Entertainment alle pijlers

Zeer Ingewikkeld Technisch Computerprobleem: geluidskaart foetsie

23-07-2007 09:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of 2 is mijn geluidskaart verdwenen en heb ik dus geen geluid meer op mijn computer. Ik heb al in bios gekeken of daar het 1 en ander op disabled staat, maar dat is volgens mij niet het geval.

Hoe krijg ik dat ding weer aan de praat? Hij staat niet meer bij apparaatbeheer.
Alle reacties Link kopieren
Even kijken welke geluidskaart je hebt en dan opnieuw de drivers downloaden??
Drivers kan je (meestal) downloaden op de site van de fabrikant van je computer. bijvoorbeeld, HP, Medion, enz.



Je hebt wel het serie nummer of typenummer van je pc nodig, dat staat meestal achter op je pc.



dan ga je naar de desbetreffende site en kijk je bij downloads, drivers.



Heb je anders geen helpdesk van je pc , die je kunt bellen?



suc6!
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn pc is in elkaar gezet door mijn broer, maar die is nu op vakantie zodat ik niet aan hem kan vragen wat voor geluidskaart er in mijn pc zit. Is er een manier om daarachter te komen?
Jazeker! Dit is een progje die kijkt wat voor hardware je op je compu hebt staat. Klik de link: [fgcolor=#ff0000]Everest Home[/fgcolor]



Succes! Als het niet lukt, gil nog maar een keer!;)
Alle reacties Link kopieren
Hee,

ja dat programmaatje had ik al geraadpleegd, maar die geluidskaart die ik in mijn computer heb zitten wordt ook daar niet meer weergegeven.

Stom ding. Het was zeker een man die de computer uitvond? ;)
Alle reacties Link kopieren
Kast openmaken en proberen geluidskaart te identificeren? ..  :D



Heb je je PC recentelijk verplaatst? Zou kunnen dat kaarten uit 'slots' geschoten zijn (heb ik een keer gehad met mijn oude Compaq).



Heb je software geinstalleerd tussen het tijdstip 'Ik heb geluid' en 'Heej waar is mijn geluidskaart nou?'
quote: boebele reageerde



Hee,

ja dat programmaatje had ik al geraadpleegd, maar die geluidskaart die ik in mijn computer heb zitten wordt ook daar niet meer weergegeven.

Stom ding. Het was zeker een man die de computer uitvond? ;)





Hé vreemd....wat je nu kan proberen is het volgende:



Ga naar apparaatbeheer: Kijk naar--> besturing voor geluid, video en spelletjes.

Staat daar een vraagteken?? (geel aangegeven) Het kan ook zijn dat er een uitroeptekentje staat.

Indien vraagteken: selecteren -->stuurprogramma bijwerken. Er wordt nu een wizard geopend. Mag Windows verbinding maken met Windows Update? --> Ja, alleen deze keer aanklikken. Klik nu op volgende. Er wordt nu gezocht naar het juiste stuurprogje voor je geluidskaart.



Uitroepteken: Het is mogelijk dat de geluidskaart een conflict heeft met een ander hardwareapparaat. (geef ik later uitleg over)



Vertel je me even hoe het er voorstaat, nadat je bovenstaande hebt uitgevoerd?



Xan
Alle reacties Link kopieren
Xander,

geen uitroeptekentje of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren


Kast openmaken en proberen geluidskaart te identificeren? ..  :D



Heb je je PC recentelijk verplaatst? Zou kunnen dat kaarten uit 'slots' geschoten zijn (heb ik een keer gehad met mijn oude Compaq).



Heb je software geinstalleerd tussen het tijdstip 'Ik heb geluid' en 'Heej waar is mijn geluidskaart nou?'



Hm, mijn broer heeft mijn printer opnieuw geinstalleerd (die werkte namelijk ook niet, grom). Toen hij weg was ontdekte ik dat ik geen geluid meer had. Het 1 zal wel met het ander te maken hebben vermoed ik zo.
Alle reacties Link kopieren


Xander,

geen uitroeptekentje of wat dan ook.
Het is een geel vraagteken dat je moet zien, maar dat zie je dus ook niet? Ik denk dat je, net als mij, een geintegreerde geluidskaart op je moederbord hebt. Als deze niet werkt zie je dat helaas nergens in het systeem terug. Bij mij werkt het geluid wel maar de microfoon niet, dit kan ik nergens in het systeem terugvinden. Ik ga dus morgen een fatsoenlijke "echte" geluidskaart kopen!


Xander,

geen uitroeptekentje of wat dan ook.




Geen conflict dus....

Jé ...ff moeilijk nu.



Wil je je PC kast eens lostrekken? Zit er een geintegreerde geluiskaart in, of echt een losse?
Alle reacties Link kopieren
Dit topic wordt gesloten. Graag naar het centrale computerproblementopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven