Biologielesje gevraagd: dagen om de eisprong

01-05-2007 10:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje over vruchtbare dagen. Na een paar websites gelezen te hebben over dit onderwerp is mij 1 ding niet duidelijk:

ben je nu na de eisprong (die ik tegenwoordig zelf voel) wel of niet vruchtbaar? Er zijn websites die expliciet vermelden dat je nadien nog 24 uur vruchtbaar bent (dus als je zwanger wilt worden zou het dan nog zin hebben om te sexen). Er zijn ook sites die vermelden dat je tot de eisprong vruchtbaar bent (nadien dus niet meer).



Wie o wie heeft er vroeger wel goed opgelet bij biologieles? Tot wanneer ben je nu precies vruchtbaar? 



Alvast hartelijk dank!
Alle reacties Link kopieren
He Pips! Plannen :P

Alle reacties Link kopieren
Het eitje blijft na de eisprong niet lang in leven. Sperma daarintegen kan het wel een tijdje zonder bevruchting uithouden bij je.



Het beste is daarom dat op het moment dat het eitje de eileider in wordt geschoten, dat daar al een sloot met sperma ligt te wachten. Hierdoor is neuken voooor de eisprong dus het beste.

Echter; in het poosje dat je eitje daar nog onbevrucht ronddobbert op zoek naar een leuke spermacel kun je prima het bed induiken. Is het niet voor de lol, heb je toch altijd nog de kans dat de snelle zwemmers er nog prima op tijd arriveren.



Dus; het beste is vlak voor de eisprong maar er na kan ook nog prima. Eigenlijk kan het de hele maand wel hoor, maar bevruchting is alleen zo'n 2 a 3 dagen voor je eisprong en op de dag van de eisprong.



Succes!!!!
Alle reacties Link kopieren
Mostlyhappy, weinig aan toe te voegen, prima uitleg. Maar... let op, in sommige gevallen blijft sperma langer leven dan 2 tot 3 dagen, het schijnt wel tot 7 dagen. Dus voor de mensen die aan periodieke onthouding doen (toch al niet zo'n betrouwbare methode natuurlijk, over het algemeen, of je moet een expert zijn): beter onbeschermd vrijen ná de eisprong, tot en met eerste dag menstruatie om vrijwel zeker te zijn dat je NIET zwanger wordt.

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaa Lisa, daar moeten sommigen wel rekening mee houden, haha!



Maar omdat het hier toch meer om de beste momenten ging ben ik er maar niet zo diep op in gegaan....
Alle reacties Link kopieren
Een eitje moet volgens mij binnen 10 uur bevrucht worden en sperma doet er volgens mij bijna zo lang over om erbij te komen, dus dan moet je behoorlijk opschieten
Alle reacties Link kopieren
Mostlyhappy: Hahaha heerlijke uitleg maar HELEMAAL WAAR!

Het schijnt inderdaad beter te werken als je voor je eisprong neukt dan tijdens of erna.....

Niet alle jongens zwemmen zo snel en dan komen ze te laat aan bij dat sexy mooie eitje die dan al het loodje heeft gelegd;)

Nu zeggen ze ook nog dat om de dag beter is maar jah....met dit weer komt dat weleens heel anders uit he?:$
Alle reacties Link kopieren
En om de zaak nog ingewikkelder te maken. Als je ruim voor je eisprong sex hebt, heb je meer kans op een meisje. Als je net voor of na je eisprong sex hebt, heb je meer kans op een jongen. Meisjeszaadjes leven langer, maar zwemmen langzamer en jongenszaadjes zwemmen sneller, maar leven korter.
Alle reacties Link kopieren
Dames allemaal hartelijk dank!



Het loont dus wel om nog eens extra te sexen na de eisprong dus. Ik zal het onthouden :-). En in het geval van superszaad zou ik dan nu in verwachting kunnen zijn van een jongen als ik het goed gevoeld heb (die eisprong).



Scoob, je hebt gelijk, vorige keer overkwam het ons min of meer. Nu wil ik wel eens het naadje van de kous weten (en zal er alles aan doen om zo snel mogelijk te "scoren". Duh... dat laatste mag manlief dus doen ;-).

Eigenlijk jammer dat het zo "berekenend" moet maar goed, leeftijd en gezondheid *dramatische zucht* :-).



NB

Ik kan natuurlijk tegen manlief zeggen dat je gewoon de hele maand om de dag moet sexen voor de meeste kans. Dan ga ik i.i.g. een leuke tijd tegemoet LOL 





Nogmaals hartelijk dank voor jullie duidelijke antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi pips (en anderen)! Als het mag haak ik hierop in met een nieuwe vraag: hoe voel jij je eisprong? Ik weet niet hoe dat moet voelen... Ik bereken 'm zo ongeveer, door 14 dagen terug te tellen vanaf mijn verwachte menstruatiedatum, maar in hoeverre dat klopt... zou 't dus niet weten. Heb wel eens het idee dat mijn borsten rond die tijd misschien wat gevoelliger zijn, en soms denk ik iets van buikpijn te voelen, maar het kan net zo goed verbeelding zijn. Tips & tricks????
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lilla,



Ik voel het alleen als ik even rustig zit (aan het computeren ben bijvoorbeeld). Ik voel dan bijna hetzelfde als tijdens de menstruatie: krampachtig (maar geen echte kramp), steker. Het duurt maar even. "Vroeger" voelde ik dit nooit hoor. Tis pas van de laatste jaren en als ik druk ben let ik er niet goed op en voel het soms niet (ben me nooit zo bewust van mijn eigen lijf ).

Ik ken vrouwen die er echt "last" van hebben in de zin dat het een niet te negeren gevoel is. Maar veel dames merken/voelen er niets van. 

Lekker vaag verhaal, ik hoop dat je er toch nog wat aan hebt.





Pips
Alle reacties Link kopieren
steker=met steken
Alle reacties Link kopieren


Tegen de ovulatie aan wordt mijn afscheiding meer, mijn borsten worden wat steviger en de zin in sex wordt meer.

De ovulatie zelf voel ik als een erge stekende pijn in linker of rechter lies. Dit kan een paar uur aanhouden.

De afscheiding na de ovulatie wordt dikker en dikker, tot net voor de menstruatie, dan is de afscheiding  mimiem.

Dan wordt ik ongesteld, de eerste dagen veel bloed, dat wordt steeds minder en is dan weg, dan wordt langzaam de afscheiding weer meer.



Als je je ei-sprong dus niet voelt, kan je ook aan je afscheiding(cervixslijm, google daar maar op) zien wanneer je je ovulatie hebt.


Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven