Gezondheid alle pijlers

'iets' met mijn blaas..

30-03-2009 16:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,



al een tijdje zit ik rond te neuzelen op 't viva forum en heb nu een eigen account aangemaakt, omdat ik hoop dat iemand mij een beetje advies kan geven.



Ik heb al anderhalf maand last van mijn blaas. Dit houdt in dat ik continu een drukkend gevoel op mijn blaas heb en ook constant naar de wc moet. Als ik op de wc zit, komt er altijd een hoeveelheid urine uit, maar ik heb nooit het gevoel dat mijn blaas leeg is. Maar als ik blijf zitten komt er niks meer. Echter, zodra ik 5 minuten van de wc af ben, krijg ik alweer het gevoel dat ik naar de wc moet!! Ik word hier helemaal gek van. Ik ga nu per dag zo'n 10 keer naar de wc en 's avonds ook 10 keer. 's Nachts word ik gemiddeld 3 keer wakker om naar de wc te gaan... Ik ben er moe van



Ik dacht zelf steeds aan een blaasontsteking, maar mijn urine is al 3 keer getest en is niks uit gebleken, het was gewoon goed ... Nu heb ik sinds zaterdag erg veel pijn in mijn buik en niet waar mijn darmen zitten zeg maar. Het is echt in mijn onderbuik. Zondag is mijn urine weer getest, maar kwam wéér niks uit. Nu heb ik een afspraak met mijn huisarts, maar die kon niet eerder dan volgende week maandag... ook al gaf ik aan veel buikpijn te hebben. Nouja om nu met mijn vraag te komen: heeft iemand ENIG idee wat dit is? Ik heb niet zo'n buikpijn dat ik niet kan functioneren, het is gewoon een rot gevoel zeg maar.



Ik hoop echt dat dit bij iemand een belletje doet rinkelen, ik wil zo graag weten wat er mis is.. want op dit moment voel ik me een grote aansteller, omdat mijn urine drie keer voor niks getest is.. Misschien is het wel niks? Is het mogelijk plotseling een slechter werkende blaas te hebben?



In ieder geval wel alvast erg bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
Vleesboom.Vrij onschuldig maar kan druk op de blaas geven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zwanger? Verzakking? Kan iets simpels tot vreselijk ergs bedenken...
Alle reacties Link kopieren
Iemandt die ik ken die heeft veel blaasontstekingen gehad en heeft van de dokter ook steeds antibiotica kuren gekregen maar de blaasontsteking kwam steeds terug.

Nu is ze vorige week bij de uroloog geweest en daar hebben ze ontdenkt dat als ze geplast heeft er nog een kopje plas zeg maar in haar blaas achterblijft.

Ze plast de blaas dus niet helemaal leeg.

Mischien heb jij dat ook wel.

Je zegt zelf het gevoel te hebben dat je blaas niet helemaal leeg is.

Ik zou zeggen luister naar je gevoel en vraag of de huisarts je doorverwijst naar de uroloog.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad vragen om een doorverwijzing voor de uroloog.



Iets anders: heb je misschien risico gelopen op sexueel gebied? Dat je klachten wellicht met een SOA te maken hebben?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle respons!



@ Fame; dit verschijnsel zou er idd voor kunnen zorgen dat ik deze klachten heb.. Maar is dit alleen op foto's te zien en hoe verwijderen ze zoiets..?



@ Blumpke; zwanger kan ik niet zijn, ben aan de pil. 2 weken geleden ben ik nog ongesteld geweest en toen had ik de klachten al. Een verzakking had ik zelf al aan gedacht, maar is dat mogelijk? Een spontane verzakking, zonder zwangerschap of wat dan ook..? (ben 21 jaar btw).



@ Lisa; ik denk dat het zoiets ook wel kan zijn. Maar ben erg bang voor de uroloog, omdat hij/zij waarschijnlijk in mijn blaas moet met zo'n slangetje.. lijkt me zóó pijnlijk



@ Moonlight; een SOA is niet mogelijk, omdat ik een vaste vriend heb, 2 jaar inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sweety,



Ik heb dit ook gehad. Bij mij was de boosdoener een cyste die in de blaas was gegroeid. Ik bleek endometriose te hebben.



Merk je een verschil rond je menstruatie.



Kan me in ieder geval heeeeel goed voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Majo, lief dat je reageert!



Ik menstrueer ongeveer elke 3 maand, omdat ik aan de pil ben kan ik gewoon de stopweek wel eens overslaan. Ik ben dus 2 weken geleden nog wel ongesteld geweest en volgens mij was het toen nog hetzelfde, misschien moest ik iets minder naar de wc, maar vind ik lastig te zeggen... Ik zal eens kijken of ik informatie over endometriose kan vinden, klinkt heftig. Wil jou ook sterkte wensen.



En ben er idd helemaal gek van.. lig je op bed, net naar de wc geweest, maar moet je er weer heen, want met een drukkend gevoel op je blaas kun je niet slapen. Normaal keek ik nog altijd even tv of ging ik even lezen voor het slapen gaan in bed en dan lichtje uit en slapen. Maar nu kan dat niet meer, omdat ik, wanneer ik 5 minuten lees, gelijk alweer naar de wc moet. Hopelijk weet de huisarts er raad mee.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook zijn dat je bekkenbodem spieren (te) zwak zijn. Dan om over te compenseren gaan ze verkrampen en kan je niet goed uitplassen. Geeft ook pijn in de buik, gebeurt bij mij als ik te lang mijn plas ophoud dan verkrampt de boel en dan zet mijn buik ook op. Is dan erg gevoelig en houdt een aantal uren aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sweety,



Google eens op overprikkelde blaas.

Wie weet herken je daar wel iets in.



Groetjes, Perel.
Alle reacties Link kopieren
@ Mainecoon; bedankt voor je reactie, ik weet niet of dit het is. Om de seks lekkerder te maken heb ik wel mijn bekkenbodem spieren geoefend zeg maar. Dus gewoon paar keer per week aanspannen/ontspannen. Hierdoor kan ik tijdens de seks ze ook aanspannen en dat is wel lekker voor mijn vriend. Dus ik denk dat die wel sterk genoeg zijn?

Op dit moment heb ik trouwens hééél weinig seks, doordat mijn blaas zo onprettig aanvoelt. Seks is ook niet fijn meer, al een maand niet, omdat ik dan ook het gevoel heb te moeten plassen. Dus dan heb ik seks terwijl ik probeer mijn plas op te houden.. dat werkt gewoon niet



Pff, ik heb nu echt zo'n buikpijn en ben ook bang voor de afspraak volgende week. Wil graag weten wat er is, maar niet dat er iets in mijn blaas komt (een slangetje ofzo..). Ik ben zo'n schijterd.. daarom ging ik ook niet naar de dokter toe. Maar met deze buikpijn moet ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Perel,



eerst dacht ik zelf ook aan een overactieve blaas, maar volgens mij krijg je daar geen buikpijn van?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook "iets" aan mijn blaas en urinebuis en ze kunnen ook niks vinden. Als je echt heeeeeeeeeeeeele erge buikpijn hebt, maar dan moet het echt niet te dragen zijn.....dan zouden het nierstenen kunnen zijn..



Ik loop er nu al 2,5 maand mee....woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor onderzoek, maar ben echt bang dat ze niks gaan vinden en ik er mee moet leren leven :(



Als ik jou was, zou ik me door laten sturen naar de uroloog. Bij mij hebben ze ook eerst 5 keer de urine gecontroleerd en schimmelmedicatie gegeven voordat er echt naar gekeken werd.



Heb je ook pijn? Ik heb namelijk een pijnlijk zeurend gevoel in mijn urinebuis..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, hier dan een update.



Ben bij de huisarts geweest, vrijdag al omdat ze gaatje vrij had (jippie). Ze heeft zelf bijna niks gedaan, maar gelijk een verwijsbrief voor de uroloog gegeven. Helaas moet ik nu nog 2 en half week daarop wachten.



Op zich redelijk snel zou je zeggen, echter, zaterdag kreeg ik opeens vreselijke pijn in mijn rug, rechtsonderin. Ik kon amper zitten/staan/liggen van de pijn .. Het rare was dat ik helemaal niet meer naar de wc moest! De volgende dag was de rugpijn iets gezakt, dus ging ik een eindje rijden. Helaas moest ik na 10 minuten alweer naar de wc, maar we zaten op een weg zonder ook maar ERGENS een benzine station (met bijbehorend toilet..).. Ik kreeg enorme buikpijn en echt met tranen in mijn ogen de plas opgehouden. Toen ik eindelijk naar de wc kon, waren de klachten ook gelijk verdwenen. Helaas voor mij kwamen die zondagavond terug en maandagavond ook. Ik slikte een paar paracetamol, maar dat hielp helemaal niks... wat een rugpijn!!



Vandaag de dokter gebeld, de assistent vertelde mij dat ik maar paracetamol moest slikken... Maar dat helpt niks, heb ik haar ook verteld. Het ergste is dat ik donderdag t/m maandag op vakantie ga en dit bederft het helemaal. Met die rugpijn kan ik niks.. Maar overdag heb ik bijv. alleen last van mijn buik en dat ik vaak naar de wc moet. Dat is niet zo erg.. Pff ik baal er echt van. Het zijn ook zulke vage klachten en zo onvoorspelbaar. Opeens krijg ik rugpijn en kruip ik over de grond van de pijn en 3 uur laten kan het weer weg zijn...



@ Lauwa: bedankt voor je reactie nog :-) Ik denk op dit moment wel aan nierstenen en baal ook dat ik dus nog 2 en half week moet wachten.. Weet je toevallig wat voor soort onderzoek ze doen om erachter te komen dat het nierstenen zijn.. Ik ben DOODSbang voor een blaasonderzoek.



Ik vind dat jij er wel lang mee loopt, echt zeer vervelend. Ik wil je alvast sterkte wensen met het onderzoek en hopelijk komt er iets concreets uit zodat ze de juiste behandeling kunnen beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven