Hoe bescherm ik de kinderkamers tegen hitte?

21-03-2009 20:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik woon met mijn 2 kinderen sinds december in een nieuwe woning (...oude woning eigenlijk, enkel glas, slecht geisoleerd). We wonen 6 hoog. De kinderkamers zitten aan de kant waar de zon 'smorgens op begint te schijnen.

De kinderen worden nu al om 6.30 wakker vanwege de warmte die dit veroorzaakt En het is nog geeneens zomer! ik vrees het ergste voor als de buitentemperatuur echt wat hoger wordt.

Voor de ramen heb ik witte houten luxaflex hangen. Ik had ingeschat dat dat de warmte door zon wel een beetje tegen zou houden. Maar niet dus....

Wie heeft tips?
quote:OrangeCowgirl schreef op 21 maart 2009 @ 20:52:



Bij ons staan dus gewoon de hele dag de ramen wijd open.



Als je de ramen open zet komt de warmte toch júist binnen?!
quote:OrangeCowgirl schreef op 21 maart 2009 @ 20:52:



Hebben wij in onze slaapkamer omdat we op de begane grond wonen en er dus geen raam open kan (= inbraakgevoelig)





En eerst schrijf je dat de hele dag de ramen open staan?!



Ik snapput niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook kinderkamers die de hele dag zon hebben (behalve einde dag) en we hebben witte verduiserende rolgordijnen (hema) en dat werkt goed. Wel hele dag dicht laten.



En op frisse momenten door laten waaien
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:OrangeCowgirl schreef op 21 maart 2009 @ 20:52:

Wij wonen vlakbij de woestijn dus wel enige ervaring met een warm huis.



Verkopen ze in Nederland van dat reflecterende folie voor op het raam?

Hier zie je veel mensen die een houten frame maken met dat zilverfoliespul erin en dat gaat zomers in het raam zodat het zonlicht weerkaatst wordt en de kamer wat koeler blijft.

Wel gruwelijk irritant als je er met de auto langsrijdt want je wordt hartstikke verblind maar ik neem aan dat er weinig auto's langs jullie raam rijden



)



ja, dat soort folie verkopen ze in Nederland! Mijn overburen hebben het op een raam zitten. Nu begrijp ik eindelijk waarom!! Ook dat raam vangt vaak veel zon (ze wonen op de bovenste verdieping), ik ben er blij mee, want het kaatst het zonlicht naar mijn schaduw tuin. ha,ha, heb me echt vier jaar lang afgevraagd waarom ze dat hadden, maar nu begrijp ik het opeens.

Het folie is van dat zilver spul. volgens mij kan je dat bij de bouwmarkt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Net als in warme landen houten luiken ( aan de binnenkant ) hangen voor de ramen.

Dan blijft de zon buiten en blijft het koel.

Je kan ze zelf maken van latten en in een vrolijke kleur verven.



Alle reacties Link kopieren
Ehh Bronny.... op zes hoog.

wel hardstikke leuk hoor.
Alle reacties Link kopieren
zoebie, bronny schrijft aan de binnenkant, dus dat kan ook op 6 hoog



Zou ik zelf niet zo snel doen, en bovendien lijkt me de buitenkant beter dan de binnenkant, maar goed...
Alle reacties Link kopieren
Wat ik in me oude huis deed,gewoon aluminiumfolie voor de ramen plakken (met de glimmende kant naar buiten) ... kost niets,en helpt goed.... na de warmte kost het niet veel moeite om het te verwijderen.Ohja,als het snel kapot gaat,gewoon grote stukken karton even groot als je raam er mee beplakken...wel de glimmende kant(die het hardst reflecteerd) naar buiten...succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 21 maart 2009 @ 23:08:

[...]Als je de ramen open zet komt de warmte toch júist binnen?!



Het waait hier meestal flink dus dan tocht het lekker door en dan koelt het redelijk snel af.

Als je hier buiten bent en je staat even beschut van de wind dan is het meteen een graad of 10 warmer, loop je de hoek om en stap je weer in de wind dan koel je meteen bamknal flink af.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 21 maart 2009 @ 23:09:

[...]En eerst schrijf je dat de hele dag de ramen open staan?!



Ik snapput niet meer.



Sorry, zal zo precies mogelijk beschrijven. Overdag, maar alleen als we thuis zijn of in de buurt blijven, staan de ramen open.

's Nachts of overdag als we weggaan moeten de ramen dicht omdat het te makkelijk zou zijn om het hor door te snijden en naar binnen te klimmen.
Alle reacties Link kopieren
Even een tip: gebruik in ieder geval GEEN plakfolie waar je autoruiten mee kan verduisteren. Werk perfect, maar helaas was na 1 dag mijn ruit gebarsten (over een paar meter lengte..).



Zag hierboven wat staan over aluminiumfolie, misschien dat het daarmee wel goed gaat, maar die plakfolie raad ik je echt af :-)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven