Entertainment alle pijlers

Casema verandert zenders, videokanaal foetsie?

03-04-2007 23:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daarnet zag ik dat casema haar zenderindeling heeft verandert. Nou kan ik mijn videokanaal niet meer vinden :o Hij zit op 33, dat weet ik, maar als ik daar langs kom pakt hij hem niet. Wat moet ik doen? Ik heb een oude videorecorder van Sony. Meer mensen met dit probleem?
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het als je je video aanzet met een band erin en dan vervolgens op kanaal 33 (want je oude videokanaal) gaat zoeken naar het beeld, zoals je een zender opnieuw in zou stellen.



Heb geen Casema maar dit lijkt me de meest logische oplossing.
Alle reacties Link kopieren
good morning,



ik heb hetzelfde probleem gehad met mn videorecorder. Kon het videokanaal (33) niet vinden. De oplossing zit m in het opnieuw afstellen van de antenne in je video. Als je geen scartaansluiting hebt moet je dat handmatig doen.

bij mijn video (geen sony) moest ik een evt casetteband er uithalen en de video uitzetten. dan op de video (dus niet de afstandsbediening) een knopje 'system' indrukken. als je de video op het videokanaal 33 hebt zitten verschijnt dan in het beeld de modulaterfrequentie bijv. 591.

die moet je wijzigen met de plus/min toets op je afstandsbediening. bij mij zit ie nu rond de 570. je merkt vanzelf wanneer je goed zit als je beeld krijgt op je videokanaal.

succes!
Alle reacties Link kopieren
Tis gelukt, bedankt! O+
Alle reacties Link kopieren


Tis gelukt, bedankt! O+



Alle reacties Link kopieren
!
Alle reacties Link kopieren
En ook bij mij is het videokanaal foetsie...



Dat system knopje zit bij mij niet op de video, wel kwam ik met het menu knopje van de video-afstandsbediening bij iets van system, maar daar stond auto achter en als ik op plus of min drukte veranderde er helaas niets.



Al mijn gewone zenders heb ik weer opnieuw in kunnen stellen, alleen het videokanaal dus niet. Nu zie je alleen een strepentrekkend, heftig bewegend beeld. Heeft iemand de tip die werkt? Anders mis ik voor de derde keer op rij Grey's anatomy...



O ja, ik heb trouwens een Philips videorecorder mocht dat nog helpen.
Alle reacties Link kopieren
hee grijns,



de oplossing zit m nog steeds in het opnieuw afstellen van de antennekabel in je videorecorder. Heb je geen handleiding van je video meer? Misschien dat deze handleiding van philips uitkomst biedt, ff gegoogled op Internet:



handleiding videorecorder philips
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een brief gehad van casema dat alle zenders op 14 april worden verandert. Zucht, kan ik weer alles opnieuw in gaan stellen.
Alle reacties Link kopieren


En ook bij mij is het videokanaal foetsie...



Dat system knopje zit bij mij niet op de video, wel kwam ik met het menu knopje van de video-afstandsbediening bij iets van system, maar daar stond auto achter en als ik op plus of min drukte veranderde er helaas niets.



.
Hm, bij mij heb ik achter op de videorecorder een knop waar 'antenne' naast geschreven staat. met een schoevedraaier kun je aan die knop draaien en dan wordt je videokanaal weer scherp.

Misschien dat het werkt!
Alle reacties Link kopieren
Over zenders gesproken, ik krijg steeds sneeuw op tv, afgewisseld met beeld. Zooo irritant .
Alle reacties Link kopieren
Hey, dat heb ik ook, zwaar irritant ja. Dat gedoe is van de week toch?

Heb net met mijn ex afgesproken dat hij de tv opnieuw gaat instellen, vrijdag of zaterdag.

Buren hebben het ook trouwens, woon in DH.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de randstad. Het is nu wel minder, maar ik weet niet voor hoelang. Ik ga straks naar "Froukje zoekt een man" en "Mijn tent is top" kijken, dus hopelijk zie ik dan geen sneeuw.
Alle reacties Link kopieren
succes ladies,

als je t eenmaal weet is het makkelijk, maar t kost wel veel tijd om alles weer opnieuw in te stellen met zo´n oude video. dus wees helemaal ´zen´ als je er aan begint, anders niet doen.. sprak ze uit ervaring..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dus nu RTL 7 en Veronica niet meer vinden! Heb al op de site van casema gekeken en daar staat aangegeven dat de zenders op een bepaalde frequentie te vinden is. Ik heb deze frequentie opgezocht, maar krijg alleen maar sneeuw en de frequentie wordt niet gevonden. Iemand enig idee??
En hier dus nog één, heb al m'n zenders weer terug kunnen vinden, behalve RTL 5, waar juist op zondagavond mijn favouriete serie Bones op is.:(

Heb de juiste frequentie gezocht op teletekst, en ingevoerd, krijg dus wel geluid, maar geen beeld!

Iemand?



Volgens mij moeten we een whizzkid van casema op dit topic wijzen.... ;) :D
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen rtl4, de test is foetsie!
Je weet toch!
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Ik begin mezelf bijna een technisch wonder te vinden, maar het is gelukt!! Ik bleek de frequentie te kunnen veranderen door stop op de afstandsbediening en de video zelf tegelijkertijd in te drukken (wie verzint dat nou?).

Bedankt voor alle adviezen en iedereen die nog aan het puzzelen is, succes! (Mocht je een Philips hebben dan kan je ze bellen: 0900-8406)



groetjes Grijns
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem is dat de originele afstandsbediening van mijn tv kapot is, m'n nieuwe universele de knop niet heeft om m'n zenders opnieuw in te stellen en ik het ook niet op de tv zelf kan doen..Wat nu??
Alle reacties Link kopieren


Mijn probleem is dat de originele afstandsbediening van mijn tv kapot is, m'n nieuwe universele de knop niet heeft om m'n zenders opnieuw in te stellen en ik het ook niet op de tv zelf kan doen..

Wat nu??





Je kan daarvoor een speciale afstandsbediening voor kopen, wel prijzig. Bij die universele afstandbedieningen kan je de kanalen niet instellen.



Mijn probleem is inmiddels opgelost, ik heb gewoon weer RTL7 en Veronica.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soortgelijk probleem en ik hoop echt dat iemand hier me kan helpen!!



Ik heb namelijk geen beeld meer op het dvd-kanaal. Wel geluid, ik kan een dvd speler erin stoppen en dan hoor ik de begin tune van het hoofdprogramma, maar het beeld blijft zwart! Normaal gesproken komt er als de dvd laad al een opstartscherm van mijn dvd speler in beeld, maar helemaal niets...



Ik heb mijn dvd speler al een tijd niet gebruikt en vermoed dat het iets te maken heeft met de verandering van kanalen door Casema...



Weet iemand hier hoe ik dit op kan lossen?? Ik heb trouwens een Stein dvd speler...
Alle reacties Link kopieren
Shame on me! De stekker zat er dus niet in :$...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven