Vliegtuig Air France * Vermist *

01-06-2009 12:46 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
PARIJS - Een Frans verkeersvliegtuig van de maatschappij Air France wordt sinds maandagochtend vermist.

afbeelding vergroten Een Airbus A330 van Air France. FOTO PBASE.COM

Het toestel met 215 mensen aan boord is maandag boven de Atlantische Oceaan voor de kust van Brazilië van de radar verdwenen, aldus de luchthavenautoriteiten in Parijs.



Het was onderweg van Rio de Janeiro naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle, waar het om 11.00 uur aan had moeten komen.



De autoriteiten zijn naar eigen zeggen ,,erg bezorgd'' omdat het toestel al uren weg is. Er is een crisiscentrum opgezet.



Het zou een communicatieprobleem kunnen zijn, maar dat komt uiterst zelden voor, aldus een functionaris van het vliegveld. Het vliegtuig is een Airbus A330.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dat dat kan. Of is ie dan in zee gestort?
Klinkt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Annie : kan zijn dat ie in zee is gestort maar kan ook een comm. stoornis zijn, dat ze gewoon niet te bereiken zijn of de radar die aan het vliegtuig zit mankementen heeft.
Alle reacties Link kopieren
als de radar mankementen heeft zou hij ondertussen wel geland moeten zijn, of in ieder geval op een andere manier contact gemaakt hebben lijkt mij.

Maar ik heb er geen kaas van gegeten
Alle reacties Link kopieren
niettemin had ie al bijna 2 uur geleden in Frankrijk moeten zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
hij had om elf uur al moeten landen..foute boel dus...



Misschien wel gekaapt? of neergestort..?
Alle reacties Link kopieren
Heel raar, maar mijn eerste gedachte:







Buiten dit natuurlijk echt shockerend en vreselijk voor alle familie etc. Brr..
Alle reacties Link kopieren
Hè bah! Ik ga CNN kijken, misschien is er een update
Alle reacties Link kopieren
Sjesis!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik had het al op nu.nl gelezen,

erg raar dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop heel erg dat dit de communicatie is.....
Alle reacties Link kopieren
Kan me niet voorstellen dat het de communicatie is, als hij al om 11.00 uur had moeten landen.



Vrees dat het toestel idd in zee is gestort.



Wat erg voor inzittenden en familieleden
Alle reacties Link kopieren
Maar als het de communicatie is, waarom is ie dan al twee uur te laat. Ik krijg er een heel slecht gevoel bij...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
CNN) -- A French passenger aircraft carrying 228 people has disappeared off the coast of Brazil, airline officials say.





A file photo shows an Air France jet on take off. Some 228 passengers are aboard the missing aircraft.



Air France told CNN the jet was traveling from Rio de Janeiro to Charles de Gaulle airport in Paris when contact was lost.



The airline said flight AF447 was carrying 216 passengers in addition to a crew of 12. The plane is listed as an Airbus A330.



A crisis center is being set up at Charles de Gaulle where the plane had been due to land at 11.15 a.m. local time.



Reports said an air force search and rescue operation was underway around the Brazilian island of Fernando de Noronha, 365 kilometers (226 miles) off the mainland.



Bron: www.cnn.com



Dit staat op cnn
Alle reacties Link kopieren
Kut.



Wat ik afvraag, is: als er geen communicatie is, wat de piloten ook weten, dan bestaat er toch iets als de mobiele telefoon? Heel simpel gedacht hoor, maar ik neem aan dat er wel gebruik van gemaakt zou worden mocht er uuuuuren geen communicatie mogelijk zijn.



Ben bang dat het toestel is neergestort in zee of een afgelegen gebied.
Alle reacties Link kopieren
Als het neergestort is vind ik wel dat de afgelopen tijd erg veel met vliegtuigen gebeurd.....
Alle reacties Link kopieren
Sjezzis.



Dit klinkt zo niet goed!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat dit goed af gaat lopen. Wat moeten familieleden en vrienden ongerust zijn!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af. Als dat ding in zee is gestort, is er dan niks dat nog een signaal van dat ding oppikt?
Alle reacties Link kopieren
Dit is natuurlijk hartstikke foute boel. Hopelijk komt er voor de familie etc. van de passagiers heel snel duidelijkheid.



Dig; bij sommige crashes is er geen tijd meer voor enige communicatie, of dat nu via de gewone wegen of mobieltjes is. Het komt kennelijk nog vaak genoeg voor dat een toestel zo 'bamboem' uit de lucht komt donderen en piloot geen enkel teken hiervan heeft gezien.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de Oceaan 365n kilometer vanaf de kustlijn best heel erg diep is.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Digitalis schreef op 01 juni 2009 @ 13:00:

Kut.



Wat ik afvraag, is: als er geen communicatie is, wat de piloten ook weten, dan bestaat er toch iets als de mobiele telefoon? Heel simpel gedacht hoor, maar ik neem aan dat er wel gebruik van gemaakt zou worden mocht er uuuuuren geen communicatie mogelijk zijn.



.Ik neem aan dat boven de oceaan de gsm-ontvangst ook niet je-dat is.
Alle reacties Link kopieren
Roos, ik denk dat Digi bedoelt dat als het inderdaad een communicatieprobleem is, de piloot na twee uur toch wel andere manieren van communicatie zal hebben gevonden; een mobiele telefoon ofzo...
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:roosvrouw schreef op 01 juni 2009 @ 13:04:

Dit is natuurlijk hartstikke foute boel. Hopelijk komt er voor de familie etc. van de passagiers heel snel duidelijkheid.



Dig; bij sommige crashes is er geen tijd meer voor enige communicatie, of dat nu via de gewone wegen of mobieltjes is. Het komt kennelijk nog vaak genoeg voor dat een toestel zo 'bamboem' uit de lucht komt donderen en piloot geen enkel teken hiervan heeft gezien.Ja weet ik RV (ik ben altijd bovengemiddeld geinteresseerd geweest in vliegtuigongelukken..), maar stel dat er een probleem is met de communicatie, en men kan echt niet communiceren. Dan lijkt het me toch handig dat men een melding via mobiel doet om zaken door te geven (we zijn op schema, communicatie is uitgevallen, maak je niet ongerust...).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven