Saucijzenbroodjes

20-03-2009 11:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor een brunch zelf saucijzenbroodjes gaan maken. Aangezien ik veel meer wil maken, lijkt het me handig om ze een week van te voren te maken en dan invriezen.

Ik vraag me alleen af, hoe lang ze dan de 1e en de 2e (als ze uit de vrieze komen) in de overn moeten. Heeft iemand hier ervaring mee. Succes recepten zijn trouwens sowieso welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop nog wel eens van die mini-saucijzenbroodjes bij de Hema. Die zijn vreselijk lekker, makkelijk in de oven te doen, en goedkoop.



En dit recept heb ik;







Saucijzenstaaf;



Ingrediënten

8 plakjes roomboterbladerdeeg (diepvries) 2 eetlepels bloem 250 g rundergehakt 1/2 theelepel oregano 1/2 teentje knoflook , geperst 10 groene olijven , fijngesneden 1 gegrilde rode paprika (uit pot) cayennepeper 1 eierdooier



Bereiden

Oven voorverwarmen op 175 °C. Bladerdeeg uitspreiden op werkvlak en laten ontdooien. Plakjes deeg op elkaar stapelen en op met bloem bestoven werkvlak uitrollen tot een rechthoekige lap.

Gehakt mengen met oregano, knoflook, olijven en paprika. Op smaak brengen met zout en cayennepeper. Met natgemaakte handen gehakt tot rol vormen.

Deeglap op met bakpapier beklede bakplaat leggen. Gehaktrol erop leggen en deeg rond gehakt vouwen. Randen goed aandrukken en banketstaaf op vouwnaad leggen.

Dooier loskloppen en bovenkant van deeg ermee bestrijken. Staaf in midden van oven in ca. 45 min. gaar en goudbruin bakken. Eventueel tussentijds met dikke laag keukenpapier vrijkomend vet wegvegen. Staaf iets laten afkoelen en in stukken of plakjes snijden. Kan ook op kamertemperatuur geserveerd worden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Niet echt 'n saucijzenbroodje, maar wel veeeeel lekkerder!



Bak gehakt rul met veel uitjes en sambal.

Doe dit op plakjes bladerdeeg en gooi er flink geraspte kaas over. Doe er plakjes bladerdeeg overheen en vouw ze dicht (zo krijg je vierkante dubbele broodjes) en strooi er ook nog wat kaas over. Eventueel ook nog wat crispy mais aan 't gehakt toevoegen. En in 25 minuten af te bakken in de oven. Vers afgebakken wel 't lekkerst.
Ik heb niet echt een recept, maar wel een tip,

als je het gehakt eerst bakt, wordt het bladerdeeg niet zo vet (naja dat is het al, maar niet zo soppig zeg maar)

Je kan balletjes bakken en dan in bladerdeeg rollen,

ik doe ook vaak gehakt rullen en dan envellopjes van bladerdeeg daarmee vullen.



je vraag over invriezen zou ik niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Bladerdeeg kan je niet opnieuw invriezen want dan verdwijnt het rijzende vermogen.En aangezien je moeilijk gehakt in bevroren bladerdeeg kan rollen lijkt het me niet verstandig.

Wel kan je het gehakt alvast rollen en bakken en het op de dag zelf in bladerdeeg rollen en dan afbakken.
anoniem_22 wijzigde dit bericht op 20-03-2009 12:39
Reden: tiepvaut
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb op internet dit gevonden:

http://jannekes.web-log.n ... 5/07/minisaucijzenbr.html
Alle reacties Link kopieren
Vroeger at ik bij mijn toenmalige schoonmoeder heerlijke gehaktbroodjes (Turks). Het was echt brood dus geen fillodeeg en dan heerlijk met gehakt er in. Iemand hier dan misschien een recept van?
Alle reacties Link kopieren
Gebruik i.p.v. gewoon gehakt, het vlees van wat saucijzen.

Vel opensnijden en vlees eruit halen, dit op bladerdeeg verdelen en dichtvouwen, wat eigeel erover en de oven in, zo'n 20 minuten op 180 graden.

Tadaaa! Je eigengemaakte saucijzenbroodjes zijn klaar!

Maak ze vaak met verjaardagen enzo, supemakkelijk en smaakt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik ze zelf maakte, gebruikte ik wel wat soezenbeslag door het gehakt(mengsel) heen. Het wordt luchtiger en vult je bladerdeeg mooier/voller.



Als ik ze vooraf maakte, bakte ik ze af en vroor ze in na afkoelen. Daarna opwarmen zoals je met bijv. kant en klaren doet (circa 150 graden, alleen verwarmen, niet meer bakken).



Itt wat pinolover zegt, heb ik ook wel eens bladerdeeg ontdooid, verwerkt en ongebakken weer ingevroren en pas gebakken net voor gebruik. Nooit iets mee mis gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven