Hoelang duurde het voor jouw cyclus weer normaal was?

03-05-2007 14:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben al ongeveer 8 maanden gestopt met de pil en mijn cyclus is nog verre van normaal. Ik werd de eerste keren steeds pas na 8 weken ongesteld, en nu duurt het zelf nog langer.



Zijn er andere mensen die ook deze ervaring hebben? Het lijkt namelijk of iedereen na het stoppen meteen weer een normale cyclus heeft, maar ik begreep van mijn huisarts (ben toch maar even langs geweest) dat het eigenlijk heel normaal is en dat het wel een jaar kan duren voor je weer een normale cyclus hebt.

Dat wil ik best geloven, maar ik hoor ook graag van anderen hoe het bij hun gegaan is.



Dus hoe lang duurde het voor jouw cyclus weer (enigszins) normaal was?



Ik ben benieuwd!

Melissa
Alle reacties Link kopieren
hey melissa,mijn cyclus tot nu toe is 40 dagen 114 dagen en zit nu alweer op 41 dagen..

wacht deze cylus af en dan wil ik naar de gynacoloog.

ben sinds okt/nov van de pil af
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf had snel een vrij redelijke cyclus, maar bij mijn zus heeft het ruim driekwart jaar geduurd voor ze uberhaupt weer ongesteld werd. Ze was dat wachten zo zat (en ze had geen kinderwens) dat ze toen meteen weer begonnen is met de pil. Dus hoe het verder gegaan zou zijn weet ik niet.... Maar het schijnt inderdaad vrij vaak voor te komen dat het een tijd duurt voor alles weer op orde is.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook wel interessant om te horen! Ik ben net gestopt met de pil en zit nu op dag 36. Vroeger had ik nooit zo´n lange cyclus en ik zou erug graag zwanger willen zijn, dus ik vind deze stilte erg spannend. Ik heb wel op dag 17-30 (niet dagelijks) soms een druppeltje bloed verloren en dacht steeds dat dat het begin inluidde van mijn menstruatie, maar er is nog niks doorgezet..



Herkent iemand dit? Ik vraag me nu af of ik dat als menstruatie moet rekenen of toch maar niet? Innestelingsbloeding duurt toch niet zoveel dagen? Naja, ik mag van mezelf dit weekend gaan testen...:)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook over te denken om naar de dokter te gaan. Ik denk dat ik eerst maar eens bel voor nog een gesprek met de huisarts (ik heb nu een nieuwe) en kijk of ik doorverwezen kan worden.



Ik zou wel erg graag weten hoe het nu zit!



Nog anderen die hun ervaringen over hun cyclus kwijt willen??
Alle reacties Link kopieren
Oja, en kiek, dat had ik in het begin ook, dat ik soms wat bloed verloor maar dat het niet doorzette. Weet ook niet zeker of dat telt als menstruatie, maar ik heb het wel aangekruist in mijn agenda waar ik mijn menstruatie bijhou.



Ik doe ook af en toe een test, als het me allemaal te lang duurt, maar ik moet zeggen dat dat ook wel erg frustrerend is, steeds zo'n negatieve test.



Maar ik hoop voor jou dat die van jou wel 'goed' is kiek!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd mijn cyclus pas regelmatig 6 maanden na de bevalling.



In oktober 2004 gestopt met de pil, pas in februari 2005 ongesteld geworden (dus 4 maanden geduurd). Daarna om de 6 weken totdat het opliep naar 8 weken. Na 8 maanden naar de gyn doorgestuurd en met behulp van clomid zwanger geworden. De eerste 6 maanden na de bevalling niet ongesteld geworden en sinds oktober om de 4 weken. Zo regelmatig ben ik nog nooit geweest.



Als je cyclus langer dan 5 weken is, mag de huisarts je doorsturen naar de gyn. Staat zo in hun richtlijnen (zie site nvog).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven