EN wat eten we vandaag?

18-03-2009 19:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes is ons vorige topic gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

En wat eten we vandaag?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Bowie79 schreef op 15 mei 2009 @ 15:18:

sartan, ik ga het dit weekend proberen!

Effe checken, dat was die pasta met chorizo toch?

ben benieuwd of je het lekker vindt!
Ik at broccoli dagschotel (gehakt, uitje, tomaatje, broccoli en dan zo'n mix van maggi geloof ik en daarbij gekookte aardappels). Vond dat in mijn herinnering erg lekker, maar viel erg tegen... Doen we dus maar niet meer. Clienten vonden het wel errug lekker verbazingwekkend.

Morgen wederom op werk: spinazie met een eitje, aardappelen en een kipfiletje met champignonsaus.
Risotto met paddestoelen met een tomatensalade erbij (oftewel, restjes-opmaak-dag)
bordje uit de plingggg,moet straks weer aan de slag en heb weinig zin in veel werk
Door SartMan zelf gemaakte vegaburgers (bulgur en kikkererwten geblenderd met knof koriander komijn etc) op een bruin broodje met lekker veel sla erbij. Heerlijk!
Een flinke bord shoarma bij het Turkse restaurant! Héérlijk. Heb alleen net ook al een heel pak (oeps) marsijsjes opgegeten. Maar ik ga gewoon stug door
Gekruide kipdrumsticks, verse groenten in de romertopf.

Erbij rostirondjes.
Zelfgemaakte aardappel/prei soep met uitgebakken spekjes en bieslook. Plus een stokbroodje met verse pesto en boursin.
Vandaag kikkererwtenstoofpot met stukjes aardappel en spinazie. Met nduja, een zeer scherpe chorizo achtige worstsoort uit Calabrie, (die valt helemaal uit elkaar) die we een paar weken geleden in Londen hebben gekocht. Is helaas niet hier verkrijgbaar en is het laatste beetje...
Vanmiddag met lunch 2 verschillende kipsandwiches. 1 pistoletje met kip/komkommer/geb.uitjes/pindasaus en 1 sandwich met kip/roomkaas/aardbeien/tuinkers.

Vanavond kipgehaktballetjes met een ananas-zoet-zure-saus en pikante rijst met doperwtjes erin.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Rijst met roerbakgroentes en zalm.
Ik heb nog niets gegeten. Ik heb eigenlijk zin in een vreselijke bak patat met een mega klodder mayo. Maar dan voel ik me daarna weer zo slecht.

Hmm.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Gister: losse happen tijdens een verjaardagsfeest

Vandaag: zelfgemaakte bloemkoolsoep (met room en blauwe kaas), stokbrood met bieslookroomkaas en een salade van rucola met tomaat, komkommer, olijf, geroosterde pijnboompitten en kappertjes.
Kabeljauw met prei, tomaatjes, mosterd en viskruiden uit de oven.
KFC- kipburger menu
Snjókorn falla, á allt og alla
Tijdens de bekerfinale in de kuip een broodje kroket met mosterd en onderweg naar huis nog een bord friet in een trukkers café.

Morgen maar iets gezonder, maar hé de beker is binnen dus what te heck!!!!!!!!!
Vanavond een boterham (sporten) met misschien een gebakken eitje.
Aardappeltjes met spek en ui van de bakplaat, slavinken en een salade met rucola, komkommer, boontjes, walnoten, zachte geitenkaas en een sinaasappeldressing.
Snel en simpel: Andijviestampot
Uit de vriezer: thaise nasi, erbij gebakken uitjes en wat kroepoek.
Aardappeltjes, rode kool en een balletje gehakt. Uiteraard een lekker justje erbij!
Jachtpannetje met sperziebonen.

Vlees braden gaat vaak fout hier.

Bij bovenstaand gerecht maak ik gebruik van hamlappen.

Hoe zorg ik ervoor dat dit lekker mals smaakt? En niet als een droog stuk leer.

Is het nou aanbraden op hoog vuur?

Dan doorpruttelen op laag vuur?

Heet water toevoegen. Anders schrikt het vlees?

HELP.
Aanbraden in veel boter op hoog vuur, vlees goed dichtschroeien en dan kokend water erbij (absoluut niet koud, dan schrikt je vlees!) Scheutje azijn of cola zorgt er ook voor dat het lekker mals blijft. En dan inderdaad pruttelen op een héél laag vuurtje. Hoeft dus niet te koken, maar echt pruttelen!
Zaterdagavond uit eten (tapas), gisteren werd het spinazie/fetaschotel van Knorr en vanavond wordt het gevulde courgette uit de oven.
Iets improviseren met garnalen, tomaten, bleekselderij, spaanse peper, knoflook & ui met verse koriander & nam pla. (mijn vriend maakt iets dergelijks met komkommer, ipv bleekselderij, maar dit heb ik nou eenmaal in huis en ik heb geen tijd om boodschappen te doen). Met zilvervlies rijst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven