Entertainment alle pijlers

The Nine

08-05-2007 10:52 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdagavond, 21.25u begint er een nieuwe serie op Net5: The Nine. Over 9  mensen die een gijzeling bij een bankoverval meemaken. In de volgende afleveringen moet duidelijk worden wat er nu precies in die bank gebeurd is en hoe het leven van de gijzelaars daardoor beïnvloedt wordt na vrijlating.

Wie gaat er kijken?
Alle reacties Link kopieren
Vrijdagavond is het dus een dubbelaflevering.



In de spannende serie 'The Nine' zijn negen mensen op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. De bank waar ze op dat moment zijn, wordt overvallen en de daaropvolgende 52 uur ligt hun lot in handen van twee gijzelnemers. Het drama eindigt als de politie de bank bestormt. Het is niet bekend wat er zich in de afgelopen 52 uur heeft afgespeeld, maar duidelijk is wel dat de negen overlevenden door deze gebeurtenis onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden...

Als iedereen zijn leven na de gijzeling weer probeert op te pakken, wordt duidelijk welke invloed de gebeurtenis heeft gehad. Zo komen Lizzy en Jeremy, een stel dat smoorverliefd de bank binnenstapte, er 52 uur later gescheiden uit. Egan, een man die het leven niet meer zag zitten, komt na de dramatische gebeurtenis de bank uitgelopen als een ware held. Door middel van flashbacks wordt langzaam duidelijk wat er tijdens de gijzeling nou eigenlijk met ze is gebeurd.



The Nine wordt in Amerika wel vergeleken met 'Lost'. In beide series gaat het om een groep onbekenden van elkaar die een traumatische ervaring beleven en waar gebruik wordt gemaakt van flashbacks. Toch zijn het twee heel verschillende series, zegt producent Alex Graves: "We willen met 'The Nine' laten zien wat een tragische gebeurtenis doet met iemand. Welk effect heeft een gijzeling op mensen? Oorspronkelijk wilden we de ramp van 11 september als uitgangspunt gebruiken, maar omdat dit voor veel mensen nog te pijnlijk was, hebben we uiteindelijk gekozen voor een bankoverval."
Hoi, ik ga ook kijken !

Ik zag de voorstukjes, en het lijkt me een goede serie.

1 vrouw kwam me heel bekend voor, maar kwam er niet op wie ze nu was.

Nu weet ik het, Audrey uit "24"

Ze schijnen ook met een soort flashbacks te werken, net als in Lost.

Ben benieuwd !
O haha, in mijn enthousiasme je stukje niet goed gelezen :$

Daarin stond al dat ze ook flashbacks gebruiken...
Vind het irritant dat je zoveel geduld moet hebben voordat je weet waarom die mensen nou "voor de rest van hun leven verbonden zijn". Maar ja, dat maakt het natuurlijk weer intrigerend.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar de 1e aflevering, nog 3 kwartier wachten...
Alle reacties Link kopieren
Wauw!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het opgenomen, ben benieuwd. Dank voor de tip in ieder geval. Ik had er nog nooit van gehoord en ben met dit soort dingen meestal te laat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me wel vermaakt gisteravond. Toch idd wel irritant dat je je de hele tijd afvraagt wat er nou tijdens die gijzeling is gebeurd. En dat het waarschijnlijk nog wel even duurt voordat we daar achter zijn. Mocht het al binnen 1 seizoen bekend worden...
Kan iemand vertellen wat er in het tweede deel gebeurde?

Ik wist niet dat er een dubbele aflevering zou komen en heb dus alleen het eerste deel opgenomen



Ik vond het eigenlijk best een spannende serie. Ben erg benieuwd naar wat er nou precies gebeurd is daar.
Ik vind het wel een gave serie ! Ik ga het zeker blijven volgen



En pfff, wat gebeurde er precies in het 2e deel, weet ik niet eens meer...

Alleen dat die dokter iets in het infuus spoot van die ene bankrover, waardoor hij overleed. (nadat een patient van hem was overleden, liet een vrouw en dochtertje na...)



Franny: in welke andere serie speelt zij ook alweer, ik kan haar even niet plaatsen, maar ze komt me zo bekend voor ? Prison Break, 24 ? Of een andere serie ?
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het wel een gave serie ! Ik ga het zeker blijven volgen



En pfff, wat gebeurde er precies in het 2e deel, weet ik niet eens meer...

Alleen dat die dokter iets in het infuus spoot van die ene bankrover, waardoor hij overleed. (nadat een patient van hem was overleden, liet een vrouw en dochtertje na...)



Franny: in welke andere serie speelt zij ook alweer, ik kan haar even niet plaatsen, maar ze komt me zo bekend voor ? Prison Break, 24 ? Of een andere serie ?

 
Franny:  volgens mij uit Numb3rs.
Alle reacties Link kopieren
Franny is van Prison Break, vriendinnetje van Sucre! Ik vond het een goede serie, alleen wel irritant idd dat je je de hele tijd afvraagt wat daar is gebeurd, maarja daar draait de serie om hihi.
Bedankt propje, maar Bleuberry, jij hebt het idd bij het juiste eind !

Ze is idd het vriendinnetje van Sucre in Prison Break.

Ben benieuwd hoe het met haar afloopt, ze was toch verdwenen door hoe  heet hij ook alweer, o, ik ben zo slecht in namen....



Nou ja, komen we ook wel weer achter.
By the way; Propje, misschien heb je ook wel gelijk hoor, maar numbers heb ik nooit gevolgd, dus wie weet, heeft ze daar ook wel een rol in.
Alle reacties Link kopieren
Vond het ook leuk, en ga zeker de rest ook kijken.
Alle reacties Link kopieren
By the way; Propje, misschien heb je ook wel gelijk hoor, maar numbers heb ik nooit gevolgd, dus wie weet, heeft ze daar ook wel een rol in.
Ah, nee hoor, ik dacht dat je die openbare aanklaagster bedoelde, sorry, zit nog niet helemaal in die namen. hihi. Wel leuke serie, ga ik denk ik wel volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook een leuke serie, ook leuk om Scott Wolf (de dokter) weer eens te zien, hij ziet er nog net zo lekker uit als toen hij nog in party of 5 speelde ;).




quote: snoopy1969 reageerde



By the way; Propje, misschien heb je ook wel gelijk hoor, maar numbers heb ik nooit gevolgd, dus wie weet, heeft ze daar ook wel een rol in.



Ah, nee hoor, ik dacht dat je die openbare aanklaagster bedoelde, sorry, zit nog niet helemaal in die namen. hihi. Wel leuke serie, ga ik denk ik wel volgen.
Haha, die wist ik toevallig wel ! Zij heeft een rol in 24, Audrey, die wat met Jack Bauer heeft gehad.

En de namen in Nine daar moet ik ook nog aan wennen hoor, toevallig weet ik alleen die Franny, verder geen enkele naam...
Alle reacties Link kopieren
boven, vlnr: Lizzie Miller, Jeremy Kates, Nick Cavanaugh, Egan Foote, Malcolm Jones

onder, vlnr: Franny Rios, Kathryn Hale, Felicia Jones
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook wel een goede serie. Heb jammer genoeg ook het 2de deel gemist omdat mijn dvd nog ingeprogrammeerd stond op Lost!

Had gehoopt dat ik hier een goede samenvatting zou vinden maar helaas. Nou ja, als ik het zo lees dan is er niet echt heel veel gebeurd en je zal ook wel een terugblik krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Van het Flairforum geplukt

Op http://en.wikipedia.org/wiki/The_Nine_(TV_series) kun je lezen dat ABC maar 7 uitzendingen heeft uitgezonden en het toen is gestopt wegens slechte kijkcijfers. Eergisteren werd bekend dat ABC de serie echt heeft 'gecancelled'. Er komt dus zeker geen tweede seizoen.



Hopen dus maar dat Net5 wel het complete 1e seizoen gaat uitzenden en dat we in seizoen te weten komen wat er allemaal gebeurd is tijdens de gijzeling.....
Alle reacties Link kopieren
He Unique ,er zijn in de VS inderdaad maar 7 afleveringen uitgezonden,er zijn in totaal 13 afleveringen opgenomen.Als ze wel alle dertien in nederland worden uitgezonden is dat geweldig MAAAAR zoals ik heb gelezen komen we er niet achter wat er werkelijk is gebeurd .de serie had oorspronkelijk minimaal 22 afl.

zie link.  nine link
Alle reacties Link kopieren
Net5 gaat wel het complete 1e seizoen uitzenden. Maar wat ontzettend balen dat we dan dus niet alles te weten krijgen. Had ik dat maar van tevoren geweten...
Alle reacties Link kopieren


He Unique ,er zijn in de VS inderdaad maar 7 afleveringen uitgezonden,er zijn in totaal 13 afleveringen opgenomen.Als ze wel alle dertien in nederland worden uitgezonden is dat geweldig MAAAAR zoals ik heb gelezen komen we er niet achter wat er werkelijk is gebeurd .de serie had oorspronkelijk minimaal 22 afl.

zie link.  nine link
Inderdaad raar dat dit op Net5 dan wordt aangekondigd als de nieuwe hitserie uit Amerika. Terwijl niet eens alle geplande afleveringen zijn opgenomen wegens tegenvallende populariteit. Ik voel me dan altijd een beetje genepd, dat doen ze wel vaker namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven