wat helpt tegen teken?

21-05-2009 07:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft voor mij het wondermiddel waardoor die vieze teken bij mijn honden wegblijven?
Alle reacties Link kopieren
Scalibor-band. Kan je alleen bij de dierenarts krijgen, kost wel 35 euro ofzo, maar hij werkt dat ook iets van 6 maanden en ze kunnen ermee zwemmen.

Het is niet zo'n ouderwetse vlooienband die stinkt en viezig aanvoelt.

De band werkt ook tegen zandvliegje, dus van die parasieten waar je bescherming tegen moet hebben als je naar zuid-europa gaat.



Mijn honden dragen ze altijd het hele voorjaar en zomer, als er de meeste teken zijn. (hoewel teken er tegenwoordig het hele jaar zijn) Vorig jaar: beide honden 0 teken. Dit jaar: gisteren de eerste teek, hopelijk ook de laatste.



Verder de hond toch iedere dag even controleren op teken, bijvoorbeeld bij het borstelen of gewoon bij het aaien. Teken er meteen uithalen, de meeste ziektes brengen ze pas over als ze er minstens 24 uur zin zitten.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
tea tree olie

http://briard.123forum.nl/tea-tree-olie-t38.html
Alle reacties Link kopieren
@misschicken; heb jij ook ervaring met tea tree olie? ik lees in de link dat de hond/kat er ziek van kan worden?
je moet het verdunnen. Er is ook speciale tea tree spray voor huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 21 mei 2009 @ 09:40:

je moet het verdunnen. Er is ook speciale tea tree spray voor huisdieren.waar verkopen ze die?
tik het eens in bij google.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de tea tree oil. En knoflook door het eten.



Die scaliborbanden raad ik ten zeerste af, daar blijken heel veel honden allergisch voor te zijn. (Google daar ook maar eens op.) Zo ook mijn honden: grote kale plekken aan het eind van hun rug, bij de staart.
Alle reacties Link kopieren
Gek dat zulke anti-teken middelen er wel voor dieren zijn, maar (nog) niet voor mensen?
Om mijn hond komt zowiezo geen band, hij is langharig en ik wil geen klitten door zo'n ding.
Teatreeolie kun je als tweevoeter ook gewoon gebruiken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gek dat zulke anti-teken middelen er wel voor dieren zijn, maar (nog) niet voor mensen?[/quote]



Mijn zus woont in duitsland(bosrijk gebied)daar worden de kinderen ingeent tegen teken
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 21 mei 2009 @ 10:19:

Gek dat zulke anti-teken middelen er wel voor dieren zijn, maar (nog) niet voor mensen?





wel hoor, diezelfde tea tree oil, bij elke drogist te koop, maar wel een vervelend weeig geurtje.



ik deed het altijd op de kraag vd jassen van mijn kinderen.



Of jij moet je buurman een teek vinden, dan helpt het niet nee.
quote:uppy schreef op 21 mei 2009 @ 10:31:

Mijn zus woont in duitsland(bosrijk gebied)daar worden de kinderen ingeent tegen teken

Ohja? Gaat dat via de kinderarts?



@Quattro: ook voor mensen zijn er tekensprays....ik pak het er even bij.

Ik heb het in NL gehaald (geloof bij kruitvat) en het heet "prof. Mehlhorn's Picksan tekenstop". Later zag ik het in DL ook bij Lidl.



Ik heb heeeeel veeeeel bomen in de tuin, en heb sinds ik hier woon (3 maand) ook al een teek gehad. Ik was er gelukkig op tijd bij, maar was voor mij wel ff een signaal dat ik iets moest kopen ter voorkoming, vooral ook voor mijn 2 kleintjes
Alle reacties Link kopieren
Je kan zelf een spray maken door aan een plantenspuit vol water 20 druppeltjes teatree oil en 20 druppeltjes lavendelolie toe te voegen. Daarna gewoon elke week over je hond vernevelen. (Opletten dat je niet in de ogen spuit). Werkt hier goed.
Alle reacties Link kopieren
Frontline, 3 in 1 (tegen vlooien, teken en luizen),

ik gebruik het altijd en mijn honden hebben nooit teken. Je kan het kopen bij een goede dierenzaak of dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 21 mei 2009 @ 10:19:

Gek dat zulke anti-teken middelen er wel voor dieren zijn, maar (nog) niet voor mensen?



Ik vind het ook altijd heel gek dat mijn kat maanden met een vlooienbandje mag rondlopen en dat ik zorgvuldig mijn handen moet wassen na het omdoen ervan. (Volgens de gebruiksaanwijzing.)



Zou het niet handiger zijn als ik er zelf eentje zou dragen als armbandje? Kattenvlooien lusten mij ook wel. Dan wel graag een bandje met een wat hipper kleurtje.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:uppy schreef op 21 mei 2009 @ 10:31:

Gek dat zulke anti-teken middelen er wel voor dieren zijn, maar (nog) niet voor mensen?[/quote]



Mijn zus woont in duitsland(bosrijk gebied)daar worden de kinderen ingeent tegen teken



Ik wist niet dat je daar voor/tegen ingeent kon worden. Zouden ze in Nederland ook mogen aanbieden voor bepaalde gebieden.



Met wel voor dieren en (nog) niet voor mensen bedoelde ik die druppels die je bij katten in hun nek moet doen. Daar zit een stof in die in hun bloedbaan terecht komt meen ik, en aangezien teken bloedzuigers zijn, dat ze dan 't bloed niet meer lekker vinden oid.



Leek me ook wel wat voor mensen: paar druppels in je nek, en hop: je kunt door alle onkruid en struikgewas rennen!
Alle reacties Link kopieren
onze hond had aardig wat last van teken, maar doe nu dagelijks 2 eetlepels yoghurt door haar eten en nu gaat het goed.

Mijn idee was: baat het niet, schaadt het niet. En tot nu toe helpt het dus!!!

En is niet schadelijk voor de hond, met teatree oil of knoflook is dat voor mij niet helemaal duidelijk, de berichten daarover spreken elkaar een beetje tegen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven