Entertainment alle pijlers

Desk-top versus laptop, en welke dan?

15-06-2007 23:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien mijn huidige computer 36 jaar oud is gaat er een nieuwe aangeschaft worden. Fijn fijn fijn!



Ben al een beetje op Kieskeurig etc aan het kijken, maar ervaringsdeskundige adviezen van forummers zou ik graag horen.



Ik wil ermee internetten (duh), digitale fotocamera kunnen aansluiten, mp3 speler aansluiten, dvd's kijken, muziek branden. Ik ga geen films oid downloaden. Wel eventueel uitzendingen op gemist.nl kijken. Of heeft dat laatste meer met je internetaansluiting te maken (qua snelheid) dan met je pc zelf?



Verder, wat is het grote verschil tussen Windows XP (wat ik nu op m'n werk heb en dat bevalt prima) en Vista? Heb gelezen dat het niet zoveel verschil maart en ook dat een aantal mensen Vista eraf hebben gehaald (waar dat standaard werd meegeleverd) en er weer XP op hebben gezet.



Bedankt alvast!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien mijn huidige computer 36 jaar oud is gaat er een nieuwe aangeschaft worden. Fijn fijn fijn! Eindelijk die Commodore64 de deur uit?:P



Ben al een beetje op Kieskeurig etc aan het kijken, maar ervaringsdeskundige adviezen van forummers zou ik graag horen.



Ik wil ermee internetten (duh), digitale fotocamera kunnen aansluiten, mp3 speler aansluiten, dvd's kijken, muziek branden. Ik ga geen films oid downloaden. Wel eventueel uitzendingen op gemist.nl kijken. Of heeft dat laatste meer met je internetaansluiting te maken (qua snelheid) dan met je pc zelf?



Verder, wat is het grote verschil tussen Windows XP (wat ik nu op m'n werk heb en dat bevalt prima) en Vista? Heb gelezen dat het niet zoveel verschil maart en ook dat een aantal mensen Vista eraf hebben gehaald (waar dat standaard werd meegeleverd) en er weer XP op hebben gezet.



Bedankt alvast!

Nou, het zal een openbaring voor je worden! Met de huidige computers kun je namelijk véél meer dan alleen tennissen en adressen opslaan.;)



Ik ben geen expert, maar als ik lees wat je er mee wilt doen, denk ik dat je zo'n beetje iedere pc zou kunnen aanschaffen, want al die functies zitten er wel standaard op.



Bij uitzendigen terugkijken kun je volgens mij kiezen tussen smal-  en breedband, maar een snelle verbinding is an sich natuurlijk wel erg prettig. (ik bedoel: érg prettig, maar ik heb dan ook weinig geduld)

Vista versus XP: geen idee, ben zelf erg tevreden met XP.



In het kort: zoek een leuke aanbieding, want wat welke je ook kiest de door jouw gewenste functies zitten er standaard op.



Er zijn vast forummers die je beter advies kunnen geven, maar zo is ie alvast ge-upt.:D
Alle reacties Link kopieren
Mijn voorkeur gaat uit naar de laptop, trouwens. Heb beide, maar gebruik de desktop alleen nog maar voor het downloaden van films/bestanden etc. (als daar mogelijk een virus op binnenkomt vind ik het minder erg dan op mijn laptop)

Laptop is gewoon handig, je kunt hem overal gebruiken, lekker id tuin bijvoorbeeld, maar ook is het makkelijk meenemen. (Naar je oma bijvoorbeeld die je de laatste foto's wilt laten zien:D)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vista en ben er op zich wel blij mee.



Een groot nadeel is dat je geen Words meer hebt, stuur je dan een bestand door naar een persoon die geen vista heeft (en jouw bestand is dus geen Words bestand), dan kan de ander jouw bestand niet openen. Beetje jammer. Net zoals jij geen Wordsbestanden kunt openen. Nu ga ik er zelf gewoon weer Words opzetten, naast mircosofts works (nieuwe Words zeg maar) en dan is dit probleem ook weer opgelost :).



Verder irritant: dat veel programma's op internet nog niet met vista werken. Zoals second life. Al zat dit nog maar tijdelijk zijn denk ik.



succes met kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laptop van Dell. Super. Niet duur, kan alles wat je bovenstaand wilt. Is alleen via internet te koop. Betaling heb ik niet via internet gedaan. Maar vind het een aanrader. Ze hebben ook maandelijks aanbiedingen. Dus als je mazzel hebt krijg je bijv het dubbele geheugen enz. Moet je even op hun site kijken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een macbook gekocht omdat het zo lekker werkt, is heel makkelijk. Wel een beetje prijzig maar je hebt bijv. geen virusscanner nodig omdat er geen virussen zijn voor de mac. Nooit spam, nooit traag. En heel licht dus makkelijk mee te nemen. Je kan hem makkelijk een paar uur intensief gebruiken zonder dat hij aan de oplader moet.
Alle reacties Link kopieren




quote: Demoiselle schreef



Aangezien mijn huidige computer 36 jaar oud is gaat er een nieuwe aangeschaft worden. Fijn fijn fijn! Eindelijk die Commodore64 de deur uit?:P  Het scheelt niet veel idd ;)





Er zijn vast forummers die je beter advies kunnen geven, maar zo is ie alvast ge-upt.:D
Bedankt voor het uppen:D.



Ik heb zelf ook weinig geduld, dus enige snelheid is wel gewenst ja. Maar ik begrijp dat wat ik wil er al zo'n beetje standaard op zit.



En Vista of XP is natuurlijk gewoon een besturingssysteem, ik ben zo'n leek dat ik al zat te zoeken of er bv bij de Vista Premium ook Word en Excell enzo bij zit. Maar dat moet dus apart aangeschaft worden? Wel gek zeg, dat dat überhaupt niet werkt, zoals wie?? zei, als iemand geen vista heeft en je zend een tekstbestand door. Gedoe allemaal.



Al die MB's en interne geheugens etc., ik heb er zo de ballen verstand van.



Ja, Dell heb ik ook al aan gedacht, heb er meer enthousiaste verhalen over gehoord. Volgens m'n vader gaan ze het binnenkort ook in een speciale winkel verkopen, maar waar wist hij dan weer niet. Hoe heb je dan wel betaald MV?  Ik twijfel dus ook weer over Dell, omdat ik er zo weinig verstand van heb wil ik mss toch liever in een winkel geadviseerd worden.



Bedankt zover!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een macbook gekocht omdat het zo lekker werkt, is heel makkelijk. Wel een beetje prijzig maar je hebt bijv. geen virusscanner nodig omdat er geen virussen zijn voor de mac. Nooit spam, nooit traag. En heel licht dus makkelijk mee te nemen. Je kan hem makkelijk een paar uur intensief gebruiken zonder dat hij aan de oplader moet. 




Oh ja een Mac, heb je dan niet veel last van dingen die je niet kan doen, die via Microsoft lopen. Of bepaalde sites niet kan openen?? Ik vind ze echt zoooo mooi, die Apple's, maar daar heb ik eigenlijk niet serieus over nagedacht, ivm bovenstaande.



Maar nooit traag klinkt wel erg fijn!!



En hoe e-mail je dan, ipv met Outlook? Ik wil bijvoorbeeld ook mijn werkmail kunnen openen via internetmail (wat overal ter wereld kan, behalve op de computer die ik nu heb :@ tssss).
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen creditcard en wil via internet niets betalen. Ik heb het zo gedaan, zie onderstaand.





Vooruitbetaling via bank of giro



Indien u kiest voor de betalingsmogelijkheid ""Bankoverschrijving"" ontvangt u tijdens het versturen van uw bestelling Dell's bankrekening nummer, het totaal bedrag van uw bestelling en uw unieke Internet Referentienummer om uw betaling te kunnen doen. Zodra uw betaling is bijgeschreven op het aangegeven bankrekeningnummer wordt uw order in behandeling genomen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Oja, van de week voor het eerst met de service van Dell te maken gehad.



Mijn laptop is iets ouder dan 1,5 jaar. Dus garantie is over. Bij een gewoon toetsenbord kan je de tiptoetsen even opwippen om het toetsje schoon te maken of eronder. Ik had een vuiltje onder een toets van mijn laptop, dus ik wip het toetsje eraf. Kreeg hem er niet meer op. Was iets afgebroken. Blijkt dat je bij de laptops die toetsen er niet af kan halen. Ik gebeld met Dell. Ja een heel nieuw toetsenbord moest ik hebben. Omdat het mij nog niet eerder was gebeurd kreeg ik van Dell het voor een keer gratis. De jongen van de klantenservice legde mij uit hoe het moest. Even proef gedaan met hem aan de lijn. 2 dagen later kwam de koerier het nieuwe toetsenbord brengen. Weer een dag later belde Dell na of het gelukt was met het verwisselen. Nou is dat service of niet? Ik ben super tevreden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi MV, dank je voor je antwoord.



Zo, dat is echt goede service van Dell . Maar je hele toetsenbord vervangen. Is dat niet eigenlijk je hele laptop dan?? Ik zit hier nu achter laptop van ouders, echt op m'n schoot, dus dan vind ik typen al veel beter gaan dan als dat ding op tafel staat, en als ik het zo zie dan is het een beeldscherm, met een computer eraan, waar het toetsenbord geintegreerd is. Of is dat bij Dell anders, ik zit nu achter een Compaq.



Nog even over Dell, op mij maakt het merk een goede en betrouwbare indruk en dat bevestig jij nu ook weer. En ik heb ook kennissen die beiden in de IT zitten en zweren bij Dell. Maar hoorde ook alweer iets "Dell = Hell". :P. Nog meer Dell gebruikers hier die tevreden zijn??
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
dan is het een beeldscherm, met een computer eraan, waar het toetsenbord geintegreerd is. Of is dat bij Dell anders, ik zit nu achter een Compaq. Ik bedoel dus, zit je toetsenbord dan een soortj los geintegreerd ofzo?  Weet niet goed hoe ik het moet zeggen, snap natuurlijk wel dat een toetsenbord van een compaq of een dell in principe hetzelfde is, maar vraag me toch nog steeds af hoe je dat dan verwisselt, omdat toetsenbord op je laptop eingenlijk meteen de computer zelf is. Nou ja, who cares, wel goede service iig.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die nog geinteresseerd zijn, het is een laptop geworden, van het merk Asus (hier al omgedoopt tot Anus ). Ik wilde een linkje hier neerzetten, maar dat lukt me niet. Maar merk is dus door Consumentenbond verkozen tot beste koop, het laatste zetje dat we nodig hadden om dit -voor ons- onbekende merk te kopen. Ben er erg blij mee, werkt super en ziet er ook erg mooi uit qua beeldscherm etc.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn frustratie kwijt over de laptop die ik bij Dell heb aangeschaft. Vandaag werd dan eindelijk mijn Inspiron 6400 geleverd, ik helemaal in m'n nopjes natuurlijk, blijkt dat het toetsenbord niet alle toetsen weergeeft. Gelukkig heeft Dell een technische helpdesk, dus heb ik meteen contact met ze opgenomen. Bleek dus dat ik één of ander servicenummer nodig had om geholpen te kunnen worden. Dit nummer bevond zich onder m'n laptop (die aanstond), dus moest ik hem eerst op z'n kop houden om vervolgens het nummer door te kunnen geven aan de helpdeskmedewerker. De medewerker toetste drie keer het verkeerde nummer in en vroeg of ik wel zeker wist dat dit het servicenummer was. Ik kan toch echt wel lezen:@.



Uiteindelijk was het dan wel gelukt nadat ik het heeeeeeeel langzaam had gespeld. Zo, nu kon ik geholpen worden.



Nee, er moest eerst nog gecontroleerd worden of ik wel was wie ik zei dat ik was. Het resultaat was dat ik weer al mijn gegevens door moest geven incl. mailadres en telefoonnumer, terwijl deze gegevens al bekend waren bij Dell. Maar goed, uiteindelijk kon ik dan worden geholpen.



Nee, toch weer niet, want de medewerker bleek niet thuis te zijn in Windows Vista en kon mij dus niet met het probleem helpen. Maar niet getreurd, ik kon naar de afdeling software bellen (een 0900-nummer), daar wisten ze wel raad met m'n probleem. Het is toch niet te geloven.
Alle reacties Link kopieren


, en als ik het zo zie dan is het een beeldscherm, met een computer eraan, waar het toetsenbord geintegreerd is. Of is dat bij Dell anders, ik zit nu achter een Compaq.



Je ziet het niet, de klantenservice moest het ook telefonisch uitleggen, maar er is een klepje waardoor je bij je toetsenbord kan. En ondanks dat je dus maar 1 stekker eruit moet trekken en de nieuwe erin, bleven ze bellen zodat ik ze aan de telefoon had en het "samen" deden. Ik was met 10 sec klaar. Mijn vrienden waarvan ik de tip kreeg om daar te kopen hebben ook alleen maar goede ervaringen. Ook als je voor iets belt. Ze helpen je zo goed. Voor ik het toetsenbord had heeft diegene van de klantenservice het al met mij geoefend voor het geval ik het toetsenbord kreeg en ik hun niet kon bereiken, bijv laat savonds. En dat alles gratis was had ik nooit kunnen dromen, het was mijn fout er een toets af te plukken wat dus niet kan. Oja, was nog mijn beschrijving kwijt, maakte niet uit, ik kreeg een nieuwe. Nee ik ben blij met Dell.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik het zeg hoor Powerwoman. Ik snap dat je geergerd bent. Maar wees blij dat gegevens gecontroleerd worden. Als ik iets van jou weet kan ik alle service krijgen door jouw gegevens door te geven. En ik weet niet of het je is opgevallen, maar het is bij callcenters/klantenservice verplicht om 3 vragen te stellen of ze te maken hebben met diegene die ze denken aan de telefoon te hebben. Jammer dat jij een minder leuke ervaring hebt maar ik denk dat je dat bij elk bedrijf had gehad gezien het feit dat klantenservice aan bepaalde normen moeten voldoen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik het zeg hoor Powerwoman. Ik snap dat je geergerd bent. Maar wees blij dat gegevens gecontroleerd worden. Als ik iets van jou weet kan ik alle service krijgen door jouw gegevens door te geven. En ik weet niet of het je is opgevallen, maar het is bij callcenters/klantenservice verplicht om 3 vragen te stellen of ze te maken hebben met diegene die ze denken aan de telefoon te hebben. Jammer dat jij een minder leuke ervaring hebt maar ik denk dat je dat bij elk bedrijf had gehad gezien het feit dat klantenservice aan bepaalde normen moeten voldoen.
O, maar ik ben wel zeker bekend met het controleren van gegevens en daar heb ik ook niets op tegen. Het gaat toch om de bescherming van je persoonsgegevens. Bij Dell ging het niet alleen maar om de controle, maar naar later bleek ook om een enquête die steeksproefgewijs wordt afgenomen. Dit werd trouwens pas aan het eind van het gesprek verteld. En daarbij komt dat er meestal ter controle naar je NAM-gegevens en je geboortedatum wordt gevraagd, niet naar je mailadres en/of (geheim) telefoonnummer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven