Gezondheid alle pijlers

galstenen en erge zijpijn links

02-02-2009 17:00 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week weet ik dat ik grote galstenen heb in mijn galblaas. Ik ging voor een echo omdat de huisarts dacht aan nierstenen (ivm de zijpijn) maar het bleken dus galstenen te zijn. Op die plek had ik inmiddels ook veel pijn gekregen.



Nu wil mijn huisarts het allemaal maar een beetje afwachten. Eerst maar eens kijken of die pijn wel echt van de galblaas afkomt. Dus vorige week bloed laten prikken om mijn leverwaardes te controleren.



De zijpijn wordt inmiddels steeds erger. (pijn bij galblaas valt inmiddels wel weer mee) Vanmorgen heb ik nog met de huisarts gebeld om te vragen hoe ik nu verder moet, want ik hoor verder ook niks van hem. Hij wil even naar de bloedwaardes kijken als die binnen zijn, en aan de hand daarvan beslissen of ik naar de internist moet of naar een chirurg. De wachttijd daarvoor is ook nog een paar weken.



Ondertussen maak ik me erge zorgen. Wat als alles gaat ontsteken? Ik ben bang dat ik dan met spoed geopereerd moet worden. De huisarts denkt dat de zijpijn kan komen doordat er een galsteen de uitgang van de alvleesklier blokkeert. Die gaat dan dus vervolgens ontsteken. En daar moet ik dan nog een paar weken mee rond lopen voordat ik terecht kan voor een eerste gesprek? Ik durf niks meer te eten, en zit eigenlijk maar te wachten totdat het mis gaat. (voor mijn gevoel gaat dat dus gebeuren als ik hiermee rond blijf lopen)



Heeft er hier iemand galstenen gehad, en hoelang duurde het voordat je daaraan geholpen werd? Hadden jullie toen verder geen complicaties buiten koliekpijnen? En hadden jullie ook zijpijn? (de huisarts denkt dat dit namelijk ook nog ergens anders van kan komen)
Alle reacties Link kopieren
Toetyfroety, als ik dat lees denk ik toch echt aan galstenen.



Keranet, bedankt voor je verhaal. Gelukkig is het bij jouw goed afgelopen! Ik heb niet onuithoudbare pijn. Het komt meer met vlagen. Maar het lijkt mij wel logisch dat mijn darmproblemen te maken hebben met een eerdere darm/buikoperatie. Mijn zijpijn is te verklaren door littekenweefsel. (mijn milt is verwijderd, en die zit links) Die galstenen zorgen bij mij dus alleen voor buikpijn. Maar ik zal het de volgende keer eens aankaarten bij de internist. Moet 24 maart weer terug.
Mijn milt is ook verwijderd, evenals een stuk lever (dat zou inmiddels weer aangegroeid moeten zijn), maar ik heb nu helemaal nergens meer last van, alleen nog af en toe van het litteken als ik een rare beweging maak, het is nu nog geen jaar geleden dat ik geopereerd ben. Hoe lang geleden is jouw milt verwijderd? En heb je daaraan nog andere klachten overgehouden als alleen maar zijpijn? Ben daar wel nieuwschierig naar, want de artsen zeiden dat het niks uitmaakte, dat ik alleen enorm moest oppasse met reizen naar Malaria gebieden en op internet kon ik er ook niet zoveel over vinden. Fijn dat je in ieder geval niet constant pijn hebt, en lijkt me goed om het eens bij de internist aan te kaarten, ben benieuwd wat hij/zij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben voor mijn echo geweest, maar er waren geen stenen te zien. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik al ongeveer 17 dagen geen aanval heb gehad. Misschien is bij die hevige laatste het steentje er toch uitgeduwd?



Maar ik suggereerde zoiets bij de dokter en volgens hem had je nooit maar 1 steen. Dus tja, dan weet ik het ook niet meer.

Maar halleeluja, op het ogenblik dus nergens last van, dus gaan we maar gewoon door met leven! Bloed en urine was ook onderzocht en ook allebei in orde.



Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb galstenen gehad. Ze zijn op vakantie in Oostenrijk geconstateerd, daar vond men dat ik acuut geopereerd moest worden maar dat wilde ik niet. (ik spreek nauwelijk Duits, was daar alleen met een vage bekende). In Nederland heb ik toen nog 1,5 jaar op de wachtlijst gestaan.

Pijn in je zij herken ik ook niet hoewel ik soms nadat ik veel last van mijn galbaas had gehad wel op de meest rare plaatsen spierpijn had (dus ook wel eens in mijn zij)
Alle reacties Link kopieren
HOi Toet, niet alle stenen zijn te traceren met de echo
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 29 maart 2009 @ 17:06:

HOi Toet, niet alle stenen zijn te traceren met de echo



Ja, daar was ik al bang voor. Maar als ik geen aanvallen meer krijg, dan kan ik toch ook niet eisen dat ze iets met me doen.



Je zal zien dat het gewoon een tijdje goed gaat en net als ik in mijn tentje op de camping zit krijg ik weer pijn.
Alle reacties Link kopieren
als dat zo is moet je vragen om een ct scan, dan kunnen ze wel steentjes of gruis zien.
Alle reacties Link kopieren
Even een oud topic omhoog halen.



Ik word as. donderdag geopereerd, mijn galblaas wordt dan verwijderd.



Ik heb nu sinds anderhalf jaar heftige aanvallen van pijn links in mijn buik en in mijn rug. De eerste keer was het zo erg dat ik in het ziekenhuis werd opgenomen, na weken aanmodderen en diclofenac slikken. Toen bleek dat ik niet tegen diclofenac kon en mijn afweersysteem zo slecht was dat ik ook nog gordelroos erbij kreeg. Uiteindelijk wisten ze niet precies waar de ontsteking zat. De derde keer was nu vlak voor kerst en eindelijk hebben ze het gevonden( na weer ene dag in het ziekenhuis): ik heb galstenen en als die zich verplaatsen tikken ze tegen de alvleesklier aan die daardoor ontsteekt.



Aan de ene kant ben ik blij dat er nu gevonden is wat er aan de hand is en ook dat er zo snel nu opgetreden wordt. Aan de andere kant denk ik "snel?" Kom op zeg, anderhalf jaar! Zo'n pijnaanval is verschrikkelijk, dit hadden ze toch ook wel sneller kunnen vinden? Plus: ik zeg het niemand, maar ik vind het allemaal heel eng. Ik zie best wel op tegen de operatie en hoe het daarna met me zal gaan. Gaat die pijn nu echt weg? Klopt hun diagnose wel? De chirurg zegt dat ik een week hersteltijd nodig heb en daarna weer alles kan doen en eten wat ik wil. Is dat ook wel zo?

Ik las hier best goede dingen, heb misschien alleen wat geruststelling nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven