Vliegtuig Air France * Vermist *

01-06-2009 12:46 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
PARIJS - Een Frans verkeersvliegtuig van de maatschappij Air France wordt sinds maandagochtend vermist.

afbeelding vergroten Een Airbus A330 van Air France. FOTO PBASE.COM

Het toestel met 215 mensen aan boord is maandag boven de Atlantische Oceaan voor de kust van Brazilië van de radar verdwenen, aldus de luchthavenautoriteiten in Parijs.



Het was onderweg van Rio de Janeiro naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle, waar het om 11.00 uur aan had moeten komen.



De autoriteiten zijn naar eigen zeggen ,,erg bezorgd'' omdat het toestel al uren weg is. Er is een crisiscentrum opgezet.



Het zou een communicatieprobleem kunnen zijn, maar dat komt uiterst zelden voor, aldus een functionaris van het vliegveld. Het vliegtuig is een Airbus A330.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die kist is neergestort eerlijk gezegd. Alle wachtende mensen op het vliegveld in Parijs krijgen slecht nieuws op dit moment en daarbij is het niet mogelijk dat een groot vliegend opject zo lang onzichtbaar blijft voor de radar.



Zo tragisch dit. Zo onnoemelijk erg voor al die mensen die familie, vrienden, geliefden en zelfs kinderen zijn verloren. Er zaten acht kinderen aan boord, waaronder een baby.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg!!! Ik zat net lekker in het zonnetje, en pakte even laptop erbij.. even viva-en.. en dan lees je dit!

Wat zullen die mensen in het vliegtuig bang zijn.. of geweest.. en hun familie en vrienden!!

Echt vreselijk dit..
Alle reacties Link kopieren
Bah bah bah

net naar buiten geweest, dus toch in zee gestort.
Gets, bizar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Echt erg
Alle reacties Link kopieren
Is er al wat bekend?
Nope. Nog geen toestel gevonden iig.
quote:Digitalis schreef op 01 juni 2009 @ 13:15:

Air France staat heel goed bekend juist.Maar hun service aan boort is ruk!
Iemand net Saskia Dekker gehoord? Weet dat het een uitdrukking is, maar mijn wenkbrauwen fronsten toch even toen ze zei dat de kans klein was dat het toestel nog veilig boven water zou komen.
quote:Toulouse31 schreef op 01 juni 2009 @ 15:12:

Zo tragisch dit. Zo onnoemelijk erg voor al die mensen die familie, vrienden, geliefden en zelfs kinderen zijn verloren. Er zaten acht kinderen aan boord, waaronder een baby.Waarom die nadruk op kinderen? Die zijn waarschijnlijk compleet met ouders omgekomen, dus het percentage rouwenden zal voor die kinderen lager zijn dan bij volwassenen/ouderen waarvan al hun familie (en hun kinderen) niet aan boord waren.
Alle reacties Link kopieren
Las ergens ook iets over de Bermuda Driehoek.. Het magische driehoek.



Maar volgens mij vlogen ze daar helemaal niet langs of over.. Dat ligt toch veel lager ?
quote:elninjoo schreef op 01 juni 2009 @ 18:44:

[...]



Maar hun service aan boort is ruk!



Oh zeker! Tussen Parijs en Frans Guyna krijg je niks te eten, want: departement outre mer. En ja, op binnenlandse vluchten krijg je niets te eten.



Bermuda driehoek is toch in de Caraiben?!
Ligt dus veel noordelijker, die Bermudadriehoek.
Alle reacties Link kopieren
Dat si toch een fabel, die Bermudadriehoek.
Alle reacties Link kopieren
God, ik ben net thuis en checkte direct nu.nl. Echt even slikken. Wat ongelooflijk hè.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 01 juni 2009 @ 19:29:

Dat si toch een fabel, die Bermudadriehoek.





Niemand weet dat 100% zeker.. er is wel iets met een bepaald soort gas. Dat bepaalde kompassen het niet meer doen van boten en vliegtuigen wanneer ze zich in de 3hoek bevinden.

Op wikipeda staat er een interessant stuk over
Alle reacties Link kopieren
O, wat een naar bericht. Zat gisteren nog in een ouwe bak van Egypt Air, zonder alcohol nog wel, en moest toch weer denken aan die drie op een rij... was dit de derde blijkbaar. Air France is een prima mij en die Airbussen worden veelvuldig gebruikt, dus het is wel zaak om erachter te komen wat er gebeurd is...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit door de Bermuda driehoek gevlogen, in een nogal op de turbulentie stuiterend minivliegtuigje. En dat in combi met vliegangst, hoogtevrees en claustrofobie. Maar ja, je moet soms van a naar b.
Knap van je Lindy, ik zou er nog niet eens aan moeten denken, met die combi door de Bermuda driehoek vliegen.



Ik ben altijd 'blij' als ik een Airbus tref vanwege de betrouwbaarheid. Erg naar verhaal dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 juni 2009 @ 20:28:

Knap van je Lindy, ik zou er nog niet eens aan moeten denken, met die combi door de Bermuda driehoek vliegen.



Ik ben altijd 'blij' als ik een Airbus tref vanwege de betrouwbaarheid. Erg naar verhaal dit.





Flinke dot alcohol erbij helpt.



Maar goed, enorm naar verhaal, maar toch moet je wel bedenken dat autorijden vele malen riskanter is.
Het weerhoudt me er ook zeker niet van om te vliegen, maar als ik vlieg, wel met pillen.
quote:roosvrouw schreef op 01 juni 2009 @ 13:28:

[...]





Hmm, ik herinner me zo een crash op Tenerife. Grootste crash ooit, waarbij een belangrijke fout gemaakt werd door een KLM-piloot. Opleiding en reputatie hebben allebei 1 groot maar; de piloot is een persoon en geen computer. En mens zijn maakt ons allemaal vatbaar voor het maken van fouten.



Dit is wat over die crash onder andere op Wikipedia staat (vliegramp Tenerife):

Veldhuyzen van Zanten, de piloot van het KLM-toestel, werd enkele jaren ervoor afgebeeld op reclameposters van de KLM. In de luchtvaartbranche was Veldhuyzen van Zanten een gerespecteerd piloot.

Toen de KLM-directie van de ramp hoorde was één van de eerste reacties: "Waar zit Veldhuyzen van Zanten? Stuur hem onmiddellijk naar Tenerife om de zaak te onderzoeken!"



Het ging om een van de beste piloten en een flinke communicatie stoornis. De KLM-piloot zegt: "ik ga die draai maken en stijg op". De luchtverkeersleiding zegt: "oke" want door slecht weer en slecht ontvangst hebben ze dat opstijgen nooit gehoord. De KLM-piloot hoort "oke" dus wil gaan....





Enne Elninjoo, ik ben ooit van Ecuador teruggevlogen naar Nederland en ik moet zeggen dat ik het aantal alleen vliegende kinderen erg hoog vond. Ik zat achterin het vliegtuig en daar zaten de kinderen ook, dicht bij de stuwardessen. Het waren er een stuk of 15, drie rijen...... Maar je hebt gelijk, de kans dat hun ouders bij ze zijn is wel groot.
Alle reacties Link kopieren
Heel triest nieuws dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven