alcohol, uitgaan en de mening van anderen

07-05-2007 13:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,



ik lees al een tijdje mee met jullie hier op het forum en nu heb ik zelf een 'probleem' waar ik graag jullie mening over hoor.



Ik ben nu 3 jaar samen met mijn vriend. We wonen ruim een jaar samen en we hebben inmiddels ook een huis gekocht. Ik voel me echt super met hem samen en ik ben nog nooit zo gek op iemand geweest. We kunnen ontzettend lachen samen, hebben dezelfde interesses, hij is super lief, kortom wat wil een vrouw nog meer.. :D



Nou ben ik altijd al wel een typje geweest die zich veel aantrekt van de mening van anderen. Ik wil het graag voor iedereen zo goed mogelijk doen. Vinden mensen me wel aardig? Doe ik het wel goed? Vinden ze mijn vriendje wel leuk? Etc. Ik heb al wel geleerd om dit een beetje van me af te zetten.. Je kunt nu eenmaal niet door iedereen aardig en leuk gevonden worden.



Nu waren we afgelopen weekend gezellig met een stel vrienden op stap en mijn vriendje had ook lekker een paar biertjes op. Hij was totaal niet vervelend ofzo en ook hartstikke lief voor mij, maar je kon wel zien dat hij wat op had. Dat kun je bij mijn vriendje namelijk altijd zien. Hij kan nou eenmaal niet zo goed tegen alcohol zoals sommige vrienden van ons. Die kunnen een hele avond en nacht drinken zonder dat je er iets aan ziet, (of dat trouwens een goed teken is..)

 

Maar goed de volgende dag kreeg ik van een paar mensen reacties zo van: Zo, jou vriend had hem weer goed zitten of Zo hij was dronken gister en meer van dat soort dingen. Ze doen dan wel net of mijn vriend ALTIJD dronken is.. Ik weet voor mezelf dat dat absoluut niet het geval is en toch trek ik me zulke opmerkingen heel erg aan.. Ik wil dan wel gelijk in de verdediging schieten... Dat we lang niet elk weekend uitgaan en dat hij absoluut niet altijd dronken is.. Etc..



Herkennen jullie dit dat je je zoveel aan kunt trekken van opmerkingen van anderen en dat je er ook echt door van slag kunt raken.. Ik baal daar zo van en ik wil me er eigenlijk niets van aantrekken toch lukt me dit niet..



Hebben jullie dit ook weleens?



Greetz,

girasole
Alle reacties Link kopieren
Ik herken t wel een beetje. Ik zelf ga ook eens in de 3 weken een zaterdagavond op stap in onze stamkroeg. Mijn vriend en ik houden ook wel van een biertje.



Er zijn mensen die denken dat mijn vriend en ik zuiplappen zijn en dat terwijl me maar eens in de 3 weken gaan.

Sommige vage kenissen vinden me een slet omdat ik in het verleden veel vriendjes gehad heb terwijl ik nu al 2 jaar bij dezelfde ben.



Probeer je er niet te veel van aan te trekken, mensen moeten altijd wat te vertellen hebben over anderen en meestal negatie dingen zodat zij zelf beter uit de bus komen. Ach, zo lang de mensen nog over me praten weet ik dat ik nog interessant ben.
Alle reacties Link kopieren
Brrrrrrr,volgens mij typisch nederlands.Heb er een schuwhekel aan aan dat gelul over andermans drankgebruik of wat dan ook.Mensen zijn graag met een ander bezig denk ik.Maar idd,zolang ze over je lullen laat maar lullen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heel herkenbaar. Ik ga graag in het week-end op stap en meestal ga ik op donderdag lekker even een biertje halen en lekker wat eten ergens. Verder heb ik een werkweek van 40 + en wil ik gewoon graag in het week-end lekker los gaan, lekker doen waar ikzelf zin in heb. Nou moet je dan het weer horen. "Ze is weer lekker dronken geweest" dat is altijd wat de mensen denken en over praten en het mooiste is, ik ga uit mijn dak ja, maar dat wil niet zeggen dat het altijd onder invloed is



Ik heb wel geleerd, dat ik mezelf niet meer ga verdedigen, welnee, diegene die over je lullen, moeten maar eens een spiegel voorhouden!
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Ik heb sinds 4 maanden na 2 jaar alleen geweest te zijn. Sta redelijk bekend als feestbeest. Maar de verhalen die mijn vriend te horen krijgt over mij die varieren van slet tot aan dat ik een junk ben.



Hij had het daar in het begin best moeilijk mee, en ik had continue het gevoel dat ik mij moest verdedigen tegen deze achterklap. Totdat een laatste verhaal mij ten ore kwam, en dat verhaal was zo belachelijk, dat ik er hard om moest lachen.

Ik weet wie ik ben, want naast dat ik graag een feestje vier, ben ik ook een hardwerkende alleenstaande moeder. Ik denk maar zo dat die mensen die zulke verhalen moeten verspreiden jaloers zijn.



Dus niets van aantrekken, als jij gelukkig bent met je vriend en jullie beiden weten wat je aan elkaar hebt, wie heeft daar dan iets over te vinden?



Heel veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me soms ook wel eens opmerkingen van anderen heel erg aantrekken.

Maar op het gebied van alcohol maak ik me nooit zorgen. Wij gaan ieder weekend op stap met vrienden en we moeten er juist om lachen als iemand dronken was. Niks om je voor te schamen, lekker van je weekend genieten!

Boeie of een ander me dronken vindt... als ik het maar leuk heb gehad!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Zonde van je tijd. Laat andere mensen maar praten, waarschijnlijk hebben zij een minder leuk leven zodat ze over het leven van een ander moeten praten.Geniet en wees vooral jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Jullie genieten van het leven zo kun je het ook zien, wat is daar op tegen om

eens uit je dak te gaan. Jij bent gelukkig met je vriend wat boeit het wat een

ander daar van vind.Niks van aantrekken er zijn altijd mensen die commentaar

hebben, je doet het toch nooit goed en je kunt immer toch niet met iedereen

bevriend zijn.Ik zeg altijd zolang ze over me kletsen word er ook nog aan me gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Pffff niks van aantrekken wie geen wilde jeugd heeft beleefd, heeft gewoon niet geleefd.


Maar goed de volgende dag kreeg ik van een paar mensen reacties zo van: Zo, jou vriend had hem weer goed zitten of Zo hij was dronken gister en meer van dat soort dingen. Ze doen dan wel net of mijn vriend ALTIJD dronken is.. Ik weet voor mezelf dat dat absoluut niet het geval is en toch trek ik me zulke opmerkingen heel erg aan.. Ik wil dan wel gelijk in de verdediging schieten... Dat we lang niet elk weekend uitgaan en dat hij absoluut niet altijd dronken is.. Etc..



Eh, waar maak je je nu precies druk over?

Dat je vrienden denken dat je vriend een alcoholist is?

Jij weet toch dat dat niet zo is?

Of drinkt hij wel teveel?
Alle reacties Link kopieren
Goed hè dat een ander het altijd zo goed weet. Terwijl ze zelf zeker zóóó brandschoon zijn. Niks van aan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wat bij mij altijd goed werkt is die negatieve toonzeting negeren en er een positieve zwaai aan te geven. Ik heb namelijk de neiging om bij dergelijke opmerkingen in de verdediging te schieten of erger nog: ze gelijk geven of erin mee te gaan!



Wat ik bv doe bij een opmerking over die biertjes is:

-even diep ademhalen

-en dan iets positiefs zeggen, bv 'Inderdaad, we hadden een supergezellige avond. Jammer dat je er niet bij was! Ga je de volgende keer mee?'
Alle reacties Link kopieren
.
Maar goed de volgende dag kreeg ik van een paar mensen reacties zo van: Zo, jou vriend had hem weer goed zitten of Zo hij was dronken gister en meer van dat soort dingen. Ze doen dan wel net of mijn vriend ALTIJD dronken is..
Doen ze dat echt of dénk jij dat ze zo denken en/of doen? Op zich hebben ze niets verkeerds gezegd. Jouw vriend heeft gedronken en dat, zo geef jij zelf ook aan, was hem aan te zien. De volgende ochtend hebben mensen tegen jou gezegd dat jouw vriend dronken was; wat in feite dus ook zo was.

Ik ben zelf ook iemand die soms de neiging heeft/had om teveel van anderen aan te trekken. Een eigenschap die m.i. daarmee gepaard gaat is het invullen van gedachten van anderen. Terwijl anderen vaak helemaal niet denken wat jij denkt dat zij denken.



Daarbij, als zij jouw vriend een keertje dronken hebben gezien is dat toch niet erg? Zien ze hem nou elke week dronken, tja dan kan ik me wel voorstellen dat dit toch bij mensen blijft hangen. Dat kan je hen dan m.i. niet aanrekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven