koppige man

15-05-2007 19:49 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een man die ontzettend koppig is. Wie weet hoe je er het beste mee kan omgaan? behalve praten, praten en nog eens praten...
Alle reacties Link kopieren




quote: Poezewoes reageerde



Of leren leven met het feit dat jij altijd de eerste stap moet nemen bij conflicten, of de relatie beeindigen omdat jij niet kan leven met zijn koppigheid.



Meer oplossingen heb ik niet. Je kunt een ander niet veranderen tenzij hij/zijzelf wil veranderen.







we hebben een kind samen dus ik wil liever niet stoppen. Het liefst wil ik hem een lesje leren door hem ook maar te negeren ook al duurt het vele weken. Hij zal het op den duur toch ook wel zat worden??
Ja, als je dat doet dan zal hij vast wel inbinden. En ondertussen heeft je kind zwaar last van de spanningen in huis. Wil je dat?



Als dit zo'n probleem is dan zou ik, terwille van het kind, een derde inschakelen om te bemiddelen in de manier waarop jullie omgaan met conflicten. Zoek hulp als je er zelf niet uit komt!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
exusses? hij vind dat hij altijd gelijk heeft en anders zou hij het nooit toegeven..
O, dat verandert de zaak; in mn vorige posting ging ik er van uit dat hij positief reageerde op jouw goedmakingen ...........
Overigens vraag ik nu ook wel af hoe die goedmaakscene er dan uitziet.

Nadat je enige tijd de ijskastbehandeling hebt gehad, ga jij naar hem toe en zegt dat het je spijt, dat hij gelijk heeft?? En dan zegt hij, dat hij je vergeeft ofzo? Heeft hij geen spijt over de ruzie, zijn aandeel of over het issuean sich?

Ik vraag me dit af omdat je zegt dat hij altijd gelijk heeft en nooit excuses maakt.
Alle reacties Link kopieren




quote: naima1979 reageerde





exusses? hij vind dat hij altijd gelijk heeft en anders zou hij het nooit toegeven..

O, dat verandert de zaak; in mn vorige posting ging ik er van uit dat hij positief reageerde op jouw goedmakingen ...........
hij is dan wel blij dat het goed is tussen ons maar hij zal niet toegeven dat hij fout zat.
Alle reacties Link kopieren
compilatie van uitspraken  van TO



- maar dan blijft hij mij negeren

-Ik had een keer besloten om af te wachten totdat hij maar een keer naar mij toe komt maar ho maar daar is meneer veel te koppig voor...

- toen werd hij heeeel kwaad en schopte de deur open.

- ach we hebben ruzie om de dingen die elke paar wel heeft

- Ja hij praat niet graag over gevoelens

- exusses? hij vind dat hij altijd gelijk heeft en anders zou hij het nooit toegeven..





klinkt mij in de oren als gods gift to woman!!! houden die man !!!!!

ring om jullie vinger nooit meer laten gaan!!!!:P
Alle reacties Link kopieren
Ik zou erover praten als jullie geen onmin hebben. Dus in die periode dat ie lief en attent is. En dan zonder verwijten, maar gewoon eens op tafel leggen wat je dwars zit. Vraag hem of hij misschien voor de toekomst hier een oplossing voor heeft (zonder hem voor het blok te zetten natuurlijk dat hij het op moet lossen...) en ga dingen uitproberen. Ga er in het gesprek van uit dat hij de spanning in huis tijdens 'ruzie' ook niet prettig vindt en/of dat hij het eigenlijk ook niet leuk vindt dat jij je ongemakkelijk voelt.



Bij mijn lief had het met trots te maken. Nu hij er meer op vertrouwt dat hij niet onder de voet wordt gelopen, komt die koppigheid in ruzies eigenlijk niet meer voor en kan hij zelfs zeggen "mja, het lag ook aan mij". (en ruzies zijn er sowieso nog maar sporadisch). We vertrouwen er sowieso veel meer op dat een ruzie niet het einde betekent, dus we reageren er ook niet meer zo dramatisch op. En als het echt over niets ging, dan praten we het niet eens meer uit. De laatste keer heb ik hem gewoon even laten spuien over wat hem irriteerde, heb ik alleen geluisterd en daarna NIKS.

Hoe vaak hebben jullie ruzie eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren


Overigens vraag ik nu ook wel af hoe die goedmaakscene er dan uitziet.

Nadat je enige tijd de ijskastbehandeling hebt gehad, ga jij naar hem toe en zegt dat het je spijt, dat hij gelijk heeft?? En dan zegt hij, dat hij je vergeeft ofzo? Heeft hij geen spijt over de ruzie, zijn aandeel of over het issuean sich?

Ik vraag me dit af omdat je zegt dat hij altijd gelijk heeft en nooit excuses maakt.
nee nee ik zeg nooit dat het me spijt en dat hij gelijk heeft als ik naar hem toe ga om het goed te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke man zeg! Hou 'm maar stevig vast want zoëen willen we allemaal wel!

En voordat je gaat zeggen dat ie ook heel lief kan zijn: geen énkele man is 24 uur per dag een klootzak.



@sto: schorpioenen, brrrrrr, nooit meer!
Alle reacties Link kopieren


Ik zou erover praten als jullie geen onmin hebben. Dus in die periode dat ie lief en attent is. En dan zonder verwijten, maar gewoon eens op tafel leggen wat je dwars zit. Vraag hem of hij misschien voor de toekomst hier een oplossing voor heeft (zonder hem voor het blok te zetten natuurlijk dat hij het op moet lossen...) en ga dingen uitproberen. Ga er in het gesprek van uit dat hij de spanning in huis tijdens 'ruzie' ook niet prettig vindt en/of dat hij het eigenlijk ook niet leuk vindt dat jij je ongemakkelijk voelt.



Bij mijn lief had het met trots te maken. Nu hij er meer op vertrouwt dat hij niet onder de voet wordt gelopen, komt die koppigheid in ruzies eigenlijk niet meer voor en kan hij zelfs zeggen "mja, het lag ook aan mij". (en ruzies zijn er sowieso nog maar sporadisch). We vertrouwen er sowieso veel meer op dat een ruzie niet het einde betekent, dus we reageren er ook niet meer zo dramatisch op. En als het echt over niets ging, dan praten we het niet eens meer uit. De laatste keer heb ik hem gewoon even laten spuien over wat hem irriteerde, heb ik alleen geluisterd en daarna NIKS.

Hoe vaak hebben jullie ruzie eigenlijk?
ik heb een keer heel rustig met hem gepraat en gezegd dat ik liever niet heb dat hij zich na een ruzie zo afsluit van mij. Maar zijn antwoord is dan dat hij dan even alleen wilt zijn. Ik merk ook aan hem dat hij liever heeft dat het negeren ophoud maar hij is gewoon te trots om de eerste stap te zetten.  Het verschilt hoevaak we ruzie hebben de ene keer een paar keer per week en de andere keren maanden niet.
Alle reacties Link kopieren


Wat een leuke man zeg! Hou 'm maar stevig vast want zoëen willen we allemaal wel!

En voordat je gaat zeggen dat ie ook heel lief kan zijn: geen énkele man is 24 uur per dag een klootzak.



@sto: schorpioenen, brrrrrr, nooit meer!
ppffff aan jou reactie heb ik wat zeg!!! ik vraag hier om tips en niet om jou belachelijke reactie!!
Alle reacties Link kopieren


Wat een leuke man zeg! Hou 'm maar stevig vast want zoëen willen we allemaal wel!

En voordat je gaat zeggen dat ie ook heel lief kan zijn: geen énkele man is 24 uur per dag een klootzak.



@sto: schorpioenen, brrrrrr, nooit meer!
trouwens hij is geen schorpioen dus waar heb je het over zeg!
Alle reacties Link kopieren
Lees mijn reacties even Naima.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren




quote: gabriella_ reageerde



Wat een leuke man zeg! Hou 'm maar stevig vast want zoëen willen we allemaal wel!

En voordat je gaat zeggen dat ie ook heel lief kan zijn: geen énkele man is 24 uur per dag een klootzak.



@sto: schorpioenen, brrrrrr, nooit meer! ppffff aan jou reactie heb ik wat zeg!!! ik vraag hier om tips en niet om jou belachelijke reactie!!



Wat wil je dan horen? Hoe je exact kan anticiperen op zijn nukken en grillen? Hoe jij je in bochten kan wringen om het probleem op te lossen terwijl die oplossing niet bij jou ligt? Die ligt namelijk bij hem. Het is *zijn* onvolwassen gedrag.



En die opmerking over schorpioenen was aan sto gericht. Daarom stond er ook: @sto.
Alle reacties Link kopieren
In zijn algemeenheid wil ik even zeggen dat niemand perfect is. Aan elke partner is wel iets dat niet ideaal is; de een legt op alle slakken zout en zeurt veel, de ander zegt niet vaak genoeg "ik hou van je", weer iemand knuffelt te weinig, de ander is juist weer te klef.

Wat mij betreft houden we dit gewoon in proportie: dit is dus een man die niet goed met conflicten omgaat en zich dan afsluit. Voorlopig niets meer of minder.

Naima, als hij aangeeft dat hij op zulke momenten met rust gelaten wil worden, dan is dat waar hij behoefte aan heeft. Vaak hebben mannen daar op zulke momenten meer behoefte aan dan vrouwen.

Je zou nog eens een gesprek kunnen hebben hierover en bespreken hoe lang die "time out" dan van hem maximaal kan duren. En of hij het dan op kan brengen om naar jou te komen om te zeggen dat de time out voorbij is. Aan jou dan om hem ook echt even met rust te laten. Ga dan gewoon iets leuks voor jezelf doen, ook al voel je je k**.

Voor mij heeft het echt heel erg geholpen om niet in paniek te raken van een beetje ruzie. Af en toe spanning en mot hoort er gewoon bij en lost zich ook wel weer op. En dan maakt het ook niet uit wie er wint. Kan gewoon zijn dat 1 van de twee een rotdag heeft gehad, nou dat kan.

Ik bedoel dus niet dat je je op moet offeren, maar je kan afspreken hem zijn tijd te gunnen, terwijl jij vantevoren weet hoe lang dat ongeveer gaat duren.

(ga hem dan trouwens niet om de oren slaan dat de time out te lang zou zijn, of dat hij langer 'wegblijft' dan afgesproken, sta erin dat jullie hier gewoon een prettige oplossing voor willen zoeken).
Alle reacties Link kopieren
Yep, de optie van Poezewoes kan natuurlijk ook altijd! (imho)
Alle reacties Link kopieren
heel erg bedankt allemaal voor jullie reactie!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Naima, ik ben best serieus ingegaan op je vraag. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een inhoudelijke reactie van je daarop.
Alle reacties Link kopieren
Lief is koppig. Zo koppig dat ie toen hij nog thuis woonde en ruzie had met zijn moeder, hij gewoon dagen z'n mond niet tegn haar opendeed. Zij is net zo, dus dat was gezelig daar.

Ik ben precies het tegenovergestelde. Hart op de tong, wat me dwars zit hoor je meteen en na 5 minuten ben ik het weer kwijt.

De 1e keer dat wij mot hadden (echt om iets heel stoms, ik werd pissed vanwege een kutstrijkijzer, dus ik gooide er een paar vloeken uit en gaf hem de schuld want het was zijn strijkijzer) kwam dat verschik opeens naar voren.

Hij zei niks. Toen ik na 5 minuten weer m'n gewone zelf was, zei nog niks. Na een kwartier werd ik daar kriegel van en heb gezegd dat ik te goed ben voor de silent treatment. Dat het alleen kon werken tussen ons als we beiden water bij de zijn zouden doen.

Dat hebben we gedaan. Ik ga niet meer meteen uit m'n panty, hij is opener.

Ik ben nog steeds degene die de 1e stap zet tot goedmaken, hij zet dan meteen stap 2.

Werkt prima zo.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
heel erg bedankt allemaal voor jullie reactie!!
graag gedaan !
Alle reacties Link kopieren


In zijn algemeenheid wil ik even zeggen dat niemand perfect is. Aan elke partner is wel iets dat niet ideaal is; de een legt op alle slakken zout en zeurt veel, de ander zegt niet vaak genoeg "ik hou van je", weer iemand knuffelt te weinig, de ander is juist weer te klef.

Wat mij betreft houden we dit gewoon in proportie: dit is dus een man die niet goed met conflicten omgaat en zich dan afsluit. Voorlopig niets meer of minder.

Naima, als hij aangeeft dat hij op zulke momenten met rust gelaten wil worden, dan is dat waar hij behoefte aan heeft. Vaak hebben mannen daar op zulke momenten meer behoefte aan dan vrouwen.

Je zou nog eens een gesprek kunnen hebben hierover en bespreken hoe lang die "time out" dan van hem maximaal kan duren. En of hij het dan op kan brengen om naar jou te komen om te zeggen dat de time out voorbij is. Aan jou dan om hem ook echt even met rust te laten. Ga dan gewoon iets leuks voor jezelf doen, ook al voel je je k**.

Voor mij heeft het echt heel erg geholpen om niet in paniek te raken van een beetje ruzie. Af en toe spanning en mot hoort er gewoon bij en lost zich ook wel weer op. En dan maakt het ook niet uit wie er wint. Kan gewoon zijn dat 1 van de twee een rotdag heeft gehad, nou dat kan.

Ik bedoel dus niet dat je je op moet offeren, maar je kan afspreken hem zijn tijd te gunnen, terwijl jij vantevoren weet hoe lang dat ongeveer gaat duren.

(ga hem dan trouwens niet om de oren slaan dat de time out te lang zou zijn, of dat hij langer 'wegblijft' dan afgesproken, sta erin dat jullie hier gewoon een prettige oplossing voor willen zoeken).
Hey Myrax!



Ik vind het niet erg om hem even de ruimte te geven maar ja voor hoelang!! Ik kan proberen om met hem te praten over een time out maar vraag me af of hij erop ingaat... Zijn reactie zal wel zijn dat ik fout zit en niet hij. Anders zat ik gewoon te denken om hem maar ook te negeren en ook maar af te wachten totdat hij maar eens zijn trots opzij te zetten. Zo leert hij er hoop ik van voor de volgende keer...
Alle reacties Link kopieren




quote: naima1979 reageerde





quote: mabel007 reageerde



Als jij het als eerste goedmaakt, hoe is zijn reactie dan?

Dan merk ik aan zijn houding dat hij het ook wel wilt goedmaken maar ja de eerste stap moet altijd van mijn kant komen. Daar baal ik van. Ik had een keer besloten om af te wachten totdat hij maar een keer naar mij toe komt maar ho maar daar is meneer veel te koppig voor...



Oke, jij bent dus iets minder koppig dat hij, dus zet jij de eerste stap. Wat doet het er toe. Het is geen wedstrijd.

Sterker nog, de volgende keer zeg je na een ruzie meteen; "weet je wat Piet, nu kunnen we elkaar, zoals gebruikelijk, wel een poosje negeren, waarna ik over een paar uur als eerste de stap zet om weer normaal te doen .......... Ik stel voor dat we vandaag de korte doorsteek nemen, ik maak het meteen goed, dat spaart tijd. Oke?".

Dat vind ik wel een goed idee, laat maar zien dat je door hebt in een belachelijk rollenspel terecht te zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt gewoon tegen hem: Kunnen we straks weer ruzie maken? Ik vind het wel lekker rustig zo.
Alle reacties Link kopieren


Hey Myrax!



Ik vind het niet erg om hem even de ruimte te geven maar ja voor hoelang!! Ik kan proberen om met hem te praten over een time out maar vraag me af of hij erop ingaat... Zijn reactie zal wel zijn dat ik fout zit en niet hij. Anders zat ik gewoon te denken om hem maar ook te negeren en ook maar af te wachten totdat hij maar eens zijn trots opzij te zetten. Zo leert hij er hoop ik van voor de volgende keer...

Het lijkt me ook geen goed idee om met hem over 'time out'  te praten op het moment dat het mis is. Doe dit op het moment dat het lekker loopt.

Ik denk dat negeren niet helpt, zeker niet als jullie een kindje hebben samen. Praten, praten. Maar wel op een goed moment.
Alle reacties Link kopieren
Zuss, zo gaat het bij ons ook. Ik ben nogal licht ontvlambaar, maar ben na vijf minuten ook weer vergeten waarom ik plots uit mijn krammen schoot. Lief wordt niet zo snel kwaad, maar als hij kwaad is, blijft hij kwaad... Ook een koppigaard dus...

In het begin was dat heel lastig. Hij snapte niet waarom ik me zo druk maakte om iets kleins (ook al was het dan maar even) en ik kon niet begrijpen hoe hij zooo lang kwaad kon blijven omdat ik ff geroepen had... Maar nu weten we dat van elkaar en gaat het een stuk beter. Natuurlijk loopt het soms nog wel eens mis, bv. als één van de twee een rotdag heeft (dan ben je niet zo coöperatief). Over het algemeen ben ik ook degene die de eerste stap moet zetten om de ruzie bij te leggen (volgens vriend omdat ik ook de ruzie begonnen ben, maar ik vind "even opvliegen" niet hetzelfde als een ruzie beginnen, maar soit...). Maar goed, als dat nodig is om de relatie goed te laten draaien. Als ik de eerste stap zet, draait hij ook meteen weer bij en dan is alles binnen no-time weer koek en ei (tenzij het één van de rotdagen is, dan zijn we allebei te koppig om iets te doen).

Ik zou ook kunnen proberen om langer te koppen dan hij etc. (hoewel ik daar niet goed in ben), maar dan denk ik: het leven is al zo kort. Als ik door een simpel gebaar de ruzie kan oplossen, waarom zou ik dat niet gewoon doen? Want als we geen ruzie hebben, is hij echt een schat, en hij doet ook veel voor me (ik ook voor hem hoor).

Natuurlijk ben ik het soms ook grondig beu (weer die rotdagen) en kan ik hem wel achter het behang plakken, maar dat komt gelukkig niet vaak voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven