Geld & Recht alle pijlers

wel/geen ongevallenverzekering

14-05-2009 00:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik (alleenwonend/single) moet besluiten om wel/geen ongevallenverzekering af te sluiten. N lastige keuze. Zo lees ik dat deze verzekering veel overlap heeft met andere verzekeringen. Bijv. als je op vakantie door een ongeval blijvend invalide raakt, is je reisverzekering daar ook voor bestemd.

Hebben jullie een ongevallenverzekering afgesloten? Wat waren jullie afwegingen?



Laura
Alle reacties Link kopieren
Ongevallen verzekering ?



Eh die zit toch bij mijn autoverzekering in of bij mijn aanvullend ziektekosten verzekering ?

En via mijn werk ben ik dan ook weer verzekerd, mocht mij iets gebeuren tijdens het werk dan zit dat in t pakketje van mijn baas.



en mijn Reisverzekering eh wanneer ik in t buitenland op vakantie ben of uberhaupt op vakantie ben dan wordt alles vergoed.

Behalve met wintersport moet ik een speciale wintersport dekking nemen. Dit om oa de gipsvlucht.





Van google:



Of een ongevallenverzekering verstandig is in uw situatie, hangt af van de verzekeringen die u al hebt. Met een arbeidsongeschiktheidsverzekering bent u verzekerd voor de gevolgen van invaliditeit. En met een begrafenisverzekering of levensverzekering dekt u al een groot deel van de financiële gevolgen door overlijden. Een ongevallenverzekering is alleen aan te raden als u door werk of privé-omstandigheden extra risico's loopt die niet door een andere verzekering worden gedekt.





Eh ik loop geen extra risico volgens mij als single .. prive of werk . Ik heb in iedergeval GEEN speciale ongevallen verzekering afgesloten.(volgens mij heb ik die ooit wel aangevinkt bij het aangaan van mijn auto verzekering)





Geloof dat je als zelfstandig ondernemer wel een speciale ongevallenverzekering moet afsluiten ?
Alle reacties Link kopieren
Tsja... ik heb er wel eentje. En wel om de reden dat ik een partner en een kindje heb. Wij rijden beiden motor en stel dat een van ons iets overkomt dan krijgt de ander in ieder geval een sommetje mee om verder te gaan. Want als er dan ineens inkomen wegvalt en je verliest een geliefde dan sta je... Ook bij invaliditeit wordt er een uitkering gedaan. En nee... tis geen miljoen ofzo... maar mocht je gehandicapt raken zal je met genoeg sores te maken hebben als extra onkosten, misschien een verhuizing, inkomstenderving etc.



On the other hand realiseer ik me ook dat het een luxeverzekering is waar je wellicht (hopelijk???) nooit gebruik van hoeft te maken!
Alle reacties Link kopieren
veel werkgevers hebben een ongevallen verzekering die dek tussen 06.00 uur en 24.00 uur... alles wat dus tussen die uren gebeurt valt onder de ongevallenverzekering van de werkgever, ookal heb gebeurt het thuis, onderweg, wanneer je motor rijdt..



verder ben je idd vaak verzekerd via andere dingen als autoverzekering, reisverzekering etc. etc.....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een ongevallen verzekerin wat onzinnig. Wanneer je komt te overlijden door ziekte heb je er niks aan. Gewoon kritsich kijken naar je eigen situatie, ik denk dat je meer hebt aan een overlijdensrisico verzekering dan een ongevallen verzekering. Dat zelfde heb ik overigens oko met arbeidsongeschiktheidsverzekeringen..wanneer ben je nou echt arbeidsongeschikt... verschilt ook weer bij elke verzekeraar. Wij nederlanders verzekeren soms ook wel eens teveel. Geen risico's verzekeren die je best zelf kan dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik ook niet.

Als je zelfstandige bent dan is een arbeidsongeschiktheidsverzekering handig, en als je een eigen huis en/of gezin hebt een overlijdensrisicoverzekering. Maar een ongevallenverzekering lijkt me zelden echt nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven