Dromen dat vriendje relatie verbreekt.

14-04-2009 10:07 21 berichten
Ik wil graag weten of iemand dit herkent of weet wat het betekent.



Sinds juni vorig jaar heb ik een relatie met een hele leuke vent. We wonen samen en delen lief en leed. Het gaat goed, over de relatie heb ik niks te klagen. Ik voel me prettig, kan mezelf zijn.



Maar, ik droom regelmatig dat hij het uitmaakt. Dit is nu al een paar maanden aan de gang en ik weet niet wat het betekent. Als ik dit vertel aan hem laat hij me weten dat hij niet van plan is om dat te gaan doen.

De dromen komen terug en gaan steeds een stapje verder. Vannacht heb ik gedroomd dat ik bezig was om mijn oude huisje weer terug te krijgen en zaken aan het regelen was.



Ik snap er niks van en ik wil er vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een droom, maak het niet zo groot!
Alle reacties Link kopieren
Onbewuste onzekerheid over je relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ofwel je bent bang hem te verliezen ofwel je staat zelf niet 100% achter de relatie. (volgens mij is dat wat je onderbewuste je probeert te vertellen)



*steekt nog wat wierook aan en spreekt een paar chants uit*
Hahaha, nou ik ben niet zo zweverig. *doet wierook uit en gaat uit lotushouding*

Heeft niemand dat nu? Een droom die je gewoon een beetje dwars kan zitten?



Ik maak het niet zo heel zwaar hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat je er een topic over opent zegt toch genoeg? Ik heb welens een droom die wat dwars zit, maar om er nou iets achter te gaan zoeken? Wat wil je ermee? Ben je bang dat hij dat echt gaat doen? Lijkt me wel, als je zelfs met hem bespreekt of hij het wil uitmaken nav je droom. Dat je er zo mee bezig bent laat toch zien dat je het heel serieus neemt? En het is maar een droom. Kan van alles betekenen, maar het is niet iets waar je op moet af gaan.
Alle reacties Link kopieren
ken het wel hoor dat een droom je zo dwars kan zitten, niet dat het je doen en laten echt beinvloed maar gewoon irritant.



Ik ben wel een zweefteef * nee, overleden oma, nu even niet, zit net een reactie te typen op een topic* en ik heb een dromenwoordenboek. In dromen komen namelijk symbolen voor (naar ik geloof, ieder zijn ding) en wat je droomt hoeft dus niet letterlijk te betekenen wat je droomt.



Droom je dat iets of iemand dood gaat (of jijzelf) gaat dat nooit over de echte dood maar over iets afsluiten, als ik jou was zou ik in die hoek even kijken, vind je iets wat aansluit, kun je misschien denken, oh ok, en het afsluiten, anders heb je dit ook weer uitgesloten.
Thanx Lobelia.

Jij noemt het irritant en dat is wat het is, meer niet.

Bruikbare tips.
Alle reacties Link kopieren
De meeste dromen zijn bedrog
Alle reacties Link kopieren
Zuurtje, ik weet niet wat je droom betekent, maar ik zou het ook vervelend vinden als ik iets droom en dat beïnvloedt op een negatieve manier m'n gemoedstoestand die dag.

En als je er dan vaker over droomt, dan kan ik me voorstellen dat het je bezighoudt waar het vandaan zou kunnen komen.



Wat het pecies betekent weet ik niet, maar ik heb altijd gehoord dat dromen een verwerking zijn van gevoelens van jezelf. Dat lijkt me de meest logische plaats om als eerste te gaan zoeken. Ben je onzeker over hem, heeft hij iets verteld waardoor je een onzeker gevoel hebt gekregen?

Het kan ook zijn dat je zelf aan het vluchten bent ergens voor, dat zou verklaren dat je droomt dat je je oude huisje weer terugkrijgt. Dan kun je dromen dat hij het uitmaakt omdat je zelf de confrontatie niet aanwilt met datgene wat je onzeker maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb het ook heel lang gehad.



Misschien heeft het te maken met nare ervaringen in het verleden, daar schuif ik mijn dromen wel op af.



In het verleden heb ik samengewoond met een man die het uitmaakte voor een ander. Ik heb tot heel lang in mijn huidige relatie de droom gehad dat mijn vriend het ook uitmaakte, en dat ik weer op zoek moest naar een nieuwe woning, een nieuw leven moest oppakken, had weer te dealen met de angsten..de eenzaamheid enz....



Het is trouwens al 14 jaar geleden dat die ene relatie is uitgegaan, maar het kan lang duren voor je bepaalde gevoelens verwerkt hebt (terwijl ik er bewust zijnde, al lang klaar mee was, maar de angsten om in de steek gelaten te worden, kunnen nu eenmaal diep geworteld zijn)



Heb je (on)bewust last van verlatingsangst, door negatieve ervaringen in het verleden?
Alle reacties Link kopieren
Jij woont samen met een hele leuke vent en over de relatie heb je niks te klagen



Dit kun je op twee manieren opvatten:

1. Jeetje wat ben jij een bofkont!!

of:

2. Hoezo een leuke vent? één van de vele leuke venten van de wereld of je grote liefde? Hoezo heb jij niks te klagen? is dat dan iets bijzonders om niks te klagen te hebben?



Dromen gaan meestal niet over de ander, maar over je eigen gevoelens. Dus schrap het idee maar dat je geliefde plannen zou kunnen hebben om het uit te maken. Het is in dit geval logischer dat je onbewust zelf met die gedachte speelt en je dromen gieten dat in een bepaalde vorm.

Het is vast niet zo zwaar en ingewikkeld, maar het zegt wel iets dat deze droom zich regelmatig herhaalt. Dan is het toch een issue in je leven waar je aandacht aan moet schenken en dat zul je met open ogen, totaal wakker dus, moeten doen.
quote:nell schreef op 14 april 2009 @ 12:14:

Jij woont samen met een hele leuke vent en over de relatie heb je niks te klagen



Dit kun je op twee manieren opvatten:

1. Jeetje wat ben jij een bofkont!!

of:

2. Hoezo een leuke vent? één van de vele leuke venten van de wereld of je grote liefde? Hoezo heb jij niks te klagen? is dat dan iets bijzonders om niks te klagen te hebben?



Dromen gaan meestal niet over de ander, maar over je eigen gevoelens. Dus schrap het idee maar dat je geliefde plannen zou kunnen hebben om het uit te maken. Het is in dit geval logischer dat je onbewust zelf met die gedachte speelt en je dromen gieten dat in een bepaalde vorm.

Het is vast niet zo zwaar en ingewikkeld, maar het zegt wel iets dat deze droom zich regelmatig herhaalt. Dan is het toch een issue in je leven waar je aandacht aan moet schenken en dat zul je met open ogen, totaal wakker dus, moeten doen.



Hhhm, ja misschien beetje verkeerd verwoord:



Mijn grote liefde!

Het is niet een man maar mijn lieve man.

En we hebben het ontzettend fijn met elkaar (dit is dus niet algemeen bedoeld, je weet wel, elkaar aanvullen en motiveren en lachen en ga zo maar door ).



Ik denk dat het inderdaad iets is wat niks met mijn huidige vriendje te maken heeft.



Je hebt me wel aan het denken gezet, dank.
Alle reacties Link kopieren
Ik droom ook vaak dat mijn vriendje het uitmaakt, en dat terwijl ik me daar in het echte leven geen zorgen over maak. Het gaat goed tussen ons en we hebben zelfs een huis gekocht.

Bij mij komen deze dromen uit mijn verleden voort. Ik ben vaak teleurgesteld in de liefde. Jongens/mannen gingen niet netjes met mij om. Ze zeiden het ene, maar deden het andere.Van dit soort ervaringen wordt je onzeker en die onzekerheden kunnen in je dromen de kop opsteken. In dit geval de angst om verlaten te worden. Dat kan blijkbaar diepgeworteld zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hej Zuurtje, ik ken het! Ook ik heb een hele lieve vriend en de laatste tijd droom ik echt vaak dat we ruzie hebben of dat hij het uitmaakt ofzo. Als ik dan wakker word heb ik de hele ochtend zo'n naar gevoel, van 'het is toch niet écht uit?'. Die droom die blijft dan de hele ochtend in mn hoofd zitten, ik ben zelfs een keer zwetend wakker geworden omdat ik droomde dat mn vriend heel eng was. Toen heb ik de hele ochtend een beetje huiverig rondgelopen, raar toch...



Verder weet ik ook niet wat hier nou de bedoeling van is, maar ik ben niet zo spiritueel aangelegd (A)
Alle reacties Link kopieren
hallo



kan iemand me helpen met me droom?

ik droom vaak dat me vriend het uitmaakt en voor een andere vrouw kiest maar deze vrouw kennen we niet in het echte leven ik word heel verdrietig en aggeresief ik sla me vriend dan alleen hij voelt hier niets van en zit gewoon te lache daarna wil ik zijn nieuwe vriendin pakken alleen dat kan niet word tegen gehouden door me vriend
Alle reacties Link kopieren
als het getal bij je naam je 06 nummer is, zou ik die maar even veranderen
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anoniem,



Ik herken jouw droom. Bij mijn ex vriend heb ik dat ook gehad. Het is inderdaad niet zozeer denk ik dat het een voorteken is dat hij het uitmaakt, maar meer een projectie van je eigen (onbewuste) angst...



Ik heb dat geaccepteerd en het gaat ook niet 1,2,3 weg. Nu ik single ben droom ik dat ik ruzie krijg met mn beste vriendin of dat mn familie iets overkomt, best wel regelmatig. Het is vervelend, maar niets aan te doen, het is een droom. Ik ben gewoon een gevoelig persoon en best gehecht aan mensen om me heen. Dan ben je ook bang ze kwijt te raken. Probeer het gewoon te accepteren zou ik zeggen, niet te veel nadruk opleggen, hoewel het wel vervelend is natuurlijk!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Dromen zijn in feite je eigen hersenspinselen waar je tijdens de slaap geen bewuste controle op uit kan oefenen. Dus als jij dat droomt dan is het iets wat bewust of onbewust al in je hoofd aanwezig is. Ik geloof niet dat dromen symbolisch zijn of voorspellende waarde hebben of iets van die orde. Dus ik zou er niet te zwaar aan tillen. Al herken ik wel dat dromen soms van invloed zijn op je stemming zodra je weer wakker bent.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor ach gewoon bang om hem kwijt te zijn denk ik. Wij gaan dus samenwonen en ben ik ook bang dat hij dit niet meer ziet zitten in mijn dromen. Hij maakt ook wel eens grapjes dat hij me in gaat ruilen voor 2 van 16 en ach dat trek ik me nooit aan , maar droom er wel over. Dromen zijn bedrog.
Alle reacties Link kopieren
Ik droomde 2 weken terug dat mijn vogel dood in de kooi lag... 4 dagen later was ze echt dood. Je onderbewustzijn pikt meer op dan je denkt... Misschien ben je ergens onzeker over in je relatie... Denk er maar goed over na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven