EN wat eten we vandaag?
vrijdag 15 mei 2009 om 23:54
Ik at broccoli dagschotel (gehakt, uitje, tomaatje, broccoli en dan zo'n mix van maggi geloof ik en daarbij gekookte aardappels). Vond dat in mijn herinnering erg lekker, maar viel erg tegen... Doen we dus maar niet meer. Clienten vonden het wel errug lekker verbazingwekkend.
Morgen wederom op werk: spinazie met een eitje, aardappelen en een kipfiletje met champignonsaus.
Morgen wederom op werk: spinazie met een eitje, aardappelen en een kipfiletje met champignonsaus.
zondag 17 mei 2009 om 09:22
zondag 17 mei 2009 om 09:35
Vanmiddag met lunch 2 verschillende kipsandwiches. 1 pistoletje met kip/komkommer/geb.uitjes/pindasaus en 1 sandwich met kip/roomkaas/aardbeien/tuinkers.
Vanavond kipgehaktballetjes met een ananas-zoet-zure-saus en pikante rijst met doperwtjes erin.
Vanavond kipgehaktballetjes met een ananas-zoet-zure-saus en pikante rijst met doperwtjes erin.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 18 mei 2009 om 15:08
Jachtpannetje met sperziebonen.
Vlees braden gaat vaak fout hier.
Bij bovenstaand gerecht maak ik gebruik van hamlappen.
Hoe zorg ik ervoor dat dit lekker mals smaakt? En niet als een droog stuk leer.
Is het nou aanbraden op hoog vuur?
Dan doorpruttelen op laag vuur?
Heet water toevoegen. Anders schrikt het vlees?
HELP.
Vlees braden gaat vaak fout hier.
Bij bovenstaand gerecht maak ik gebruik van hamlappen.
Hoe zorg ik ervoor dat dit lekker mals smaakt? En niet als een droog stuk leer.
Is het nou aanbraden op hoog vuur?
Dan doorpruttelen op laag vuur?
Heet water toevoegen. Anders schrikt het vlees?
HELP.
maandag 18 mei 2009 om 18:04
Aanbraden in veel boter op hoog vuur, vlees goed dichtschroeien en dan kokend water erbij (absoluut niet koud, dan schrikt je vlees!) Scheutje azijn of cola zorgt er ook voor dat het lekker mals blijft. En dan inderdaad pruttelen op een héél laag vuurtje. Hoeft dus niet te koken, maar echt pruttelen!
maandag 18 mei 2009 om 19:07