Vloeistofregels Schiphol omzeilen: tips?

05-05-2009 15:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind mei gaan we een weekje naar Turkije met onze kinderen. Nu zijn de vloeistofregels voor de handbagage heel erg streng. Alle verpakkingen mogen max. 100 ml. zijn en in een doorzichtig zakje van max. 1 liter zitten. Nu is onze jongste net 1 jaar en wil ik eigenlijk een fles diksap en een flesje water met melkpoeder mee voor hem. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat er zoveel mogelijk mee kan?
Alle reacties Link kopieren
ja weet je wat het is...er wordt altijd zo zwaar overdreven gereageerd op alles, alles is tegenwoordig " terrorisme".

Weet niet of je sinds 11 september nog via of naar Amerika gevlogen hebt, maar daar zijn ze helemaal van de pot gerukt wat betreft security....en nl volgt zoals altijd braaf...



Maar das een heel andere discussie
Maar XXX heeft wel gelijk.
Hoi, ik heb net heen-en-weer gevlogen naar Spanje met baby.

Had een grote babytas bij me met daarin twee aangebroken flessen water en allerhande pakjes drinken. Heb totaal geen commentaar gehad, was prima.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar met ons dochtertje naar Kreta gevlogen en zaten met hetzelfde probleem.



Op schiphol heb je doorzichtige zakjes waar een flesje water in mag vervoeren. Ook hadden wij haar fles gevuld met melk - jammer genoeg dan maar een keertje niet warm - en een drinkbeker met drinken.



Bij het instappen van het vliegtuig hebben we alleen het doorzichtige zakje laten gezien en gemeld dat dit voor de kleine meid was. Dit was geen probleem.

Haar drinkbeker en fles hebben we gewoon in de verzorgingstas gestopt en er was geen haan die er naar kraaide.



Succes en veel plezier op vakantie

X Neekee
Ik reis 24948957 keer per jaar naar Turkije.

Op schiphol kennen ze een binnenEuropabalie, en een vluchtenbuitenEuropakant.

De max ml vocht meenemen is voornamelijk binnen Europa. Tenminste dat is wat ik begrepen heb.



Ik heb slechts 1 keer last gehad bij boarding. Daar werd mijn dichte flesje spa van halve liter niet getolereerd. Er had iets van 'voor baby's' op moeten staan. Dus neem dat als tip mee. Zorg dat er op het etiket een plaatje van een blonde blozende baby staat.



Voor de rest ben ik met literflessen Spa Reine, yogidrink pakjes, kantenklare Nutrilon babymelk, appelsap (voor mezelf, want ziek toen) en weet ik meer, over de grens gegaan.

Een nagleknipper mocht ik niet meenemen. Maar 2 aanstekers en babydrinken wel.



De oudste en ik nemen wat te drinken vlak voor we boarden. Dus dat scheelt alweer wat.

Maar van mijn zg babyspul blijven ze af.

100ml is voor een baby nl best nonsens op een vlucht van meer dan 3 uur.

Eer een stewardess klaar is om voor jouw baby een beetje water te zorgen, ben je snel een uur verder. Je kind zal maar honger hebben (want etenstijd, net gespuugd etc).



Op de terugreis is het zelfs makkelijker. TR zal het een rotzorg zijn hoeveel liter je voor je baby mee het vliegtuig in wil nemen. (Je moet het natuurlijk niet overdrijven) Het is nl een Europese regel.

Er hangen wel bordjes met waarschuwingen en zoveel ml voor dit, zoveel voor dat, maar soit.
Wat iemand al zei, water kan je meenemen in een gesealde fles die je na de douane koopt. Dat scheelt weer een liter.

En volgens mij zijn vooral naar bepaalde landen de eisen streng, naar zweden kraaide er ook geen haan naar. Van Zweden weer naar Nederland wel, erg fijn als je na de douane geen drinken meer kan krijgen en je vliegtuig veel vertraging heeft......
Dat vind ik in Mùnchen zo relaxed. Koffie en thee voor het grijpen. En meerdere rokerscabines.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven