Geld & Recht alle pijlers

Huisgenotes from hell

24-03-2009 14:41 55 berichten
Het is een lang verhaal, en ik weet niet helemaal zeker of het hier hoort, maar ik zou het fijn vinden als men dit leest, of er wat visies over heeft.



Ik heb hier al eens eerder een verhaal gepost, over mijn aanstellerige huisgenotes die wilden dat ik eigen pannen kocht, en die mijn vleeswaar in een andere koelkast leggen, enz. Nu blijkt dat de dames niet alleen graag overal een probleem van maken, maar ze hebben ook hun financiële zaakjes niet op orde. Als er een afvalstoffenheffing binnenkomt, dan beweert A. dat zij, ik en L dit gedrieeen moeten betalen, aangezien de andere twee bewoners inclusief wonen, en dat bedrag dus al in hun huur zit. Eh? Ben ik nou dom, of wil dat dan zeggen dat dat bedrag eraf gehaald moet worden, in plaats van dat we dus (alsnog) dat bedrag met z'n drieeen betalen? Ik heb het gevraagd bij heel wat mensen die er verstand van hebben, en ze zeggen allemaal hetzelfde: zo'n bedrag is voor iedereens rekening, 1/5 deel voor iedereen.



Anyway, ze betichten me nu van vanalles, dat ik niet betaal (terwijl mijn 1/5 deel netjes overgemaakt is) en hebben nu zelfs het resterende bedrag van mijn borg afgehaald, wat valt onder verduistering, en dus strafbaar is. Bovendien dreigen ze te pas en te onpas me uit huis te zetten als het zo doorgaat, terwijl dat natuurlijk niet zomaar kan, en het bovendien zo aanstellerig is dat het bijna lachwekkend wordt.



Daarnaast maken ze een heleboel problemen die er helemaal niet hoeven te zijn als ze zich eens een beetje flexibel op zouden stellen. Ze maken er namelijk een enorm probleem van dat ze me seks horen hebben, en dat ik, "midden in de nacht harde kreungeluiden maak".

Dit is een keer voorgekomen, en dat is bovendien al enkele weken geleden. Maar als ik dat zeg heeft dat geen enkel effect. Het is vreselijk, ze kan niet slapen, ze wil het niet horen. Terwijl ik dat andere stelletje vaak genoeg hoor, en ik daar geen probleem van maak, omdat ik nou eenmaal weet dat dat er bij hoort als je in een studentenhuis woont.

Hetzelfde geldt voor licht dat ik aandoe op de overloop als ik 's avondslaat naar bed ga (iets waar ik vrijwel elke dag ook last van heb, maar ik ga er niet over zeuren omdat ik weet dat dat nu eenmaal dingen zijn waar elk studentenhuis mee te maken heeft)



De 2 meisjes zijn allebei 19 jaar, en het lijkt erop dat ze gewoon nogal kinderlijk zijn. Ze roddelden met mij over de 2 zolderbewoners toen ze mij nog mochten, en nu het met hen weer koek en ei is ben ik het zwarte schaap geworden.

De beledigingen zijn niet van de lucht. Ik zou hier een heel msn-gesprek kunnen posten waarin ze me lui noemt, ze me adviseert om weer bij m'n ouders te gaan wonen omdat ik hier toch (tijdelijk) geen werk en studie heb, en ook geen vrienden. (Ze weet niks af van m'n vrienden) Ze noemt me egocentrisch, asociaal, een kluizenaar, terwijl ik dus helemaal niks fout doe.



Nou goed, dit is nog niet het hele verhaal, ik wacht op reacties, en zal dan eventueel wat dingen aanvullen! Geloof me, ik blijf zo redelijk mogelijk, maar het lijkt erop dat deze meisjes werkelijk ALLES naar hun eigen hand willen zetten, en werkelijk niks van andere bewoners toleren.



Nu willen ze vanavond met z'n allen een gesprek met mij, en ik weet niet zo goed wat ik daarmee aanmoet. Ik (en mijn vriend, die veel van juridische zaken afweet) ben er stellig van overtuigd dat ik gelijk heb, en ik heb er niet zoveel zin in dat ze me met z'n 4en aan gaan vallen. Ik ben nogal gevoelig en ik ben bang dat het me een emotionele klap gaat geven. (Iets wat het de afgelopen tijd ook al heeft gedaan)
Alle reacties Link kopieren
wat maakt t uit of weggaan verliezen betekent

je ziet ze daarna toch niet meer, daar zou ik mn trots wel voor opzij zetten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 24 maart 2009 @ 17:08:

wat maakt t uit of weggaan verliezen betekent

je ziet ze daarna toch niet meer, daar zou ik mn trots wel voor opzij zettenDat klopt, ben nu ook een beetje aan het zoeken naar een nieuwe kamer. Maar dat hoeven zij voorlopig niet te weten, straks denken ze nog dat ze goed bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
je schrijft dat je huurt van Bo-Ex. hebben jullie allemaal een iegen contract, of is het zo dat L hhurt van Bo-ex en dat jullie allemaal (al dan niet legaal) onderhuurders zijn?



Als het goed is, zijn in je huurcontract afspraken gemaakt over wat in- en exclusief is. als jullie allemaal onderhuren van l, zou het inderdaad zomaar kunnen dat die twee anderen afgedwongen hebben dat hun huur inclusief is, en dan ben jij idd het bokje als jij een ander contract hebt. Ik zou voor alle zekerheid ook ff kijken hoe dat dan zit m.b.t gas, water en licht, want als je straks moet bijbetalen en zij roepen weer dat dat voor hun "inclusief"is, krijg je nog en hoop extra kosten.



Ik zou als ik jou was eerts ook je eigen contract eens goed nakijken, eventueel samen met je vriend en een belletje naar de huurcodecommissie over wat gangbar is in dit soort gevallen. misschien kun jij je ook beroepen op "inclusief".



Los van het financiele zijn er de huisafspraken. Dat heeft betrekking op de pannen, de koelkast, licht aan of niet, en sexgeluiden. Ik zou voorlopig wat vaker bij je vriend logeren als ik jou was, en idd op zoek naar een andere kamer.
Maar ze kunnen me toch niet gaan verbieden om seks te hebben? Het is gewoon erg gehorig, haar kamer wordt gescheiden door een dun muurtje met die van mij. Zelfs als je het gewoon netjes binnen de perken houdt dan hoor je het nog steeds, daar kan ik toch niks aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen je niet verbieden om sex te hebben. ze kunne er wel over zeuren en je het leven zuur maken. vrees dat dat meer het zoeken van een stok is om een hond te slaan als dat ze echt last van jouw sex hebben, maar je deelt een huis met deze mensen, en dus kun je maar beter zorgen dat ze zo min mogelijk te zeiken hebben, voor zolang als het duurt.



Of juist lekker recalcitrant elke nacht expres heel hard gaan kreunen. zodat ze serieus iets te zeiken hebben. Jouw feestje.

ik zou gewoon heel hard op zoek gaan naar leukere huisgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, kan je ook niks aan doen. Erg vervelend dat je met zulke mensen het huis moet delen..
Alle reacties Link kopieren
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746391



Jullie hebben in ieder geval gemeen dat jullie graag fora bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 24 maart 2009 @ 17:25:

Maar ze kunnen me toch niet gaan verbieden om seks te hebben? Het is gewoon erg gehorig, haar kamer wordt gescheiden door een dun muurtje met die van mij. Zelfs als je het gewoon netjes binnen de perken houdt dan hoor je het nog steeds, daar kan ik toch niks aan doen?

Kennelijk is dit gewoon niet de kamer voor jou: je kunt niet seksen zoals je wilt. In een gehorig huis zul je toch iets moeten doen. Als het je bed is dat kraakt leg je je matras op de grond, als het jij bent die kreunt, dan houd je je lippen maar op elkaar.



Ik zeg niet dat het geil is, maar hoorbaar seksen in een gehorig huis vind ik eerlijk gezegd ook asociaal. Mensen zitten er gewoon niet op te wachten om dat te horen. Het is plaatsvervangend genant en gewoon niet geil als het je huisgenoot betreft.

Dus neem maatregelen of verhuis.



(Dat wat betreft het item 'hoorbaar seks hebben').
quote:zeven schreef op 24 maart 2009 @ 17:34:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746391



Jullie hebben in ieder geval gemeen dat jullie graag fora bezoeken. Hoe kom je daar nou aan?
Alle reacties Link kopieren
Wow, wel grappig als het haar ook echt is.
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen daar zou ik zeggen.



Inderdaad checken hoe het huurcontract in elkaar zit, laat ze maar met bewijzen komen.



Wat die borg betreft, op het moment dat je weg gaat, de laatste maand gewoon geen huur meer betalen (indien de borg 1 maand huur is).



Wat ik niet snap is dat ze over jouw sexgeluiden klagen, maar niet over het ruziende stel of doen ze dat ook?

En hoor jij geen geluiden van hun?
Cum non tum age
Hej Ste,



Toen ik in mijn eerste jaar van mijn studie zat (mijn eerste studentenkamer!) heb ik in een zelfde situatie gezetten. Ik woonde met 4 studenten die alle lid waren van een bepaalde vereniging. Ik was geen lid. Dat was geen probleem zeiden ze, maar dat bleek wel een probleem. Ik hoorde er nooit bij. Dat was niet zo erg. Maar na een paar maanden hadden ze een eerstejaars gevonden die wel lid was van hun kliekje en die wel graag mijn kamer wilde hebben. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, want het was mijn kamer. Vanaf toen hebben de 4 dames mijn systematisch getreiterd. Mijn spullen werden uit de koelkast gehaald (en voor mijn kamerdeur gezet), mijn matras werd uit mijn kamer gehaald (want dat matras was van het huis...whatever) enz. Ik was aan de ene kant een beetje bang voor hun geintimideer, want ze schreeuwden echt tegen me enzo. Dat ik maar weg moest, want blablabla. Hersenloze dozen waren het. Aan de andere kant was het allemaal zo belachelijk dat ik er gewoon om moest lachen.



Toen ik op een avond echt een beetje bang werd van het gezeik en voortdurende gestamp door het huis (wrsch om mij te irriteren), heb ik de politie gebeld. Die hadden wel zin om even langs te komen, maar ik heb de boot nog even afgehouden. Wel heb ik het aan de dames verteld, en dat hielp wel.



De situatie was desalniettemin verre van gezellig en in totaal heb ik er zo'n 4 a 5 mnd gewoond. Toen vond ik een nieuwe kamer (had wel het recht, namelijk een huurcontract, om te blijven, maar wilde niet meer). Heb ook financieel gezeur met de dames gehad op dezelfde manier als jij. Ik had de laatste maand al aan de huisbaas betaald, maar het nieuwe meisje zou mij deze maand huur terugbetalen. Toen ik het geld ging ophalen, bleek er een deel te missen, dat was opgegaan aan gemeenschappelijk kosten. Onzin natuurlijk.



Mijn advies voor jou: laat je niet gek maken. Nodig ook regelmatig vriend/vriendinnen uit, laat zien dat je niet van intimidatie gediend bent. Laat niet zien dat je bang bent. Wees duidelijk tegen de dames.



Kijk het nog even aan en ga ondertussen op zoek naar iets nieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeven schreef op 24 maart 2009 @ 17:34:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746391



Jullie hebben in ieder geval gemeen dat jullie graag fora bezoeken. Ste, lees dit maar ff goed, dan zie je precies hoe het zit en dat je huisgenoten gewoon hartstikke ongelijk hebben. Ik ben het vooral eens met iemand die schrijft: Jullie drie betalen 1/5 pp en de overige 2/5 haal je uit de huur van de andere 2. Als ze die afspraak zo gemaakt hebben is dat prima, maar dat betekent dus niet dat ze niet meebetalen!
quote:Nomad schreef op 24 maart 2009 @ 17:59:

Hej Ste,



Toen ik in mijn eerste jaar van mijn studie zat (mijn eerste studentenkamer!) heb ik in een zelfde situatie gezetten. Ik woonde met 4 studenten die alle lid waren van een bepaalde vereniging. Ik was geen lid. Dat was geen probleem zeiden ze, maar dat bleek wel een probleem. Ik hoorde er nooit bij. Dat was niet zo erg. Maar na een paar maanden hadden ze een eerstejaars gevonden die wel lid was van hun kliekje en die wel graag mijn kamer wilde hebben. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens, want het was mijn kamer. Vanaf toen hebben de 4 dames mijn systematisch getreiterd. Mijn spullen werden uit de koelkast gehaald (en voor mijn kamerdeur gezet), mijn matras werd uit mijn kamer gehaald (want dat matras was van het huis...whatever) enz. Ik was aan de ene kant een beetje bang voor hun geintimideer, want ze schreeuwden echt tegen me enzo. Dat ik maar weg moest, want blablabla. Hersenloze dozen waren het. Aan de andere kant was het allemaal zo belachelijk dat ik er gewoon om moest lachen.



Toen ik op een avond echt een beetje bang werd van het gezeik en voortdurende gestamp door het huis (wrsch om mij te irriteren), heb ik de politie gebeld. Die hadden wel zin om even langs te komen, maar ik heb de boot nog even afgehouden. Wel heb ik het aan de dames verteld, en dat hielp wel.



De situatie was desalniettemin verre van gezellig en in totaal heb ik er zo'n 4 a 5 mnd gewoond. Toen vond ik een nieuwe kamer (had wel het recht, namelijk een huurcontract, om te blijven, maar wilde niet meer). Heb ook financieel gezeur met de dames gehad op dezelfde manier als jij. Ik had de laatste maand al aan de huisbaas betaald, maar het nieuwe meisje zou mij deze maand huur terugbetalen. Toen ik het geld ging ophalen, bleek er een deel te missen, dat was opgegaan aan gemeenschappelijk kosten. Onzin natuurlijk.



Mijn advies voor jou: laat je niet gek maken. Nodig ook regelmatig vriend/vriendinnen uit, laat zien dat je niet van intimidatie gediend bent. Laat niet zien dat je bang bent. Wees duidelijk tegen de dames.



Kijk het nog even aan en ga ondertussen op zoek naar iets nieuws.

Jeetje wat naar! En wat raar dat ze in eerste instantie wel in huis genomen hebben terwijl ze liever iemand willen die ook lid was!



Gelukkig is het bij mij zo erg nog niet, maar het is ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, en dat er inderdaad gewoon écht domme vervelende mensen zijn. Helaas moet iedereen daar op een bepaald moment van zijn leven achterkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht kun je hun een andere kamer voor je laten zoeken als ze je daar weg willen hebben.
Cum non tum age
quote:Tammetuk schreef op 24 maart 2009 @ 18:03:

[...]





Ste, lees dit maar ff goed, dan zie je precies hoe het zit en dat je huisgenoten gewoon hartstikke ongelijk hebben. Ik ben het vooral eens met iemand die schrijft: Jullie drie betalen 1/5 pp en de overige 2/5 haal je uit de huur van de andere 2. Als ze die afspraak zo gemaakt hebben is dat prima, maar dat betekent dus niet dat ze niet meebetalen!Ik weet het, ik heb het gelezen, en iedereen zegt ook hetzelfde als ik. Ik zit ook op dat forum, mijn vriendje ook. Hij heeft ook gepost in dat topic om ze het duidelijk te maken, maar je ziet het, het heeft geen enkel effect!
Alle reacties Link kopieren
mag hopen dat geen van die dozen rechten studeert.
3 van mijn toenmalige huisgenotes studeerden rechten. Maar aangezien ze zo dom waren EN ik gewoon in mijn recht stond, maakte dat helemaal niks uit. Sterker nog, ze maakte zichzelf onwijs belachelijk met die regeltjes uit een niet bestaand wetboek :-)
Alle reacties Link kopieren
ga je dit nou op ieder forum plaatsen met exact dezelfde OP?

http://forum.fok.nl/topic/1271052/2/50
Alle reacties Link kopieren
Beetje raar dat jullie via internet met elkaar communiceren vinnik eigenlijk....
Ik kan er niks aan doen dat iedereen (inclusief de huisgenote) de topics vindt! Vindt het best raar en erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 25 maart 2009 @ 13:00:

Ik kan er niks aan doen dat iedereen (inclusief de huisgenote) de topics vindt! Vindt het best raar en erg.Je zit jezelf nu een beetje gek te maken. Zo'n herkenbaar verhaal op de grootste fora van NL plempen vráágt erom gelezen te worden door bekenden (van bekenden).
quote:zeven schreef op 24 maart 2009 @ 17:34:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746391



Jullie hebben in ieder geval gemeen dat jullie graag fora bezoeken. En ook grappig dat de huisgenotes kiezen voor het scholierenforum en TO voor Viva en Fok
Alle reacties Link kopieren
Nah is niet zo raar. Ik zit ook op alle 3 de fora's ;)
Alle reacties Link kopieren
Als jullie allemaal studeren en niet/nauwelijks over een belastbaar inkomen beschikken, hebben julie, geloof ik, recht op ontheffing. In de 4,5 jaar dat ik zelfstandig woon ( waarvan 1 jaar met mijn partner) heb ik nog nooit waterschapsbelastingen hoeven te betalen omdat studiefinanciering in combinatie met slecht betaalde bijbaantjes nauwelijks belastbaar inkomen opleveren.



Persoonlijk zou ik liever verhuizen, dan je woongenot ( en studententijd!) te laten verzieken door een paar kinderachtige huisgenoten. Vanaf mei is het aanbod van appartementjes/kamers voor studenten vaak enorm. Is het geen optie om een appartementje met een (eveneens studerende) vriendin te gaan delen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven