Gezondheid alle pijlers

Kiespijn

15-04-2009 09:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een dag of 3 heb ik een zeurende pijn aan mijn rechterbovenkies en de verstandskies daarnaast. Gisteren naar de tandarts geweest hiermee. Ze zag geen gaatje, wel iets ontstoken tandvlees om die kiezen. Ook zei ze of ik wel eens stress / spanning had. Ja wie niet? Ze heeft heel iets van de kies af geslepen en het iets schoongemaakt. Ik heb dit eerder gehad (door knarsen), maar het deed toen niet zo zeer als deze keer. Het doet zeer met kauwen, maar zelfs als ik er met me tong overheen ga. Na het bezoek deed het nog zeerder en heb ik de hele avond/ nacht last gehad. Zelfs om de paar uur 2 x 500mg paracetamol wilde niet werken. Nu doet ook me kaak wat zeer. Volgens de tandarts is het geen ontsteking omdat ik koude en warme kan verdragen op die kies. Maar die pijn komt toch ergens vandaan lijkt me. Ook speelt het mee dat ik een paar jaar terug al eens naar huis ben gestuurd met pijn. Toch na aandringen foto laten maken en ja hoor, wortelkanaalbehandeling was nodig. De zenuwen waren inmiddels al dood dus verdoving was niet meer nodig. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Toch een ontsteking maar wel warm en koud kunnen verdragen? Moet ik toch weer terug naar de tandarts? De tandarts zegt immers dat het geen ontsteking is en dat ik maar terug moet komen als het over een week of 2 weken nog zeer doet. Nou zo lang ga ik echt niet met pijn lopen.
Ja hoor, een maand of wat geleden was de huidflap op mijn verstandskies ontstoken. Kon prima heet en koud verdragen maar het deed gewoon erg veel pijn. De tandarts heeft het grondig schoongemaakt en een recept voor waterstofperoxide en ibuprofen 600mg voorgeschreven, was er binnen drie dagen vanaf.
Alle reacties Link kopieren
heb ik ook gehad. tandarts kon niets vinden en moest naar de huisarts omdat het aan mijn holtes kon liggen. huisarts vond niets en stuurde me weer terug naar de tandarts. foto gemaakt en niets te zien. ondertussen slikte ik een doosje ibuprofen en heb geeist dat hij de kies open maakte. hij deed het maar wel op mijn verantwoording want hij vond het zonde van mijn goede kies. eenmaal open was een heeeeeeele grote verademing. tandarts zei nog...ehhh tsja, dat is een flinke ontsteking. ik kon overigens ook warmte en koude verdragen. kwam waarschijnlijk door de pijnstilling. een zelftestje is: neem even geen pijnstiller tot je weer pijn krijgt en druk met een koude vinger even tegen de pijnlijke kies. doet dat meer pijn dan de andere tanden weet je gelijk welke het is en eis maar dat ze hem open maken.

ik loop nu zelf met erge kiespijn en mag morgen naar de tandarts....ben nog nooit zo blij geweest dat ik er heen mag.
Alle reacties Link kopieren
even aankijken en desnoods vragen of ze een foto wil maken. Maar ontstoken tandvlees kan net zo zeer doen als kiespijn. Ik zou het vandaag nog even aankijken en dan morgen even teruggaan
Alle reacties Link kopieren
straalt de pijn door naar je oor en evt voorhoofd? lees nu dat je last heb van ontstoken tandvlees maar volgens mij straalt dat niet uit naar je oor of holtes.
Alle reacties Link kopieren
Nee de pijn straalt uit in het gebied bij de verstandkies en de kies ernaast. Ook de kaak. Tandarts zei dat het tandvlees maar iets ontstoken was, ze heeft het ook niet uitgebreid gereinigd of een pijnstiller voorgeschreven. Ze zei dat het de combinatie was van het tandvlees en wellicht tandenknarsen. Maar goed, je voelt altijd wel het beste je eigen lichaam aan en weet dan vaak wel of er iets niet pluis is. Het voelt zeurderig en kloppend aan. Ik kan misschien even bellen om te informeren. Ik wil namelijk niet weer zo'n avond en nacht als gisteren. Vreselijk.
Zomaar iets van de kies afgeslepen? Hier moet je heel voorzichtig mee zijn. Als ze teveel weg halen, halen ze glazuur weg en hier kan je ook weer last van krijgen!

Ze hebben deze keer geen foto gemaakt? Een ontsteking aan de wortel van de kies kan je alleen op een foto zien. Ik zou de tandarts bellen en uitleggen hoeveel pijn je hebt.

Hier moet iets aan te doen zijn.
quote:somana schreef op 15 april 2009 @ 09:29:

straalt de pijn door naar je oor en evt voorhoofd? lees nu dat je last heb van ontstoken tandvlees maar volgens mij straalt dat niet uit naar je oor of holtes.Bij mij wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 15 april 2009 @ 12:00:

[...]





Bij mij wel.dan is je zenuw aangetast. was je verstandskies op de foto wel te zien? neem aan dat hij in de kaak zit en niet doorgekomen is vanwege die huidflap.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben net terug van de tandarts. Helemaal duizelig van de pijn.

Foto laten maken, gelukkig geen ontsteking. Wel kon ze nu zeggen dat het tandvlees bij de verstandskies en andere kies dikker is geworden en ontstoken is. Nu heeft ze het beter schoongemaakt, dat deed wel zeer! Ook recept meegekregen voor mondwater en bruistablet. Dat moet ik zo gaan ophalen en ik ga het gelijk gebruiken. Ik moet zeggen dat ik dit niet eerder had gehad, dat je jezelf zo naar kan voelen. Zelfs niet bij het trekken van de verstandkiezen voorheen. Als de pijn toch erger wordt moet toch die verstandkies eruit, maar was niet echt noodzakelijk. Maar geen spijt dat ik nog een keer geweest ben, als het me gezondheid betreft blijf ik nooit te lang lopen met iets.
Fijn dat je even naar de tandarts bent geweest. is die verstandskies aan het doorkomen? Dit kan inderdaad erg gevoelig zijn en moet je goed schoonhouden. er hoeft maar een etensrestje te blijven zitten en dit kan de ontsteking aan je tandvlees geven. Waarschijnlijk hebben ze het goed uitgespoeld nu maar blijf het wel goed schoonhouden.
Alle reacties Link kopieren
fijn dat je zo snel kon komen en het toch je tandvlees is. ik word morgen van de pijn afgeholpen en kijk er echt heel erg naar uit. kiespijn is niet om te harden.
Alle reacties Link kopieren
Zo "medicijntas" opgehaald en ik ga zo mooi even plat. Bedankt voor al jullie reacties.Ik hoop er over een paar dagen vanaf te zijn. Somana heel veel beterschap ook met je kies. En ja die pijn is om gek van te worden.
quote:somana schreef op 15 april 2009 @ 12:41:

[...]





dan is je zenuw aangetast. was je verstandskies op de foto wel te zien? neem aan dat hij in de kaak zit en niet doorgekomen is vanwege die huidflap.De verstandskies was prima te zien en is inderdaad niet 100% doorgekomen door de huidflap. De flap was zo ontstoken dat de ontsteking zowat doorliep tot aan mijn amandelen, vandaar dat het richting oor uitstraalde.
Fijn JungleJulia, het is vast snel over, sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer. De tandarts kon dus niets zien op de foto en het ligt dus aan het tandvlees aan die kant. Ik kan het zelf niet goed zien dat het rood is of bloeit. Wel wordt ik nog steeds gestoord van dat gevoel. Dat trekkende gevoel, alsof je tandvlees ook helemaal droog is. Bij vlagen ook pijn nog steeds. De kies doet ook nog zeer, bij kauwen dan vooral.En dat blijf ik gek vinden aangezien het aan het tandvlees ligt. Heeft iemand anders dit ook gehad? Waren de symptomen hetzelfde en hoe lang duurde het voordat het over was? Vanaf woensdag gebruik ik dus dat spoelmiddel en poets ik wat vaker dan normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven