Bah, zondag weer moederdag....

08-05-2007 16:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk staat dit verhaal in het juiste topic....



Zondag is het weer moederdag en ik heb er zooooo'n hekel aan.

Niet alleen om het feit dat het een commercieel uitgebuit festijn is, maar vooral omdat het helemaal niet voor de hand liggend is DAT je (nog) een moeder hebt.

Dat laatste is in mijn geval aan de orde. Mijn moeder is een aantal jaren geleden overleden. Ik ben al door het hele rouwproces heen gegaan. Maar elk jaar bij de verjaardag en overlijdensdatum sta je toch even weer stil bij vanalles en nog wat (elke dag wel een keer, maar dan wat meer..)

En ook op moederdag. Je leest dan zoveel in tijdschriften over moeder en dochter. Alsof het zo vanzelfsprekend is dat elke dochter haar moeder nog heeft. Op die dag heb ik echt dubbel het gevoel, oké ik heb geen moeder meer... En dat maakt je dan best even eenzaam.:(



Ik vraag me af of mensen dit herkennen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook geen geweldige dagen.

Heb wel een moeder maar dat is een LOEDER (met hoofdletters ja)

Ik heb wel kinderen, 2 lieve meiden, maar dan zit je weer met vaderdag want de oudste heeft sinds 5 jaar geen vader meer.



Ik heb met kerst en pasen gewerkt, en met moederdag zit ik in de nachtdienst. Ik vind het wel prima.
Alle reacties Link kopieren
Bea, *;

Mooi gedicht!



Verdriet slijt inderdaad in de loop der jaren, maar soms lijkt het gemis groter te worden.

Dan vraag ik me af hoe ik zonder mijn moeder ooit mijn bruilof kan vieren of zonder mijn moeder zelf moeder kan worden. Dat lijkt me ontzettend moeilijk.

Van beiden is nog geen sprake, maar wat zal ik haar dan nog meer missen.



Sterkte zondag! Luna
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is 2 jaar geleden overleden. En ook ik heb het daarom elke moederdag extra moeilijk en voel ik extra het gemis. Ik baal ook van de reclames.

Zo zag ik gister een reclame van een vrouw die haar moeder met merci wou bedanken omdat ze er altijd voor haar was.. Ze ging binnenkort trouwen en ze was dankbaar dat haar moeder die dag er bij zou zijn.



Ik ga zelf ook trouwen, en ik mis daardoor mijn moeder al meer dan ooit. En dan nog zo'n reclame er overheen waarin je weer eens op de pijnlijke situatie gewezen word. Zulke reclames zouden verboden moet worden!



Misschien als ik ooit zelf kinderen krijg dat het op moederdag niet alleen maar pijn en verdriet is maar ook vreugde.



www.mariskaenmartijn.onzebruiloftsite.nl
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mariska,



dat ik vind ik nou ook vervelend. Al die commercie er omheen. Je kan geen winkel in lopen of blad open slaan en er staat wel iets in over moederdag. Om een punthoofd van te krijgen.



Ik vraag me inderdaad ook af of zo'n dag anders wordt wanneer je zelf kinderen hebt. Deels wel denk ik, maar het gemis op zo'n dag blijft.



Ik ben zelf nog niet getrouwd, maar het lijkt me vreselijk moeilijk mijn moeder op zo'n dag te missen. Hetzelfde geldt voor het krijgen van kinderen. Juist dan verlang je naar je moeder, voor steun, ervaring ed...



Ik wens je toch vast een prachtige trouwdag toe!

Groetjes Luna
Alle reacties Link kopieren
Hallo Luna



Ik herken je verhaal volledig hoor! ook ik ben altijd een beetje verdrietig met moederdag. Mijn moeder is 9 jaar geleden overleden, maar ik heb ontdekt dat de tijd wel veel heelt, maar het gemis blijft altijd.. en in mijn geval is de maand mei sowieso niet leuk want mijn moeder was(is) ook nog eind mei jarig.



Veel sterkte zondag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ebony,



ik kan me ook aansluiten met het feit dat de maand mei sowieso niet zo leuk is... Eerst moederdag en 10 dagen later sterfdag...

Met dat laatste heb ik wel wat meer moeite dan moederdag. Logisch misschien....



Bedankt voor je reactie en ook sterkte zondag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven