Mode & Beauty alle pijlers

Tanden, Tandenborstels, mondhygienisten ez

13-04-2009 23:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Sinds een tijdje valt mij op dat mijn tanden een stuk minder wit zijn. Ik rook niet en drink geen koffie maal kruidenthees.

Ik heb een simpele elektrische tandenborstel maar nou vroeg ik me af.... Zijn er hier mensen die een super op en top (met andere woorden duren) elektrische tandenborstel hebben aangeschaft en echt duidelijke verschillen waarnemen ? Met de kleur van de tanden maar ook over het geheel genomen ? En zijn er wel eens mensen die bij de mondhygienisten hun gebit hebben laten reinigen ? Verder nog mensen die hun tanden zelf lichter hebben gemaakt ? Ik ga ze niet laten bleken want ik ben als de dood dat ze daar gevoeliger van worden.
Alle reacties Link kopieren
Thee kan je tanden ook verkleuren hoor. Sterker nog, ik vind theeaanslag in mijn kopjes vaak een stuk hardnekkiger dan koffieaanslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook en drink alcohol, koffie en thee (en verder krijg ik ook nog wel 's wat gezonds binnen...). Mijn gebit knapt altijd erg op van een polijstbeurt door de mondhygiëniste.
Alle reacties Link kopieren
Voor tandartsvragen kun je (volgens mijn vriend, bijna tandarts) het beste naar het forum op www.tandarts.nl



Volgens hem zitten daar veel mensen die er verstand van hebben
Alle reacties Link kopieren
IK drink wel kruidenthees dus die van zonnetura enzo maakt dat nog uit ?

Dus Elynn jij zegt dat zo'n polijstbeurt wel zou kunnen helpen ? Ik heb ook van die gevoelige tanden dat is zo irritant. Ik pas de tandpasta enzo er al op aan maar ik blijf het houden. Heb jij daar ook last van ? Wat merk je na een behandeling van de mondhygieniste ?

IK schrik van die prijzen van sommige elektische tandenborstels dan denk ik zullen die duren echt zoveel beter zijn ?

Bedankt voor de tip van je vriend prulletje ik ga even kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een gebitsreiniging en het polijsten bij de mondhygieniste altijd daarna een schoon en witter gevoel geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:kirsie schreef op 14 april 2009 @ 22:33:

IK drink wel kruidenthees dus die van zonnetura enzo maakt dat nog uit ?

Dus Elynn jij zegt dat zo'n polijstbeurt wel zou kunnen helpen ? Ik heb ook van die gevoelige tanden dat is zo irritant. Ik pas de tandpasta enzo er al op aan maar ik blijf het houden. Heb jij daar ook last van ? Wat merk je na een behandeling van de mondhygieniste ?

IK schrik van die prijzen van sommige elektische tandenborstels dan denk ik zullen die duren echt zoveel beter zijn ?

Bedankt voor de tip van je vriend prulletje ik ga even kijken



Heb zelf geen gevoelige tanden en weet dus niet hoe zo'n polijstbeurt bij jou uitpakt. De mondhygiëniste gaat met een soort van elektrische tandenborstel met een soort van gebitscrubcrème over mijn tanden en kiezen. Resultaat: aanslag weg, witter en lekker glad en fris.



Zou, als ik jou was, gewoon 's even contact opnemen met een mondhygiëniste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een Sonicare, dat is wel echt een hele goede tandenborstel. Maar als je van jezelf gewoon geen witte tanden hebt zul je ze ook niet krijgen door poetsen. Heeft met je tandpigment te maken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
IK heb een afspraak gemaakt ! ja ja ik ga woensdag. Ik ben zo benieuwd. Ik heb wel erg gevoelige tanden word daar doodziek van dus ik hoop dat polijsten kan.

Ik had altijd wittere tanden dan nu, het valt me eigenlijk sinds een paar maanden op dat ze minder wit geworden zijn.

IK ging vandaag nog eens wat tandenborstels bekijken. Wat zijn sommige duur zeg ! Hoe ben je op de sonicare gekomen ? Is ook pittig geprijst en opeens geen ronde borstel meer. Waarom niet eigenlijk ? Merk je verschil met andere borstels ?
Alle reacties Link kopieren
Die Somicare daar roemt iedereen over, het schijnt echt je tanden veel schoner te maken en ook de aanslag beter te verwijderen, dus witter. Ik vind het ook gek van die ronde borstel, dat houdt mij dan weer tegen om de Sonicare te kopen, want ik vind die ronde borstel juist fijn.



Ik ga trouwens mijn tanden woensdag laten bleken. Ik heb geen gevoelige tanden en nooit tandproblemen dus ik durf het wel aan. Ik ga er wel voor naar de tandarts die met laser bleekt. Niet in zo`n witte tanden winkel, dat durf ik niet aan. Ik betaal dan wel meer, maar het resultaat is met laser duurzamer.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die ronde borstel en de prijs houden mij tegen. Trouwens op een officele site van tandartsen is de oral b triumph verkozen tot de beste.

Laat je even weten hoe het was bij de tandarts ?

Ik ben benieuwd.

Succes woensdag !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Sonicare, en echt, hij maakt je tanden superschoon. Had daarvoor de Oral B, maar die vind ik echt minder schoon poetsen. Dat is ook de ervaring van de tandartsen en mondhygiënistes in de maatschap waar ik kom.

De Sonicare heeft een ander werkingsprincipe, wellicht is daarom ook de borstelvorm anders. Je moet goed shoppen, ik had er toen een in de aanbieding met extra gratis exemplaar.



Niet te veel koffie, wijn, gekleurde dingen: ook tomatensaus e.d. geven kleur af. Elk half jaar naar de mondhygiëniste voor reiniging. Ik heb zelf gebleekt (met mal van de mondhygiëniste) met NightWhite, en dat is perfect spul. Gaat heel geleidelijk, beschadigt de tanden niet zoals waterstofperoxide. Als je gevoelige tanden hebt zijn daar ook weer middelen voor, zoals ACP Relief en aparte fluorbehandelingen. Gewoon doorspreken met de mondhygiëniste.
Alle reacties Link kopieren
Is het verschil tussen het poetsen met een gewone borstel en een electrische borstel groot? Overweeg nl. om een electrische aan te schaffen.
Bij ons in de praktijk zeggen we altijd van niet. Enige verschil is dat met een gewone borstel je zelf de beweging moet maken die de elektrische borstel anders voor je doet. Eigenlijk is het belangrijkste dat je een vaste volgende aan moet houden, zodat je zeker weet dat je alles geraakt hebt.



Tandpasta's maken wel verschil. Gevoelige tanden, whitening tandpasta, met extra fluoride, zo hebben ze allemaal wel iets. Parodontax vind ik zelf altijd een fijne tandpasta, hij is even vies maar hij verwijdert wel veel aanslag.



Een bezoekje aan de mondhygieniste is ook niet verkeerd. Zij heeft speciale apparatuur om al het aanslag goed te verwijderen.



Bleken is ook altijd een optie maar daar zijn de meningen een beetje over verdeeld. Ik wil het zelf misschien ook nog wel een keer gaan doen maar je moet het niet te vaak doen want je beschadigd wel het glazuur. Eerst maar eens stoppen met roken want anders heeft het weinig zin en zit het er zo weer, nog een keer bleken is dan dus nog slechter voor je tanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven