een nieuw bed kopen, waar moet ik op letten..?

29-03-2009 17:55 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar een nieuw tweepersoons bed. inclusief matras natuurlijk.

Mijn budget is maximaal 900/1000 euro.



Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?

En kun je bij ikea echt goede matrassen kopen?



Ik hou eigenlijk van een zo simpel mogelijk bed, geen grote omlijstingen, nachtkastjes, hoofdbord, en dergelijke.



Maar wat ik vooral belangrijk vindt, is een heerlijk matras!

Hoe bepaal ik nou in een winkel welk matras ik lekker vind?

Ik heb lichte rugklachten met name door mijn werk, dan is een stevig matras denk ik wel beter voor mijn rug, toch?



ik heb altijd in tweede..(derde) hands bed geslapen, en nu wil ik graag een echt supernieuw bed voor mezelf kopen! en tis een flink bedrag dus wil wel een goede keuze maken!

kwa afmetingen denk ik aan 80/200 kwa afmetingen van het bed.

hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Dan neem ik aan dat je 1.80 breed bedoelt? Anders is het wel heeeel krap in de breedte voor 2 personen



Persoonlijk zou ik kiezen voor 2 losse matrassen, maar dat is echt heel persoonlijk. Ik vind het rustiger slapen omdat je dan geen last hebt als de ander onrustig slaapt.
Alle reacties Link kopieren
bij beter bed hebben ze echt goede bedden in allerlei prijsklasses en ze hebben dan alle matrassen die ze verkopen als "testmatrassen" kan je ze eerst es ff testen en ze kunnen je ook prima informeren wat voor matras het beste bij jou past.

bij 180 breed kom je op 2 matrassen van 90 uit dan kan je ook per matras kiezen welke je neemt.

zo te horen heb jij echt een goede stevige nodig en dan kun je voor de andere kant een wat goedkopere nemen.

Persoonlijk vind ik dat bij Ikea of Leenbakker ofzo er te weinig keuze in matrassen is en er geen goed advies gegeven wordt daarom zeg ik retteketet naar beterbed

(heb er geen aandelen hoor maar heb er pas een goede boxspring gekocht en advies service en prijs waren prima!)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je wat groter bent zou ik voor een bed van 2.20 lengte gaan, en minstens 1.60 breed.

900/1000 euro voor n bed inclusief matras vind ik trouwens niet veel geld. Onze matrassen kostten al 1500 euro per stuk.



Omdat je zegt dat je lichte rugklachten hebt, zou ik niet bezuinigen op een goede matras. Ik zou wel voor een 2 persoons matras gaan. Vriend en ik hebben 2 losse matrassen, en er ligt altijd wel iemand in het midden in n gat. (waar de matrassen bij elkaar komen) En dan hebben we er al n T stuk tussen zitten, en spanbanden om beide matrassen om ze bij elkaar te houden. Wij hebben dan ook spijt dat we niet 1 matras hebben.



Ga naar een goede beddenzaak en laat je daar eens voorlichten. (hoef je m nog niet te kopen) Wij zijn er destijds de hele middag mee bezig geweest. Allerlei matrassen geprobeerd, maar het blijft toch moeilijk om de juiste uit te kiezen.

Uiteindelijk is dat wel gelukt, en heb ik nu een heerlijke matras. (ik heb ook rug en nekklachten) Ik zou voor een wat hardere matras gaan als je rugklachten hebt.



Of je bij de Ikea nou echt iets zult vinden wat qua kwaliteit goed is, vraag ik me af. Maar ik heb er verder geen ervaring mee.
Een bed/matras moet je eigenlijk aan laten meten op de persoon. Als je naast 'n man ligt die 40 kilo zwaarder is dan jou, zul je beiden 'n ander matras nodig hebben dat geoptimaliseerd is op je eigen gewicht bijv. Matrassen moet je gewoon in de winkel uitproberen ook.

Zelf had ik eerst 'n elektrische lattenbodem, maar sinds 'n paar jaar heb ik 'n boxspring waar ik veel lekkerder op lig.
Alle reacties Link kopieren
Oh ons bed/matras komt trouwens ook van Beter Bed af. Goed advies gekregen daar!
Alle reacties Link kopieren
Hier slaapt bijna iedereen op een IKEA matras en dat bevalt prima. Wel een dikkere uitgekozen. Voor ons tweepersoonsbed heb ik twee losse matrassen gekocht en daaroverheen een dun tweepersoonsmatrasje (weet even niet hoe het heet), waardoor je niet zo'n irritante kier hebt.



Als tip: ik weet niet of je nu een tweepersoonsdekbed hebt, maar houd er vooral rekening mee dat als je nu een andere maat tweepersoons bed gaat kopen, je ook meteen een andere maat tweepersoons dekbed nodig hebt. Dat hakt zo lekker in je budget! (geldt trouwens ook voor de rest van je beddegoed, zoals lakens en dekbedovertrekken)
Alle reacties Link kopieren
@Nance7, kun/wil je vertellen welke boxspring je gekocht hebt bij beter bed? Wij zijn ook op zoek.
Wij hebben deze gekocht bij Beter Bed:







Antraciet grijzen boxspring (andere kleuren ook verkrijgbaar) met pocketvering matrassen (beter dan binnenvering) die van ons is 160x200 cm, 2 aparte matrassen. Dat is praktisch omdat je de matrassen vaak moet keren, en een 1-persoons matras veel handzamer is. Wij moesten 900 euro voor dit bed betalen. Hij bevalt supergoed en ligt echt heeeerlijk! We hebben er een donzen dekbed bij gekocht (240x200 cm) en we hebben nu echt een zalig bed
Alle reacties Link kopieren
*
quote:FullHouse schreef op 29 maart 2009 @ 18:22:

Hier slaapt bijna iedereen op een IKEA matras en dat bevalt prima. Wel een dikkere uitgekozen. Voor ons tweepersoonsbed heb ik twee losse matrassen gekocht en daaroverheen een dun tweepersoonsmatrasje (weet even niet hoe het heet), waardoor je niet zo'n irritante kier hebt.Een topper, of in gewoon NL dekmatras. Inderdaad heel praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Marriss, ik overweeg ook om zo'n bed te kopen met twee matrassen. Ik vraag me alleen af in hoeverre je hinder ondervindt van het midden. Liggen de matrassen goed dicht tegen elkaar aan of zakt één van de twee weg als je tegen elkaar aan wilt liggen?
Wij ondervinden er weinig hinder van, maar dat komt ook doordat wij niet de hele nacht tegen elkaar aan liggen... eerst wel, maar als we gaan slapen draaien we onze ruggen naar elkaar toe en raken elkaar de rest van de nacht niet meer aan



Maar je kan zo'n toplaag kopen, die je erover heen kan leggen, voor het geval je het wel vervelend vindt. Maar op zich valt het mee als je de matrassen goed stijf tegen elkaar aan legt en de lakens (molton + hoeslaken) er strak overheen trekt.
Alle reacties Link kopieren
@Mariss en hij ziet er ook nog eens mooi uit!

Binnenkort toch ook maar eens kijken.

Thx
Alle reacties Link kopieren
Waar je op moet letten? Dat je niet een bed koopt waar je doorheen zakt als je het met je partner gezellig hebt... Been there, done that!

Matrassen van Beter Bed zijn goed.
Alle reacties Link kopieren
ik zelf heb redelijk snel last van mijn rug en 2 jaar geleden ook voor het eerst een helemaal nieuw bed gegaan.

aangezien ik meerdere mensen ken met een bed/matras van IKEA en daar tevreden over zijn heb ik gekozen voor een binnenveringsbed. 2x de Skien van 90x200 cm à 400 euro per stuk. (lucky me alletwee vlek- en dutsloos uit de koopjeshoek voor 200 euro samen, toch 600 bespaard



bed bevalt erg goed, al is het wat aan de stevige kant... dit hebben we opgelost door er een iets zachter dekmatras op te leggen, bed behoudt zijn stevigheid maar voelt net iets zachter. daarnaast een matraswig (stuk schuimrubber) voor tussen de twee bedden in en samen met dekmatras geen last van 'kuil' in het midden.



twijfel je tussen de verschillende matrassen bij IKEA dan kan je degene uitkiezen die je het beste lijkt en mocht deze niet bevallen binnen 90 dagen omruilen voor een ander type.



veel succes bij je zoektocht én wat hierboven ook al genoemd werd: IKEA komt regelmatig positief uit de test bij de Consumentenbond, ook wat matrassen betreft!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een rugpatiënt die een nieuw bed wil. Ik heb mijn fysio gevraagd waar ik op moest letten. En zijn antwoord was heel simpel: als jij er lekker op ligt en je staat niet met rugpijn op, dan is het voor jou het goede bed. En dat kan 200 euro kosten of 2000, dus staar je niet blind op de prijs...

Wij gaan dus ook eerst bij Ikea kijken, omdat je daar je matras kunt ruilen binnen 90 dagen. Wat er overigens wel voor zorgt dat ik me afvraag hoe je weet of je een nieuw matras krijgt of eentje waar iemand al 3 maanden op heeft liggen zweten...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, want moet ook een nieuw bed.



Ik vind het wel een interessante vraag van Fozziebear: als je een matras bij Ikea koopt krijg je dan wel een nieuwe als ze die policy hebben?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:fozziebear schreef op 29 maart 2009 @ 20:15:

Hier ook een rugpatiënt die een nieuw bed wil. Ik heb mijn fysio gevraagd waar ik op moest letten. En zijn antwoord was heel simpel: als jij er lekker op ligt en je staat niet met rugpijn op, dan is het voor jou het goede bed. En dat kan 200 euro kosten of 2000, dus staar je niet blind op de prijs...

Wij gaan dus ook eerst bij Ikea kijken, omdat je daar je matras kunt ruilen binnen 90 dagen. Wat er overigens wel voor zorgt dat ik me afvraag hoe je weet of je een nieuw matras krijgt of eentje waar iemand al 3 maanden op heeft liggen zweten...

Ik heb een keer een matras teruggebracht en ik heb dat gevraagd.



Een matras dat binnen 3 dagen terugkomt gaat naar een goed doel (Polen, Roemenie, etc.)

Een matras dat ouder is en terugkomt wordt vernietigd (zonde he? Dan maar ook naar Roemenie?)



Zo goed als alle matrassen krijg je opgerold en vacuum getrokken mee. Dus je zou het ook zo zien als het geen nieuwe is!
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, bedankt voor het antwoord Vinyl.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Vinyl, dat maakt me weer wat geruster! (hebben ook al een mooi bed gezien, dus nu hopen dat ik ergens lekker op lig)
Alle reacties Link kopieren
ik hou deze topic in de gaten...want ook ikheb binnenkort n ander bed nodig :P
Hier vind je meer informatie over verschillende soorten matrassen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik sta even te kijken...

Wij hebben laatste twee losse matrassen bij de Ikea gekocht en hadden er daarna toch spijt van. (Na +/- 2 weken) en wij mochten de matrassen dus NIET meer terugbrengen!! Die 90 dagen terugbreng policy geldt voor alles behalve matrassen zeiden ze tegen ons...



Ik heb even op de site gekeken:



http://www.ikea.com/ms/nl ... ices/ikea_services.html#7



Hier staat:

Terugbrengen en ruilen bij IKEA

Binnen 90 dagen mag je terugbrengen en ruilen, conform onze verkoopvoorwaarden. Breng de ongebruikte artikelen terug met hun originele verpakking, samen met de kassabon, en je ontvangt van ons het aankoopbedrag terug. De artikelen kunnen naar alle vestigingen teruggebracht worden.



Matrassen, banken-, hoezen- en werkbladen op bestelling, artikelen uit de koopjehoek, tijdschriften, planten, gloei-, spaar-, halogeen- en TL-lampen en artikelen die per strekkende meter verkocht worden, kunnen helaas niet retour genomen worden.



Ik ben dus wel benieuwd of iemand zijn matras wel heeft kunnen terugbrengen bij Ikea?



Waarom we niet tevreden waren: we hadden beide matrassen van dezelfde dikte genomen, alleen was die van mij zachter dan die van mijn partner. We hadden ook een dekmatras erbij voor het gat in het midden zeg maar.

Omdat mijn matras zachter is, kwam er toch een hoogteverschil, waardoor we gewoon scheef lagen. Dat dekmatras werkte eigenlijk als een soort glijbaantje, maar zonder ontstond er een gat...

Ik moest elke keer na een paar uur slapen mijn vriend bij me vandaan rollen. Niet dat hij niet tegen me aan mag liggen hoor maar als ik wil slapen heb ik wel een beetje ruimte nodig.

Zwaar irritant dus. We hebben nu uiteindelijk een soort van latje onder mijn matras geplakt waardoor we even hoog liggen, en nu is het dus wel in orde. Ik hoop dat het zo blijft, want het was écht irritant!



Betreft de kwaliteit van de matrassen, die is naar mijn idee wel goed. Alleen zou ik de volgende keer niet meer zo snel voor twee losse matrassen gaan...
Alle reacties Link kopieren
Als je op de site van Ikea bij bedden en dan matrassen kijkt, staat daar dat je er 90 nachten over mag slapen of het matras nou wel of niet goed is. (ik probeerde te linken, maar dat lukt niet verder dan dit: slapen bij Ikea

Dus ik vraag me af op welke grond ze jou die garantie hebben geweigerd?



Wel iets om over na te denken als je 2 matrassen van verschillende hardheid nodig hebt. Ik was daar eigenlijk al een beetje bang voor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven