Mode & Beauty alle pijlers

welke shampoo voor krullend haar

05-03-2009 12:18 13 berichten
Hoi,



Ik heb een boblijn en mijn haar krult. Helaas pluist het soms. Welke shampoo gebruiken jullie voor krullend haar, dat echt goed helpt tegen pluis? En gebruiken jullie dan ook conditioner.



groeten,



Judith
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hele krullen-lijn van John Frieda.

Frizz Ease



Heerlijk spul.
Alle reacties Link kopieren
http://www.johnfrieda.nl/20_54.asp
Alle reacties Link kopieren
Op het krullenforum staan ook allerlei tips voor shampoo etc.



http://uniform.messageboard.nl/10187/index.php
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook de hele krullenlijn van John Frieda. En Frizz Ease tegen pluishaar. Inderdaad heerlijk spul. Werkt goed.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik andrelon krullend, zowel de shampoo, als codittionair en krullen mouse....ideaal en niet duur!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook de Andrelon krullenshampoo en conditioner. Daarna gebruik ik Farouk haarzijde tegen het pluizen. Als ik echt mooie krullen wil en ik heb tijd, dan gebruik ik spul van Lanza icm een föhn.



Maskers wissel ik af. Ben de juiste nog niet tegen gekomen.



Moet wel zeggen dat ik heel lang haar heb en daarom de condioner gebruik. De kapper maakte laatst nog een compliment over de conditie van mijn haar. Andrelon zal zijn werk dus wel goed doen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Judith

Ik adviseer de Moisture shampoo van Schwarzkopf.Het is wel belangrijk om verdere verzorging te gebruiken zoals eens conditioner of treatment.

Te verkrijgen bij kapper(groothandel),is echt de moeite waard(nee heb geen aandelen)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik gebruik Tigi Catwalk Curls Rock Shampoo, de conditioner van Pantheme voor krullen (koop 'm in Duitsland) en daarna doe ik er standaard Tigi Catwalk Curls Rock Leave-in Moisturiser in. Daar overheen doe ik dan nog de frizz eaase van John Frida of de krullencreme van Taft.

Ideaal & als ik de volgende dag mijn haar nat maak zijn gelijk je klitten eruit.

Tigi koop je bij de kapper of bij haarshop
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat je haar pluist doordat je produkten met siliconen gebruikt. Die zorgen er nl voor dat er een laagje om je haar gaat zitten. Je haar lijkt er dan (tijdelijk) mooi uit te zien maar door dat laagje kunnen verzorgende produkten (bv conditioner) niet je haar binnendringen. Om siliconen weer te verwijderen heb je een vrij agressieve shampoo nodig, die er vaak voor zorgt dat je haar uitdroogt...



Sinds ik produkten zonder siliconen gebruik, is mijn haar veel gezonder geworden, zonder dat neppe glansje dat je krijgt van siliconen...toen ik nog spullen met siliconen gebruikte zag mijn haar er niet uit als ik er niks in had gedaan. Nu is mijn haar zelfs zonder bv stylingprodukten glanzend en niet pluizerig.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb meerdere malen langdurig siliconen vrije producten gebruikt, maar ik vond het rampzalig. Mijn haar werd er droog, een grote klittenbende en dor van. Er trekt helemaal niets in je haar. Haar is een dood uitgroeisel.....Beschadigde haren herstellen ook niet....Het enige wat je kan doen is er juist een laagje omheen leggen en er zo voor zorgen dat je haren minder snel slijten en beschadigen.

Het enige wat betreft je haar wat je kan beinvloeden met voeding en supplementen is hoe het groeit.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Andrelon waar dus siliconen inzitten en ben er blij mee. Zelfs de kapper vind dat mijn haar er goed uit ziet. De No-po methode zal voor sommige mensen best goed helpen, alleen geloof ik er niet zo in..



Ik heb mijn haar laten knippen volgens de curl-sysmethode. Sinds die tijd pluist mijn haar een stuk minder. Wellicht is dat ook iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik ben erg tevreden over de oleo-bain shampoo van Kerastase (speciaal voor krullend haar). Kost 18,- maar ik doe een heel jaar met die fles! Even voor de duidelijkheid: ik was mijn haar 2x per week. Ook fijn daarbij: be curly hair conditioner van Aveda. Ook 20,- doe ik ca. 9 maanden mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven