Mode & Beauty alle pijlers

twijfel - ontkroezen of niet?

08-08-2008 19:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,



Ik twijfel.... ik ben een halfbloed, heb kroeshaar, maar is niet echt sterk kroeshaar... ik heb eigenlijk heel pluizig haar er kan er dus niet zoveel mee. Ik draag het ook altijd vast. Ik heb mijn haar wel eens laten ontkroezen maar heb vaak gehad dat mijn haar dan afbreekt omdat het te sterk is voor mijn 'halfbloedjes kroes haar'. Ik twijfel nu, want wil toch weer een keer mijn haar leuk los (zonder pluis) kunnen dragen.



Wie heeft er ervaring mee? Wie weet een goede kapper met kennis van halfbloedjes kroes haar'?



Groetjes,



Bianca
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft ook heel pluizig kroezend haar, ze is blank dus het "gewone" spul zou voor haar ook wel te sterk zijn. Ze komt nu bij een kapper die het glad maakt met iets dat extenso heet. Het werkt goed, ze laat het eens in de drie maanden doen en werkt het op het eind bij met de stijltang.

Ik heb trouwens vroeger een collega gehad die een grof permanent liet zetten in haar kroeshaar. Dat was een Surinaamse, ze had dus nog wel krullen en het zag er prachtig uit.

Die extenso wordt gedaan bij een gewone kapper, dus ik zou eens rondvragen bij wat zaken in de buurt of ze het kennen. (en of het geschikt is natuurlijk, ik ben geen kapper tenslotte)
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb net een boek gelezen, waar gebeurd, over een model dat kaal is geworden doordat ze bij een foute kapper terecht was gekomen om haar haar te ontkroezen, ze had veel te sterk chemisch spul op haar hoofd gehad, daardoor is de huid verbrand, haar haren zijn uitgevallen en nooit meer aangegroeid en nu draagt ze dus haarstukken/pruiken.

Ik zou dus heeeeeel voorzichtig zijn hiermee. Kijk eens of een stijltang verbetering geeft, of gewoon een olie voor je haar dat haalt ook het pluizige eruit denk ik.
Alle reacties Link kopieren
ontkroesen is echt heel slecht, gebruik goede producten en hou je haar vet. (kijk bij de afrokapper voor creme's of glansproducten)
Alle reacties Link kopieren
Ik was vd week bij een afro kapper waar vrouwen met kroeshaar dus een wave laten zetten met stijl haar, optie??
Alle reacties Link kopieren
*leest mee*



BiancaAna, je omschrijft precies mijn haar.. Kan je niet helpen maar weet wel wat je bedoelt. Heb hét middel na bijna 29 jaar ook nog niet gevonden, en kan je waarschijnlijk alleen vertellen wat je m.i. niét moet doen..
Alle reacties Link kopieren
hoi

ik heb het zelfde probleem,



wat bij mij helpt is dit:



als ik stijl haar wil, na ht douchen meteen een beetje gladmakende creme erin en mn haar zo plat mogelijk fohnen, daar na met de stijltang het glad maken. Ik heb dat ding sinds kort van mn vriend gehad en het werkt echt!!



als ik krullen wil, dan kam ik mn haar voordat ik de cremespoeling eruit spoel, en daarna niet meer, handoek er voorzichtig doorheen, een heel klein beetje wax, hoofd ondersteboven en in de puntjes knijpen, aan de lucht opdrogen. is het toch nog pluizig na het opdrogen dan schroom ik niet er een beetje cremespoeling in te knijpen.



helaas betekend dit wel dat je elke dag je haar moet wassen om de wax eruit te wassen en het ritueel weer van vorenafaan te doen...



misschien werkt het?
Alle reacties Link kopieren
dus nooit wax in droog haar smeren dan wordt het zo vet!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me doet haar haren al jaren stijlen bij een kapper in A'dam die met deze methode werkt:

http://www.wonderstraight.com/wonderstraight.htm

Het zit er erg natuurlijk en mooi uit, maar ik durf het zelf niet te doen. 1 ik vind het veelste duur en 2 ik ben bang voor breekbaar haar. Als iemand me kan garanderen dat mijn haren niet af zullen breken dan had ik het wel gedaan. Nu doe ik mijn haren na het wassen stijlen met een stijltang. Misschien zijn er meer die ervaring hebben met deze methode?
Alle reacties Link kopieren
nou ik heb het toch gedaan en ben echt tevreden

mijn kapper gebruikt leonorgreyl, dat is op natuurlijke basis en niet speciaal ontwikkeld voor kroeshaar. Omdat ik gemengd haar heb, zijn chemische middelen speciaal voor kroeshaar te sterk.

Mijn haar voelt echt superzacht! en met de palmolie al helemaal! kan het echt aanraden!
Alle reacties Link kopieren
BiancaAna, mag ik vragen waar je bent geweest voor het ontkroezen? Mijn dochter van 15 heeft ook haar dat geen kant op wil. Ben al een paar keer naar een afrokapper geweest, maar ze kwam telkens met Curly thuis, waarbij ze vreselijk veel vet in haar haar moest doen, zodat alles vet werd in huis...

Hoe onderhoud je jouw haar nu?

Je bericht is al van een tijd geleden, hoop dat je dit forum nog bezoekt...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: dominican blow out .

Heb zelf trouwens superstijl haar dus geen ervaring ermee maar ik hoor er supergoeie verhalen over. Het gaat zo: je haar wordt gewassen, daarna in grove rollers gezet waarna het eigenlijk al zo ongeveer stijl is, en daarna stijl geföhnd. Je kan het ook in kleine rollers laten zetten voor meer gedefinieerde krullen. Ik heb een aantal vriendinnen die halfbloedjes zijn met kroes haar en die doen het zo, het ziet er goed uit, je moet wel regelmatig gaan uiteraard want als je het wast is het weer krullend. Die meiden gaan elke week of om de week.
ik heb ook fijne krullen van mezelf. Ik heb het ooit een laten ontkroezen en later grove krullen erin laten zetten, maar geen van beiden hield het langer dan een week.

Ik heb me erbij neergelegd dat fijne krullend en pluishaar bij me horen. Ik was het gewoon met shampoo en cremespoeling en doe er altijd die creme van andrelon in (in een flesje met pompje), Maakt niet uit van welke lijn, Krullen, Stijl, of Beschadigd haar. Het haalt er voor mij net die pluis uit en het is niet vet.
Alle reacties Link kopieren
Dominican blowouts werken inderdaad geweldig en het resultaat is prachtig, echter: er wordt echt onzettend veel hitte gebruikt op je haar, en om dat nou elke week te doen lijkt me niet bevorderlijk voor de conditie van je haar (zelfs niet als je hittebeschermende producten gebruikt)

x La
Alle reacties Link kopieren
toevallig was ik weer even op het forum ;)



Mijn kapper is Dany Diop, en hij gebruikt producten van leanor greyl. Dit is overigens niet speciaal voor kroeshaar, maar werkt bij 'halfbloedjes' haar perfect!



De salon zit in amsterdam

http://www.de9straatjes.nl/nl/winkels/?shopid=162392



succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij goed werkt tegen pluizige (grove) krullen is de haarolie van Weleda (2x per week na het wassen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven