Gezondheid alle pijlers

Niet ongesteld tijdens stopweek pil

13-05-2009 08:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Zoals de titel al zegt ben ik niet ongesteld geworden tijdens de stopweek van mijn pil. Zelfs geen druppel, gewoon helemaal niet. Natuurlijk een zwangerschapstest gedaan, en die gaf aan niet zwanger (opgelucht want ken mijn liefde pas 2 maanden)

Ik heb contact opgenomen met de huisarts, en zij zei dat het in zeldzame gevallen wel een voorkomt. Dat een zwangerschap zo goed als uitgesloten is, maar dat ik over 2 weken voor de zekerheid nogmaals kan testen. En als ik de volgende periode weer niet ongesteld word ik weer contact op moet nemen.



Ik wil wel eens weten hoe zeldzaam het is. Iemand van jullie wel eens meegemaakt? En bleek je dan toch zwanger, of was het iets anders? Als ik namelijk wel zwanger blijk te zijn wil ik nog wel een keuze hebben. Ik ken deze man pas 2 maanden, en heb al 2 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een test aan wagen denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad over 2 weken weer testen. Nu heeft het geen zin om nogmaals te testen. Anders even vragen of je bloed mag laten prikken op het zwangerschapshormoon. Is betrouwbaarder als een urinetest.



Ben trouwens ook wel eens niet ongesteld geweest in de stopweek. Kan allerlei oorzaken hebben. Weet niet waardoor het bij mij kwam maar de maand erop was ik weer keurig ongesteld
anoniem_48393 wijzigde dit bericht op 13-05-2009 09:11
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Ik ben nu alweer een week aan de pil. Ik moest gewoon verder gaan, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Dus dan kan ik over een week weer testen.

Meiden die dit ook hebben gehad waar zijn jullie!!!!



We hadden die periode nog niet heel veel sex gehad, omdat we elkaar net kennen en elkaar nog niet dagelijks zien, maar zonder pil ben ik heel vruchtbaar. (ik val onder de gelukkige in 1 keer raak enzo) Maar ik heb verder nooit problemen met de pil gehad. Wel ben ik het begin van die periode ziek geweest(wel maagpijn, geen diarree) Bij mijn eerste kind heb ik 3 keer moeten testen voordat de test positief aangaf. Ik zet even de dingen op een rij. De kans op een zwangerschap is klein, maar wel aanwezig. Ik hoop maar dat het iets met mijn hormoonhuishouding te maken heeft.



Jullie weten natuurlijk ook niet wat er aan de hand is, maar hoop wel op ervaringen. Want ik kan mijn eigen gevoel niet meer vertrouwen. Voor dat ik die test deed was ik overtuigd dat ik zwanger was. Toen die aangaf niet zwanger, zakte dat gevoel weer weg, maar nu twijfel ik weer, en dan weer niet hahaha om gek van te worden.



B;oed prikken is een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwprinses dat stelt me toch weer gerust, dat je het ook wel eens heb gehad. Bij mijn vriendinnen heeft niemand het ooit gehad. Daarom wilde ik hier eens vragen hoe vaak het voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn beste vriendinnen werd niet ongesteld in haar stopweek. Haar zoon is nu 7.

Maar het lijkt me dat het niet altijd zo hoeft te gaan. Zelf geen ervaringen overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd een tijdje geleden ook niet ongesteld in mijn stopweek, heb er flink wat testen tegen aan gegooid maar was echt niet zwanger. Een maand later werd ik gewoon weer ongesteld. Geen idee waar het aan lag, maar schijnbaar gebeurt het wel meer mensen
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je pil bij jou zó goed werkt dat je onvoldoende slijm opbouwt in je stopweek en dus letterlijk "niets" hebt om uit te scheiden. Heb ik zelf ook gehad (meerdere keren), en was dus niet zwanger. Als ik wel ongesteld werd, was dat ook maar 2 dagen licht (om dezelfde reden)
Alle reacties Link kopieren
Christiane nee ik hoop niet dat het altijd zo gaat haha.



Guria jou reactie stelt me weer gerust. Ik denk dat ik ook maar gewoon mijn volgende stopweek afwacht.



Bedankt voor de ervaringen tot dusver. Stelt me toch weer een beetje gerust.
Alle reacties Link kopieren
Op de website van Clear Blue staat:



"Als je de anticonceptiepil neemt, kan het onduidelijk zijn wanneer je moet testen, omdat de bloeding bij gebruik van de anticonceptiepil een ‘onttrekkingsbloeding’ is en geen echte menstruatie.

Wij raden je aan op zwangerschap te testen vanaf 19 dagen nadat je voor het laatst seks hebt gehad of vanaf 19 dagen nadat je een pil hebt gemist/je maag van streek was/je antibiotica hebt gehad. Als de uitslag ‘Niet zwanger’ is en je denkt nog steeds dat je zwanger bent, wacht dan minstens drie dagen voordat je weer een Clearblue-zwangerschapstest doet."



Zou het kunnen dat je te vroeg hebt getest?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Test je dan ook altijd als je niet ongesteld word? Lijkt me wel vervelend. Ik ben nooit zwaar ongesteld geweest. Dus dat klopt wel. Heb deze maand wel meer afscheiding, en slijm. Lekker verhaal weer haha
Alle reacties Link kopieren
Ja als ze die 19 dagen aanhouden kan ik te vroeg hebben getest
Alle reacties Link kopieren
hoi,



ik werd ook niet ongsteld in mijn stopweek, testje gedaan en bleek niet zwanger te zijn.

vervolgens weer 2 weken afgewacht maar nog steeds niet ongesteld, test bij de dokter...: "gefeliciteerd, je bent niet zwanger( ik was 22 en woonde nog bij mijn moeder toendertijd)

ik blij en maar weer afwachten..

nog eens twee weken later test gehaald bij het kruidvat, ging ervanuit dat ik toch echt niet zwanger was( terwijl een stemmetj in mijn hoofd iets heel anders fluisterde..) maar guess again: hartstikke zwanger!

bij een echo kort daarop bleek ik al ruim 8 weken zwanger.

het eindresultaat? een prachtige dochter van 7!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mavis schrik van jou verhaal hahaha. Ik weet niet meer wat het stemmetje in mijn hoofd zegt. Nu op dit moment niet zwanger, maar het volgende moment, misschien toch wel zwanger. En ik heb er al twee, zou het toch moeten weten.



En ik voel verder helemaal niks. Zit eigelijk super in mijn vel(verliefd he) Mijn prille liefde is alleen nu in het buitenland, eigelijk vlak na onze laatste keer sex vertrokken. (helemaal niet leuk als je net verliefd bent) maar hij komt bijna terug(jippie!) Heb hem dus niks gezegd van dit alles. Wil hem niet de stuipen op het lijf jagen. Ik wil ook best wel een derde, ooit, maar niet nu. Niet met zo een prille liefde. Dus ik blijf hopen dat het niks bijzonders was, en wacht met spanning mijn volgende stopweek af.
Alle reacties Link kopieren
Ik word vrij regelmatig (ik denk zeker 2 a 4 keer per jaar) niet ongesteld tijdens mijn stopweek. De eerste paar keren dat dat gebeurde (alweer jaren terug) was ik ook steeds bang dat ik zwanger was, maar tegenwoordig ben ik er eigenlijk alleen maar blij mee, hoe minder vaak ongesteld, hoe beter!

Zeker omdat je je niet "zwanger voelt" zou ik me niet al te druk maken (tenzij je je aan het begin van je vorige zwangerschappen ook niet anders voelde).
Alle reacties Link kopieren
Ik slik zelf al een jaar of 15 de pil en sinds een jaar of 8 slik ik zelfs steeds een paar stripjes achter elkaar. (max 3) (Dit i.o.m een gyneacoloog ivm hormonale klachten). Ik heb nu mijn laatste bloeding in een stopweek vorig jaar zomer gehad. Aangezien er bij de volgende stopweken ook niks kwam, toch maar contact met de huisarts opgenomen. (Zwangerschapstesten gaven steeds aan dat ik niet zwanger was, was dat wel zo geweest dan had ik dat nu vast wel gemerkt :D).



Mijn huisarts heeft mij uitgelegd dat het uitblijven een bloeding goed past bij langdurig pilgebruik zoals ik dat doe. Op een gegeven moment stelt je lichaam zich hierop in, waardoor er steeds minder baarmoederslijmvlies wordt aangemaakt. Er hoeft dan dus ook steeds minder te worden afgevoerd. Op een gegeven moment kan de bloeding in de stopweek zo gering worden dat dit niet meer met het blote oog waarneembaar is. Het kleine beetje wat je misschien verliest "verdwijnt" dan in je natuurlijke vaginale afscheiding. Mij is er wel bij gezegd dat het wel belangrijk is om eens per 2/3 stripjes een stopweek in te lassen. Mocht er slijmvlies zijn dat afgevoerd moet worden, dan krijgt je lichaam hier de gelegenheid voor.



Ik maak me er nu geen zorgen meer om en vind ik het prima zo :-).



Over een zwangerschap maak ik me geen zorgen: ik slik zeer trouw elke avond rond hetzelfde tijdstip de pil. In mijn hele pil-slik periode ben ik hem hoogstens 2 of 3 keer vergeten en toen hebben we voor de zekerheid een maand extra maatregelen genomen. Als ik antibiotica gebruik, hanteer ik ook een maand ipv de aanbevolen 2 week. In deze "risico periodes" neem ik dus wel het zekere voor het onzekere....



Maarre Safari100, als je toch twijfelt of je wel/niet zwanger bent, ook al zegt een test van niet, gewoon bloedonderzoek bij je huisarts aanvragen. Als je zekerheid hebt dat het goed is, wordt je misschien wel spontaan alsnog ongesteld, want ook door stress kan je menstruatie uitblijven. In elk geval succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt nog voor de reacties. Blij te horen dat het vaker voorkomt. Ik ga er ook maar vanuit dat ik niet zwanger ben, en wacht me stopweek af. Mocht ik weer niet ongesteld worden dan doe ik nog een test, en overleg met mijn huisarts.



Zegt mijn collega vandaag, je borsten lijken wel groter, ben je zwanger ofzo? (ze weet niks van dit verhaal natuurlijk) Ik zeg doe jij even normaal zeg hahaha. Zal je altijd zien haha. Op dat soort opmerkingen zit ik echt niet te wachten.
Alle reacties Link kopieren
nou hier nog eentje

ik ben dus ook niet ongesteld geworden in mijn stopweek.

ik heb ook een test gedaan maar was gelukkig niet zwanger ik weet ook niet hoe dit kan en snap er niks van.

wel ben ik van pil veranders van 30 naar 20 en heb ik een antibiotica gehad (in die tijd geen seks gehad je weet maar nooit) ik heb zelf het gevoel dat ik zwanger ben maar de test blijkt van niet.... moet ik nu weer beginnen aan de pil? en gewoon afwachten wat er gebeurd?

hopelijk reactie
Alle reacties Link kopieren
@kwellykelly



Toevallig heb ik nu net een stopweek gehad zonder ongesteld te zijn geworden. Twee tests er tegenaan gegooid, maar negatief, gelukkig!

Ik slik ook de 20, heb ook antibtiotica gehad, wel seks gehad, maar toen de morning afterpil gehaald....



Ik wacht maar tot over 3 weken als de pil weer "op" is. Hoe is het jou vergaan??
Ik gebruik de nuvaring en daarmee ben ik ook regelmatig niet ongesteld of maar heel licht. Wel alle symptomen als krampen, buikpijn en vocht vasthouden, maar gewoon geen bloed.

Tis idd om de reden die hier al wordt aangegeven, de hormonen zorgen er op den duur voor dat er heel weinig baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd, dus hoeft er ook niets afgestoten te worden. Daarnaast wordt er ook altijd een deel van het slijmvlies via de buikholte geresorbeerd (retrograad) en dat zal ook wel het geval zijn als je niet ongesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde, nooit eerder het probleem gehad.. maar nu niet ongesteld in de stopweek. Na een week een test gedaan en negatief. Nu nog niet begonnen met de pil. Wat nu? Huisarts of nog een test. Ik kan het me niet voorstellen dat ik zwanger ben, wel seks gehad tijdens de pil en een antibiotica kuur gehad, maar daar wel rekening mee gehouden.



Hoe is het met kwellykelly en ellende?? Ben erg benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden..!



Hier zit nog een dame met hetzelfde probleem. Ik word al 4 maanden niet meer ongesteld in mijn stopweek. Ik heb dit probleem tig jaren eerder gehad en heb toen ook een aantal bezoekjes gebracht aan de huisarts. Maar je hoeft niet meteen te denken aan zwangerschap. Ik heb bij de onderstaande reacties precies hetzelfde gelezen wat mij is verteld: dat er simpelweg te weining slijm wordt aangemaakt en daarom je "fake" ongesteldheid niet komt.. Door die pil is het natuurlijk niet een natuurlijke ongesteldheid. Ik zit er nu echt over te denken om te stoppen met deze pil.. Het maakt volgens mij je hele lichaam kapot met al die harmonen. Ik ben in mijn stopweek ook altijd een andere vrouw, ik ben zeer emotioneel, chaggi en heb veel buikkrampen.. verschrikkelijk gewoon. Denk toch maar een spiraaltje te nemen.. Geen gedoe!
Alle reacties Link kopieren
Ik slik een heel lichte pil, toch al een jaar of 10, mij overkomt het ook wel eens (2 a 3 keer per jaar?), niet ongesteld in mijn stopweek, maar wel alle tekenen daarvan (kramp, opgeblazen, enz) Heeft me al best wat testjes voor de zekerheid gekost terwijl ik toch erg precies ben met de pil.
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,



Zelfde probleem hier. Ik ben 17 en slik de pil , ik heb seks gehad en wordt niet ongesteld in mijn stopweek. Ben nu al een week overtijd maar de zwangerschapstest zegt dat ik niet zwanger ben... Wat te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven