Winkels open op Goede Vrijdag?

09-04-2009 15:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik vroeg me af, of iemand weet of de winkels morgen (goede vrijdag dus) dicht zijn? Ik heb namelijk een verplichte vrije dag dus dacht dat de winkels ook dicht zouden zijn, maar de supermarkt is wel open...verwarrend!



Zo dom trouwens, elk jaar vraag ik me hetzelfde af een dag van te voren, en kan ik me nooit meer herinneren of de winkels (als in het centrum) open zijn of dicht het jaar erna!



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de AH open tot 19:00 uur.
het is geen feestdag, dus de winkels zijn gewoon open (behalve misschien in de biblebelt)
Bel even naar de winkel die je morgen zo graag wil bezoeken... of naar de gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Vaak zijn er geen koopavonden en sluiten de winkels rond 17.00/18.00 uur.

de supermarkten zijn vaak tot 19.00 uur open
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
De winkels zijn gewoon open, alleen de koopavond gaat bij ons niet door. Winkels sluiten om 17.00 of 18.00 uur....
Alle reacties Link kopieren
In amsterdam zijn bijna alle winkels open, maar volgens mij ook in bijna alle andere steden. Maandag is wel bijna alles dicht.
Alle reacties Link kopieren
Nee winkels zijn open ze sluiten wel eerder (draaien bv geen koopavond tot 21:00 maar sluiten om 19:00 bv) Maar om het echt te weten moet je in de winkels die jij wilt bezoeken zelf zijn. Ze mogen zelf besluiten tot hoelaat open zijn.
In Nederland wel, in Duitland niet .... heb ik geleerd toen ik een shopweekend Keulen had gepland
Alle reacties Link kopieren
De gemeente kun je in ieder geval morgen niet bereiken. (De gemeente waar ik werk in ieder geval niet )

Maar volgens mij zijn de meeste winkels wel gewoon open.
Alle reacties Link kopieren
quote:moi_eva schreef op 09 april 2009 @ 15:38:

In amsterdam zijn bijna alle winkels open, maar volgens mij ook in bijna alle andere steden. Maandag is wel bijna alles dicht.Ligt er wel aan wat. Meubelzaken, autozaken en tuincentra zijn vaak open op tweede paasdag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik vond het namelijk al te mooi om waar te zijn, een verplichte vrije dag (jee!) en dan ook nog kunnen shoppen. Alleen geen koopavond dus, nou ja, een hele dag moet wel genoeg zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Jahoe, ik heb ook een verplichte vrije dag. Heerlijk!



Maar goed, geen koopavond dus. Overdag is het wel gewoon open allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een verplichte vrije dag!!!



Banken zijn morgen dicht. (dus dat moest ik vandaag allemaal in m'n lunchpauze regelen).



Verder denk ik dat in Amsterdam alles open is op vrijdag (qua winkels). Magna Plaza in ieder geval 1e en 2e paasdag open. En heel veel andere zaken op 2e paasdag open (tuincentrum, winkels in het centrum etc.)
quote:Yraatje schreef op 09 april 2009 @ 15:39:

De gemeente kun je in ieder geval morgen niet bereiken. (De gemeente waar ik werk in ieder geval niet ) Ik vermoed dat ze bij de gemeente wel een dag vantevoren weten of de winkels wel of niet open zijn op Goede Vrijdag
Alle reacties Link kopieren
quote:Elvestad schreef op 09 april 2009 @ 15:41:

Bedankt! Ik vond het namelijk al te mooi om waar te zijn, een verplichte vrije dag (jee!) en dan ook nog kunnen shoppen. Alleen geen koopavond dus, nou ja, een hele dag moet wel genoeg zijn :-)je wilt gaan shoppen op goede vrijdag??? dat kan waar ik woon dus echt niet, het is hier zo druk dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:newstylista schreef op 09 april 2009 @ 15:49:

[...]





je wilt gaan shoppen op goede vrijdag??? dat kan waar ik woon dus echt niet, het is hier zo druk dan!Ja het zal hier (grote stad) ook wel druk zijn. Maar ik hoor net ook dat het morgen meer dan 20 graden wordt, dus misschien zonde om dan in de rij voor de paskamer te staan! Hoe dan ook, het wordt zeker een goede vrijdag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dr al helemaal klaar voor. De paasboodschapjes zijn binnen, en ik ga echt morgen geen kledingwinkels af als het morgen zo lekker warm is. Terrasje dat is veel beter voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:newstylista schreef op 09 april 2009 @ 15:49:

[...]





je wilt gaan shoppen op goede vrijdag??? dat kan waar ik woon dus echt niet, het is hier zo druk dan!



Grensgebied met Duitsland? Ik in ieder geval wel.

Is hier dan ook echt verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Dushi74 schreef op 09 april 2009 @ 16:06:

Ik ben dr al helemaal klaar voor. De paasboodschapjes zijn binnen, en ik ga echt morgen geen kledingwinkels af als het morgen zo lekker warm is. Terrasje dat is veel beter voor mij.Niet teveel op verheugen, want mijn forecast geeft toch echt 'afternoon showers' aan. Jammer! Maar het kan natuurlijk meevallen, dat hoop ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asset schreef op 09 april 2009 @ 16:06:

[...]





Grensgebied met Duitsland? Ik in ieder geval wel.

Is hier dan ook echt verschrikkelijkja helaas wel en ik moet morgen werken :(
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ach wat het ook zij Ring, jij bent vrij, ik ook dus dat mag de pret niet drukken. Al is een aangenaam weertje wel prettiger als je vrij bent.
Alle reacties Link kopieren
Nee precies. Lekker vrij zijn is al fijn genoeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dushi74 schreef op 09 april 2009 @ 15:38:

Nee winkels zijn open ze sluiten wel eerder (draaien bv geen koopavond tot 21:00 maar sluiten om 19:00 bv) Maar om het echt te weten moet je in de winkels die jij wilt bezoeken zelf zijn. Ze mogen zelf besluiten tot hoelaat open zijn.Winkels moeten op Goede Vrijdag om 19 uur sluiten, mogen niet langer dan dat open zijn. Er staat je een flinke boete te wachten als winkel als je langer geopend bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven