quote:
In zijn algemeenheid wil ik even zeggen dat niemand perfect is. Aan elke partner is wel iets dat niet ideaal is; de een legt op alle slakken zout en zeurt veel, de ander zegt niet vaak genoeg "ik hou van je", weer iemand knuffelt te weinig, de ander is juist weer te klef.
Wat mij betreft houden we dit gewoon in proportie: dit is dus een man die niet goed met conflicten omgaat en zich dan afsluit. Voorlopig niets meer of minder.
Naima, als hij aangeeft dat hij op zulke momenten met rust gelaten wil worden, dan is dat waar hij behoefte aan heeft. Vaak hebben mannen daar op zulke momenten meer behoefte aan dan vrouwen.
Je zou nog eens een gesprek kunnen hebben hierover en bespreken hoe lang die "time out" dan van hem maximaal kan duren. En of hij het dan op kan brengen om naar jou te komen om te zeggen dat de time out voorbij is. Aan jou dan om hem ook echt even met rust te laten. Ga dan gewoon iets leuks voor jezelf doen, ook al voel je je k**.
Voor mij heeft het echt heel erg geholpen om niet in paniek te raken van een beetje ruzie. Af en toe spanning en mot hoort er gewoon bij en lost zich ook wel weer op. En dan maakt het ook niet uit wie er wint. Kan gewoon zijn dat 1 van de twee een rotdag heeft gehad, nou dat kan.
Ik bedoel dus niet dat je je op moet offeren, maar je kan afspreken hem zijn tijd te gunnen, terwijl jij vantevoren weet hoe lang dat ongeveer gaat duren.
(ga hem dan trouwens niet om de oren slaan dat de time out te lang zou zijn, of dat hij langer 'wegblijft' dan afgesproken, sta erin dat jullie hier gewoon een prettige oplossing voor willen zoeken).
Hey Myrax!
Ik vind het niet erg om hem even de ruimte te geven maar ja voor hoelang!! Ik kan proberen om met hem te praten over een time out maar vraag me af of hij erop ingaat... Zijn reactie zal wel zijn dat ik fout zit en niet hij. Anders zat ik gewoon te denken om hem maar ook te negeren en ook maar af te wachten totdat hij maar eens zijn trots opzij te zetten. Zo leert hij er hoop ik van voor de volgende keer...