Baby (4 week) onrustig na voeding en pas na uren willen slap

19-04-2009 20:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn zoontje is nu 4 weken oud. Helaas gaat hij steeds meer huilen. Nu weet ik dat dit er ook wel een beetje bij hoort en dat de piek zo rond de 6 weken ligt qua huilen. Toch vallen mij een paar dingen op waarvan ik twijfel of dit wel zo hoort. Tips / ervaringen gevraagd dus!



Het volgende is het geval: na een (fles)voeding lijkt mijn zoontje nog steeds hongerig, terwijl hij al behoorlijk wat binnenwerkt. Ik geef hem dan ook vaak 50 cc extra, bovenop de 130 cc die hij al krijgt....Soms is hij dan verzadigd en wil vrij snel daarna slapen. Maar meestal blijft hij tot wel 2 uren na de fles onrustig. OP een gegeven moment is hij over the top en dus oververmoeid waarbij hij nog harder gaat huilen...Ik weet dat hij moe is, let op zijn signalen maar hij kan op een of andere manier de slaap niet goed vatten. Hij wil wel, maar dan alleen na veel wiegen op de arm. Dit doe ik met liefde hoor, begrijp me niet verkeerd maar ik vind het zo zielig dat hij zo doodop wordt op een gegeven moment. Ik ben vaak uren na een voeding verder met hem en dan valt hij dus in slaap. Nu houdt hij het ook wel eens vol om tussen de voedingen door helemaal wakker te blijven en wat hazeslaapjes te doen van bijv. 15 minuten, tja dan is hij helemaal kapot! Inbakeren ben ik overigens onlangs mee gestart maar dit lijkt de ene keer wel en de andere keer niet te werken!

Soms denk ik weleens, zou het misschien door de voeding komen? Misschien koemelkallergie? Hij heeft nl ook veel en geregeld last van krampen.

Ik bel morgen het cb hier wederom over. Heb al eerder gebeld en ze hebben me eerst geadviseerd Nutriton aan de fles toe te voegen omdat hij veel te gulzig dronk en zo veel lucht binnenhapte. Ook heeft hij wat moeizame ontlasting..



Hoe kan ik mijn kindje sneller laten inslapen na een voeding? Heeft iemand tips of herkent iemand mijn verhaal?



marleen
Alle reacties Link kopieren
krijgt je kindje niet structureel teveel voeding? Als je 50cc per keer meer geeft is dat in totaal nogal wat.



Kan me ook voorstellen dat het krampjes zijn hoor. Daar moet een kindje nou eenmaal gewoon doorheen. Wat bij ons goed hielp was Sab Simplex. Dat haalt geloof ik de belletjes wat weg uit het voedsel. Moet je maar eens op googlen. De cinebaby en venkelthee werkten hier absoluut niet.
Ik weet er niet zo heel veel van, maar Nutriton is toch tegen spugen om de voeding te verdikken? Is dat wel verstandig als hij al moeizame ontlasting heeft? Zou het inderdaad nog eens navragen.
Alle reacties Link kopieren
Inbakeren heeft bij mijn zoon goed geholpen.

Hij lag heel erg met zijn armen te wapperen en hield zichzelf daarmee wakker.



Tegen de krampen zijn wij overstapt op mutrilon omneo.



bijv.

www.puckababy.nl
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Nutriton kan geen kwaad voor de ontlasting.

Ik heb het met mijn dochter ook moeten geven en die zat daarbij ook nog aan de lactulose wegens moeizame stoelgang.

Maar die Nutriton moest ik evengoed geven anders hield ze het niet binnen.



Maar indd als je standaard 50 cc meer geeft omdat hij honger heeft dan moeten zijn darmpjes natuurlijk ook meer werken en went hij niet aan wat minder voeding.



massage geprobeert?

werk ontspannend bij zulke kleintjes...
Mijn eerste reactie is: als jij de baby bij elke voeding 50cc méér geeft, dan vind ik het niet heel vreemd dat hij krampjes heeft...



En over inbakeren: is dat niet iets wat je een tijdje vol moet houden, of vergis ik me nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 19 april 2009 @ 21:20:

Mijn eerste reactie is: als jij de baby bij elke voeding 50cc méér geeft, dan vind ik het niet heel vreemd dat hij krampjes heeft...



En over inbakeren: is dat niet iets wat je een tijdje vol moet houden, of vergis ik me nu?





Klopt

Robin heeft van 6 weken totdat hij 5 maanden was ingebakerd geslapen. Hij vond het heerlijk.

Het afleren en dus met losse armpjes slapen is eigenlijk vrij gemakkelijk gegaan. Zag ik erg tegenop.

Dat hij nog steeds een onrustige slaper is blijkt uit hoe wij hem regelmatig overal in zijn bed vinden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
volgens mij krijgt hij te veel voeding, en als je dit struktureel doet is het ook nog schadelijk voor je kind, niet doen dus!

google eens op ria blom, regelmaat en rust. Inbakeren doe je bij deze leeftijd ongeveer een half uurtje na de voeding, als je merkt dat je kindje moe wordt, leg hem dan weg en kijk of hij wil slapen, meteen ingebakerd. Dit halve uurtje na de voeding (of kwartiertje soms of uurtje...) gebruik je om te knuffelen, te spelen, te oefenen met in de box liggen etc. Kindje wat huilt van vermoeidheid moet slapen en moet je niet gaan wiegen waardoor die nog vermoeider wordt.

Regelmaat wil overigens niet zeggen (ik dek me alvast in ) dat je stipt op de klok voedt, juist niet. Je leert kijken naar je kindje en doet alles in een zelfde volgorde, maar in het tempo van je kind. Ook flesjes kan je op verzoek geven, mits je je maar een de maximum hoeveelheid houdt. Succes
quote:Yuna0627 schreef op 19 april 2009 @ 21:19:

Nutriton kan geen kwaad voor de ontlasting.

Ik heb het met mijn dochter ook moeten geven en die zat daarbij ook nog aan de lactulose wegens moeizame stoelgang.

Maar die Nutriton moest ik evengoed geven anders hield ze het niet binnen.







Is dat zo dat het geen kwaad kan? Nutriton zit Johannesbroodpitmeel in en is toch bijvoeding officieel? Lijkt me niet zo slim als je kindje al last van zijn darmen heeft.



Nutrilon Omneo is er speciaal voor o.a. krampjes, dus misschien kan je dat eens aan het CB vragen TO.
Alle reacties Link kopieren
MissMysterious, waarom lijkt je zoontje nog hongerig? Is het misschien zuigbehoefte? Dan helpt een speentje of een pinkje wellicht beter dan nog 50 cc extra. Ik vind trouwens 50 cc na 130 cc nogal flink, mijn dochter van bijna 9 maanden drinkt niet zulke grote flessen (afgekolfde) melk.



Wellicht overigens dat het niet kunnen slapen daarmee samenhangt? Als ik 8 gangen kerstdiner achter mijn kiezen heb kan ik de slaap ook maar moeizaam vatten. En als je er nu ook nog iets aan toevoegt wat de voeding alleen maar nóg zwaarder te verteren maakt...
anoniem_37704 wijzigde dit bericht op 19-04-2009 21:30
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft gulzig drinken en lucht happen is misschien een andere speen ook nog een optie?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Maar smollie, dan drinkt die van jou wel weer minder dan gemiddeld, denk ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 19 april 2009 @ 21:25:

[...]





Is dat zo dat het geen kwaad kan? Nutriton zit Johannesbroodpitmeel in en is toch bijvoeding officieel? Lijkt me niet zo slim als je kindje al last van zijn darmen heeft.



Nutrilon Omneo is er speciaal voor o.a. krampjes, dus misschien kan je dat eens aan het CB vragen TO.





Ik kreeg dat als advies van toen de kinderarts dus neem aan dat hij het wel weet...

maar als je het indd zo beschrijft is het wel weer dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de eerste reacties! Ik denk dus echt dat het honger is want als ik merk dat hij na een fles nog hapt en wil eten naar mijn idee, geef ik hem idd 50 cc, hierna is hij wel tevreden! Maar dit geef ik zeker niet bij elke voeding hoor... zal te gek zijn. Hij krijgt idd nu al teveel binnen volgens mij, daarom ga ik morgen ook met cb overleggen wat te doen.



Inbakeren volgens Ria Blom methode ben ik overigens geheel bekend mee, heb ik bij mijn eerste zoon ook gedaan. Ik weet dat hier een wenperiode aan voorafgaat inderdaad, ben wellicht wat te ongeduldig en moet het de tijd geven! Maar ik sta wel achter inbakeren maar niet achter die hele stipte structuur aanbieden, ik vind dat je je gevoel ook nog moet volgen ipv geheel volgens het boekje van ria blom te gaan werken... Babys van zo;n jonge leeftijd kun je echt niet verwennen...

Mijn eerste zoon was een huilbaby en ik heb toen ria blom haar methode strak toegepast met als gevolg dat mijn zoontje alleen maar meer huilde, dit doe ik dus noooooit meer! Laten huilen op zo'n jonge leeftijd vind ik persoonlijk niet kunnen, althans niet overstuur laten huilen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 19 april 2009 @ 21:31:

Maar smollie, dan drinkt die van jou wel weer minder dan gemiddeld, denk ik?De mijne doet aan grazen geloof ik. Vaak kleine beetjes drinken. Ik heb laatst nav een vraag op het borstvoedingsvragentopic geteld en ik kom op sommige dagen nog wel uit op 10 voedingen per dag. En dat kan wel kloppen, want volgens mij is 1 liter per dag wel gebruikelijk voor deze leeftijd en ze drinkt ergens tussen de 90 en 120 cc per keer uit de fles.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
dan heb je ria blom niet goed begrepen. Die heeft het niet over laten huilen en zeker niet over een hele strakke struktuur en ook niet over verwennen. Het gaat over een volgorde die je baby kan herkennen en zodat je baby weet waar die aan toe is.
Alle reacties Link kopieren
En misschien is een draagdoek nog een idee voor jullie? Ook een soort van ingebakerd, maar dan heel dicht bij jou, net alsof hij weer terug is in de baarmoeder?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij krampjes heel erg goed helpt is Gripewater. Komt uit Engeland, maar is in veel Toko's en Afrikaanse winkels te koop.

Na elke voeding een eetlepeltje en binnen een paar dagen is de baby van zijn/haar krampjes af..
Alle reacties Link kopieren
Die van ons had dat ook hoor, wij gebruiken allergie melk omdat de eiwit molecuelen daar kleiner van zijn gemaakt dan van gewone flesvoeding waardoor het makkelijker te verteren is.



Verder deden we wat werkt, dus als hij in een draagdoek op de bank samen met jou wel lekker in slaap viel, dan deden we dat totdat ie sliep en daarna voorzichting in zijn eigen bedje leggen.



Het vele eten, kan ook gewoon een zuigbehoefte zijn, probeer eens of ie aan de speen wil? Wellicht dat dat helpt, want in het begin is het moeilijk te schatten of ie honger heeft of alleen zuigbehoefte....die van mij is nu 13 weken en wil de speen niet meer maar pakt lekker zijn eigen duim.



En ja het is effe lastig, en vooral zwaar, maar het toch proberen te redden met z`n 3tjes, want die tijd gaat wel voorbij, het effe doorbijten maar het komt goed, op een gegeven moment gaat je kleintje zelf een ritme aangeven.





succes....
Alle reacties Link kopieren
Hier schrik ik toch van, hoor! Die van mij is vandaag een maand en krijgt 80-110cc per voeding voorgeschreven (google maar). Aangezien ze een zuipschuit is, is 110cc per voeding in 10 minuten weg, maar 180 lijkt me echt bizar veel!



Je weet toch de rekensom 150cc x kilo lichaamsgewicht = aanbevolen voeding per dag?



Als ik jou was, zou ik eerst eens beginnen met je pink te geven nadat je zoon klaar is met eten.



Ik krijg ook last van mijn maag en darmen als ik teveel gegeten heb maar als ik het lekker vind, stouw ik het ook naar binnen. Zou zoiets kunnen gelden voor jouw zoon?
Alle reacties Link kopieren
Ons kindje nu bijna 10 weken had het ook.

Niet om je bang te maken maar achteraf bleek hij pijn te hebben.

Hij had een liesbreuk alleen dacht ik dat hij honger had.

Ik gaf hem ook wat meer voeding dan eigenlijk mocht omdat hij anders heel weinig sliep.

Nu heeft hij vorige week een darmklem gehad en is daaraan geopereerd.

Nu heeft hij echt veel minder voeding nodig en slaapt hij veel beter.

Hij had ook groene ontlasting en dat blijkt ook een teken van pijn te zijn.



Maar nu hij weer helemaal beter is geven we hem 4 flessen van 120 en 1 van 150 omneo met nutriton.

Hij heeft dan altijd wel s'middags nog even een jengel uurtje maar dat vind ik geen probleem.

Daarnaast probeer ik wel heel erg op vaste tijden te voeden om er regelmaat in te krijgen en slaapt hij nu al een aantal nachten tot +/- 7.30.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven