lange cyclussen,wie nog meer?

30-04-2007 09:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft hier ook last van en ga je er mee naar de dokter?

hoelang duurt t voordat ze je doorsturen?

na een cyclus van 40 en 114 dagen denk ik dat het weer lang gaat duren...

alweer dikke week overtijd.

groetjes jacqie
Alle reacties Link kopieren
Bij zulke onregelmatige cycli kan je denk ik niet spreken van overtijd, omdat er juist geen regelmaat inzit. Je kan dan pas rekenen vanuitgaande je langste cyclus + 1 week dat je dan overtijd bent. Ik ben ook altijd onregelmatig geweest, maar zit nu al 2,5 jaar in de MM en mijn cycli zijn tussen de 29 en 35 dagen nu. Na een jaar proberen zonder resultaat is het vroeg genoeg om naar een dokter te gaan.



Succes
Alle reacties Link kopieren
pff 114 dagen is erg lang zeg. Was dat de eerste nadat je gestopt bent met de pil? Dan hoor je dat wel vaker dacht ik. Ik heb nu 2 cyclussen gehad na het stoppen waarvan de ene 37 en de andere 35 dagen. Ik heb ergens gelezen dat je wanneer je cyclussen langer duren dan 6 weken je niet moet wachten met naar de dokter gaan. Maar ja, jouw 2e cyclus was dus net geen 6 weken. Ik hoop voor je dat het eenmalig was.
Alle reacties Link kopieren
na het stoppen met de pil ben ik normaal ongesteld geworden.

de cyclus erna duurde 40 dagen,en die daarna 114.

ik ben dus wel naar de dokter geweest en mocht menstruatie opwekkers gebruiken,maar hebt eerst bloed laten prikken en daar uit kwam dat ik ongesteld ging worden dus ja na 114 dagen werd ik het ook..

maar ik heb zoiets van t kan nu wel weer en dan kan ik wel een jaar gaan wachten maar t is wel duidelijk dat t goed in de war is

gr jacqie
Alle reacties Link kopieren
Hi Jacqui,



Ik zou nog zo'n 2 maanden afwachten en als er dan nog niets is gebeurd, vragen om een verwijzig naar de gynaecoloog. Dan ben je zo'n 8 maanden gestopt met de pil en dan zou het wel op gang moeten zijn gekomen. Ik ben toen ook doorgestuurd en nu met wat hulp 6,5 week zwanger (na 7 maanden medische molen).



Liefs,

Snoopy
Alle reacties Link kopieren
snoopy snoopy,

thanks,ik zou dan idd wel doorgestuurd willen worden.

in okt gestopt dus idd wel 8 a 9 maanden dan.

gr jacqie
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,



Ik had eerder dit berichtje ook al op een ander topic geplaatst maar daar was het geloof ik 'n beetje off topic, maar hier hoort het denk ik wel thuis.

Ik herken jullie probleem van de lange cyclus. Die van mij is altijd al lang geweest, 6 a 7 weken (ook altijd onregelmatig), maar de laatste tijd -net nu ik graag zwanger wil worden! - zit er steeds zo'n 9 a 10 weken tussen. Ik ben al wel heel lang van de pil af. 

Ik was deze week bij de huisarts, maar die zei 'niks aan de hand, gewoon nog rustig een tijdje proberen'. Tja, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet dat je normaal gesproken eerst een jaar moet proberen, maar ik dacht dat de huisarts me misschien wel eerder wilde doorverwijzen bij zo'n duidelijke aanwijzing dat er toch niet iets helemaal o.k. is in mijn lijf. Maar nee dus... Ik ben erg teleurgesteld hier over, temeer omdat de huisarts ook verder niet iets van een mogelijke oorzaak o.i.d. noemde. Verder ook lastig want ik heb dus ook geen idee wanneer een goed moment is om te 'klussen' met vriend, te testen, en sowieso dus maar 'n paar kansen per jaar :(.

Ik wens jullie heel veel succes en hou me natuurlijk aanbevolen voor tips (kan je er zelf iets aan doen?), ervaringen delen, enz.
Alle reacties Link kopieren
hey leeuwin,

erg is dat he? ik herken het.

hoeveel maand ben je pil vrij?

ik vanaf oktober/november.

ik wach deze cyclus af en dan ga ik gewoon weer naar dokter om een verwijzing.

ik heb wel menstruatie opwekkers in de kast liggen maar heb t liefst dat mijn lichaam het zelf doet.

zit nu op 41 dagen....vorige was 114.

irritant want je weet idd niet wanneer je vruchtbaar bent.

heb wel getempratuurt maar das helemaal niks want je blijft bezig....

ik probeer t aan t cervixslijm te zien maar lukt niet altijd....

wacht nog een cyclus af en sta er dan op om een doorverwijzing..doe ik ook!

hoelang waren precies je cyclussen?  6 weken is nog te doen   ik had 1 van 12 weken
Hoi Jacqie,



Ook ik had last van lange, onregelmatige cyclussen. Bij mij schommelden ze tussen de 33 dagen en 50 dagen. Heel irritant, want je hebt geen idee wanneer je moet " timen".



Ik heb een aantal cyclussen mijn temperatuur opgenomen en daarin kon ik wel een duidelijke temperatuurverhoging terugvinden. Dat stelde me al een beetje gerust. Daarnaast heb je gelijk materiaal voor een huisarts of gyn.



Ik ben op een gegeven moment naar de huisarts gegaan en heb er met veel moeite een doorverwijzing uitgesleept. Toen ik bij de gyn kwam, ben ik inwendig onderzocht en werd mijn bloed onderzocht. De gyn zei dat ik, op basis van mijn temperatuurlijsten, vrijwel zeker een eisprong had. Bij inwendig onderzoek en bloedonderzoek werd niks geks gevonden. Alles was normaal, volgens hem was ik "gewoon iemand met een lange, onregelmatige cyclus"  en "niet iedere vrouw heeft een perfect regelmatige cyclus van 28 dagen". Kortom ik werd naar huis gestuurd om het nog maar een tijdje te proberen.



Ik ben zelf Menodoron van Weleda gaan slikken (homeopatische druppels) Mijn cyclus verkortte zich direct naar 35 dagen (voor mij een record). De keer erop heb ik ovulatietesten gebruikt en was het RAAK! Ik ben inmiddels 22 weken zwanger en superhappy!



Misschien hebben jullie iets aan mijn verhaal. Als je een doorverwijzing wilt, zou ik gaan temperaturen. In mijn geval heeft het bezoek aan de gyn wel rust gebracht, ook al heeft ie niet zoveel gedaan. Sterkte, liefs, Kes
He meiden,



Ook ik had een hele lange cyclus, ongeveer 90 dagen. Laat je niet door de huisarts wegsturen, je hebt nl als je geen eisprong hebt geen kans om zwanger te raken.

Daarom is het gebruikelijk (nadat je je temp hebt bijgehouden en je aan kan tonen dat er dus eisprong is)  dat ze je na een aantal maanden proberen, doorsturen. 



Want als je begint met eisprongopwekkende middelen ben je dus net zo ver als iemand die wel een eisprong heeft en net met de pil is gestopt. Dus dan kan het dan mét eisprong nog een half jaar (of langer) duren.



Ik ben na dat ik met de pil ben gestopt na 5 maanden naar de huisarts gegaan omdat ik dus zo'n lange cyclus had en toen moest ik 3 maanden temp. bij houden en toen dus door naar de gyn. 

Daar met Duphaston begonnen en aan de Clomid.

Na 3x clomid ophogen; zwanger!!



Ben in december bevallen van een prachtige dochter Nova Romée.

Nova ligt nu hier op een kleedje te rollenbollen en ik hoop dat jullie straks ook mogen zitten met een kleine!

Cyclus is nu weer ver te zoeken, maar nu zijn we nog niet bezig voor nummer 2 dus is het wel lekker niet ongesteld te worden!



Meiden, ik weet hoe frustrerend het is om zo lang te moeten wachten iedere keer, en de twijfel; zwanger of lange cyclus..



Zoveel testen er tegenaan, en dan weer een teleurstelling. Vooral de teleurstelling dat anderen na een ronde binnen 2 weken weer een kans hebben en dat het voor jou maar afwachten is..



Heel veel succes en sterkte!



x
Alle reacties Link kopieren
Hee Jacqie, Kessie en Mette Mare,



Ja ik heb dit probleem dus ook, de laatste keer zat er bij mij 9,5 week tussen, en nu ben ik ook al weer heeel lang aan het wachten totdat ik ongesteld word. Ik ben al heel erg lang van de pil af, zo'n 7 jaar, dus daar kan het toch niet aan liggen denk ik? Hoewel ik, voordat ik begon met de pil slikken, wel een keurige regelmatige cyclus had van 32 dagen!

Ik heb nu tussen mijn menstruaties soms ook zo'n doorbraakbloeding, 1 a 2 dagen heel licht bloedverlies. Eerst dacht ik dat dat mijn menstruatie was maar dat is het dus niet.

Ik heb op internet gezien dat sommige vrouwen baat hebben bij teunisbloemolie (capsules) en monnikspeper om de cyclus te reguleren, dus die ben ik begonnen te slikken, maar het is nu nog te vroeg om te zeggen of ze helpen. Ik ga v/a volgende maand temperaturen om te kijken of ik een eisprong heb en misschien probeer ik ook wel die druppels van Weleda.

Veel succes allemaal, groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook erg (had toevallig gisteren een soortgelijk topic geopend). Ik ben al zo'n 8 maanden van de pil en nadat mijn cyclus van 8 weken korter leek te worden duurt het nu juist weer langer.

Heel frustreren, vooral ook inderdaad die onzekerheid (ben ik zwnager of is het mijn lange cyclus) en dan die testen en de teleurstelling.

Ik probeer me er niet te veel mee bezig te houden, maar dat lukt niet altijd.



Volgende week ga ik naar de huisarts en ga ik proberen een verwijzing te krijgen. En ik ga ook maar eens beginnen met temperaturen, dat lijkt me wel nuttig om te doen. Dan doe ik ook tenminste iets want juist dat wachten zonder invloed is zo frustrerend vind ik



Veel succes ermee allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Heee Jacqie!

Nou ik kan wederom met je meepraten hoor! Ben inmiddels al 18 dagen overtijd. betekent dat ik op dag 48 zit. En dit keer echt niet zwanger. Het kan ook nooit normaal he? Hoe gingen bij jou de doktersbezoeken, want ik denk er zo langzamerhand ook aan om maar eens langs te gaan!

Groet Mariëlle
Alle reacties Link kopieren
hey marielle!

ik heb menstruatie opwekkers gekregen,maar moest eerst te bloedprikken.

uit dat bloedonderzoek bleek dat ik ongesteld zou worden dus hoefde die opwekkers niet te slikken en ja na 114 dage werd ik ongesteld!

maar nu op dag 42 zit ik alweer aan t begin van een lange cyclus.

t ergste vind ik ook dat je niet weet wanneer je ongesteld word....dus je moet altijd maandverband mee slepen...

heb nog geen test gedaan omdat i toch wel weet dat het niet raak is.

wil na deze cyclus wel naa de gynacoloog.

prettig weekend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb ook altijd een onregelmatige cyclus, varierend van 28 - 49 dagen en dus ook het probleem dat ik niet weet wanneer ik vruchtbaar ben (en om nu 40 dagen lang om de dag te "klussen" trek ik ook niet). Nu heb ik 2 cyclussen lang ovulatietesten gebruikt van Clearblue. Het kost even wat (ruim 30 euro per 7 dagen), maar dan weet je wel hoe en wat. Bij de tweede keer was het bij mij raak (helaas wel geeindigd in miskraam met 9 weken), maar ik ga ze straks zeker weer gebruiken. Ik had beide cyclussen trouwens mijn eisprong op dag 23, misschien toeval, misschien toch een beetje regelmaat nu. Maar ik vind het wel een uitvinding hoor, voor als je echt graag zwanger wilt worden en niet weet wanneer de eisprong ongeveer is.

Groetjes en succes.
Alle reacties Link kopieren
hey renese,

ik heb ze ook wel es gebruikt alleen t kost mij wat veel ... had een cyclus van 114 dagen! dus op dag 100 ong een eisprong...

t rare is dat je de cyclus erna wel weer bv 29 dagen kunt hebben dus voor mij is het een duur grapje.

ik probeer het aan mijn slijm te zien,wanneer dit dun en zeer rekbaar wordt ben je vruchtbaar.

als ik weer iets regelamatiger wordt ga ik de ovu testen zeker gebruiken.

xxx jacqie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven