afsceidscadeautje leidsters kinderdagverblijf

07-07-2008 10:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoontje gaat naar een andere groep op het KDV. Hebben jullie een leuk idee voor een afscheidscadeautje voor de leidsters?

Alvast bedankt!
chocolaatje/bonbonnetjes, leuk verpakt
Wat ook erg leuk is om een cadeautje of een lekkernij te versieren met iets wat je kind gemaakt heeft. Een tekening of iets anders.

Het was pasen toen mijn zoon het kdv ging verlaten en ik heb toen grote paaseieren met doorzichtig folie en mooie lintjes verpakt. Bij elk ei zit een lieve tekening.

Misschien kun je op internet ook iets vinden? Succes ermee!
Bij het afscheid van mijn laatste kind op het kdv heb ik een mooi voorleesboek gekocht en daar een bedankje voor in geschreven. Ook bij het afscheid van de juf van groep 1/2 (beide kinders hadden daar achtereenvolgens in de klas gezeten, dus ik heb 4 jaar contact met haar gehad) heb ik dat zo gedaan en ook zij was er erg blij, omdat het iets nuttigs is voor klas/groep én omdat het een blijvende herinnering is.
Toen mijn zoon en dochtertje weggingen bij de creche heb ik ze ene bloempotje laten beschilderen en een zakje vergeet-me-niet zaadjes erin gestopt. Mooie folie eromheen en zag er nog reuze leuk uit!
Bedankt voor de leuke ideetjes! Ik ga voor het voorleesboek omdat het inderdaad een blijvende herinnering is.

Andere ideetjes ga ik onthouden!
Ik heb zelf een cadeautje gegeven waar alle leidsters wat aan hadden: een halfjaar abonnement op de Viva dat ze kunnnen lezen in hun pauze. Kregen ze gewoon op het KDV in de post. Vonden ze super. Kindertekeningen zijn natuurlijk ook leuk om te geven, maar eerlijk is eerlijk...daar heb je niet zoveel aan. En een voorleesboek is weer zo op het werk gericht. Succes ermee
Leuk idee, het voorleesboek! Mijn zoon neemt afscheid van het kinderdagverblijf en ik was al aan het nadenken wat ik kon geven aan de leidsters. Ik wilde namelijk liever iets waar het kinderdagverblijf zelf ook iets aan heeft dan iets persoonlijks, omdat ik het gevoel heb dat ik dan de leidsters van zijn vorige groepen en de invalsters tekort doe.
quote:ariam2 schreef op 07 juli 2008 @ 12:21:

Ik heb zelf een cadeautje gegeven waar alle leidsters wat aan hadden: een halfjaar abonnement op de Viva dat ze kunnnen lezen in hun pauze. Kregen ze gewoon op het KDV in de post. Vonden ze super. Kindertekeningen zijn natuurlijk ook leuk om te geven, maar eerlijk is eerlijk...daar heb je niet zoveel aan. En een voorleesboek is weer zo op het werk gericht. Succes ermee

Ik geloof niet dat de leidsters op ons kdv pauze hebben. Ze lunchen uiteraard wel, maar dat is samen met de kindjes. Dus ik zou niet weten wanneer ze de viva moeten lezen eerlijk gezegd. Nou scheelt het misschien dat het verticale groepen zijn, dus dat er nooit een moment is, wanneer alle kindjes op bed liggen.

Ik vind dat voorleesboek een heel leuk idee. Mijn dochter heeft helaas vorige maand al afscheid genomen (theepakketjes gegeven). Maar ik ga het zeker onthouden voor mijn zoontje!
Sorry twee keer geplaatst.
quote:Tijger32 schreef op 07 juli 2008 @ 21:34:

[...]

Ik geloof niet dat de leidsters op ons kdv pauze hebben. Ze lunchen uiteraard wel, maar dat is samen met de kindjes. Dus ik zou niet weten wanneer ze de viva moeten lezen eerlijk gezegd. Nou scheelt het misschien dat het verticale groepen zijn, dus dat er nooit een moment is, wanneer alle kindjes op bed liggen.

gegeven). Maar ik ga het zeker onthouden voor mijn zoontje!De leidsters hebben gewoon recht op pauze, dus het lijkt me sterk dat ze die niet hebben. Hier hebben ze om de beurt een uur pauze. Er is dan 1 leidster verantwoordelijk, maar de huishoudelijke krachten assisteren in de groepen waar nodig.
Bij het definitieve afscheid van het kdv ook een Viva-abo cadeau gedaan. Waren ze erg blij mee.
Op de valreep zoek ik nog een extra cadeau voor de leidsters van de BSO.

Ik ga ze al een verjaardagskalender geven met foto's van de BSO. (Echt Hema.)

Maar er moet nog wat bij vind ik.

Is een boekenbon leuk? Of een voorleesboek geven?

Maar welke dan? Risico op dubbel vind ik jammer.

Wie heeft nog op de valreep een idee voor me?

We gaan het vanmiddag aanbieden.
Theebeker en lekkere thee.
Meh. Net een hele tekst geschreven en nu issie weg..

In het kort:

Ik doe invalwerk op KDVen en heb gelukkig wel pauze! We maken allemaal dagen van 10 uur, dus dat uurtje pauze hebben we echt nodig.

Een viva of ander blad in de pauze zou ik best fijn vinden, leuk kado!

Boekenbon wordt natuurlijk al snel voor het eigen plezier van de leidster gebruikt.

Mijn ervaring is dat er op het KDV maar een beperkt aantal voorleesboeken aanwezig zijn. Ik zou gaan voor boeken van Kikker, Jip & Janneke, een boekje van Gonnie (en Gijsje), Potje of een voorleesboek met meerdere verhalen voor peuters (maar net hoeveel je wilt uitgeven..)

Oh, en boekjes van Liesbet Slegers doen het ook altijd goed!

Succes!
quote:FleurtjeFee schreef op 23 april 2009 @ 09:36:

Op de valreep zoek ik nog een extra cadeau voor de leidsters van de BSO.

Ik ga ze al een verjaardagskalender geven met foto's van de BSO. (Echt Hema.)

Maar er moet nog wat bij vind ik.

Is een boekenbon leuk? Of een voorleesboek geven?

Maar welke dan? Risico op dubbel vind ik jammer.

Wie heeft nog op de valreep een idee voor me?

We gaan het vanmiddag aanbieden.Knutselboek doet 't ook altijd goed. Kunnen ze leuke ideetjes uithalen voor activiteiten met de kinderen. (De knutselbijbel is heel erg leuk!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven