Kamperen met baby 18 maanden

06-05-2009 15:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, in mijn vorige topic heb ik gevraagd hoe jullie de reis aanpakken met een 18 jarige dreumis. DREUMES

Nu mijn volgende vraag:

Wij gaan dus kamperen, maar ik wil graag van jullie nog goede tips ontvangen. Wat neem je mee?

Er is ( volgens mij ) nergens een lijstje op internet te vinden met benodigheden.

Ik neem 2 pakken luiers mee, voor de zekerheid flesvoeding (al gebruiken we die niet meer) ... ik hoor jullie reactie graag.

X Neekee
Schoonmaak doekjes, extra ook als snoetenpoetser, tekendingetje, normale verzorgingspullen uiteraard, opblaasbadje klein, antimuggen zooi, campingbedje ook als box buiten te gebruiken, ehbo doosje, tja... eigenlijk wat je ook naar een gewone vakantie meeneemt denk ik.
http://www.camping-frankrijk.nl/forum/t ... =19917&p=1

kan je wat tips uit halen
quote:Neekee schreef op 06 mei 2009 @ 15:50:

Hi, in mijn vorige topic heb ik gevraagd hoe jullie de reis aanpakken met een 18 jarige dreumis.

Nu mijn volgende vraag:

Wij gaan dus kamperen, maar ik wil graag van jullie nog goede tips ontvangen. Wat neem je mee?

Er is ( volgens mij ) nergens een lijstje op internet te vinden met benodigheden.

Ik neem 2 pakken luiers mee, voor de zekerheid flesvoeding (al gebruiken we die niet meer) ... ik hoor jullie reactie graag.

X Neekee
Waterschoentjes en zwemluiers!

Oh, en eventueel potjes voeding ivm eten daar (weet niet waar je naartoe gaat?)
Hahahha in dat geval zorgen voor een goede discotheek
En met flesvoeding bedoel je biertjes?
Ik weet niet waar je gaat kamperen, maar luiers kun je toch overal krijgen? Ik ben net gaan kamperen met man en dochter van 6 mnd. Neem je een campingbedje mee? Mijn dochter had in zo'n Deryan tentje geslapen, dat ging prima en is heel klein op te vouwen. Het is op het moment nog wat fris buiten, dus ik had een slaapzak met lange mouwen meegenomen voor haar.

Verder hadden we een Ikea kinderstoel meegenomen, die was redelijk compact en de poten zijn licht en makkelijk eruit te halen. Mijn dochter speelde op het gras op een fleece deken, ze kan natuurlijk nog niet lopen, dus schoentjes etc. speelde niet zo. We hadden de fiets met zitje meegenomen en een rugdrager om haar te vervoeren en natuurlijk de buggy. Verder had ik een plastic afsluitbaar plastic doosje gekocht bij de Hema om voeding etc. in op te bergen. Flesvoeding maakte ik met heet water uit een thermoskan en Spa. Ik heb in Frankrijk in de supermarkt potjes voor haar gekocht en die gingen er goed in. Ik zou ook niet weten waarom niet.

Voor de zekerheid hadden we bij onze zorgverzekeraar zo'n pasje aangevraagd waar je in heel Europa zorg mee kunt aantonen dat je verzekerd bent.

Mijn dochter vond het overigens schitterend, het kamperen. Ze keek haar ogen uit op de camping.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
.
Als je kind al geen poeiermelk meer drinkt, waarom neem je het dan mee? Melk hebben ze overal, net als brood, net als frietjes en potjes en water en snoep...

Wat ik mee zou nemen:

bedje

lievelingsknuffel/ speen

evt medicijnen, of internationale recepten voor benodigde medicijnen

groeiboekje met vaccinatiekaart

igv buitenland: paspoort

lievelingsboekjes

emmertjes en schepjes

gietertje

petje

zonnebrand

watervaste stift om je mobiele nummer op arm van je kind te schrijven

surfschoentjes
.
.
Leek me ook hoor, dat ze met de pot zou mee-eten, maar ik weet natuurlijk niet naar wat voor land ze gaan en misschien smaakt het eten daar totaal anders, en dan zo'n dreumes, tja, die kunnen best lastig doen met eten, leek mij dus handig.

Maar potjes zijn inderdaad wel overal verkrijgbaar neem ik aan.
Zo'n koordje om een speen aan te hangen. Scheelt een hoop gezoek in de auto.
quote:Neekee schreef op 06 mei 2009 @ 15:50:

Hi, in mijn vorige topic heb ik gevraagd hoe jullie de reis aanpakken met een 18 jarige dreumis.

Nu mijn volgende vraag:

X NeekeeZou hem lekker naar spanje sturen met zn vrienden, hebben jullie een heerlijke kinderloze vakantie
Ook handig; niet al te lichte kleding. Ze adviseren wel eens donkere kleding, maar ik moet goed zoeken naar donkere kleding voor kids en al helemaal in de zomer! Maar zandkleurig doet 't al heel goed in 't zand.

ORS en de rest van de medicijnkast eigenlijk ook wel.

Telefoonnummer van je eigen huisarts op een andere plek dan ín je telefoon (mijn batterij was op en kon niet opladen en ik wilde echt even overleggen met mijn eigen huisarts... dat kon, want ik had z'n nr opgeschreven).

Extra matrasje in kinderbedje (te koop bij prenatal e.d.), kost wel tussen 25 en 40 euro maar kind slaapt beter. Ik zweer erbij!

Muskietennet voor óver het bedje (ook te koop bij prenatal e.d. maar ook buitensport zaken).

Zonnebrandspray, kun je tenminste nog een beetje mikken van afstand.

Petje/zonnebril (test thuis even uit wat kind wel niet wil, die van ons wilde allebei niet...maar nam genoegen met pet toen wij er ook eentje op deden, en dus gedrieën voor lul liepen twee weken lang)

Alles waar je er maar één van hebt en wat je echt niet mag kwijtraken, raak je zeker weten kwijt op de camping, dus...

Speelgoed

Grote wasteil die als badje dienst kan doen/ zwembadje

Fijne vakantie!!
quote:kristi schreef op 06 mei 2009 @ 16:39:

Ook handig; niet al te lichte kleding. Ze adviseren wel eens donkere kleding, maar ik moet goed zoeken naar donkere kleding voor kids en al helemaal in de zomer! Maar zandkleurig doet 't al heel goed in 't zand.

ORS en de rest van de medicijnkast eigenlijk ook wel.

Telefoonnummer van je eigen huisarts op een andere plek dan ín je telefoon (mijn batterij was op en kon niet opladen en ik wilde echt even overleggen met mijn eigen huisarts... dat kon, want ik had z'n nr opgeschreven).

Extra matrasje in kinderbedje (te koop bij prenatal e.d.), kost wel tussen 25 en 40 euro maar kind slaapt beter. Ik zweer erbij!

Muskietennet voor óver het bedje (ook te koop bij prenatal e.d. maar ook buitensport zaken).

Zonnebrandspray, kun je tenminste nog een beetje mikken van afstand.

Petje/zonnebril (test thuis even uit wat kind wel niet wil, die van ons wilde allebei niet...maar nam genoegen met pet toen wij er ook eentje op deden, en dus gedrieën voor lul liepen twee weken lang)Alles waar je er maar één van hebt en wat je echt niet mag kwijtraken, raak je zeker weten kwijt op de camping, dus...

Speelgoed

Grote wasteil die als badje dienst kan doen/ zwembadje

Fijne vakantie!!
dubbel
Even google: tik bijv vakantielijst of vakantiebenodigdheden in, of kijk bij anwb. (of een andere combi van woorden)

Weet zo niet meer waar wij hem toen vandaan hadden. Maar er zijn veel standaard lijstjes te vinden, combineer zelf een lijst met dingen die voor jullie belangrijk / nuttig zijn om mee te nemen? En kijk naar je eigen situatie.

Wij bewaren de lijst op de pc en vullen deze aan of strepen dingen af die we niet meer nodig hebben of juist wel. Of waarvan we merken op vakantie dat we die vergeten zijn of missen.

Succes!
ehm, geen idee waar het allemaal over gaat, maar een kind van 18 kan zichzelf toch wel redden???
Vakantietip in het algemeen: paspoort en evt. reispapieren inscannen en naar je gmail of hotmail mailen. Als je in het buitenland dan je paspoort of papieren kwijtraakt kan je via elke internetverbinding de kopieen uitprinten.

Luiers/potjes zou ik echt alleen voor 1 of 2 dagen meenemen. Luiers hebben ze overal en potjes zijn met 18 maanden vaak helemaal niet meer nodig (hoefde ik na een maand of 11 echt niet meer mee aan te komen). Voor de smaakontwikkeling is het ook wel goed als ze eens wat anders eten (stokbroodje brie in Frankrijk, tapas in spanje).

Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met onze 2 kinderen. Wel in een gehuurde tent met alles erop en eraan maar dat vind ik al heel wat omdat manlief de afgelopen 9 jaar nooit mee wilde kamperen. Ik ben benieuwd of ik tegen dingen aanloop die ik mee had willen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven