Alle reacties Link kopieren
Heej heejhallo, 2 van mijn huisgenoten komen ook uit Newcastle, vandaar dat ik vaak geen zak versta van wat ze zeggen: als jij het, als inmiddels ras-UK-er, ook moeilijk vindt, voel ik me minder taalgebrekkig



En fijn natuurlijk dat er onderzoek naar de jassenloosheid komt!
quote:alieke schreef op 20 februari 2009 @ 00:52:

Heej heejhallo, 2 van mijn huisgenoten komen ook uit Newcastle, vandaar dat ik vaak geen zak versta van wat ze zeggen: als jij het, als inmiddels ras-UK-er, ook moeilijk vindt, voel ik me minder taalgebrekkig



En fijn natuurlijk dat er onderzoek naar de jassenloosheid komt!



Ik vroeg de Geordie vriend die ik had in mijn eerste jaar hier me altijd te sms-en in plaats van te bellen (als hij me uitleg moest geven naar welke kroeg ik moest o.i.d) Anders stond ik alleen maar "Excuse me? Could you repeat that?" in mijn telefoon te roepen..:)



Ik vind het moeilijker te verstaan dan Schots of Iers in ieder geval! (Hun Engels dan he, niet Gaelic)



Hij eindigde zijn zinnen ook vaan met 'like' en noemde mij vaak 'hen' (vond ik eerst niet leuk, ik had hem nog wel uitgelegd dat vergeleken worden met een kip in NL niet zo leuk is, maar hij gebruikte het tegen veel meisjes)..Hier is een woordenboek online:



Geordie Dictionary



Ondertussen heb ik met Geordies, Scoucers, Brummies, Weegies, Scabs, Mancs en Yorkies gewerkt en gewoond en alle accenten zijn verschillend, maar Geordies spannen wat mij betreft de kroon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven